125 CC ile başlangıç için ne kadar tecrübe yapılmalı?

Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
140
2005 ten beri motor kullanıyorum.
-125 cc.-
Şehir içi için gayet yeterli

ABS' siz motor almayın.
En azından ön fren mutlaka ABS li olsun.

Geçenlerde bir arkadaşın motorunu nakletmek için geçici (ABS siz) kullandım ve E5 te yere yapışıyordum
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
92
Nylon lastikle virajda altından motor kaydirmayan adam hiçbir lastikle kaydırmaz. Bu işe en tabandan başlarsanız sürüş alışkanlıklarınız da ona göre şekillenir. Bir çocuğa çikolata yeme derseniz yer fakat yemesine izin verip yediğinde yüzünde çıkan sivilceleri gördüğünde ileride yüzünde sivilce çıkmayacağını bilse bile o çikolatayı yerken tereddüt ederek yer. Anlatmaya çalıştığım en ufak yağmurda bile o lastikle kaymamak için o kadar dikkatli gidecek ki ileride çok sağlam motor çok sağlam lastikle bile yağışlı havada kolay kolay hız yapamayacak. Ha lastik olayına karsisinizdir ona lafım yok tabi ama bu abs konusunda hala eminim absli bir motorla motor sürmek öğrenilmez.

Ben motora 250 cc ile başlamıştım ve şimdi diyorum ki iyi ki 250 cc ile başlamışım. 30 PS ve 30 nm torka sahipti. Zaman zaman elim gazda takılı kalıyordu ama sol elim hep debraj üzerindeydi ve hiç düşmedim, hiç motorumu düşürmedim.

Size gelirsek sevgili eserasking;
ABS li bir motorla "motor sürmek öğrendim" galiba. Cümledeki düşüklük için kusura bakmayın. Dere tepe viraj miraj baya sürüyorum yahu. Küçükken sivilcem çıkmasın diye çikolata yememezlik de yapmazdım ama şimdi kilo almamak için pek yemiyorum, ikisi acaba aynı şey midir? Lisede mantık dersleri de almıştım ama çok eskide kalmış olacak ki ben "naylon lastik-daha iyi lastik" mantığı ile ulaştığınız sonucu anlayamadım. Scooterımın altında naylon lastik vardı hız yapıyordum, viraja da yatıyordum. Daha iyi lastikle değiştirdim, şimdi daha rahat hız yapıyorum çünkü daha güvende hissediyorum. Abs li ve Tcs li motor kullanıyorum çünkü daha kontrollü ve güvenli kalkış ve de frenleme yapıyorum.
Yağmurlu havada hız da yapıyorum ama viraja çok daha az yatıyorum çünkü altımda dört değil iki tekerlek olduğunu biliyorum.
Lütfen hiçbir mantığa, bilgiye dayanmayan bilgiler ile insanları yanlış yönlendirmeyin.
Motor dediğin ABS li olmalıdır kayma/kilitlenme olmaması için,
Lastik de en iyisi olmalıdır.
Ekipman da en iyisi olmalıdır
Motorun da en bakımlısı olmalıdır.
Altımızdaki iki tekerlek, bunu unutuyorsunuz galiba. İnsanları yeri geliyor asfalttan direkt ceset torbasına alıyorlar, siz burda abs naylon vs diye yazıyorsunuz. 😌
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
275
ABS konusunda şunları yazmıştım.

Aynı özellik ve lastiklere sahip iki motorun ABS olmayayını deneyimli bir sürücü aynı ya da daha kısa mesafede durdurabilir ancak;

İşler ıslak zemine geldi mi değişir. Zamanında ilk seri 7 hp D'elight ile artçı varken önümde bir araç ani fren yapmıştı. Ben de o güne kadar edindiğim tecrübelerimle motora sağlam fren yaptırmaya başladım kii, o da ne; yolun ilerisinde, geçeceğim yerde bir bölüm sulama nedeniyle ıslak. Yol normalde kuru, ben fren yapıyorken ıslak bölüme geçiyorum. Artcı sayesinde arka freni daha efektif kullanabildim ve ön fren gücünü iyice azaltabildim de durabildim. Şanslıydım / tecrübeliydim, fark etmez. Bu gün aynı şeyi becerebileceğimin garantisi yok. Hele viraj dönerken hiç yok.

Aynı zamanda skuterlerin teker çapları nispeten daha küçük olduğu için ön fren efektif kullanıldığında dengesinin bozulma ihtimali de daha yüksektir. Dokuz yıl boyunca çok uzun kilometreler ABS olmayan motorla kazasız gezmiş biri olarak şunu diyebilirim, ABS yeri gelir hayat kurtarır, nokta.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst