12 yıl sonra ilk kazamı yaptım

Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
23 yaşında 12 yıllık motorcu, o kadar yılda 40bin km! ve bol motoron yazılı bir reklam :D
 
Katılım
25 Şub 2008
Mesajlar
98
Gecmis olsun.

Anlamadigim kucuk bir sey var. 23 yasindasin, 12 yillik motorcu nasil oluyorsun? Ulkemizde motosiklet ehliyeti alma yasi 18 olduguna gore, 5 yillik desen anlardim ama 12 yillik demek bunun 7 yilini (11 yasindan baslamak uzere) ehliyetsiz kullandigin anlamina gelmiyor mu bu?

Herhangi bir Avrupa ulkesindeki forumlarin birine bu tur bir yorum yazani buyuk ihtimalle kendi kendisini ihbar ediyor kabul edip hakkinda yasal islem yaparlar. Buna benzer bir olayi Ingiltere'de okumustum, o yuzden bu yorumu yaptim. Ingiltere'de vatandasin biri kendini 60 mil hiz limiti olan bir yolda 120 mil filan gibi bir hizla giderken filme almis ve videoyu internet uzerinden baskalari ile paylasmis. Polis bunu delil olarak mahkemeye sunup ehliyetini aldirdiydi elinden.

Yanlis anlama ama bu isin mantigini anlamadigim icin yaziyorum bu yaziyi, yoksa hakaret etmek icin filan degil.

Slm Diver,
Öncelikle kardşeşimize büyük geçmiş olsun.Küçük şehirlerde yaşmanın getirisi dyelim iyi bisiklet sürdüdüğümğz ilk yaştan sonra mobiletlerle tanıştık sanırım yqaş 8-9 idi ilk motor kullandığımda.İlk acemilikler baba gözetiminde evin önündeki sokoklarda gezinmeler derken 10-12 yaşlarında babyı arkaya alıp gezmeler geldi devamında.Sonrasında 50 km ilçe sınırlrı için de ergenelik ilk gençlilk hep motor ğstğndeydik.Top tepmedik kız kovalmadık Lise çağı geldi geçti koptuk memlketten dolayısyla motordan.Geldik halt varmış gbi büyük şehre ve ayrı geçen on yıl sonra yaş 28 2005 yılında önce otomobil sonra motor ehlliyetimi aldım ve 1000 yıllık hasretime inat onbinlerce km yaptım.Emin ol çocukluğuda sözde bilincsiz çağlarımda ehliyetsiz yaşadığım yada yaşattığım tehlikenin onbinlerce katını İstanbulda yaşadım.İlk kazamı ehliyetli bilinçli 30 yaşında bir sürücü olarak İstanbulda geçirdim.
Sözün özü motosiklet benşm için büyük bir zevk ama son bir şansım versa onu büyük şehirlerin dışına taımak istiyor ve motora binmiyorum.
Keza 1500 km lik 2 günlük bir uzun yol maceramda yaşadığımın kat ve kat fazla telikesini 30 dklıkk bir istanbul seyahatinde yaşayabiliyorum.
Bodrumda motorun geldiğini gören kamyon çift şeritli yola çıkmazken aynı şehirde tüm 34 plakalar önüne kırıyor daa ne anlatayım.
Herkesin ailesinde bir motorcu olup onların canı yanmadukca gerekli olgunluğa hiçbir zaman ulaşamıyacağız.
Sevgiler.
 
Katılım
20 Eki 2005
Mesajlar
291
hacı geçmiş olsun sonuna kadar haklısın ama çok reklama girmişsin bee,
şanslıyım çünkü REVITT eldiven-mont,SHOI kask alabilecek kadar param var,şanslıyım çünkü HONDA kullanıyorum,şanslıyım çünkü K&N hava filtrem var... :)
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçmiş olsun arkadaşım. ciddi sıkıntı yaratabilecek seni üzebilecek kazayı bu kadar basitçe atlatmana sevindim. umarım ilk ve son kazan olur, temennim bu yönde.

lakin azıcık reklam olayını azaltsan fena olmaz :) dergi felan.. nolmuyor.. sana şöyle söyleyeyim üzerinde azıcık yazı olan bi tişört yada gömlek bile giyemem, hele marka belli olacaksa daha tezgahta almaktan vazgeçerim. forumun geneli cicili bicili şeyleri sevmediğinden siyah mont tercih eder zaten :)

yani herşeye bi yorum yaparız, lakin iş azıcık reklama girerse bizden yorum çıkmaz.. ona göre :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çok geçmiş olsun, korumaların faydası motorla 50 mt bile gidecek olsam full giyiniyorum...

-en iyisini yapıyorsun , emin ol.kutlyorum seni...

Ucuz yırtmışsın. geçmiş olsun. Motorsikletin ne alemde?

-motorun sağ tarafı kafalıktan kuyruğa kadar çizildi
egzoz biraz çöktü
gidon yamuldu
ön çamurluk çatladı
ön çatal çok hafif eğildi

Hadi bakalim ilk ve son olsun. Artik bu isin son noktasinida gormus oldun. Kafanda cok sey yerine oturmustur.

-o heyecanı anlatamam , herşey 3 saniye içinde oldu ama üstümden atmak bütün gün sürdü.Çok adrenalinliydi.3 saniyede aklımda 3bin ihtimal geçti.düştükten sonra ilk yaptığım şey kontağı kapattım , kendimi motorun altından çektim ve motoru ayağa kaldırıp sağına soluna baktım.en sonda da kendime baktım :)

hafiften motor on reklamı gibi olmuş :) çok geçmiş olsun.

evet hafif reklam koktuğunu siz söyledikten sonra farkettim.bi dahaki sefere malum dergi diye bahsederim :) ama zaten piyasada kaç dergi var ki ? bırakalım reklam olsun.herkezin kalitesi ortada...

Gecmis olsun.

Anlamadigim kucuk bir sey var. 23 yasindasin, 12 yillik motorcu nasil oluyorsun? Ulkemizde motosiklet ehliyeti alma yasi 18 olduguna gore, 5 yillik desen anlardim ama 12 yillik demek bunun 7 yilini (11 yasindan baslamak uzere) ehliyetsiz kullandigin anlamina gelmiyor mu bu?

Herhangi bir Avrupa ulkesindeki forumlarin birine bu tur bir yorum yazani buyuk ihtimalle kendi kendisini ihbar ediyor kabul edip hakkinda yasal islem yaparlar. Buna benzer bir olayi Ingiltere'de okumustum, o yuzden bu yorumu yaptim. Ingiltere'de vatandasin biri kendini 60 mil hiz limiti olan bir yolda 120 mil filan gibi bir hizla giderken filme almis ve videoyu internet uzerinden baskalari ile paylasmis. Polis bunu delil olarak mahkemeye sunup ehliyetini aldirdiydi elinden.

Yanlis anlama ama bu isin mantigini anlamadigim icin yaziyorum bu yaziyi, yoksa hakaret etmek icin filan degil.

metanecho rumuzlu arkadaş benim vermem gereken cevabı çok güzel bi şekilde vermiş.kendisine teşekkür ediyorum.ehliyetsiz geçen yıllarım köy yollarında oldu.şehire geldiğimde ve uzun yol sürüşlerimde ehliyetim vardı.köyde kaza yapma ihtimali yılda bir ise şehir içinde saatte 10 tane tehlike çıkıyor karşımıza.gerçek tecrübelerimi de uzun yolda ve bilhassa şehir trafiğinde kazandım .

23 yaşında 12 yıllık motorcu, o kadar yılda 40bin km! ve bol motoron yazılı bir reklam :D

reklam parasını siteye ödesem iyi olacak :)

Slm Diver,
Öncelikle kardşeşimize büyük geçmiş olsun.Küçük şehirlerde yaşmanın getirisi dyelim iyi bisiklet sürdüdüğümğz ilk yaştan sonra mobiletlerle tanıştık sanırım yqaş 8-9 idi ilk motor kullandığımda.İlk acemilikler baba gözetiminde evin önündeki sokoklarda gezinmeler derken 10-12 yaşlarında babyı arkaya alıp gezmeler geldi devamında.Sonrasında 50 km ilçe sınırlrı için de ergenelik ilk gençlilk hep motor ğstğndeydik.Top tepmedik kız kovalmadık Lise çağı geldi geçti koptuk memlketten dolayısyla motordan.Geldik halt varmış gbi büyük şehre ve ayrı geçen on yıl sonra yaş 28 2005 yılında önce otomobil sonra motor ehlliyetimi aldım ve 1000 yıllık hasretime inat onbinlerce km yaptım.Emin ol çocukluğuda sözde bilincsiz çağlarımda ehliyetsiz yaşadığım yada yaşattığım tehlikenin onbinlerce katını İstanbulda yaşadım.İlk kazamı ehliyetli bilinçli 30 yaşında bir sürücü olarak İstanbulda geçirdim.
Sözün özü motosiklet benşm için büyük bir zevk ama son bir şansım versa onu büyük şehirlerin dışına taımak istiyor ve motora binmiyorum.
Keza 1500 km lik 2 günlük bir uzun yol maceramda yaşadığımın kat ve kat fazla telikesini 30 dklıkk bir istanbul seyahatinde yaşayabiliyorum.
Bodrumda motorun geldiğini gören kamyon çift şeritli yola çıkmazken aynı şehirde tüm 34 plakalar önüne kırıyor daa ne anlatayım.
Herkesin ailesinde bir motorcu olup onların canı yanmadukca gerekli olgunluğa hiçbir zaman ulaşamıyacağız.
Sevgiler.

cevap için çok teşekkürler.

geçmiş olsun arkadaşım. ciddi sıkıntı yaratabilecek seni üzebilecek kazayı bu kadar basitçe atlatmana sevindim. umarım ilk ve son kazan olur, temennim bu yönde.

lakin azıcık reklam olayını azaltsan fena olmaz :) dergi felan.. nolmuyor.. sana şöyle söyleyeyim üzerinde azıcık yazı olan bi tişört yada gömlek bile giyemem, hele marka belli olacaksa daha tezgahta almaktan vazgeçerim. forumun geneli cicili bicili şeyleri sevmediğinden siyah mont tercih eder zaten :)

yani herşeye bi yorum yaparız, lakin iş azıcık reklama girerse bizden yorum çıkmaz.. ona göre :)

kusura bakma bi dahaki sefere dikkat ederim .


*geçmiş olsun dileklerine teşekkürlerimi sunuyorum.bu kaza ile sürüş konusunda daha da olgunlaştığımı sanıyorum.ve bir de ilklerin unutulmazlığı var tabi :)
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
48
Gecmis olsun.

Anlamadigim kucuk bir sey var. 23 yasindasin, 12 yillik motorcu nasil oluyorsun? Ulkemizde motosiklet ehliyeti alma yasi 18 olduguna gore, 5 yillik desen anlardim ama 12 yillik demek bunun 7 yilini (11 yasindan baslamak uzere) ehliyetsiz kullandigin anlamina gelmiyor mu bu?

Herhangi bir Avrupa ulkesindeki forumlarin birine bu tur bir yorum yazani buyuk ihtimalle kendi kendisini ihbar ediyor kabul edip hakkinda yasal islem yaparlar. Buna benzer bir olayi Ingiltere'de okumustum, o yuzden bu yorumu yaptim. Ingiltere'de vatandasin biri kendini 60 mil hiz limiti olan bir yolda 120 mil filan gibi bir hizla giderken filme almis ve videoyu internet uzerinden baskalari ile paylasmis. Polis bunu delil olarak mahkemeye sunup ehliyetini aldirdiydi elinden.

Yanlis anlama ama bu isin mantigini anlamadigim icin yaziyorum bu yaziyi, yoksa hakaret etmek icin filan degil.

Motosiklet kullanmayı ehliyet alınca mı öğreniyoruz?

Veya ehliyet alınca ne kadar motosiklet kullanmayı öğreniyoruz?
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
70
Motosiklet kullanmayı ehliyet alınca mı öğreniyoruz?

Veya ehliyet alınca ne kadar motosiklet kullanmayı öğreniyoruz?

Yazmis oldugum yazi dikkatlice okunursa motosiklet kullanmayi ogrenme veya ogrenmeme gibi bir konudan bahsetmedim. Sadece 23 yasindaki birisinin 12 yildir motor kullaniyorum ilk kazami yaptim demesini garipsedigimi, bunun sebebini ise 11 yasinda kullanmaya baslamis olacagi itibari ile belirttim.

Zaten bu kardesimiz (baska bir yorumdan alinti yaparak) bunun cogunun koyde, sagda-solda mobilet gibi iki tekerli araclar olup, sehir trafiginde motosiklet kullanmanin farkli bir sey oldugunu belirtmis. Ayni sekilde ileri surus egitimi alip motor kullanmakta farklidir, almadan kullanmakta. Otomatik sanzimanli motor kullanmakda farklidir, manuel sanzimanlida. Buyuk cc motor kullanmak ta farklidir, kucuk cc kullanmakta. Chopper kullanmakta farklidir racing kullanmakda. Bu liste boyle gider.

Ehliyeti olanla olmayanin daha iyi surucu oldugu (cok fazla olmasa da) tartisilabilir. Parantez icinde -cok fazla olmasa da- dememin sebebi lisans, diploma, ruhsat vs. alinan veya alinmayan her konu icin bu tur tartisma yapilabilir, ama abartmadan. Yoksa universiteye gidip a veya b konusunda (ozellikle meslek belirtmiyorum) diploma almaya gerek yok, isi iste ogrensek yeterli olur gibi garip bir mantiga da ulasmak mumkun. Boyle bir sonucu da (belki meslegim geregi olsa gerek) benim sahsen kabul etmem mumkun degil.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosiklet kullanmayı ehliyet alınca mı öğreniyoruz?

Veya ehliyet alınca ne kadar motosiklet kullanmayı öğreniyoruz?

Haklısın , Türkiyede sistem parayı ver ehliyeti al.Ama herşey zamanla değişir.Artık 5 yılda bir sınava girilecekmiş.Tabi bunda iktidarın istikrarlı olmasınını büyük payı var.
 
Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
Az bir masrafı var ama kendin sağlamsın ona şükret. Tekar geçmiş olsun.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
405
O imza süper :cherry: Harley Dawidson reklamında duymustum :cherry:
Gecmis olsn bu arada .
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
366
Başka bir araçla çarpışmaktansa kayarak yoldan çıkmak yeğdir bence.

Çok geçmiş olsun. Önemli olan korumaları kullanarak olası zararı asgariye indirmek.

Bir daha başına gelmemesini umarım. Hiçbirimizin başına gelmesin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst