150'lik kırmızı şimşeğim ile denizli yolculuğum...

Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Evet motorumu alalı henüz bir hafta oldu ve bu benim ilk motorum.Motorum henüz 120 km'ye geldi.Daha önce hiç motor kullanmışlığım yok (100 metre mobilet kullanmıştım sadece :p ).Denizliye gitmek var motorumla aklımda ama kafamı kurcalayan birkaç soru var.

Kafamı kurcalayan sorular :

1- A2 ehliyetim yok.Ya çevirmeye yakalanırsam???
2- Henüz 120 km'lik bir motor deneyimim var.Yolculukta birde artçım olacak.Acaba ben böyle bir şeye hazırmıyım??? Acaba bunu başarabilirmiyim???
3-Motorum bu yola dayanırmı??? Çin motorlarını kötüledikleri gibi sürekli şişme yaparmı???

Bunlar kafamdaki birkaç sorudan bazıları...

Sorularımın kendimce cevapları (belkide kendimi teselli etme çabaları):

1- 14 yaşımdan beri araba tepesindeyim ve daha 1 senedir ehliyetim var ama polisle başım hiç derde girmedi.Herhalde yine bişey olmaz.Yolada gün doğmadan çıktımmı problem olmaz...
2- Nolcak canım gaz fren değilmi bu.Bisiklet sürmek gibi bişey...
3- En olmadı sık sık mola veririm ve motoru zorlamam...

...diyerek yola çıkmaya karar verdim.

4 Mayıs sabah 5'te izmirden yola çıktım artçımla beraber.Fotoğraf çekmek aklımıza gelmedi hiç.Yine üç beş tane çektik aklımıza geldikten sonra.Gecenin serinliği ve motorun hızıyla oluşan rüzgar dondurucu bir durumdaydı.50 km sonra turgutlu'ya vardık.henüz güneş doğmamıştı.ve turgutluya gelene kadar buz tuttuk desem yeridir.dedim "eyvah bu yolculuk bitmek bilmeyecek.ölcez...".sıcak bir çay için neler vermezdik ama daha gün bile doğmamış mümkünmü çay bulmak.bir süre ısındıktan sonra yola devam.yaklaşık 100 km sonra alaşehire varmıştık.güneş yüzünü göstermişti ve ısınmaya başlamıştık.

Ve alaşehirde dinlenirken foto çekmek geldi aklımıza

photo0006hs2.jpg


photo0011gm2.jpg


Sonunda çay içcek biryer bulmuştuk.Ve çayın demlenmesi için beklemeye geçtik.İşte ben (kask saçlarımı mahfetmiş)

dsc00300eb2.jpg


Buda artçım

dsc00301bp5.jpg


Yaklaşık yarım saat çay bekledik,15 dakikada içmeyle geçti.45 dakika dinlenmenin ardıdan yola devam etmek için ayaklandık.Ama yaklaşık 10 km gittikten sonra bizi bir problem bekliyordu (motorun arkasındaki box koptu).Tekrar bir benzin istasyonuna girdik ve arama aldığım valizi arkaya bağladık,kutuyu arama aldım.bu esnada bu arkadaşta bize eşlik etti.birer hatıra fotoğrafı çekilelim dedik

dsc00308bq3.jpg


dsc00309pl7.jpg


Yolumuzun burdan sonrası uzun bir süre rampa tırmanmakla geçecekti.50 km kadar sürekli rampa tırmanmak motoru azda olsa yormuştu.biraz ileride bir çeşme var.orda hem motoru dinlendirecektik hemde bişeyler atıştıracaktık.ve sonunda çeşmenin başına geldik.

dsc00318ij4.jpg


dsc00322ef3.jpg


Yine ben

dsc00325rm9.jpg


Ve yine artçım

dsc00326ui0.jpg


photo0019bb8.jpg


dsc00316xl4.jpg


dsc00315hr4.jpg


Yola devam önümüzde 70 km gibi bir yol kaldı.

40 km kadar daha gittik ve telefon çaldı.Telefon görüşmesi için durdum.Durmuşken beş dk dinlenelim dedik.

dsc00329ch5.jpg


photo0029pj7.jpg


hedefimize 33 km kaldığını gösteren bir trafik levhası

dsc00333jz8.jpg


Yola devam etmeliydik.Zaten dinlenmelerde zamanı bol bol harcadık.

dsc00339ei2.jpg


Hedefimize 5 km kala artçımın telefon görüşmesi için durduk.Bende valizin düşmek üzere olduğunu gördüm ve tekrardan sıkıca bağladım.

dsc00339ei2.jpg


Ve sonunda denizlide (köyümüzdeydik ) :queen: Herkes bizim deli olduğumuzu söylüyordu.Bir iki fotoğrafta köyde çektik.Alın güzel bir manzara fotoğrafı (aşaıdaki fotoğrafta Adıgüzeller Barajını görüyorsunuz)

dsc00008te8.jpg


Buradada tepeciklerin diplerine bakarsanız su seviyesinin ne kadar düştüğünü görürsünüz.Kuraklık hakimiyetini git gide artırıyor

dsc00011yg5.jpg


Burasıda büyük menderes nehri.Yukarıda görmüş olduğunuz adıgüzller barajına akar kendileri

dsc00429pj8.jpg


Motorun aynalarındaki toza dikkat edin.Denizlide (köyde) 2 hafta kaldık.Şu anda halen köyden kalma tozlar var motorun iç kısımlarında.yıka yıka bitmedi

dsc00466tn8.jpg


Artçım ve ben

dsc00516xo7.jpg


2 hafta sonra yani 18 mayıs sabahı yola tekrar koyulduk.izmire dönüyoruz artık.İzmire 30 km kala ileride çevirme gördüm.Dedim durdurmaz herhalde.Çünkü yol güzergahımızdaki çevirmeler hep radar çevirmesi oluyor ve ben hız sınırını aşmadım.nitekim durdurmadı ve izmirdeyiz sonunda.

fotoğraf çekmeyi ihmal ettik dönerken.

izmirden yola çıktığımda motorum 120 km'deydi.izmire döndük ve motorum 1200 km'yi geçti.motoru alalı bir ay oldu ve motorum şu anda 1300 km'yi geçti.motor sürmenin bu kadar keyif vereceğini hiç tahmin etmezdim.özelliklede uzun yolun keyfine doyum olmuyor.Ehliyet için kursa yazıldım ama 2 ay daha ehliyetsiz dolaşacam mecburen.Ama bu tür bir iki seyahat daha düşünüyorum ehliyeti alana kadar.

Ve çin malı motorları kötüleyenlere kulak asmamak gerektiğini gördüm.yolculuk boyunca rampalar hariç seyir hızım sürekli 70-80 km civarında oldu.zaman zaman 90-100 km hızlara çıkıp bir süre o hızlarda seyrettiğimde oldu.ve motorda iki kişiydik.Motorumla çok daha uzun yolculuklara korkmadan çıkabilirim artık.Saygılar...
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
yolculuk güzel geçmiş anlaşılan acemi biri oldugunu soyluyorsun uzun yol cıkıyorsun tezat motorunu yeni almışken tavsiye etmezdım birbirinize alışın kaynaşın derdım ala fırsat kalmadan yolların tozunu almışsın zaten
aklında bulunsun turgutluda cınarlı kahve var yolun ustu orada sabah çayları cok erken cıkar ( karga kahvaltısını yapmadan :) ) bidahaki sefere salihliye gir corbacılarımız var odun köftemizde meşurdur onlara ugra sonra cık yola
bir an önce ehliyetini al kımseye kötü örnek olma
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
224
Şu an sorun yaşamamış olman ileride sorun yaşamayacağın anlamına gelmez. A2 ehliyetini almadan kesinlikle çıkmamalıydın böyle bir yolculuğa. Yakalanırsan eğer, cezayı ödeyebilmek için motorunu bile satmak zorunda kalabilirsin benden söylemesi. Bence ehliyeti alana kadar ortalarda dolaşmayın fazla.
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Ehliyet için kursa yazıldım ama yazılıydı direksiyondu derken ağustosta alabiliyorum en erken.buda daha 2 ay beklemem demek.Tamda motorun tadının en güzel çıkacağı zamanlar (yaz ayları ) ehliyetsizlik yüzünden motorumu yatırmam gerekiyor.buda mümkün değil.bir çok kişi için bu geçerli.mecburen 2 ay ehliyetsiz dolaşacam.elimden geldiğince dikkat ediyorum polis unsuruna.ama benim ehliyetsiz dolaşmamda sınav sistemininde rolü var.biliyorsunuzki ülkemizde ehliyet sınavı yılda 4 sefer oluyor.yani bir sınava yetişememiş olman 3 ay yazılı sınav beklemen demek,1 ayda yazılının okunması eder 4 ay.ehliyet almak bu kadar zahmetli ve uzun süren bir şey olmasa bende ehliyetsiz dolaşmam yani.bende ehliyetsiz dolaşmaktan memnun değilim.ama naparsınız arkadaşlar gülü seven dikenine katlanır...
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
234
cok guzel yolculuk keske bende yanınızda olup oraları gezebılseydım uzun yolun tadına varabılseydım :salut:
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
güzel bir yolculuk olmuş
ama dikkatli ol gerçekten, çünkü eğer yakalanır ve paçanı kurtaramazsan cezan nerdeyse motorun 2. el fiyatına yaklaşır
2 ay motorsuz kalmiim derken dah büyük dertler çekmek var
sen yine de iyice alışana kadar uzun yola pek çıkma derim
kaldı ki artçılı sürmek zaten problemlidir ve sen hiç deneyimsiz artçı ile uzun yola çıkmışsın bir de...
 
Katılım
22 Eki 2006
Mesajlar
697
paylaiım için teşekkürler.. yanlız çevirme oldugunu gördüğün yerde.. orada bekle yada geri dön.. polislerin sağı solu belli olmaz.. durdurur ve ehliyetsizsin diye de... anında 800-900 ytl arası bi ceza keser. buda O MOTORUN SANA ZEHİR OLDUGU anlamına gelir.... emeklerinize sağlık..
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Tüm yolculuklarında basarılar diliyorum :) Tadını çıkar kardeşim :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tebrik ederim. Güzel bir yolculuk, güzel fotoğraflar.
Herkes yavaş yavaş belgesel işini öğreniyor, ülke için büyük kazanç.

Sevgiler.
 
Katılım
3 Tem 2006
Mesajlar
902
tebrik ederiz gayet güzel bi yolculuk olmuş..:) bende sarıgöle gidip gelmiştim motoru aldığım ilk zamanlarda 150 km sanırım.tek başına pek çekilmiyorr uzun yol...bunu anladım.........
 
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
279
motor yanıyor güle güle kullan. Yanlız bir önce korumalarını al derim ben!!!
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
328
GELECEĞİN MOTORCULARI Kutluyorum sizleri negüzel gezmişşiniz malesef barajlarınızda su yarıyarıya azalmış ALLAH DÜNYAYI BU HALE GETİRENLERİN BELASINI VERSİN.:queen:Gelecekteki çocuklarımız emanetlerine sadık kalmadığımız için bu beddüayı yapacaklardır herhalde.:cat:
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
bravo dostlarım.bizlerle paylaşıp bizleride gezdirmiş oldunuz teşekkür ederim.kafanızdan kaskınızı yoldan gözünüzü ayırmayın.
kendinize dikkat edin.gençleri görmek çok güzel.
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
GELECEĞİN MOTORCULARI Kutluyorum sizleri negüzel gezmişşiniz malesef barajlarınızda su yarıyarıya azalmış ALLAH DÜNYAYI BU HALE GETİRENLERİN BELASINI VERSİN.:queen:Gelecekteki çocuklarımız emanetlerine sadık kalmadığımız için bu beddüayı yapacaklardır herhalde.:cat:

Malesef fotoğrafta gördüğünüz gibi barajlarda sular bayağı eksilmiş.Yani haberlerdeki söylenenler doğru.Gereksiz su tüketimine son verip suyu tasarruflu bir şekilde tüketmeliyiz.Tabi susuzluğun bir sebebide yeterli miktarda ağaç olmaması.Ormanlarımızı koruyup elimizden geldiğince ağaç dikmemizde bir anlamda susuzluğun ve kuraklığın önüne geçmiş olmamız demektir :wiinkk:
 
Katılım
3 May 2007
Mesajlar
336
motorun öncelikle hayırlu uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler temenni ederim. motorun rodajı senin için o kadar önemli değildi herhalde? 120 km de iken 2 kişi binmeyi deneyerek ve bu iki kişi ile 50 km lik bir yokuşu çıktığına göre.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst