2.el motorsiklet ruhsat değişim vergisi vs.

Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
arkadaşlar 2.el bir motorsiklet almayı düşünüyorum.Motorsiklet için noterde işlemler vs.dahil kaç paraya tutar?
yardımlarınız için tşk
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
939
35 civarı falan notere verdim ben pazartesi günü.Başka bi ücret vermiyorsun notere.
Ruhsat için de 100 lira civarı bir parası tutuyor.Muameleciye vermek istersen o halletsin diye 30 lira da ona veriyorsun toplamda 130-140 arası birşey tutuyor ve adamlar sana ruhsatı teslim ediyor.
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
939
başka bi şehirden alıcaksak plaka değişiyormu?

değişiyorsa ne kadar ?

değişiyor.ama ücretini bilmiyorum.
Google dan aratırsan çıkar sanırım geçen gün bakmıştım da unuttum:)
Benim ikametkahım istanbulda fakat sakaryada üniversite okudugumdan ve yurtta kaldğımdan nufus kaydım sakaryadan çıktı ve noterde sıkıntı oldu.hemen nufus müdürlüğüne gidip 5 dakikada düzeltiyorlar.Aklınızda olsun
 
Katılım
19 May 2006
Mesajlar
131
başka bi şehirden alıcaksak plaka değişiyormu?

değişiyorsa ne kadar ?

ben bursadan 54 plaka bi motosiklet aldım. Noter satışını Bursada yaptım. İstanbul plaka yaptırmak için aldım istanbula geldim. Sonradan fark ettim ki noter satışı yaparken sistemde kayıtlı olan otomatik adresi yazmış şatısa. Bende bi hatadan dolayı bu adres bolu gözüküyor. O da başka bi hikaye, gecen nüfüs sayımında boluda misafirdim amca benim daimi adresi bolu yazmış.

Neyse uzatmadan dikkat etmen gereken sey noterde satışı yaparken adres kısmına nerede yaşıyorsan gercek adresi yazdır ve kontrol et yoksa benim gibi extradan durduk yere 160 tl notere ödersin.

noter masrafın 42 lira tutar (noter satışı)
Ek-1 belgesini doldurman lazım. muameleciler doldurur 10 tl
bu ek-1 belgesi ile tuv-turk muayene istasyonlarından herhangi birine randevu almadan gidip motor-şasi tesbiti yaptırıyosun (ücretsiz)
plakanı çıkarıp bu belgeler ile birlikte muameleciye veriyorsun 250 tl
trafik sigortası yaptırman durumunda 35-40 tl
2 gün içinde yeni plaka+ruhsatını teslim alıyosun


toplamda 350 tl gibi bişey tutar, adres kısmı bendeki gibi yanlış ise bi motor parası da notere verirsin.. yada direk motoru notere hediye edersin :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
939
ben bursadan 54 plaka bi motosiklet aldım. Noter satışını Bursada yaptım. İstanbul plaka yaptırmak için aldım istanbula geldim. Sonradan fark ettim ki noter satışı yaparken sistemde kayıtlı olan otomatik adresi yazmış şatısa. Bende bi hatadan dolayı bu adres bolu gözüküyor. O da başka bi hikaye, gecen nüfüs sayımında boluda misafirdim amca benim daimi adresi bolu yazmış.

Neyse uzatmadan dikkat etmen gereken sey noterde satışı yaparken adres kısmına nerede yaşıyorsan gercek adresi yazdır ve kontrol et yoksa benim gibi extradan durduk yere 160 tl notere ödersin.

noter masrafın 42 lira tutar (noter satışı)
Ek-1 belgesini doldurman lazım. muameleciler doldurur 10 tl
bu ek-1 belgesi ile tuv-turk muayene istasyonlarından herhangi birine randevu almadan gidip motor-şasi tesbiti yaptırıyosun (ücretsiz)
plakanı çıkarıp bu belgeler ile birlikte muameleciye veriyorsun 250 tl
trafik sigortası yaptırman durumunda 35-40 tl
2 gün içinde yeni plaka+ruhsatını teslim alıyosun


toplamda 350 tl gibi bişey tutar, adres kısmı bendeki gibi yanlış ise bi motor parası da notere verirsin.. yada direk motoru notere hediye edersin :)

benim demin bahsettiğim olaya sen yakalanmışsın :pale:
Bende farketmedim de sağolsun ordaki bayan dedi plaka sakarya olacak dimi diyince yanlışlığın farkına vardık ve hemen nufus mudurluğunden duzelttik de plaka derdi falan olmadan hallettik işleri
 
Katılım
29 Ara 2008
Mesajlar
48
Plaka değişimi olacaksa 42 lira noter
Sigorta şehire ve firmaya göre değişiyor ben 94 liraya yaptırdım
ek-1 belgesi formu 3 lira
ek-1 doldurumu 10 lira
yeni ruhsat ve muayene kağıdı için emniyete 108 lira
yeni plaka 8,5 lira
toplam 265,5 liraya maloldu.
(muameleciye yaptırmazsanız tabi ki fazla bir uğraşıda yok gerekte yok bence.)

ben bursadan 54 plaka bi motosiklet aldım. Noter satışını Bursada yaptım. İstanbul plaka yaptırmak için aldım istanbula geldim. Sonradan fark ettim ki noter satışı yaparken sistemde kayıtlı olan otomatik adresi yazmış şatısa. Bende bi hatadan dolayı bu adres bolu gözüküyor. O da başka bi hikaye, gecen nüfüs sayımında boluda misafirdim amca benim daimi adresi bolu yazmış.

Neyse uzatmadan dikkat etmen gereken sey noterde satışı yaparken adres kısmına nerede yaşıyorsan gercek adresi yazdır ve kontrol et yoksa benim gibi extradan durduk yere 160 tl notere ödersin.

noter masrafın 42 lira tutar (noter satışı)
Ek-1 belgesini doldurman lazım. muameleciler doldurur 10 tl
bu ek-1 belgesi ile tuv-turk muayene istasyonlarından herhangi birine randevu almadan gidip motor-şasi tesbiti yaptırıyosun (ücretsiz)
plakanı çıkarıp bu belgeler ile birlikte muameleciye veriyorsun 250 tl
trafik sigortası yaptırman durumunda 35-40 tl
2 gün içinde yeni plaka+ruhsatını teslim alıyosun


toplamda 350 tl gibi bişey tutar, adres kısmı bendeki gibi yanlış ise bi motor parası da notere verirsin.. yada direk motoru notere hediye edersin :)
Bende dün aldım yeni ruhsatımı fakat motor-şasi tesbiti yaptırmadan ruhsatımı verdiler bir sorun çıkartmadılar.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
347
arkadaslar 0 motosıklet ıcın ne kadar tutuyor 2010 da acaba ???

bılmemek degıl ogrenmemek ayıp:wiinkk:
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
peki 2.el motoru üstüme aldıgımda 1 yıl garantisi var daha motorun garantisi yanıo mu yoksa onuda mı üstüme geçirmem gerekiyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst