100 CC Cub Mu 100 CC Scootermi

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
9
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar İlk Motorumu Alıyorum Cub Ve Scooterin + Ve - Yönlerini Yazarmısınız Hangisi Daha İyi Yol Gider -
Hangisi Daha Atiktir -
Hangisi Hangisi Daha Çabuk Hızlanır -
Vites Nasıl Atılıyor Yarı Otomatik Motorlarda Hiç Bi Bilgim Yok

Sorularım Cevaplanırsa Müşterek Olurum :):bounce:
 
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
99
rahatlık olarak scooter sağlamlık olarak cub.kalkışlarda cub daha çabuk kalkar, scooter uzun mesafede daha hızlıdır.yarı otomatiklerde gaz keserken vites artırır hafif gaz verirken vites düşürürsün.çok fazlada bilgim ve tecrübem yok.tecrübesi daha çok olan arkadaşlar daha iyi yardımcı olacaklardır.
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Kardeşim cub motosikletler genelde 4 viteslidir.Debriyaj yoktur.(Vardır ama manet olarak değil vites pedalına bastığında aynı anda debriyajada basmış olursun.)Scooter da kullandım cub'da.1-2 haftada alışırsın.1. vites seridir.2. viteste bile çok zorlanmadan kalkar.Çok fazla sürat sevmez.2.75 lastik ile ne kadar olursa.125 cc motosikletimle 150 cc scooter aşağı yukarı kafa kafaya gidiyor.Performans açısından pek bir beklentin olmasın.140 yapar mı vs.Ama yokuşta iyidir.Parçası boldur.Kullanımı çok zevklidir.Az yakar.Scooter kalın lastiğinden dolayı daha iyi yol tutar.Ve daha konforludur.Ayrıca daha kolay kullanılır.Cub ile ilgili sormak istediğin sorularda yardımcı olabilirim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
9
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kardeşim cub motosikletler genelde 4 viteslidir.Debriyaj yoktur.(Vardır ama manet olarak değil vites pedalına bastığında aynı anda debriyajada basmış olursun.)Scooter da kullandım cub'da.1-2 haftada alışırsın.1. vites seridir.2. viteste bile çok zorlanmadan kalkar.Çok fazla sürat sevmez.2.75 lastik ile ne kadar olursa.125 cc motosikletimle 150 cc scooter aşağı yukarı kafa kafaya gidiyor.Performans açısından pek bir beklentin olmasın.140 yapar mı vs.Ama yokuşta iyidir.Parçası boldur.Kullanımı çok zevklidir.Az yakar.Scooter kalın lastiğinden dolayı daha iyi yol tutar.Ve daha konforludur.Ayrıca daha kolay kullanılır.Cub ile ilgili sormak istediğin sorularda yardımcı olabilirim.

Teşekkürler Bilgilendirmen İçin cub Alıcam Büyük Bi İhtimal Motor Çok Titriyor Filan Diyorlar Cublar İçin Bide Vites Atarken Fazla Sarsıyormuş Dogrumu
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
505
rahatlık olarak scooter sağlamlık olarak cub.kalkışlarda cub daha çabuk kalkar, scooter uzun mesafede daha hızlıdır.yarı otomatiklerde gaz keserken vites artırır hafif gaz verirken vites düşürürsün.çok fazlada bilgim ve tecrübem yok.tecrübesi daha çok olan arkadaşlar daha iyi yardımcı olacaklardır.

İkisinide kullandığım için zamanında yorum yapabilme yetim var diye düşünüyorum.

1) Cub daha sağlamdır, ve soğuma bakımından problem yaratmaz. Motor bloğu dışardadır.

2) Cub'larda yarı otomoatik olması özelliğinden dolayı, motor nefeslidir. Ve vites geçişlerinde motor ciğer kazanır. Zira scooterlarda devamlı gaz halinde olduğundan motor çok ısınır ve arıza riski yüksektir.

Görüşüm iyi bir cub scooter'dan daha randımanlı olacaktır.

Sağlıcakla kalın...
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
232
İkisinide kullandığım için zamanında yorum yapabilme yetim var diye düşünüyorum.

1) Cub daha sağlamdır, ve soğuma bakımından problem yaratmaz. Motor bloğu dışardadır.

2) Cub'larda yarı otomoatik olması özelliğinden dolayı, motor nefeslidir. Ve vites geçişlerinde motor ciğer kazanır. Zira scooterlarda devamlı gaz halinde olduğundan motor çok ısınır ve arıza riski yüksektir.

Görüşüm iyi bir cub scooter'dan daha randımanlı olacaktır.

Sağlıcakla kalın...

gorkemuls haklı.Bende bir cup kullanıcısıyım.Cup hem az yakar hem de iyi hız yapar.Eğer sen motoru aldığında sıkıştırmazsan 1500 KM'ye kadar 50'yi geçmezsen ondan sonra gör bakalım nasıl gidiyor.Ama öyle güzel bir hız da bekleme 110 120 falan.Hani diyorlar ya cup o kadar gitmiyor diye.Bende ASYA AS 100 - 8 modeli var. 110'a kadar doğru olduğuna eminim.Babamın arabasıyla ölçmüştüm.

Ama hiç gerek yok bu hızlara.Scooter çok sıkar insanı her şey elde biter.Çok rahattır cup'a göre.Ama cup öyle değil vites var ayak freni var.Bence daha eğlenceli cup. :)
Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. :)
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
347
cub al kayışlıyla ugrasma randıman alamazsın scoter da zevk olmaz diye düşünüyorum...

yokuslarda scoter la kalkmak ıcın gaz elçigine asılacaksın kalkarsa..
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
150 cc scooter ile yokuşlarda 125 cc cub geçiyorum durup tekrar kalktığımda o daha seri kalkıyor ama 2den sonra hızlanamıyor kaptırması lazım scooter ivmesi biraz düşerek hızlanıyor ilk kalkışta çok bağırıyor.

sorun çıkarmaması, yakıtı açısından cub iyi
konfor açısından scooter iyi.
özellikle artçı açısından scooter çok daha rahat.

son hız için cub arka dişlisini küçültürsen 140lara kadar çıkabilirsin kalkış randımanı çok düşer.scooterdada arka çarkı küçültmek ve aynı oranda ön çarkı büyütmek hıza çare ama scooter kesinlikle oynandığında kalkışta bayılır ve yakıt tüketimi çok artar.

sen hız istiyosan en azından 150 cc alman lazım oda kaliteli tvs yamaha honda gibi markalar. çin mallarıyla oynandığı anda elinde kalır.
sanrm tercih etmek için artık yeterince bilgin var arkadaşlar çok bilgi vermişler yakıt son hız yol tutuşu konfor kronik problemler ~ artık yorum beklemek yerine aklına takılanları sor bence
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Ayrıca sarsma olayı da yoktur.Devrini buldurduğunda motosikletin vitesleri şıkır şıkır çalışır.Deneme imkanımız olsa da seni bindirsem.:) Gör bak nasıl değişir vites.:)
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
347
Kendi tecrübelerime göre cub almalısın derim. Bu soruyu keşke bende sorsaydım burada.

Neden dersen, yıllarca scooter kullandım. Özellikle küçük scooterler mekanik yapıları itibariyle son derece güvensiz motorlardır. En ufak bir kayma yamulma, ve hatta otururken kıpırdanma durumunda bile denge kaybolur. Defalarca düşersin...

Cup mekanik yapı itibariyle kat kat güvenli motordur. Kullanımı çok kolaydır. Scooterden zevklidir. Scooter hep aynı şey, gaza bas git, zamanla sıkıyor insanı.

Fakat cub derken veya başka tarz motorlarda hangi motor olursa olsun mutlaka marka al. Sıfır çin alacağına aynı parayla 2. el innova veya cripton al. Kendini kanıtlamış markalardan asla şaşma... Bu hem cebine, hem de sağlığına faydalı olandır...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Arkadaşlar İlk Motorumu Alıyorum Cub Ve Scooterin + Ve - Yönlerini Yazarmısınız Hangisi Daha İyi Yol Gider -
Hangisi Daha Atiktir -
Hangisi Hangisi Daha Çabuk Hızlanır -
Vites Nasıl Atılıyor Yarı Otomatik Motorlarda Hiç Bi Bilgim Yok

Sorularım Cevaplanırsa Müşterek Olurum :):bounce:

Öncelikle Müşterek Olurum diye bir kavram yoktur.Minnettar olunur.
Cup tercih etmeni tavsiye ederim.
 
Katılım
10 Nis 2006
Mesajlar
141
cup tavsiyemdir scooter da cok kullandım ama arkadaşlarında dediği gibi az malıyetle binilecek güzel motorsiklettir vites olayına hiç takılma alışınca çok keyfli 2006 da aldım cup motoru halen kullanıyorum
 
Katılım
6 Eki 2010
Mesajlar
374
Benzinin 4.20 olduğu günlerde sırf bunun için cub alınır. Ayrıca sağlamlığı kanıtlanmış honda innova İ 'yi tercih edersen 100kmde 1.6-7 yakıyo diyolar.
 
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
335
Zamanın motoru cup. Yakıt yok, sorun yok, denge var, zevk var. 10.085 km deyim 100ukh ile. Maşallahı var bu motorların. Yuki 100 Paşa veya Kuba-100 al derim.
 
Katılım
6 Şub 2011
Mesajlar
22
Kanuni cup 100 kullanıcısıyım.Motorum henüz 600 kmde şimdilik memnunum.Sorunsuz zevkli motorlar..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
9
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Küba 100lük Cub Aldım Sabahtan Beri Üstündeyim 10 Tllik Benzinle Benzini Kokladı Resmen İbre F Yi Gösteriyordu İlk Aldıgımda Şuan F Nin Biraz Aşşagısına Düşmüş Durumda Benzini Kullanmıyor Resmen .d Vites Olayınada Alıştım Çok Rahat Geçiyor Dediginiz Gibi Yol Tutuşu Mükemmel Arkadaşımın Scooterini Sürüyorum Hemen Arkasına Kendi Motorumu Sürüyorum Daglar Kadar Fark Var Hepinize Çok Teşekkür Ediyorum Yardımlarınızdan Dolayı Sadece Motoru Açmak Kaldı Şimdi 60 70 Yapıyorum Açılsın Diye Şimdilik Hızımı Düşürmem Gereklimi _?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanırsın inşallah.Rodaj konusu çok önemlidir.El kitabındaki önerileri mutlaka uygula,sabırsızlık yapma.Sonra çok rahat edersin.Etrafının gazına gelme.
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
bizde honda c70 1990 model 2000 yılından beride bizde hala canavar gibi çalışıyor benzini adeta kokluyor pek bakımda gerektirmiyor...
scooter ise binmedim ama bana kötü geliyorlar hem fazla yakıt tüketiyor hem bakımı cup a göre masraflı...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst