- Katılım
- 22 Nis 2007
- Mesajlar
- 1,013
- Konu Yazar
- #1
Evet motorumu alalı henüz bir hafta oldu ve bu benim ilk motorum.Motorum henüz 120 km'ye geldi.Daha önce hiç motor kullanmışlığım yok (100 metre mobilet kullanmıştım sadece
).Denizliye gitmek var motorumla aklımda ama kafamı kurcalayan birkaç soru var.
Kafamı kurcalayan sorular :
1- A2 ehliyetim yok.Ya çevirmeye yakalanırsam???
2- Henüz 120 km'lik bir motor deneyimim var.Yolculukta birde artçım olacak.Acaba ben böyle bir şeye hazırmıyım??? Acaba bunu başarabilirmiyim???
3-Motorum bu yola dayanırmı??? Çin motorlarını kötüledikleri gibi sürekli şişme yaparmı???
Bunlar kafamdaki birkaç sorudan bazıları...
Sorularımın kendimce cevapları (belkide kendimi teselli etme çabaları):
1- 14 yaşımdan beri araba tepesindeyim ve daha 1 senedir ehliyetim var ama polisle başım hiç derde girmedi.Herhalde yine bişey olmaz.Yolada gün doğmadan çıktımmı problem olmaz...
2- Nolcak canım gaz fren değilmi bu.Bisiklet sürmek gibi bişey...
3- En olmadı sık sık mola veririm ve motoru zorlamam...
...diyerek yola çıkmaya karar verdim.
4 Mayıs sabah 5'te izmirden yola çıktım artçımla beraber.Fotoğraf çekmek aklımıza gelmedi hiç.Yine üç beş tane çektik aklımıza geldikten sonra.Gecenin serinliği ve motorun hızıyla oluşan rüzgar dondurucu bir durumdaydı.50 km sonra turgutlu'ya vardık.henüz güneş doğmamıştı.ve turgutluya gelene kadar buz tuttuk desem yeridir.dedim "eyvah bu yolculuk bitmek bilmeyecek.ölcez...".sıcak bir çay için neler vermezdik ama daha gün bile doğmamış mümkünmü çay bulmak.bir süre ısındıktan sonra yola devam.yaklaşık 100 km sonra alaşehire varmıştık.güneş yüzünü göstermişti ve ısınmaya başlamıştık.
Ve alaşehirde dinlenirken foto çekmek geldi aklımıza
Sonunda çay içcek biryer bulmuştuk.Ve çayın demlenmesi için beklemeye geçtik.İşte ben (kask saçlarımı mahfetmiş)
Buda artçım
Yaklaşık yarım saat çay bekledik,15 dakikada içmeyle geçti.45 dakika dinlenmenin ardıdan yola devam etmek için ayaklandık.Ama yaklaşık 10 km gittikten sonra bizi bir problem bekliyordu (motorun arkasındaki box koptu).Tekrar bir benzin istasyonuna girdik ve arama aldığım valizi arkaya bağladık,kutuyu arama aldım.bu esnada bu arkadaşta bize eşlik etti.birer hatıra fotoğrafı çekilelim dedik
Yolumuzun burdan sonrası uzun bir süre rampa tırmanmakla geçecekti.50 km kadar sürekli rampa tırmanmak motoru azda olsa yormuştu.biraz ileride bir çeşme var.orda hem motoru dinlendirecektik hemde bişeyler atıştıracaktık.ve sonunda çeşmenin başına geldik.
Yine ben
Ve yine artçım
Yola devam önümüzde 70 km gibi bir yol kaldı.
40 km kadar daha gittik ve telefon çaldı.Telefon görüşmesi için durdum.Durmuşken beş dk dinlenelim dedik.
hedefimize 33 km kaldığını gösteren bir trafik levhası
Yola devam etmeliydik.Zaten dinlenmelerde zamanı bol bol harcadık.
Hedefimize 5 km kala artçımın telefon görüşmesi için durduk.Bende valizin düşmek üzere olduğunu gördüm ve tekrardan sıkıca bağladım.
Ve sonunda denizlide (köyümüzdeydik ) :queen: Herkes bizim deli olduğumuzu söylüyordu.Bir iki fotoğrafta köyde çektik.Alın güzel bir manzara fotoğrafı (aşaıdaki fotoğrafta Adıgüzeller Barajını görüyorsunuz)
Buradada tepeciklerin diplerine bakarsanız su seviyesinin ne kadar düştüğünü görürsünüz.Kuraklık hakimiyetini git gide artırıyor
Burasıda büyük menderes nehri.Yukarıda görmüş olduğunuz adıgüzller barajına akar kendileri
Motorun aynalarındaki toza dikkat edin.Denizlide (köyde) 2 hafta kaldık.Şu anda halen köyden kalma tozlar var motorun iç kısımlarında.yıka yıka bitmedi
Artçım ve ben
2 hafta sonra yani 18 mayıs sabahı yola tekrar koyulduk.izmire dönüyoruz artık.İzmire 30 km kala ileride çevirme gördüm.Dedim durdurmaz herhalde.Çünkü yol güzergahımızdaki çevirmeler hep radar çevirmesi oluyor ve ben hız sınırını aşmadım.nitekim durdurmadı ve izmirdeyiz sonunda.
fotoğraf çekmeyi ihmal ettik dönerken.
izmirden yola çıktığımda motorum 120 km'deydi.izmire döndük ve motorum 1200 km'yi geçti.motoru alalı bir ay oldu ve motorum şu anda 1300 km'yi geçti.motor sürmenin bu kadar keyif vereceğini hiç tahmin etmezdim.özelliklede uzun yolun keyfine doyum olmuyor.Ehliyet için kursa yazıldım ama 2 ay daha ehliyetsiz dolaşacam mecburen.Ama bu tür bir iki seyahat daha düşünüyorum ehliyeti alana kadar.
Ve çin malı motorları kötüleyenlere kulak asmamak gerektiğini gördüm.yolculuk boyunca rampalar hariç seyir hızım sürekli 70-80 km civarında oldu.zaman zaman 90-100 km hızlara çıkıp bir süre o hızlarda seyrettiğimde oldu.ve motorda iki kişiydik.Motorumla çok daha uzun yolculuklara korkmadan çıkabilirim artık.Saygılar...
Kafamı kurcalayan sorular :
1- A2 ehliyetim yok.Ya çevirmeye yakalanırsam???
2- Henüz 120 km'lik bir motor deneyimim var.Yolculukta birde artçım olacak.Acaba ben böyle bir şeye hazırmıyım??? Acaba bunu başarabilirmiyim???
3-Motorum bu yola dayanırmı??? Çin motorlarını kötüledikleri gibi sürekli şişme yaparmı???
Bunlar kafamdaki birkaç sorudan bazıları...
Sorularımın kendimce cevapları (belkide kendimi teselli etme çabaları):
1- 14 yaşımdan beri araba tepesindeyim ve daha 1 senedir ehliyetim var ama polisle başım hiç derde girmedi.Herhalde yine bişey olmaz.Yolada gün doğmadan çıktımmı problem olmaz...
2- Nolcak canım gaz fren değilmi bu.Bisiklet sürmek gibi bişey...
3- En olmadı sık sık mola veririm ve motoru zorlamam...
...diyerek yola çıkmaya karar verdim.
4 Mayıs sabah 5'te izmirden yola çıktım artçımla beraber.Fotoğraf çekmek aklımıza gelmedi hiç.Yine üç beş tane çektik aklımıza geldikten sonra.Gecenin serinliği ve motorun hızıyla oluşan rüzgar dondurucu bir durumdaydı.50 km sonra turgutlu'ya vardık.henüz güneş doğmamıştı.ve turgutluya gelene kadar buz tuttuk desem yeridir.dedim "eyvah bu yolculuk bitmek bilmeyecek.ölcez...".sıcak bir çay için neler vermezdik ama daha gün bile doğmamış mümkünmü çay bulmak.bir süre ısındıktan sonra yola devam.yaklaşık 100 km sonra alaşehire varmıştık.güneş yüzünü göstermişti ve ısınmaya başlamıştık.
Ve alaşehirde dinlenirken foto çekmek geldi aklımıza
Sonunda çay içcek biryer bulmuştuk.Ve çayın demlenmesi için beklemeye geçtik.İşte ben (kask saçlarımı mahfetmiş)
Buda artçım
Yaklaşık yarım saat çay bekledik,15 dakikada içmeyle geçti.45 dakika dinlenmenin ardıdan yola devam etmek için ayaklandık.Ama yaklaşık 10 km gittikten sonra bizi bir problem bekliyordu (motorun arkasındaki box koptu).Tekrar bir benzin istasyonuna girdik ve arama aldığım valizi arkaya bağladık,kutuyu arama aldım.bu esnada bu arkadaşta bize eşlik etti.birer hatıra fotoğrafı çekilelim dedik
Yolumuzun burdan sonrası uzun bir süre rampa tırmanmakla geçecekti.50 km kadar sürekli rampa tırmanmak motoru azda olsa yormuştu.biraz ileride bir çeşme var.orda hem motoru dinlendirecektik hemde bişeyler atıştıracaktık.ve sonunda çeşmenin başına geldik.
Yine ben
Ve yine artçım
Yola devam önümüzde 70 km gibi bir yol kaldı.
40 km kadar daha gittik ve telefon çaldı.Telefon görüşmesi için durdum.Durmuşken beş dk dinlenelim dedik.
hedefimize 33 km kaldığını gösteren bir trafik levhası
Yola devam etmeliydik.Zaten dinlenmelerde zamanı bol bol harcadık.
Hedefimize 5 km kala artçımın telefon görüşmesi için durduk.Bende valizin düşmek üzere olduğunu gördüm ve tekrardan sıkıca bağladım.
Ve sonunda denizlide (köyümüzdeydik ) :queen: Herkes bizim deli olduğumuzu söylüyordu.Bir iki fotoğrafta köyde çektik.Alın güzel bir manzara fotoğrafı (aşaıdaki fotoğrafta Adıgüzeller Barajını görüyorsunuz)
Buradada tepeciklerin diplerine bakarsanız su seviyesinin ne kadar düştüğünü görürsünüz.Kuraklık hakimiyetini git gide artırıyor
Burasıda büyük menderes nehri.Yukarıda görmüş olduğunuz adıgüzller barajına akar kendileri
Motorun aynalarındaki toza dikkat edin.Denizlide (köyde) 2 hafta kaldık.Şu anda halen köyden kalma tozlar var motorun iç kısımlarında.yıka yıka bitmedi
Artçım ve ben
2 hafta sonra yani 18 mayıs sabahı yola tekrar koyulduk.izmire dönüyoruz artık.İzmire 30 km kala ileride çevirme gördüm.Dedim durdurmaz herhalde.Çünkü yol güzergahımızdaki çevirmeler hep radar çevirmesi oluyor ve ben hız sınırını aşmadım.nitekim durdurmadı ve izmirdeyiz sonunda.
fotoğraf çekmeyi ihmal ettik dönerken.
izmirden yola çıktığımda motorum 120 km'deydi.izmire döndük ve motorum 1200 km'yi geçti.motoru alalı bir ay oldu ve motorum şu anda 1300 km'yi geçti.motor sürmenin bu kadar keyif vereceğini hiç tahmin etmezdim.özelliklede uzun yolun keyfine doyum olmuyor.Ehliyet için kursa yazıldım ama 2 ay daha ehliyetsiz dolaşacam mecburen.Ama bu tür bir iki seyahat daha düşünüyorum ehliyeti alana kadar.
Ve çin malı motorları kötüleyenlere kulak asmamak gerektiğini gördüm.yolculuk boyunca rampalar hariç seyir hızım sürekli 70-80 km civarında oldu.zaman zaman 90-100 km hızlara çıkıp bir süre o hızlarda seyrettiğimde oldu.ve motorda iki kişiydik.Motorumla çok daha uzun yolculuklara korkmadan çıkabilirim artık.Saygılar...