1 Kuruşlar Neden Çıkartıldı?

Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Maden fazlalığı var memlekette. İşleyecek sanayi yok. Bari kullanılmayan para basalım namımız yürüsün demişlerdir. 1000 sene sonra arkeolojik değeri olur onların.
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
1 kuruslar tedavulden kalkti diye biliyorum. 1 kurusun maliyeti 3 - 3.5 kurus oldugu icin kaldirmislardi :)
 
Katılım
17 Ocak 2015
Mesajlar
17
ATM’lerden ödeme yaptiginiz zaman para üstü olarak küsüratlari 1’er kurusluk madeni para olarak vermektedirler.
 
Katılım
18 Eyl 2017
Mesajlar
201
Düşünsene 1 kuruşa ne alabilirsin? Türkiye’nin bu durumda 1 kuruşa ihtiyacı yok. Fiyatlar düşsün o zaman 1 kuruş gelir.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
işin kötüsü birde kararma huyu var tertemiz 1 kuruşlarım vardı karardılar hep :D
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
1 kuruşun madeni değerinin 2,5 kuruş civarında olması sebebiyle bazı insanlar bu kuruşları piyasadan toplatıp eritip maden olarak sattılar.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Avmlerde dükkanlarda 1.99 - 2.99 - 59.99 saçmalığı ne o zaman :cherry:

1 kuruş para üstü veriyorlarmı
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Basın ilan kurumuna bir ilan vermek için gitmiştim 2500 küsur lira tuttu parayı ödedim tam gidecektim veznedar bey efendi paranızın üstü dedi çıkardı bir kaç tane 5 ve 10 kuruş bir tanede 1 kuruş verdi. 1 kuruşu görünce resmen şok oldum 5 ve 10 kuruşlar gözümde çok büyük bir para gibi geldi. :mrgreen:
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Paradan 6 sıfır atılırken sanki ülkede hiç enflasyon yokmuş gibi bastılar o paraları. Belki de sırf "prestij" olsun diye yaptılar bilemiyorum. Başlangıçta 1 kuruşun madeni değeri yine 1 kuruşa yakındı 1,3 kuruş falandı. Sonradan her şeye zam geldiği gibi hurda metallere de zam geldiği için metal olarak hurda değeri zamanla 2-3 kuruş seviyesine geldi. Piyasaya çıktıktan sonra birkaç ay içinde bunu farkeden bazı açıkgözler piyasadan bütün bir kuruşları toplayıp eriterek sattılar. Şuanda etrafta gördüğünüz bir kuruşlar ya yeni basılmışlardır yada milletin evinde kumbaralarda kaldığı için toplanamamışlardır.

Bu arada satıcıların 70 lira yerine 69,99 gibi fiyatlar yazmasının yasaklanması gerek. Yada yasaklamasınlar. Göndersinler bir memur alışveriş yaptırsınlar. O bir kuruş para üstü verilmezse bassınlar cezayı.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
2005 de ilk çıktıklarında kullanılıyordu. Yani eski 1000 liraya denk geliyordu. Velakin enflasyona yenildi . Çocukluğumdaki %110 enflasyon döneminde her yıl en küçük banknot( para) dolaşımdan kaldırılır ve bir yeni en büyük banknot basılıp dolaşıma sokulurdu. Buna türk parasını koruma kanunu derler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------

Avmlerde dükkanlarda 1.99 - 2.99 - 59.99 saçmalığı ne o zaman :cherry:

1 kuruş para üstü veriyorlarmı

Nakit alırsan para üstü veremiyorlar. Ama karttan çektirirsen gerçekten de bir kuruş eksik ödersin.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Paradan 6 sıfır atılırken sanki ülkede hiç enflasyon yokmuş gibi bastılar o paraları. Belki de sırf "prestij" olsun diye yaptılar bilemiyorum. Başlangıçta 1 kuruşun madeni değeri yine 1 kuruşa yakındı 1,3 kuruş falandı. Sonradan her şeye zam geldiği gibi hurda metallere de zam geldiği için metal olarak hurda değeri zamanla 2-3 kuruş seviyesine geldi. Piyasaya çıktıktan sonra birkaç ay içinde bunu farkeden bazı açıkgözler piyasadan bütün bir kuruşları toplayıp eriterek sattılar. Şuanda etrafta gördüğünüz bir kuruşlar ya yeni basılmışlardır yada milletin evinde kumbaralarda kaldığı için toplanamamışlardır.

Bu arada satıcıların 70 lira yerine 69,99 gibi fiyatlar yazmasının yasaklanması gerek. Yada yasaklamasınlar. Göndersinler bir memur alışveriş yaptırsınlar. O bir kuruş para üstü verilmezse bassınlar cezayı.

bu tarz fiyatlı ürünlerde banka kartı veya kredi kartı ile alışveriş yapmak en iyisi.
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
627
bu tarz fiyatlı ürünlerde banka kartı veya kredi kartı ile alışveriş yapmak en iyisi.

Fiyatı19.90 olan ürünü kasada 20.00 olarak geçmişlerdi. Dedim bu 10 kuruş ne oluyor? Neden etikette farklı, kasada farklı?

10 kuruşu istedim diye arkadaş acıyarak bakmıştı. 5 dakika kadar para üstünü bekledim.
10 kuruşu bile vermeyen 1 kuruşu hiç vermez.
 
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
213
Sonunda “..” işareti olmayan bir başlıkta haçikoyu görünce şaşırdım 😵
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
537
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kimse de "niye" diye sormadigi icin 1930lardan beri devam eden sacma bi kanun vardi.
turk parasinin degerini koruma kanunu olabilir.

belli bir sayida (6 veya 7 idi galiba) banknot ve
belli sayida madeni para olmasi gerekiyor.


eskiden bozuk para sikintisi vardi piyasada.
darphane igrenc bi yerdi/kurumdu.
hala biraz oyle.
ister sevin sevmeyin, istedigimiz kadar elestirelim; AKP yari-calisir hale getirdi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst