Burada biraz eleştir ecem neden derseniz, şu anda sadece mevzu 15TL değil ben size şöyle bir örnek anlatayım, Biz As Sürücü Kursu olarak İstanbul/Avcılar ilçesindeki 20 Tane Sürücü Kursunun dernek başkanıyız ve bu foruma reklam veren tüm sürücü kurslarını tanırım, facebook ta Türkiye de bulunan tüm sürücü kursları ile arkadaşız birbirimizi takip ediyoruz, Türkiye'de sadece belli başlı sürücü kurslarının davet edildiği çalış taylar yapılmaktadır, bu çalış taylar da sürücü kurslarının geleceği yeni çıkacak yönetmelikler kanunlar falan konuşulur ortalama 3-4 gün sürer ve yapıldığı İl'in en lüks otelinde kalınır ve devlet karşılar.
Hatırlarsınız sürücü kurslarına kayıt olurken direkt parmak izi belgesi isteniyordu, Antalya çalıştayın da EGM yetkilerinden çıktılar dediler ki bundan sonra sürücü kurslarına kayıt olacaklar parmak izi belgelerini emniyetten alacaklar ardından sürücü kurslarına kayıt olacaklar dendi,
Ben söz hakkı alarak EGM Yetkilisine(adını unuttuğum için adını yazamıyorum)bu iş olamaz çünkü il ve ilçe emniyetlerin alt yapıları buna uygun değil belli bir süre sonrasında aksaklıklar muhakkak yaşanacaktır, çünkü emniyetlerin ehliyet birimleri hafta içi mesai saatlerinde çalıştıklarını hafta sonu kayıt olan adayların hele ki dönem açılış zamanları bazen hafta sonlarına denk geldiğinden kayıt olacak adayların emniyetten parmak izi alamayacaklarını ve bu adaylarda infial yaratacağını söyledim hatta genel başkan bana dönerek sus gibi işaretler yapsa da susmadım EGM yetkilisi bozuldu, sonrasında EGM yetkilisinin söylediği söz şu şekilde oldu ''biz bu şekilde uygun gördük bundan sonra böyle olacak''...
2 yada 3 ay sonra sistem aksaklığından dolayı parmak izini iptal ettiler, ne oldu bizim dediklerimize geldiler,
Burada bizleri dinlemeyip bu gereksiz sistemi devreye sokanlar sonrasında evet yürümüyor deyip iptal edenlerin suçu olduğu kadar 15TL ücreti almaları da o kadar suçludur.
Ehliyet için parmak izi veren ilçe emniyetler de genelde 1 adet parmak izi makinası bulunuyor ve bu makinadan günde maksimum 50 kişi yararlanabiliyor bunlar pasaport, ehliyet, yabancı şube hepsi bu makinadan faydalanıyor du ve çoğu sürücü kursundan ilçe emniyetler bu makinaların alınmasını talep ettiler.