125 CC ile başlangıç için ne kadar tecrübe yapılmalı?

Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
783
Özel olarak sürüş eğitimi almama rağmen herkes ısrarla 125 cc ile başla dediği için ucuz bir tane 125 cc almayı düşünüyorum. Bu motorla en az ne kadar süre veya km yapmam gerekir?
Bence 200 veya 250'lik parçası bol , 2.eli hızlı , koruma demirine uygun ve ustası bol bir motosiklet tercih etmenizi tavsiye ederim. Eğitimlerinizi eksik etmeyin aynı şekilde ekipmanlarınıza da önem verin . 5bin KM yerine 10bin KMde motosiklet alın ama üstünüzde ki size uygun beden ve kaliteli ekipman olsun. ABS veya ABSsiz motosiklete alışıp alışmamak sana kalmış . 17 yaşındayım 30bin KMyi geçmiş tecrübem var ve hepsi ABSsiz motosikletlerle . Arkadaşlarımın bu motor durmuyor çok kötü frenleri vs. dediği motosikletlerle ön arka fren dengesiyle rahatlıkla durabiliyorum. Virajlarda lastiğimin ebatı , ısınıp ısınmadığı , hava durumu , virajda frenleme ve trafiğe göre nerden girilip nerden çıkılır viraja ayarlıyabiliyorum. İlk olarak mühendisliği olmayan kara düzen , parçası ucuz bir motosikletle başla eğer isteğin varsa zaten 5DKlık yolları 10 15DKlık yollara uzatıyosun şurdan gideyim burdan gideyim derken ve böylelikle tecrübe kazanıyosun. İlla ki kaza yapıcaksın çevrende ki herkes yok sat yok şoyle yap diyecek kulak asıp asmamak sana kalmış, bana şuan bile ailem diyor motosikleti sat araba alalım diye ama nafile , çünkü kendi paramla almadığım şeye binmeyi sevmiyorum :D . Ehliyet alanında sana trafiğe çıkmayı bile öğretmiyorlar düzgün bir şekilde sadece parkuru yapıp güzergahı ezberle sinyal hakkında hiç bir şey söylenmiyor sana ama trafikte 1 sinyal hatasında direkt kalıyorsun . Başka bir motosiklet eğitiminden paraya kıyıp düzgün bir eğitim , kara düzen bir motor ve yeterli ve konforlu ekipmanlarla başla .
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ABS asla gereksiz bir şey değil ama fren mesafesini uzattığı doğru.
Öte yandan ben senin dediğinin de ötesine geçip motosiklet öğrenmeye ABS'siz motorla başlanmalı diyorum ama pek kabul görmüyor bu söylediğim :D Ama maalesef ABS'li motorla öğrenen kişilerde doğru freni öğrenmek hep daha zor gerçekleşiyor. ABS koruyor diye o inceliği öğrenmeye tenezzül etmiyorlar, sonra işte ABS'yi devreye soktukları için mesafe uzuyor ve kaza yapınca da ABS yüzünden yaptım oluyor.
ABS yüzünden kaza yapmış olabilirsin de, ABS'nin devreye girmesi kaçınılmaz mıydı sen mi çotank diye sıktın?
Bende ABSsiz motorla başlanmasını öneriyorum . XSR125 Kullanan arkadaşım yaz ayında sıcak lastikle ABSli motoru bile kaydırıp düşürme yeteneğine sahipti frenlemeyi gram bilmiyor benim kara düzen CBR125R'ın artçı selesine alıp detaylı detaylı anlattım ve minik yerlerde bile ne kadar hızlı durulabileceğini, frenlerin ne amaçla kullanıldığını anlattıktan sonra ABSyi öven çocuk ABSyi kötülemeye başladı :D
 
Katılım
15 Ağu 2024
Mesajlar
12
Sırasıyla 1 yıl 125cc scooter (4000 km), 7 ay 250cc racing (4000 km) ve son olarak daha büyük bir motora geçmeden önce 400cc racing motor aldım birkaç gün önce. Kullanıcının kendi deneyimlerinden yola çıkarak edindiği tecrübe, karar vermesinde büyük bir etken. Bunu da ileri sürüş eğitimi aldığınızı belirttiğiniz için söylüyorum. Eğitim esnasında edindiğiniz tecrübe kafanızda bir fikir oluşturmuştur mutlaka. Buradaki son kararı bence kendiniz almalısınız.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,722
Benim kullanmaya başladığım her araç kara düzendi, ben motosiklete Cg ile başladım düz disk freni bile olmayan bir motosikletti onunda lastikleri nylondu fakat sadece idarelik kullanmayı öğretti :). Ne zaman belli başlı bir mühendisliği olan bir motosiklete geçtim ve nispeten güzel lastik taktım işte o zaman viraja girmeyi ve devrilme hissinin gittiğini anladım, bunları yaptığım motosikletimdede abs yok fakat motosiklet dinamiğinin ana unsurlarını bunlarla öğrendim.


Eğer binici adayımız gençse, performans sürüşüne meraklı olacağını tahmin ediyorsak :p, motorsporlarına falan da meraklıysa, kötü bir lastikle başlamak benim de önerim olacaktır.
Farklı bir mühendisliği olan, iyi lastiği olan motorda aldığın hisleri alabilmeni ve buna reaksiyon göstermeni sağlayan şey daha önceki boktan mallarda olan tecrübendi. Çok kabaca çevirecek olursak IRC ile sürüş hissini almamış adam Diablo Rosso taktığı zaman neleri daha iyi yapabileceğini, nasıl daha güvende kalabileceğini de kestiremez. Gevşek şasinin nasıl bir tepki verdiğini bilmeyen kişi jilet gibi bir şasiye geçtiği zaman da bir şey anlamaz ki.

Ha bu şart mı? tabii ki değil. 40'ıma geldim başlıyorum, "öyle şunla bunla işim olmaz"lı cümle çok kuruyorum, soft bir hobi olarak motora bineceğim diyorsa modern ABS'li Rosso Corsa'lı bir motorla da yürüyebilir. Yeter ki sonra mavi kitabı okudum diye ahkam kesmesin, ifil ifil takıldığını bilip ifil ifil devam etsin =) Böyle hor görmek için falan söylemedim bunları, latife ettik diye başka yere çekilmesin. İsteyen de bu şekilde sakin sakin sürer mesela. Sadece sonucu farklı olur.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,257
Aslında cc diyerek hepimiz hatalı bilgi veriyoruz, cc değil motorun diğer dinamikleri önemlidir.

250 cc olup 17 beygir olan alette var 35 beygir olan alette var. Yani aslında cc değil sağladıgı güç

mesela ben 14 beygirden 25 beygire geçtiğimde çok güçlü gelmişti, hakimiyette ilk 2-3 gün çok zorlanmıştım.

25 beygirden 40 beygire geçince alışmam 30 dakıkamı falan aldı.
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
303
Belirli bir değeri yok, ne zaman dersen ki düzgün frenlemeyi çözdüm, virajda ne kadar yatabilirim öğrendim, başıma birkaç olay geldi ve manevra kabiliyetim sayesinde kaçtım, limitlerimin farkındayım. Bunlari kendine soyleyebildigin an motorunu yukseltebilirsin. Sana önerim çin malı 125cc scooter al ne ABS olsun ne de başka bir teknoloji. Lastikleri de zaten naylon olur degistirme, yeri gelir fren yaparken onu kitler düşersin ama ben de düşerek öğrenen birisi olarak sana söyleyebilirim ki düşerek kalkarak öğrenmek eğitimle öğrenmekten çok daha iyi. Ha dusmemen tabiki daha iyi ama sonuçta abssiz naylon lastik kampana frenli bir motosikletle durabiliyorsan yukselttigin zaman aldığın motorla hayli hayli durursun. Çoğu kişi bilmez ama bu tarz motorları kullanmak çok daha zordur. En sonunda kendine diyeceksin ki bu motor bana yetmiyor ve ben artık bu işi çözdüm, işte o zaman yeni motor alabilirsin
olm bu ne zikko tavsiye lan. adama düşmesi için dandik motor öneriyorsun muhaahahah nasıl bir düşünme şekli bu 🤯
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,958
Eğer binici adayımız gençse, performans sürüşüne meraklı olacağını tahmin ediyorsak :p, motorsporlarına falan da meraklıysa, kötü bir lastikle başlamak benim de önerim olacaktır.
Farklı bir mühendisliği olan, iyi lastiği olan motorda aldığın hisleri alabilmeni ve buna reaksiyon göstermeni sağlayan şey daha önceki boktan mallarda olan tecrübendi. Çok kabaca çevirecek olursak IRC ile sürüş hissini almamış adam Diablo Rosso taktığı zaman neleri daha iyi yapabileceğini, nasıl daha güvende kalabileceğini de kestiremez. Gevşek şasinin nasıl bir tepki verdiğini bilmeyen kişi jilet gibi bir şasiye geçtiği zaman da bir şey anlamaz ki.

Ha bu şart mı? tabii ki değil. 40'ıma geldim başlıyorum, "öyle şunla bunla işim olmaz"lı cümle çok kuruyorum, soft bir hobi olarak motora bineceğim diyorsa modern ABS'li Rosso Corsa'lı bir motorla da yürüyebilir. Yeter ki sonra mavi kitabı okudum diye ahkam kesmesin, ifil ifil takıldığını bilip ifil ifil devam etsin =) Böyle hor görmek için falan söylemedim bunları, latife ettik diye başka yere çekilmesin. İsteyen de bu şekilde sakin sakin sürer mesela. Sadece sonucu farklı olur.
Abi ben işin muhafazakar tarafındayım :), kendi çabaları ile öğrenmektense iyi bir eğitim alması çok daha sağlıklı olacaktır. Yani bahsedilen kombinasyon saatli bomba gibi geliyor bana :).
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
198
Tekrar söylüyorum, küçük cc çok daha tehlikeli. hızlıca frenleme ve diğer dinamikleri öğrenip atlamanız lazım büyük ve güvenli motorlara.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
839
Eğer binici adayımız gençse, performans sürüşüne meraklı olacağını tahmin ediyorsak :p, motorsporlarına falan da meraklıysa, kötü bir lastikle başlamak benim de önerim olacaktır.
Farklı bir mühendisliği olan, iyi lastiği olan motorda aldığın hisleri alabilmeni ve buna reaksiyon göstermeni sağlayan şey daha önceki boktan mallarda olan tecrübendi. Çok kabaca çevirecek olursak IRC ile sürüş hissini almamış adam Diablo Rosso taktığı zaman neleri daha iyi yapabileceğini, nasıl daha güvende kalabileceğini de kestiremez. Gevşek şasinin nasıl bir tepki verdiğini bilmeyen kişi jilet gibi bir şasiye geçtiği zaman da bir şey anlamaz ki.

Ha bu şart mı? tabii ki değil. 40'ıma geldim başlıyorum, "öyle şunla bunla işim olmaz"lı cümle çok kuruyorum, soft bir hobi olarak motora bineceğim diyorsa modern ABS'li Rosso Corsa'lı bir motorla da yürüyebilir. Yeter ki sonra mavi kitabı okudum diye ahkam kesmesin, ifil ifil takıldığını bilip ifil ifil devam etsin =) Böyle hor görmek için falan söylemedim bunları, latife ettik diye başka yere çekilmesin. İsteyen de bu şekilde sakin sakin sürer mesela. Sadece sonucu farklı olur.

Aslında direkt olarak arazide başlatmak lazım eğitimi. Hiçbir sürüş testeği olmadan, zemin kayacak... hendek çukur vs olacak. Çamurdan ıslaktan geçecek. Refleksler yol şartlarında istenmeyen durumlara karşı arazide gelişecek. Motorun önü kayarsa ne olur, arkası kayarsa ne olur. Ondan sonra asfalt ve trafik sürüşü geliştirilmeli.
 
Katılım
3 Nis 2023
Mesajlar
195
Ben 7k km yapıp 250cc'ye geçtim tamamen kişisel bir durum.

Yalnız benim yaptığım 'ani ön fren akabinde gidon çevirme hareketini' yapma.

Ben ağrı verici bir yöntemle ön fren yapıldığında gidonun düz tutulması gerektiğini öğrendim. Dilerim siz sadece bunu okuyarak öğrenmiş olursunuz.

:)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,722
Aslında direkt olarak arazide başlatmak lazım eğitimi. Hiçbir sürüş testeği olmadan, zemin kayacak... hendek çukur vs olacak. Çamurdan ıslaktan geçecek. Refleksler yol şartlarında istenmeyen durumlara karşı arazide gelişecek. Motorun önü kayarsa ne olur, arkası kayarsa ne olur. Ondan sonra asfalt ve trafik sürüşü geliştirilmeli.

Kesinlikle o kadar faydalı olur ki.

Bunca zihni sinir projenin yürütüldüğü, rfid çipine vida atılıp silikon sıkılan ülkenin bir evladı da çıkıp faydalı şekilde cozutsa?
Motosiklet ehliyetine 4 saat zorunlu toprak sürüşü eklensin. Bulun bir yandaş yüklenici, Honda'nın toprak sürüş hocalarını şehir şehir gezdirsin, konaklamalarını çözsün, yolunu bulsun.
Yandaş müteahhitler her ilde organizeler zaten. Şakkadanak her ile nüfus yoğunluğuna göre gerekirse birden fazla toprak sürüş alanı inşa etsinler. Çiçek.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
839
Kesinlikle o kadar faydalı olur ki.

Bunca zihni sinir projenin yürütüldüğü, rfid çipine vida atılıp silikon sıkılan ülkenin bir evladı da çıkıp faydalı şekilde cozutsa?
Motosiklet ehliyetine 4 saat zorunlu toprak sürüşü eklensin. Bulun bir yandaş yüklenici, Honda'nın toprak sürüş hocalarını şehir şehir gezdirsin, konaklamalarını çözsün, yolunu bulsun.
Yandaş müteahhitler her ilde organizeler zaten. Şakkadanak her ile nüfus yoğunluğuna göre gerekirse birden fazla toprak sürüş alanı inşa etsinler. Çiçek.

Offroad parkurunu şehir içinde her belediye standart hizmet olarak yapıyor zaten, bazı yerlerde abarttıkları oluyor tabi, açık mazgal kapağı, 3 metre derinliğinde çukur, kopmuş elektrik teli vs... Bunlar verilen hizmetler zaten. Vergisini veriyoruz ama faydalanmıyoruz :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
3,335
Özel olarak sürüş eğitimi almama rağmen herkes ısrarla 125 cc ile başla dediği için ucuz bir tane 125 cc almayı düşünüyorum. Bu motorla en az ne kadar süre veya km yapmam gerekir?
Sevgili kardeşim bu sorunun cevabını yanlış yerde arıyorsun. Hiçbirimiz senin sürüşün ve becerilerin hakkında bilgi sahibi değiliz.
Sorunun en doğru cevabı sana özel eğitim veren hocanda dır . Ona sormalısın buradaki bilgileri ciddiye alma lütfen.

Kişiden kişiye değişir.Sürücü eğitmeniyim,eğer ki daha yuksek beygir motora geçiceksen en az 10bin km iyidir.Ben 10bin km sürüşten sonra 400ccye geçtim.Daha önce geçseydim çok eksiğim olurdu.Yeni başlayanlara tavsiyem ilk motorla en az 10bin km
Sevgili dostum ,

Eğer gerçekten düzgün eğitimli bir sürücü eğitmeniysen , yeni başlayan bir kişinin durumunu kendi gözlerinle görmeden bu tür bir tavsiye vermemen gerektiğini de bilmen gerektiğini düşünüyorum
Ayrıca hiçbir düzgün eğitimli eğitmen kendi tecrübelerini tavsiye etmez. Kitapla konuşur.

Sevgilerimle
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
6
olm bu ne zikko tavsiye lan. adama düşmesi için dandik motor öneriyorsun muhaahahah nasıl bir düşünme şekli bu 🤯
Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten. Siz güvenle absnin tcsnin kolları altında sürmeye devam edin zamanında frenlerken düşüp dizinizi incitmeyesiniz diye ileride o dizinizden olmayın tek dileğim bu. Bir şeyin yokluğunu bilmeden o şeyin değerini anlayamaz insanoğlu o yüzden kara düzenle başlayacaksın ki bu düzenden çıktıktan sonra her şeyin değerini biliyor olacaksın ona göre sürüyor olacaksın.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
798
Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten.
Yerden kalkamayanları- ambulansla dönenleri, dizinden olanları da yine aynı mecralarda görebiliyoruz. Eğitim aldığın zaman absli motorda da fren yapmayı öğrenebilirsin. İlle düşerek öğrenilecek diye bir kural yok. Eğitimle de öğrenilebilir.
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
303
Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten. Siz güvenle absnin tcsnin kolları altında sürmeye devam edin zamanında frenlerken düşüp dizinizi incitmeyesiniz diye ileride o dizinizden olmayın tek dileğim bu. Bir şeyin yokluğunu bilmeden o şeyin değerini anlayamaz insanoğlu o yüzden kara düzenle başlayacaksın ki bu düzenden çıktıktan sonra her şeyin değerini biliyor olacaksın ona göre sürüyor olacaksın.
Güzel metafor. cidden cevap veriyordum saldım trollsün herhal. Not: onlar senin algoritmanla alakalı, ben sadece büyük gögüslü ve kalçalı kadınları görüyorum.
 
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
234
Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten. Siz güvenle absnin tcsnin kolları altında sürmeye devam edin zamanında frenlerken düşüp dizinizi incitmeyesiniz diye ileride o dizinizden olmayın tek dileğim bu. Bir şeyin yokluğunu bilmeden o şeyin değerini anlayamaz insanoğlu o yüzden kara düzenle başlayacaksın ki bu düzenden çıktıktan sonra her şeyin değerini biliyor olacaksın ona göre sürüyor olacaksın.
Yani güvenle abs ve tcs ile sürmek varken neden güvensiz bir şekilde sürmeyi tercih edeyim ki zaten? Bi de yere düşmeye gerek yok diye düşünüyorum motoru öğrenmek için, yürümeyi öğrenmiyoruz sonuçta, eğitim alınarak öğrenilecek bir şey motor sürmek. Ammaaaa ben daha hiç yere düşmedim eğer düştüğüm zaman yerden TR54 gibi kalkacaksam şayet AEA'nın videosu gibi "hadi düşüyorum abi" diyip ilk virajda salarım kendimi. Bilginize.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
1,270
Sana önerim çin malı 125cc scooter al ne ABS olsun ne de başka bir teknoloji. Lastikleri de zaten naylon olur degistirme, yeri gelir fren yaparken onu kitler düşersin ama ben de düşerek öğrenen birisi olarak sana söyleyebilirim ki düşerek kalkarak öğrenmek eğitimle öğrenmekten çok daha iyi. Ha dusmemen tabiki daha iyi ama sonuçta abssiz naylon lastik kampana frenli bir motosikletle durabiliyorsan yukselttigin zaman aldığın motorla hayli hayli durursun. Çoğu kişi bilmez ama bu tarz motorları kullanmak çok daha zordur. En sonunda kendine diyeceksin ki bu motor bana yetmiyor ve ben artık bu işi çözdüm, işte o zaman yeni motor alabilirsin
Enteresan bir analoji...

Yalnız küçük bir problem var. Düşüp kalktıktan sonra, yeni bir motosiklet alacak mecalde olmayabilir kardeşimiz :)

Ayrıca "ABS'siz motorda durabiliyorsan, ABS'lide haydi haydi durabilirsin" önermesi de külliyen hurafe :) Her durum kendi öznel şartlarıyla değerlendirilir. Bu tür kesin hükümler hiç bir anlam ifade etmez.

Okuyan acemi dostlar, bu ve bunu destekleyen mesajları yok sayınız :)
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
700
125 cc rahatlıkla 80-90 km hızlara çıkar ki bu hız ölmen için gayet yeterli. Düşe kalka öğrensin tamam da düştükten sonra kalkacağını nasıl garanti edeceğiz? O yüzden bütçenize göre motosiklet alabilirsiniz lakin özellikle lastikte bütçeye bakılmaz kötü naylon lastikle bırakın trafiğe çıkmayı boş alanda bile kullanmayın....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst