10 numara başlangıç motoru 600f?

Katılım
28 Ağu 2009
Mesajlar
256
owww hiç hatırlatma şu ameliyathane görüntülerini , kafatası kemikleri karnına gömülenler falan ...

Şaka bi yana insanlar gerçekten kemik kırılması, uzuvlarının zarar görmesi gibi deneyimleri yaşamadıklarından çok kolay geliyor boş alan efelikleri. Keşke arkadaşımız da bizim gibi gidip görebilse çok değil 30 dakka acil önünde 1 turda ilk müdahale odaları. Yeter zati altına ede ede kaçar. Hele kolu dikilen bir kardeşimizi gömüştüm. Yetti zati unutamıyorum.
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
55
Merhaba bence gayet güzel başlanır, neyle başlarsan onunla başlarsın arkadaşım, en güzeli bu. Kendine güveni olmayan bazı kişilerden fikir almamak lazım, bu tip arkadaşlar yıllarca 125- 250 sürerler ama hala 600 - 1000 lik sürmeye cesaret edemezler. Yorumlara aldırmayıp kendi bildiğini yapman en mantıklısı, kendine güveniyorsan atlıyacaksın üzerine sakin sakin sürmeye başlayacaksın. :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
Merhaba bence gayet güzel başlanır, neyle başlarsan onunla başlarsın arkadaşım, en güzeli bu. Kendine güveni olmayan bazı kişilerden fikir almamak lazım, bu tip arkadaşlar yıllarca 125- 250 sürerler ama hala 600 - 1000 lik sürmeye cesaret edemezler. Yorumlara aldırmayıp kendi bildiğini yapman en mantıklısı, kendine güveniyorsan atlıyacaksın üzerine sakin sakin sürmeye başlayacaksın. :mrgreen:

aklımı okumuşsunuz resmen :)
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba bence gayet güzel başlanır, neyle başlarsan onunla başlarsın arkadaşım, en güzeli bu. Kendine güveni olmayan bazı kişilerden fikir almamak lazım, bu tip arkadaşlar yıllarca 125- 250 sürerler ama hala 600 - 1000 lik sürmeye cesaret edemezler. Yorumlara aldırmayıp kendi bildiğini yapman en mantıklısı. :mrgreen:

bu konu 7 sayfada senin sayende uzar gider artık. :pr:

ama bak arkadaş aşşağıda ne güzel özetlemiş durumu

Tehlikeli Olabilecek Durumlar:

Başlangıçta;
-Gazı Ayarlayamamak ( Viraj içinde Ani Gaz vermek vs..)
-Tehlikeli Bir durum Karşısında Şiddetli Fren Yapmak..
-Keskin Virajlarda , Sert Vites Değiştirmek ( Özellikle Vİtes küçültmek )

Bu durumlar , Yeni Başlayanlar için Ciddi sıkıntılar Teşkil ediyor. 3 Yıl araba Kullandıktan Sonra , Motosiklet Sürmeye Başladım. Kesinlikle Çok Büyük yararını gördüğünü söylemem gerek. 2 ay Kadar 250CC motor kullanıp , Bu forumda okuduklarımı tecrübeye dökmeye çalıştım.. Forumda Okudugum Yazıların bana çok katkısı oldu.

Motor Mekaniğini iyice Kavrayıp , Kendime güvenim Gelince 600cc ye Geçiş yaptım. İtiraf etmeliyim , Farklı bir dünyaya girmiş gibiydim. en az 4 Kat daha güçlü bir Makina beni korkuttu ilk başlarda.. Ancak Zamanla Bütün sıkıntıları atlattım.

Kısaca , daha önceden Gaz-Debriyaj hakimiyetini çözmüş , Forumlardaki yazıları okumuş ve kendi mantığında analiz etmiş biri , kendine de Güveni varsa 600 F'i kullanır diye düşünüyorum.

Saygılar

şimdide ben sana kendimden bir örnek vereyim.

geçen sene:
yaz başında 40 gün cbr125
sonbaharda 4 ay gt250r
son 15 gündürde 600f kullanıyorum

herkes sana gt250r ile başla diyor ama 600f ile bile arasında dağlar kadar fark var. ama ona en yakın motor şu an o. piyasasıda oldukça iyi.

15 gün önce 600f sahibi ile anlaştık. arkadaşım bindi turladı. banada bin dediler. kaskı taktım. motoru çalıştırdım. boş viteste az bişey gaz verdim ve motor 7000 devire çıktı. cesaret edip kullanamadım. ertesi gün noter işlerini bitirdik. boş bir arazide iki turladım. ancak alıştım motora.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
zaten yorumlar benide soğuttu 600f ten tecrübe kazanmam lazım cünkü bakalım haziran başında bi hyo'ya sahip olucam hayırlısıyla
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
405
Güzel arkadaşım ;

Şimdi Başlangıç motoru "600 F" Biraz abes kaçıyor .Neden diye soracak olursan:

1-) Herşey bir yana ilk önce önümüzde trafik denen bir olgu var. Buna 50'lik bir motorda olsa alışmamız lazım.Çünkü düşük cc bir motor bile olsa her binişinde yeni tecrübeler edinirsin. Tehlikeler atlatırsın. Hata yaparsın. Ve bir daha aynı hataya düşmessin.

2-) Yarı-Otomatik veya Debriyajlı motor olayı.Bu motorlarada alışman gerek . Debriyaj olayını iyice yutmus olman gerek . Afedersin Hani derler ya işin O.....pusu olmak gerek artık ki büyük cc lere geçebilesin.


Ha illede 600 le başlarsan da yaşayacakların muhtemelen önüne çıkan ani çukurlarda engellerde Vs. ani hareketler yaparak düşmek ,Belki motoru bogmak, debriyaj balatalarını aşındırmak, özellikte trafikte özgüven olmaması nedeniyle yine ani hareketlerde Allah korusun çarpmak,düşmek olur ..
Eğer yaşın 35-60 arası ise kullan derim. Çünkü o yaşta insan zaten basmıyor motorda.

Önemli olan dede olana kadar hep motorun üstünde kalabilmektir
Yani Varmak değil yolda olmak felsefesi :cat:

Umarım bir nebze de olsa anlatabilmisimdir. Herkese kazasız,belasız keyifli sürüşler arkadaşlar ... :)
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
sıralı 4 silindir sesi geliyormu tamam vroon vroonn al sana racing işte
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
55
bu konu 7 sayfada senin sayende uzar gider artık. :pr:

ama bak arkadaş aşşağıda ne güzel özetlemiş durumu



şimdide ben sana kendimden bir örnek vereyim.

geçen sene:
yaz başında 40 gün cbr125
sonbaharda 4 ay gt250r
son 15 gündürde 600f kullanıyorum

herkes sana gt250r ile başla diyor ama 600f ile bile arasında dağlar kadar fark var. ama ona en yakın motor şu an o. piyasasıda oldukça iyi.

15 gün önce 600f sahibi ile anlaştık. arkadaşım bindi turladı. banada bin dediler. kaskı taktım. motoru çalıştırdım. boş viteste az bişey gaz verdim ve motor 7000 devire çıktı. cesaret edip kullanamadım. ertesi gün noter işlerini bitirdik. boş bir arazide iki turladım. ancak alıştım motora.

Arkadaşım uzasın tabi, kısa kestirip atmak değildir forumdaki amaç, her yönüyle tartışalım, bende görüşümü sunmakta özgürüm elbetteki. ::148:: ::thanks:
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
369
Vayy Çok keyifli olmuş bu topic :) arkadaşım da bir gidiyor bir geliyor sakın yanlış anlama ilk başlarda hepimizin düştüğü gibi..
Bence ustalar öyle diyosalar doğrudur ama deneyimli arkadaşlarda var ben sakinim oldu diyenler.
Şunu düşün Önce sakin bi adammısın ?
Mesela Forumda verilen ters yanıtlara hemen tepki gösteriyormusun?? :)
Trafikde göreceğin ters tavırlara sıkıştırılmaya gaza gelirmisin , Kaza tecruben var mı?
Temkinlimisin ki o karektere bağlı olduğu kadar öğrenilmiş bir davranıştır.
Sobaya elini bir daha değmeceksin deli değilsen?
Şu anda kullandığın motorda bazen sınırlarını zorluyomusun?

++ -- +- Sonuç açık olacaktır sanırım .:))
Hem bence kızma ben dahil hepimiz deneyimlilerin burnundan getirsek de hala üşenmeyip cvp yazıyorlarsa şakada olsa eyvallah demen teş.etmen gerekir..
Saygılar.
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
602
Daha evel 125cc vitesli motosiklet sürdüyse olabilir neden olmasın kafa olarak hazırsa.
Hiç motosiklet kullanmadıysa önce bir 125cc kullanmalı diye düşünüyorum 1 sene kadar zaten ona çok hızlı gelecektir öğrenirken o 125cc ve hepimizin zamanında yaptığı hataları yapacaktır ama 125cc ile :queen:
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
602
bence alper hayatında hiç motosiklete binmemiş birisi : ) eğer binseydi bu konu bu kadar uzamazdı : ) belkide daha motosikletin yanına ilk yaklastığında vazgeçecek ...
Kusra bakmayın ama bende sizin hiç motosiklete binmediğinizi düşünüyorum , yolda bi resim çektirip beni utandırsanız ayaklarınız yerde olmasın ama :queen:
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
sevgili kardeşim; eğer iki teker konusunda çok iyi değilsen(ÇOK İYİ DEĞİLSEN)önce vitessiz motor ile başla zamanla neye ve nasıl bir motora ihtiyacın olduğunu kendin anlarsın. (sport mu? endrue mi? vb.)altındaki motorun senin ihtiyaçlarına cevap vermediğini anlarsın ve vedalaşırsın. İYİ SÜSRÜŞLER.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
842
Vayy Çok keyifli olmuş bu topic :) arkadaşım da bir gidiyor bir geliyor sakın yanlış anlama ilk başlarda hepimizin düştüğü gibi..
Bence ustalar öyle diyosalar doğrudur ama deneyimli arkadaşlarda var ben sakinim oldu diyenler.
Şunu düşün Önce sakin bi adammısın ?
Mesela Forumda verilen ters yanıtlara hemen tepki gösteriyormusun?? :)
Trafikde göreceğin ters tavırlara sıkıştırılmaya gaza gelirmisin , Kaza tecruben var mı?
Temkinlimisin ki o karektere bağlı olduğu kadar öğrenilmiş bir davranıştır.
Sobaya elini bir daha değmeceksin deli değilsen?
Şu anda kullandığın motorda bazen sınırlarını zorluyomusun?

++ -- +- Sonuç açık olacaktır sanırım .:))
Hem bence kızma ben dahil hepimiz deneyimlilerin burnundan getirsek de hala üşenmeyip cvp yazıyorlarsa şakada olsa eyvallah demen teş.etmen gerekir..
Saygılar.

evet sınırları zorluyorum kaza tecrübemde var 90 cc kanuni popcorn umla üstüne yatarak 95 e kadar gördm :):)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:12 ----------

Kusra bakmayın ama bende sizin hiç motosiklete binmediğinizi düşünüyorum , yolda bi resim çektirip beni utandırsanız ayaklarınız yerde olmasın ama :queen:

çok güzel bi yorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst