17 Çeşit Ehliyet Sınıfı Geliyor,Ömür Boyu Ehliyete Son...

Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
286
Mehmet bey, lütfen kanıtlamak için özel bir çaba sarf etmeyin, sanki sizi sıkıştırıyormuşum gibi algılanmasını istemem. bahsettiğiniz değişiklerin gerçekleşmesini kendi adıma çok isteyen biriyim. Ancak sürücü kursları tarafından o kadar çok istismar edildi ki bu konu artık resmen görmeden inanmıyorum. hani yalancı çoban hikayesi vardır ya, onun gibi :) belki de gerçekten bu kez değişiyordur ama ben kendi adıma görmeden inanmıyorum. üsküdarda ka....im sürücü kursu var mesela, bir vesileyle arayıp fiyat sormuştum tee yıllar önce. Emin olun her ehliyet döneminde mesaj gelir "stajyer sürücülük öncesi son şans" diye. ilk mesaj geldiğinde ehliyet alanlar emekli olacak nerdeyse adamlar hala mesaj atıyorlar "son şans" diye :)

Lütfen kişisel olarak algılamayın. Ama ben yönetmeliği/kanunu resmi gazetede görmeden inanmayacağım. Bunun da hakkım olduğuma inanıyorum. Umarım bir an önce değişiklik yapılır da siz de ben de ve en önemlisi üsküdardaki sürücü kursu da rahatlar :)
 
Katılım
14 Mar 2014
Mesajlar
491
17 yaşında olup a2 ehliyeti olanlara ne olacak ? :) birde a2 a1 a bu sınıfların yetkisi tek tek hangi güçte motorlara olacak ?
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
17 yaşında olup a2 ehliyeti olanlara ne olacak ? :) birde a2 a1 a bu sınıfların yetkisi tek tek hangi güçte motorlara olacak ?

Yok yok bir sıkıntı olmaz merak etmeyin kanun çıkmadan evvel alınan ehliyetler yeni yürürlüğe girecek ehliyetlerin en üstün hali olacak,

Mesela B sınıfı ehliyetiniz var ise çıkacak B1 ehliyet sınıfı sizi bağlamıyor gibi bir örnek verilebilir.
 
Katılım
14 Mar 2014
Mesajlar
491
Yok yok bir sıkıntı olmaz merak etmeyin kanun çıkmadan evvel alınan ehliyetler yeni yürürlüğe girecek ehliyetlerin en üstün hali olacak,

Mesela B sınıfı ehliyetiniz var ise çıkacak B1 ehliyet sınıfı sizi bağlamıyor gibi bir örnek verilebilir.

oh iyi bir yönünden içim rahatladı enazından :)
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Mehmet bey, lütfen kanıtlamak için özel bir çaba sarf etmeyin, sanki sizi sıkıştırıyormuşum gibi algılanmasını istemem. bahsettiğiniz değişiklerin gerçekleşmesini kendi adıma çok isteyen biriyim. Ancak sürücü kursları tarafından o kadar çok istismar edildi ki bu konu artık resmen görmeden inanmıyorum. hani yalancı çoban hikayesi vardır ya, onun gibi :) belki de gerçekten bu kez değişiyordur ama ben kendi adıma görmeden inanmıyorum. üsküdarda ka....im sürücü kursu var mesela, bir vesileyle arayıp fiyat sormuştum tee yıllar önce. Emin olun her ehliyet döneminde mesaj gelir "stajyer sürücülük öncesi son şans" diye. ilk mesaj geldiğinde ehliyet alanlar emekli olacak nerdeyse adamlar hala mesaj atıyorlar "son şans" diye :)

Lütfen kişisel olarak algılamayın. Ama ben yönetmeliği/kanunu resmi gazetede görmeden inanmayacağım. Bunun da hakkım olduğuma inanıyorum. Umarım bir an önce değişiklik yapılır da siz de ben de ve en önemlisi üsküdardaki sürücü kursu da rahatlar :)

İnan ki çok haklısınız ben size sonuna kadar katılıyorum, maalesef bazı sürücü kursları bu durumları rant meselesi haline dönüştürmede usta.
 
Katılım
13 Kas 2013
Mesajlar
118
Bana sordunmu sen düzenleme yaparken? 3-5 kendini bişey sanan makam sahibi, dernek başkanı oturup bunu konuşuyor bide şu kadar para vereceksin diyor. Ben mi dedim değiştir diye? Yeni alandan ekstra 15tl al ama benim var olan hakkımı güncelliyorsan bu senin sorunun parasını neden benden almaya kalkıyorsun?
 
Katılım
7 Eyl 2011
Mesajlar
384
80 milyon insanin en fazla 500 bini yurtdisina gidip arac kullaniyordur. Niye herkesinkini degistiriyorsunuz. Ihtiyaci olan degistirsin. Devlet nereden para durtukleyecegini iyi biliyor.!!
 
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
49
valla tamam para verecez bende memnun değilim tamam devlete para lazım yoksa yeni alınan uçakları bilmemneleri başbakanlık cumhurbaşkanlığı köşklerini nasıl ödeyecekler bizi yolacaklar böyle işte. Ama şöylede bir durum var adam bi ehliyet alıyor abi 20 yaşında olmuş 50 yaşında gözler gitmiş belki kolu sakat ayağı sakat belki refleks yok adamda adam hala aynı eliyetle sürüyor aslında olması gereken böyle detaylı çalışmalar fakat bu işlem yine bizim ülkemizde para yolma ve parayı veren düdüğü çalar şeklinde olacağından ve düzgün işlemeyeceğinden dolayı bir işe yaramayacak tabi o ayrı konu.

Valla 20 yaşında alınan ehliyetin 30 sene kullanıması konusuna bende katılıyorum. Ancak ben şuna inanmıyorum Türkiye'de her 5 yada 10 senede bir yapılacak ehliyet yenilemelerin teste tabii olması imkansız. farzedelim ki 75 milyonluk nufusun 3/1 i ehliyetli olsun 25 milyon kişiyi teste tabii tutacak dünya üzerinde hiçbir ülke yok.
Ehliyetler genellikle hep aynı aylarda verildiği için her ehliyet alınan ayda yığılmalar olacak. Yine sadece ver parayı yenileyelim ehliyetini sistemine geçilir. Artık bu ülkenin düzene girmesi imkansız... Batan gemiyi yamalayıp yamalayıp devam ediyoruz. Ver 15 lira köşkün dış cephesi boyanacak ver 15 lire 5000 tane cumhurbaşkanı koruması doyacak.
Bizzat kendim kaptanlık yapıyorum kişisel bir teknenin Türk vergi sisteminde yıllık 375 tl vergisi var. Amerika kayıtlı teknelerin yıllık 10$ Türk bayraklı tekne sayısı giderek azalıyor. Hep amerikan bayraklı içerisi Türk dolu tekneler var. Bizde bi TUTKU (Motorsiklet araba tekne v.b) yaşamak imkansız hale sokuluyor. Diğer ülkeler tam tersi teşfik ediyor.
En basit örneğine bakacak olursak Amerika da 0 km Harley Davidson ne kadar Türkiyede ne kadar.
Amerikada 7.000 DOLAR olan motorsiklet Türkiyede 14.000 EURO Hem vergi geçiriyorlar hemde kur farkı.
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Olması gereken uygulama tamamda,eğitimlerde ve sınavlarda yapılacak bir değişiklik varmı? Aynı sistemle ehliyet verilmeye devam ederse değişecek birşey olmayacak.Önüne gelen bilinçsizce trafiğe çıkmaya devam edecek ve biz yine bu elemanlarla trafikte boğuşmaya devam edeceğiz.
 
Katılım
23 Kas 2012
Mesajlar
121
Otomatik olunca tehlikeli değilmi bu araçlar 16 yaşında arabaya motora binsinlerde bakın neler oluyor hergün :D

ayrıca sorum olacaktı, benim A2 ve B dosyalarım elimde çıkarttıracaktım fakat bu yeni uygulamayı beklememe gerek varmı
 
Katılım
27 Eki 2013
Mesajlar
339
Elektronik kimlik de çıkacakt güya ,e yapsanza be adam ehliyeti de içinde .bu ne ya .bide biz istemediğimiz halde değişiyor ,15 lira zaten her türlü kağıt masrafı ödedigmiz kartı tekrar parayla almak nedir ya. ....lı sözleri kullanan arkadaşlar pek de haksız değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

Otomatik olunca tehlikeli değilmi bu araçlar 16 yaşında arabaya motora binsinlerde bakın neler oluyor hergün :D

ayrıca sorum olacaktı, benim A2 ve B dosyalarım elimde çıkarttıracaktım fakat bu yeni uygulamayı beklememe gerek varmı

Bence bekleme bu tasarı 1 yıldır konuşuluyor. Bide o kadar saçma ki illa bi patlak verecek. Öyle görünüyor. İnş da gerçekleSmez.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

Bu konuda bi hukukçu arkadaşımız yazı yazsın biz de destek verelim bimer vs ne yolu olursa artık.bu saçmalık bitecek gibi değil.
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Olması gereken uygulama tamamda,eğitimlerde ve sınavlarda yapılacak bir değişiklik varmı? Aynı sistemle ehliyet verilmeye devam ederse değişecek birşey olmayacak.Önüne gelen bilinçsizce trafiğe çıkmaya devam edecek ve biz yine bu elemanlarla trafikte boğuşmaya devam edeceğiz.

Şu anda trafikte boğuştuğunuz insanlar bilin ki yeni ehliyetini almış olanlar değil,
Şu anki direksiyon sınavları oldukça zor 30 DK boyunca sınav yapılıyor ve aday emniyet kemerini dahi takmasa sınavdan kalır hatta ben bu konuda bir video yayınladım hem A2 hemde B için,
Hadi kemerini taktı sınava başladı farzetki dönerken sinyal vermedi veya yokuşta aracı kaldıramadı yine sınavdan kalıyor,
Yani sizin anlıyacağınız sistem oldukça zorlaştı,

Bu arada bir arkadaşımız A2 ve B ehliyetlerini dosya halinde olduğunu yazmış bunları 31 aralık tarihine kadar ehliyete çevrilmesi gerekir alsi takdirde aday sürücü belgesine kalacaksınız.
 
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
4
B sınıfı ehliyetim var . Önümüzdeki ilk a2 ehliyetine yazılsam bu kanun daha çıkmadı sanırım yırtar mıyım ?
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Bu 30 dk.lık sınav süresi,motosiklet sınavıı içinde geçerlimi?
Şu anda trafikte boğuştuğunuz insanlar bilin ki yeni ehliyetini almış olanlar değil,
Şu anki direksiyon sınavları oldukça zor 30 DK boyunca sınav yapılıyor ve aday emniyet kemerini dahi takmasa sınavdan kalır hatta ben bu konuda bir video yayınladım hem A2 hemde B için,
Hadi kemerini taktı sınava başladı farzetki dönerken sinyal vermedi veya yokuşta aracı kaldıramadı yine sınavdan kalıyor,
Yani sizin anlıyacağınız sistem oldukça zorlaştı,

Bu arada bir arkadaşımız A2 ve B ehliyetlerini dosya halinde olduğunu yazmış bunları 31 aralık tarihine kadar ehliyete çevrilmesi gerekir alsi takdirde aday sürücü belgesine kalacaksınız.
 
Çorum İl Temsilcisi
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
818
A1 11Kw 15 beygir a2'yi tam bilmiyorum ama 40 küsür beygir a zaten hepsini kullanıyor

Bende tasarının taslağı var isteyen olursa link atabilirim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst