Bence 200 veya 250'lik parçası bol , 2.eli hızlı , koruma demirine uygun ve ustası bol bir motosiklet tercih etmenizi tavsiye ederim. Eğitimlerinizi eksik etmeyin aynı şekilde ekipmanlarınıza da önem verin . 5bin KM yerine 10bin KMde motosiklet alın ama üstünüzde ki size uygun beden ve kaliteli ekipman olsun. ABS veya ABSsiz motosiklete alışıp alışmamak sana kalmış . 17 yaşındayım 30bin KMyi geçmiş tecrübem var ve hepsi ABSsiz motosikletlerle . Arkadaşlarımın bu motor durmuyor çok kötü frenleri vs. dediği motosikletlerle ön arka fren dengesiyle rahatlıkla durabiliyorum. Virajlarda lastiğimin ebatı , ısınıp ısınmadığı , hava durumu , virajda frenleme ve trafiğe göre nerden girilip nerden çıkılır viraja ayarlıyabiliyorum. İlk olarak mühendisliği olmayan kara düzen , parçası ucuz bir motosikletle başla eğer isteğin varsa zaten 5DKlık yolları 10 15DKlık yollara uzatıyosun şurdan gideyim burdan gideyim derken ve böylelikle tecrübe kazanıyosun. İlla ki kaza yapıcaksın çevrende ki herkes yok sat yok şoyle yap diyecek kulak asıp asmamak sana kalmış, bana şuan bile ailem diyor motosikleti sat araba alalım diye ama nafile , çünkü kendi paramla almadığım şeye binmeyi sevmiyorumÖzel olarak sürüş eğitimi almama rağmen herkes ısrarla 125 cc ile başla dediği için ucuz bir tane 125 cc almayı düşünüyorum. Bu motorla en az ne kadar süre veya km yapmam gerekir?
Bende ABSsiz motorla başlanmasını öneriyorum . XSR125 Kullanan arkadaşım yaz ayında sıcak lastikle ABSli motoru bile kaydırıp düşürme yeteneğine sahipti frenlemeyi gram bilmiyor benim kara düzen CBR125R'ın artçı selesine alıp detaylı detaylı anlattım ve minik yerlerde bile ne kadar hızlı durulabileceğini, frenlerin ne amaçla kullanıldığını anlattıktan sonra ABSyi öven çocuk ABSyi kötülemeye başladıABS asla gereksiz bir şey değil ama fren mesafesini uzattığı doğru.
Öte yandan ben senin dediğinin de ötesine geçip motosiklet öğrenmeye ABS'siz motorla başlanmalı diyorum ama pek kabul görmüyor bu söylediğimAma maalesef ABS'li motorla öğrenen kişilerde doğru freni öğrenmek hep daha zor gerçekleşiyor. ABS koruyor diye o inceliği öğrenmeye tenezzül etmiyorlar, sonra işte ABS'yi devreye soktukları için mesafe uzuyor ve kaza yapınca da ABS yüzünden yaptım oluyor.
ABS yüzünden kaza yapmış olabilirsin de, ABS'nin devreye girmesi kaçınılmaz mıydı sen mi çotank diye sıktın?
Benim kullanmaya başladığım her araç kara düzendi, ben motosiklete Cg ile başladım düz disk freni bile olmayan bir motosikletti onunda lastikleri nylondu fakat sadece idarelik kullanmayı öğretti. Ne zaman belli başlı bir mühendisliği olan bir motosiklete geçtim ve nispeten güzel lastik taktım işte o zaman viraja girmeyi ve devrilme hissinin gittiğini anladım, bunları yaptığım motosikletimdede abs yok fakat motosiklet dinamiğinin ana unsurlarını bunlarla öğrendim.
olm bu ne zikko tavsiye lan. adama düşmesi için dandik motor öneriyorsun muhaahahah nasıl bir düşünme şekli buBelirli bir değeri yok, ne zaman dersen ki düzgün frenlemeyi çözdüm, virajda ne kadar yatabilirim öğrendim, başıma birkaç olay geldi ve manevra kabiliyetim sayesinde kaçtım, limitlerimin farkındayım. Bunlari kendine soyleyebildigin an motorunu yukseltebilirsin. Sana önerim çin malı 125cc scooter al ne ABS olsun ne de başka bir teknoloji. Lastikleri de zaten naylon olur degistirme, yeri gelir fren yaparken onu kitler düşersin ama ben de düşerek öğrenen birisi olarak sana söyleyebilirim ki düşerek kalkarak öğrenmek eğitimle öğrenmekten çok daha iyi. Ha dusmemen tabiki daha iyi ama sonuçta abssiz naylon lastik kampana frenli bir motosikletle durabiliyorsan yukselttigin zaman aldığın motorla hayli hayli durursun. Çoğu kişi bilmez ama bu tarz motorları kullanmak çok daha zordur. En sonunda kendine diyeceksin ki bu motor bana yetmiyor ve ben artık bu işi çözdüm, işte o zaman yeni motor alabilirsin
olm bu ne zikko tavsiye lan. adama düşmesi için dandik motor öneriyorsun muhaahahah nasıl bir düşünme şekli bu![]()
Abi ben işin muhafazakar tarafındayımEğer binici adayımız gençse, performans sürüşüne meraklı olacağını tahmin ediyorsak, motorsporlarına falan da meraklıysa, kötü bir lastikle başlamak benim de önerim olacaktır.
Farklı bir mühendisliği olan, iyi lastiği olan motorda aldığın hisleri alabilmeni ve buna reaksiyon göstermeni sağlayan şey daha önceki boktan mallarda olan tecrübendi. Çok kabaca çevirecek olursak IRC ile sürüş hissini almamış adam Diablo Rosso taktığı zaman neleri daha iyi yapabileceğini, nasıl daha güvende kalabileceğini de kestiremez. Gevşek şasinin nasıl bir tepki verdiğini bilmeyen kişi jilet gibi bir şasiye geçtiği zaman da bir şey anlamaz ki.
Ha bu şart mı? tabii ki değil. 40'ıma geldim başlıyorum, "öyle şunla bunla işim olmaz"lı cümle çok kuruyorum, soft bir hobi olarak motora bineceğim diyorsa modern ABS'li Rosso Corsa'lı bir motorla da yürüyebilir. Yeter ki sonra mavi kitabı okudum diye ahkam kesmesin, ifil ifil takıldığını bilip ifil ifil devam etsin =) Böyle hor görmek için falan söylemedim bunları, latife ettik diye başka yere çekilmesin. İsteyen de bu şekilde sakin sakin sürer mesela. Sadece sonucu farklı olur.
Eğer binici adayımız gençse, performans sürüşüne meraklı olacağını tahmin ediyorsak, motorsporlarına falan da meraklıysa, kötü bir lastikle başlamak benim de önerim olacaktır.
Farklı bir mühendisliği olan, iyi lastiği olan motorda aldığın hisleri alabilmeni ve buna reaksiyon göstermeni sağlayan şey daha önceki boktan mallarda olan tecrübendi. Çok kabaca çevirecek olursak IRC ile sürüş hissini almamış adam Diablo Rosso taktığı zaman neleri daha iyi yapabileceğini, nasıl daha güvende kalabileceğini de kestiremez. Gevşek şasinin nasıl bir tepki verdiğini bilmeyen kişi jilet gibi bir şasiye geçtiği zaman da bir şey anlamaz ki.
Ha bu şart mı? tabii ki değil. 40'ıma geldim başlıyorum, "öyle şunla bunla işim olmaz"lı cümle çok kuruyorum, soft bir hobi olarak motora bineceğim diyorsa modern ABS'li Rosso Corsa'lı bir motorla da yürüyebilir. Yeter ki sonra mavi kitabı okudum diye ahkam kesmesin, ifil ifil takıldığını bilip ifil ifil devam etsin =) Böyle hor görmek için falan söylemedim bunları, latife ettik diye başka yere çekilmesin. İsteyen de bu şekilde sakin sakin sürer mesela. Sadece sonucu farklı olur.
Aslında direkt olarak arazide başlatmak lazım eğitimi. Hiçbir sürüş testeği olmadan, zemin kayacak... hendek çukur vs olacak. Çamurdan ıslaktan geçecek. Refleksler yol şartlarında istenmeyen durumlara karşı arazide gelişecek. Motorun önü kayarsa ne olur, arkası kayarsa ne olur. Ondan sonra asfalt ve trafik sürüşü geliştirilmeli.
Kesinlikle o kadar faydalı olur ki.
Bunca zihni sinir projenin yürütüldüğü, rfid çipine vida atılıp silikon sıkılan ülkenin bir evladı da çıkıp faydalı şekilde cozutsa?
Motosiklet ehliyetine 4 saat zorunlu toprak sürüşü eklensin. Bulun bir yandaş yüklenici, Honda'nın toprak sürüş hocalarını şehir şehir gezdirsin, konaklamalarını çözsün, yolunu bulsun.
Yandaş müteahhitler her ilde organizeler zaten. Şakkadanak her ile nüfus yoğunluğuna göre gerekirse birden fazla toprak sürüş alanı inşa etsinler. Çiçek.
Sevgili kardeşim bu sorunun cevabını yanlış yerde arıyorsun. Hiçbirimiz senin sürüşün ve becerilerin hakkında bilgi sahibi değiliz.Özel olarak sürüş eğitimi almama rağmen herkes ısrarla 125 cc ile başla dediği için ucuz bir tane 125 cc almayı düşünüyorum. Bu motorla en az ne kadar süre veya km yapmam gerekir?
Sevgili dostum ,Kişiden kişiye değişir.Sürücü eğitmeniyim,eğer ki daha yuksek beygir motora geçiceksen en az 10bin km iyidir.Ben 10bin km sürüşten sonra 400ccye geçtim.Daha önce geçseydim çok eksiğim olurdu.Yeni başlayanlara tavsiyem ilk motorla en az 10bin km
Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten. Siz güvenle absnin tcsnin kolları altında sürmeye devam edin zamanında frenlerken düşüp dizinizi incitmeyesiniz diye ileride o dizinizden olmayın tek dileğim bu. Bir şeyin yokluğunu bilmeden o şeyin değerini anlayamaz insanoğlu o yüzden kara düzenle başlayacaksın ki bu düzenden çıktıktan sonra her şeyin değerini biliyor olacaksın ona göre sürüyor olacaksın.olm bu ne zikko tavsiye lan. adama düşmesi için dandik motor öneriyorsun muhaahahah nasıl bir düşünme şekli bu![]()
Yerden kalkamayanları- ambulansla dönenleri, dizinden olanları da yine aynı mecralarda görebiliyoruz. Eğitim aldığın zaman absli motorda da fren yapmayı öğrenebilirsin. İlle düşerek öğrenilecek diye bir kural yok. Eğitimle de öğrenilebilir.Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten.
Güzel metafor. cidden cevap veriyordum saldım trollsün herhal. Not: onlar senin algoritmanla alakalı, ben sadece büyük gögüslü ve kalçalı kadınları görüyorum.Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten. Siz güvenle absnin tcsnin kolları altında sürmeye devam edin zamanında frenlerken düşüp dizinizi incitmeyesiniz diye ileride o dizinizden olmayın tek dileğim bu. Bir şeyin yokluğunu bilmeden o şeyin değerini anlayamaz insanoğlu o yüzden kara düzenle başlayacaksın ki bu düzenden çıktıktan sonra her şeyin değerini biliyor olacaksın ona göre sürüyor olacaksın.
Yani güvenle abs ve tcs ile sürmek varken neden güvensiz bir şekilde sürmeyi tercih edeyim ki zaten? Bi de yere düşmeye gerek yok diye düşünüyorum motoru öğrenmek için, yürümeyi öğrenmiyoruz sonuçta, eğitim alınarak öğrenilecek bir şey motor sürmek. Ammaaaa ben daha hiç yere düşmedim eğer düştüğüm zaman yerden TR54 gibi kalkacaksam şayet AEA'nın videosu gibi "hadi düşüyorum abi" diyip ilk virajda salarım kendimi. Bilginize.Düşmeden ogrenenleri Instagram reelsta saçma saçma videolar paylaşırken görüyoruz ya zaten. Siz güvenle absnin tcsnin kolları altında sürmeye devam edin zamanında frenlerken düşüp dizinizi incitmeyesiniz diye ileride o dizinizden olmayın tek dileğim bu. Bir şeyin yokluğunu bilmeden o şeyin değerini anlayamaz insanoğlu o yüzden kara düzenle başlayacaksın ki bu düzenden çıktıktan sonra her şeyin değerini biliyor olacaksın ona göre sürüyor olacaksın.
Enteresan bir analoji...Sana önerim çin malı 125cc scooter al ne ABS olsun ne de başka bir teknoloji. Lastikleri de zaten naylon olur degistirme, yeri gelir fren yaparken onu kitler düşersin ama ben de düşerek öğrenen birisi olarak sana söyleyebilirim ki düşerek kalkarak öğrenmek eğitimle öğrenmekten çok daha iyi. Ha dusmemen tabiki daha iyi ama sonuçta abssiz naylon lastik kampana frenli bir motosikletle durabiliyorsan yukselttigin zaman aldığın motorla hayli hayli durursun. Çoğu kişi bilmez ama bu tarz motorları kullanmak çok daha zordur. En sonunda kendine diyeceksin ki bu motor bana yetmiyor ve ben artık bu işi çözdüm, işte o zaman yeni motor alabilirsin