Bir arkadaşım Ankara-Kalecik arası 130 km/h gibi bir hızla seyrederken motoru devirmiş.
Motorun Hyosung GT250R.
Gittiği yol yer yer bozuk ve asfalt eğik büğük. (değil 130,100'ü bile geçmemesi gereken bir yer!)
"Motoru ne ara düşürdüm,bu hale nasıl geldim hatırlamıyorum" dedi.
Birazda rüzgar vardı diyor. Bu da etken tabi
Düşmeden evvel solladığı aracın sürücüsü doktor imiş. Sağolsun olayı görünce müdahale etmiş kendisi. Ambülans gelene kadar atel ile kolu çevrelemiş (muhtemelen orada kolu yerine geçirmemiş)
Ayrıca kask(Cox Trip) kafasından fırlamış!
Daha 1-2 hafta evvel motoru ile otobanda 160'ı gördüğünü ve bu hızın uzun yolda az olduğunu söylemişti!
Herşeyde bir hayır vardır derler ya.(kazanın hayırlısı olur mu demeyin...) bu kaza da bazı şeyleri frenlemesi adına bu arkadaşa bir uyarı mı bilemeyiz. (zira kendisi önceden 120 km/h hızla Passat marka aracıyla bir minübüsle kafa kafaya çarpışmıştı ve o kazadan da -aracı pert olmasına rağmen- yara almadan kurtulmuştu)
1 musibet 1000 nasihatten evladır demişler
O 1000 nasihat içinden kendine dersler çıkarana ne mutlu!
Not : "Allah koruyor işte kardeşim" ,"Olacağı varsa olur" diye düşünüp aman tedbiri elden bırakmayalım. Unutmayalım ki önce tedbir sonra takdir!
Çok geçmiş olsun arkadaşımıza:rendeer:
Evet Allah almadımı almıyor ama bende de olduğu gibi bayağı uyarılmış arkadaşımız!!!
160 km sürate az diyen arkadaşımız anlaşılan ivmelenme,merkez kaç kuvveti,lastiklerin temas kayıbının,bu süratlerde ihtiyaç duyacağı fren mesafesi hakkında zerre kadar bilgisi ya da düşüncesi yok demekki:silent:yazık eder kendine ve geride kalanlara.......
Ben en az 3-4 kez çok acaip ve garip şekillerde çok yüksek hızlardan alıkoyuldum ( birinde canım bile yandı!!) ve inanın umursamayıpta aynı hızla devam etmiş olsaydım, muhtemelen ( son uyraı ) 1995 te hayatımı kaybetmiş olacaktım! o gün bugün'dür önüm açık ve görülebilir olmadıkça hız yapmıyorum.
Arkadaşlar hayat herşeye rağmen çok güzel.......
Kazasız ve sağlık dolu günleri beraber yaşamak dileğiyle:rendeer:
Dipnot:
Kask kafasından fırlamış! kask beğenirken renk,desen'e bakmak yerine kafanıza tam ve sıkı oturyormu! ona bakın ve kaskın çene altı bağınıda gererseniz inanın ihtiyaç olduğunda kask kafanızdan fırlamayacak! ama motosiklet üzerinde olduğunuz müddetçe çene altındaki gerginliği hisedeceksiniz:wiinkk:yoksa kask ve güvenceden söz edemezsiniz.