125 CC ile başlangıç için ne kadar tecrübe yapılmalı?

Katılım
24 Ocak 2025
Mesajlar
15
Özel olarak sürüş eğitimi almama rağmen herkes ısrarla 125 cc ile başla dediği için ucuz bir tane 125 cc almayı düşünüyorum. Bu motorla en az ne kadar süre veya km yapmam gerekir?
 
Katılım
1 Haz 2023
Mesajlar
563
Kişiden kişiye değişir.Sürücü eğitmeniyim,eğer ki daha yuksek beygir motora geçiceksen en az 10bin km iyidir.Ben 10bin km sürüşten sonra 400ccye geçtim.Daha önce geçseydim çok eksiğim olurdu.Yeni başlayanlara tavsiyem ilk motorla en az 10bin km
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
6
Belirli bir değeri yok, ne zaman dersen ki düzgün frenlemeyi çözdüm, virajda ne kadar yatabilirim öğrendim, başıma birkaç olay geldi ve manevra kabiliyetim sayesinde kaçtım, limitlerimin farkındayım. Bunlari kendine soyleyebildigin an motorunu yukseltebilirsin. Sana önerim çin malı 125cc scooter al ne ABS olsun ne de başka bir teknoloji. Lastikleri de zaten naylon olur degistirme, yeri gelir fren yaparken onu kitler düşersin ama ben de düşerek öğrenen birisi olarak sana söyleyebilirim ki düşerek kalkarak öğrenmek eğitimle öğrenmekten çok daha iyi. Ha dusmemen tabiki daha iyi ama sonuçta abssiz naylon lastik kampana frenli bir motosikletle durabiliyorsan yukselttigin zaman aldığın motorla hayli hayli durursun. Çoğu kişi bilmez ama bu tarz motorları kullanmak çok daha zordur. En sonunda kendine diyeceksin ki bu motor bana yetmiyor ve ben artık bu işi çözdüm, işte o zaman yeni motor alabilirsin
 
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
245
Özel olarak sürüş eğitimi almama rağmen herkes ısrarla 125 cc ile başla dediği için ucuz bir tane 125 cc almayı düşünüyorum. Bu motorla en az ne kadar süre veya km yapmam gerekir?
Bilenle bilmeyen bir olmuyor. Misal adam küçüklüğünde motoru bulmuştur bir yerden, süper kahraman sevdalısı psikolojiyle😁 Sürmüştür de sürmüştür. Şans eseri bir şey olmadı diye usta bilgisine de başvurmaz, ölümüm nasılsa bunun elinden olacak diye gezer durur. Milyon kilometre yapsa ben o adamı oturup dinlemem. Sırf silindir değiştirmeyle motor modifiye olamıyorsa sadece kendi tecrübeleriyle insan gelişemez. ***Ne güzel, eğitimle başmışsınız sıra pratikte. İnsanın aynı şarkıyı ergenken ve yetişkinken dinlediğinde aldığı mesajlar farklı oluyor. Bu nedenle siz bu güvenli sürüş şarkısını farklı dönemlerde dinlerseniz gideceğiniz rota netleşir.
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
6
Belirli bir değeri yok, ne zaman dersen ki düzgün frenlemeyi çözdüm, virajda ne kadar yatabilirim öğrendim, başıma birkaç olay geldi ve manevra kabiliyetim sayesinde kaçtım, limitlerimin farkındayım. Bunlari kendine soyleyebildigin an motorunu yukseltebilirsin. Sana önerim çin malı 125cc scooter al ne ABS olsun ne de başka bir teknoloji. Lastikleri de zaten naylon olur degistirme, yeri gelir fren yaparken onu kitler düşersin ama ben de düşerek öğrenen birisi olarak sana söyleyebilirim ki düşerek kalkarak öğrenmek eğitimle öğrenmekten çok daha iyi. Ha dusmemen tabiki daha iyi ama sonuçta abssiz naylon lastik kampana frenli bir motosikletle durabiliyorsan yukselttigin zaman aldığın motorla hayli hayli durursun. Çoğu kişi bilmez ama bu tarz motorları kullanmak çok daha zordur. En sonunda kendine diyeceksin ki bu motor bana yetmiyor ve ben artık bu işi çözdüm, işte o zaman yeni motor alabilirsin
Ayrica ekstra bir şey söyleyeyim ABSli motorla başlayan çoğu acemi sürücü 6000 7000km tecrübeleri olsa bile absnin gereksiz bir şey olduğunu fren mesafesini uzattığını söylüyorlar. Halbuki bilmiyorlar ki kötü fren yaptıkları için ABS olmasa takla atacaklar. Abssiz bir motor aldığında kötü frenlemenin sana nelere mal olabildiğini anladığın zaman tabirim için kusura bakma ama sikke sikke düzgün fren yapmayı öğrenmen gerektigini anlayacaksın. ABSli bir motora gectigin zaman o abs devreye bile girmeyecek.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,722
ABS asla gereksiz bir şey değil ama fren mesafesini uzattığı doğru.
Öte yandan ben senin dediğinin de ötesine geçip motosiklet öğrenmeye ABS'siz motorla başlanmalı diyorum ama pek kabul görmüyor bu söylediğim :D Ama maalesef ABS'li motorla öğrenen kişilerde doğru freni öğrenmek hep daha zor gerçekleşiyor. ABS koruyor diye o inceliği öğrenmeye tenezzül etmiyorlar, sonra işte ABS'yi devreye soktukları için mesafe uzuyor ve kaza yapınca da ABS yüzünden yaptım oluyor.
ABS yüzünden kaza yapmış olabilirsin de, ABS'nin devreye girmesi kaçınılmaz mıydı sen mi çotank diye sıktın?
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
6
ABS asla gereksiz bir şey değil ama fren mesafesini uzattığı doğru.
Öte yandan ben senin dediğinin de ötesine geçip motosiklet öğrenmeye ABS'siz motorla başlanmalı diyorum ama pek kabul görmüyor bu söylediğim :D Ama maalesef ABS'li motorla öğrenen kişilerde doğru freni öğrenmek hep daha zor gerçekleşiyor. ABS koruyor diye o inceliği öğrenmeye tenezzül etmiyorlar, sonra işte ABS'yi devreye soktukları için mesafe uzuyor ve kaza yapınca da ABS yüzünden yaptım oluyor.
ABS yüzünden kaza yapmış olabilirsin de, ABS'nin devreye girmesi kaçınılmaz mıydı sen mi çotank diye sıktın?
Benim dediğimin tam olarak aynısını söylemişsin, ABS gerekli bir sistem ama en azından doğru frenlemeyi abssiz motorda öğrenmek gerek böylelikle ABSli motora binildigi zaman ABS devreye girmez bile. Abssiz motorda düşünce zorunlu şekilde öğrenmen gerekecek dediğim de oydu ABSli motorla başlarsa eğer asla düzgün fren öğrenme ihtiyacı duymayacak ve bir olay geldiği zaman başına duramayip arkadan veya yandan patlatacak. Acemilikte alinabilecek en iyi motorlar çin malı 125luk scooterlardir hem grenajlari ucuz düşsen canın sıkılmaz hem de teknolojiden yoksun teker çapı çok küçük yoldaki en ufak çıkıntı bile canını acitacagi için iki gözün de faltaşı gibi açık gitmeyi öğreniyorsun. Yoldaki minicik kırık o scooterin tekerini kitleyince istediğin kadar büyük bir motora geç anılar asla kaybolmaz :). Tekerim çok küçük tramvay rayından çok dikkatli geçmeliyim, lastiğim naylon bugün yağmur yağıyor çok dikkatli gitmeliyim diye alistigin zaman motora, istediğin kadar motor değiştir senin aklın hep o şekilde çalışacak ve en doğrusu minicik tekerli, naylon lastikli abssiz bir scooterla başlamak bence.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,722
ABSli motorla başlarsa eğer asla düzgün fren öğrenme ihtiyacı duymayacak

Şu basit gerçeği kabul etmiyor insanlar.
maalesef ABS'li motorla başlamanın kötü bir "yan etkisi" iyi fren yapmayı öğrenme ihtiyacı hissetmemek.

Bütün motosklet diskurunda "ön tekerin kayması kitlenmesi" korkusu o kadar fazla gereksiz önde tutuluyor ki... ön frenin etrafında şekillenen eblek tabulara da destek atıyor bu gereksiz korku pompalaması. sonra videolarda görüp napıyor lan bu diyoruz, işaret parmağı ile gaz kolunu tutup diğer üç parmağı ile fren yapmayı çalışanları görünce.
E siz adamı kundaktan "ön fren cıs" kafasıyla yetiştirdiniz, maalesef adamın kafasındaki hiç bir "süreçte" o freni iyi kullanmak yok. o fren, korkulması gereken, dikkat edilmesi gereken, çok riskli bir arkadaş..,
ya korku zaman zaman iyidir, ama korkuyla gelen bir temkinlilik, bilerek temkinli olmaktan iyi değildir.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,958
Benim dediğimin tam olarak aynısını söylemişsin, ABS gerekli bir sistem ama en azından doğru frenlemeyi abssiz motorda öğrenmek gerek böylelikle ABSli motora binildigi zaman ABS devreye girmez bile. Abssiz motorda düşünce zorunlu şekilde öğrenmen gerekecek dediğim de oydu ABSli motorla başlarsa eğer asla düzgün fren öğrenme ihtiyacı duymayacak ve bir olay geldiği zaman başına duramayip arkadan veya yandan patlatacak. Acemilikte alinabilecek en iyi motorlar çin malı 125luk scooterlardir hem grenajlari ucuz düşsen canın sıkılmaz hem de teknolojiden yoksun teker çapı çok küçük yoldaki en ufak çıkıntı bile canını acitacagi için iki gözün de faltaşı gibi açık gitmeyi öğreniyorsun. Yoldaki minicik kırık o scooterin tekerini kitleyince istediğin kadar büyük bir motora geç anılar asla kaybolmaz :). Tekerim çok küçük tramvay rayından çok dikkatli geçmeliyim, lastiğim naylon bugün yağmur yağıyor çok dikkatli gitmeliyim diye alistigin zaman motora, istediğin kadar motor değiştir senin aklın hep o şekilde çalışacak ve en doğrusu minicik tekerli, naylon lastikli abssiz bir scooterla başlamak bence.
Abs konusuna bir şey diyemem ama nylon lastiğe karşıyım, nylon lastiklerle asla bir insan sınırını öğrenemez ve aşırı güvensizdir. Abs bir şekil tolere edilir ama dandik lastik asla. Kaliteli lastikle daha iyi dönmeyi ve daha iyi durmayı öğrenir en iyi yanıda virajlardaki o altımdan kaycak hissini bu sayede yenmiş olup yüksek modellere geçildiğinde daha sağlıklı viraj alması gerçekleşir.
 
Katılım
11 Tem 2017
Mesajlar
91
Başlangıç için 125cc olması şart değil hatta otobana çıkacaksan en azından 200-250cc absli bir motor daha güvenli olacaktır ve mutlaka kaliteli lastik kullanmaya özen gösterin.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,743
"Ne kadar tecrübe yapılmalı" konusunu salt yapılan km olarak değerlendirmemeliyiz. Bence 100.000 km dümdüz ve trafiksiz yolda süren adamın da sürüşü acemi sınıfta sayılabilir. Yol şartları, hava şartları, trafiğin durumu vs bir çok zorlu ortamda sürdüğümüz zaman bence tecrübe kazanıyoruz. Bu da kişiden kişiye değişir.

Bu arada ben de 250 cc ile başlamanızı dilerdim.
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
6
Abs konusuna bir şey diyemem ama nylon lastiğe karşıyım, nylon lastiklerle asla bir insan sınırını öğrenemez ve aşırı güvensizdir. Abs bir şekil tolere edilir ama dandik lastik asla. Kaliteli lastikle daha iyi dönmeyi ve daha iyi durmayı öğrenir en iyi yanıda virajlardaki o altımdan kaycak hissini bu sayede yenmiş olup yüksek modellere geçildiğinde daha sağlıklı viraj alması gerçekleşir.
Nylon lastikle virajda altından motor kaydirmayan adam hiçbir lastikle kaydırmaz. Bu işe en tabandan başlarsanız sürüş alışkanlıklarınız da ona göre şekillenir. Bir çocuğa çikolata yeme derseniz yer fakat yemesine izin verip yediğinde yüzünde çıkan sivilceleri gördüğünde ileride yüzünde sivilce çıkmayacağını bilse bile o çikolatayı yerken tereddüt ederek yer. Anlatmaya çalıştığım en ufak yağmurda bile o lastikle kaymamak için o kadar dikkatli gidecek ki ileride çok sağlam motor çok sağlam lastikle bile yağışlı havada kolay kolay hız yapamayacak. Ha lastik olayına karsisinizdir ona lafım yok tabi ama bu abs konusunda hala eminim absli bir motorla motor sürmek öğrenilmez.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
798
Şu basit gerçeği kabul etmiyor insanlar.
maalesef ABS'li motorla başlamanın kötü bir "yan etkisi" iyi fren yapmayı öğrenme ihtiyacı hissetmemek.

Bütün motosklet diskurunda "ön tekerin kayması kitlenmesi" korkusu o kadar fazla gereksiz önde tutuluyor ki... ön frenin etrafında şekillenen eblek tabulara da destek atıyor bu gereksiz korku pompalaması. sonra videolarda görüp napıyor lan bu diyoruz, işaret parmağı ile gaz kolunu tutup diğer üç parmağı ile fren yapmayı çalışanları görünce.
E siz adamı kundaktan "ön fren cıs" kafasıyla yetiştirdiniz, maalesef adamın kafasındaki hiç bir "süreçte" o freni iyi kullanmak yok. o fren, korkulması gereken, dikkat edilmesi gereken, çok riskli bir arkadaş..,
ya korku zaman zaman iyidir, ama korkuyla gelen bir temkinlilik, bilerek temkinli olmaktan iyi değildir.
Sürücü kursunda öğretilen de o. Asla ön frene dokunma. Bütün durmaları, trafik dahil arka frenle yapıyoruz. İlk teorik eğitimimi alana kadar ben de o şekilde kullandım. Neyse ki başıma bir iş gelmeden eğitimlerimi almaya başladım.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,958
Nylon lastikle virajda altından motor kaydirmayan adam hiçbir lastikle kaydırmaz. Bu işe en tabandan başlarsanız sürüş alışkanlıklarınız da ona göre şekillenir. Bir çocuğa çikolata yeme derseniz yer fakat yemesine izin verip yediğinde yüzünde çıkan sivilceleri gördüğünde ileride yüzünde sivilce çıkmayacağını bilse bile o çikolatayı yerken tereddüt ederek yer. Anlatmaya çalıştığım en ufak yağmurda bile o lastikle kaymamak için o kadar dikkatli gidecek ki ileride çok sağlam motor çok sağlam lastikle bile yağışlı havada kolay kolay hız yapamayacak. Ha lastik olayına karsisinizdir ona lafım yok tabi ama bu abs konusunda hala eminim absli bir motorla motor sürmek öğrenilmez.
Benim kullanmaya başladığım her araç kara düzendi, ben motosiklete Cg ile başladım düz disk freni bile olmayan bir motosikletti onunda lastikleri nylondu fakat sadece idarelik kullanmayı öğretti :). Ne zaman belli başlı bir mühendisliği olan bir motosiklete geçtim ve nispeten güzel lastik taktım işte o zaman viraja girmeyi ve devrilme hissinin gittiğini anladım, bunları yaptığım motosikletimdede abs yok fakat motosiklet dinamiğinin ana unsurlarını bunlarla öğrendim.

Bir diğer konuda motosiklete yeni başlayan bir insanın motosiklete verdiği hakimiyet için çok çabalaması ilk başlarda doğru değil, zaten bunun için genelde ilk başlayan insanlara skuter tavsiyesi veriyoruz bununda sebebi motosikletin hakimiyeti ile pek uğraşmadan ve kafa bulandırmadan trafik konumlanmasını öğrenmesi için. Bunları öğrenmemiş bir sürücüye dahada dert eklersek zevkten beter zulüm olur. İşin aslı motosiklet kullanmayı trafikte öğrenmek ciddi risk onun yerine kapalı alan eğitimi almak veya en azından böyle bir imkan yoksa trafiğin olmadığı kapalı alanlarda belli bir aralıklarda duba koyarak slolom ve 8 çalışması yapılması hakimiyete çok etkisi olmakta
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
173
Özel olarak sürüş eğitimi almama rağmen herkes ısrarla 125 cc ile başla dediği için ucuz bir tane 125 cc almayı düşünüyorum. Bu motorla en az ne kadar süre veya km yapmam gerekir?
Sürüş eğitimi alan birinin zaten 250 cc ile başlamanı öneririm.
Gerçi Üzerinize alınmayın Genel olarak söylüyorum , Motor Kullanma sorumluluğu ve bilinci yok ise 50 cc bile tehlikelidir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,903
Sürücü kursunda öğretilen de o. Asla ön frene dokunma. Bütün durmaları, trafik dahil arka frenle yapıyoruz. İlk teorik eğitimimi alana kadar ben de o şekilde kullandım. Neyse ki başıma bir iş gelmeden eğitimlerimi almaya başladım.
O nasıl bir sürücü kursuymuş.
Ben ehliyet alırken gittiğim sürücü kursu eğitimlerden önce üzerine basa basa arka fren yavaşlatır ama asıl ön fren durdurur diye her iki frenin de doğru kullanımı konusunda bizimle uğraşmıştı. Demek sürücü kursundan kursa fark var.

Madem arkadaş eğitim konusunun önemini anlamış, bu ekonomik şartlarda önce 125cc motor al sonra daha büyüğünü al zor iş, nasıl olsa düzgün eğitim alma niyetinde, direkt 250cc ile başlasın derim.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
798
O nasıl bir sürücü kursuymuş.
Ben ehliyet alırken gittiğim sürücü kursu eğitimlerden önce üzerine basa basa arka fren yavaşlatır ama asıl ön fren durdurur diye her iki frenin de doğru kullanımı konusunda bizimle uğraşmıştı. Demek sürücü kursundan kursa fark var.
O kadar eksik eğitim aldık ki anlatamam. 8 çizerken söylediği tek şey "buradan giriyorsun, yavaş git, buradan dönünce bitiyor." O kadarını biz de biliyoruz. Hani bakış nerede? Debriyaj ne olacak? Arka frene basalım mı dönerken? Hiç bir şey anlatmadı. Burdan böyle, şurdan şöyle, slalom, engelden kaç, sonunda dur bitti.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst