1 Kg Nohutun 14 Tl Olması?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet bu doğru bir uygulama ama zarar ettirmeyen şirketlerde özelleştiriliyor?

aklıma şu geldi mesela

hükumeti özelleştirelim biz en iyisi olsun bitsin hepimiz kurtulalım rahatlayalım.

Karlılığını koruyan başarılı şirketleri özelleştirmenin mantığını anlamıyorum. Belki kooperatif (gerçek manada) yapılabilir?

En önemli kriter bence başarıdır. Rekabet edebiliyorsa, nasıl yönetiliyorsa oyle devam etsin.

Devlet tekel olduğu için özelleştirmek mümkün değil malesef :) Ama bir anlamda zaten özel sayılabilir çünkü, siyasi partiler yönetim için rekabet ediyorlar. Tek adam rejimleri o yüzden kötüdür. Rekabet ortadan kalkar çünkü, tek insana muhtaç kalınca da, devletin başarısı değil, yöneticinin şahsi çıkarı öne çıkar. Sağlıklı siyasal sistemde, yöneticinin çıkarı (iktidarda kalma) devletin başarısını gerektirir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

Bizim asıl sorunumuz nohutun fiyatı değil. Çok daha ciddi sorunlarımız var ülke olarak. Adalet, eşitlik, demokrasi vs... Nohuta odaklanıp asıl sorunları kaçırmayalım derim ama bir yandan da halkın çoğunluğunun umrunda değil. Çünkü onların adalet, eşitlik, demokrasi tanımları yok, hatta bu terimlere muhtaç olduklarını bile düşünmüyorlar aslında. Onları belki akıllandıracak şey aç kalmaları. Evlerine bırakın nohutu, ekmek, ilaç götüremediklerinde akılları başlarına gelir mi gelir belki. Bu sebeple bazen ivedilikle daha beter duruma düşmemezi istiyorum.
Kötü ekonomik duruma rağmen, insanların akılları başlarına gelmeyebilir. Şu şekilde:

Ülkenin kötüye giden durumunun asıl sebebi iktidar değil, "iç ve dış güçler"dir. Zavallı iktidar varını yoğunu koyup mücadele etmesine rağmen kaçınılmaz problemler engellenememektedir. Bu noktada vatandaşın kayıtsız şartsız desteği gereklidir, vatan millet beka için. Zaten bu elim problemle baş edebilecek başka yetkin bir iktidar alternatifi de yoktur.

İşte böyle bir durum oluşunca, aziz milletimiz acından geberse bile destekler yönetimi. Velhasıl iktidarın aynı elde devamı için, öyle veya böyle, gerçekte veya algıda, bu şekil bir durumun gerçekleşmesi gerekir.

"Ama zaten öyle değil mi?" Tabii ki öyle. Ama iktidarın ihtiyacı ölçüsünde, ülkenin içinde bulunduğu sorunlar daha da derinleştirilecek, ta ki iktidar kendini tamamen güvende hissedene kadar.

Velhasıl bu noktada iktidarın çıkarı ile ülkenin ve milletin çıkarı tamamen ters yönlerde ilerlemekte.

Bağımsız ve muhalif medyanın yok edilmesi, muhalif her sesin şiddetle bastırılması da bunun için önemli. Çünkü "aslında öyle değil böyle" diyen, akılları bulandıran kimsenin olmaması lazım. İktidarın sunduğu hikaye, net bir şekilde umum tarafından kabul görmeli.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ara 2013
Mesajlar
719
Şimdi bakın bi daa anlatayım:
Elektrik dağıtım şirketi TEDAŞ devletindi, PARÇA PİNÇİK edilip ANADOLU DELİKANLILARINA SATILDI ya..
ZARAR EDİYODU hani, onuştana satıldı.. (Siz öyle sanmaktasınız.)
Şimdi özelleşti, güzelleşti ZARAR ETMEMESİ LAZIM.. Di mi?
Eee gene ZARAR (!) ediyor kardeşim..
Hatta zarar etmekle KALMIYOR, BU ZARARI faturasını vaktinde yatıran ve KAÇAK ELEKTRİK KULLANMAYAN namuslu VATANDAŞA %20+kdv+TRT+okuma vs diye geçiriyo..
Ve sen NİYE BENDEN KAYIP KAÇAK alıyosun ey şirket ver paramı geri DİYEMİYORSUN..
Meclisten çıkan kanunla(!) itiraz etme hakkın KAPALI.. Yani DEVLET seni değil, seni kazıklayan şirketi KORUYO..
Bu nasıl özelleştirme?

Pekii bu ŞEKER fabrikaları satılınca ÜRETİM YAPACAK, senin çiftçinden pancar alacak mı sanıyorsun? Zaten kota ile EKİLİYOR PANCAR!
YOOO..
Fabrikaları kapayıp, MISIRDAN yapılmış NİŞASTA BAZLI ŞEKERİ DAYIYACAKLAR önüne..
Adamlar zaten fabrikaları kapatıp KENDİ arjantinde amerikada ürettikleri ŞEKERİMSİ maddeyi satabilmek için alıyor..

TEKEL'i alanlar naaptı?
Senin çiftçinden TÜTÜN mü aldı?
HAYIIR?
Sigara fabrikasını 2008 de kapadı...
Al sana BAT, british american tabacco al sana JTİ japan tabacco international..
Şimdi tütün ekmek serbest SATMAK YASAK..

Şimdi yukarda saydığım bu işler YATIRIM oluyor, globalleşme oluyor öyle mi?
O zaman söyleyin siz beni kasabalı kafamla anlayamadığım bu pancar ve tütün çiftçilerinin ne yapacağını?

yavşaklığın kitabını yazmış danışman sözde Yiğit'e bakın;
nasıl dik durdukları, nereye yöneldikleri , ne konuştuklarbelli değil Ak partisinin omurgasızları
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Performansı düşmüş sayın Bulut'un. Neeeerde o gezi parki zamanlarındaki hali. İyice boşvermiş gördüm. Akla tecavüz etmeyen, eli yüzü düzgün üç beş yalan uydurmak için uğraşmak bile fazla geliyor sayın baş danışmanlarımıza bu aralar herhalde...
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
15-20 bin türk telekom yönetim kurulu üyeliğinden..
20-30 bin varlık fonu yönetim kurulundan..
trt yorumculuğundan... ve saray danışmanlığından kaç para alır bilmem..
O kadar paranın 100 de birini yoldan geçene versen sade geçmiş partilere değil, kendi 7 sülalesine küfür ettirebilirsin.. Hatta yunan kazansaydı daha iyiydi dedittirebilirsin..
Bunlar ARPALIKLARIN KAYMAĞINI yiyenler..
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Karlılığını koruyan başarılı şirketleri özelleştirmenin mantığını anlamıyorum. Belki kooperatif (gerçek manada) yapılabilir?

En önemli kriter bence başarıdır. Rekabet edebiliyorsa, nasıl yönetiliyorsa oyle devam etsin.

Devlet tekel olduğu için özelleştirmek mümkün değil malesef :) Ama bir anlamda zaten özel sayılabilir çünkü, siyasi partiler yönetim için rekabet ediyorlar. Tek adam rejimleri o yüzden kötüdür. Rekabet ortadan kalkar çünkü, tek insana muhtaç kalınca da, devletin başarısı değil, yöneticinin şahsi çıkarı öne çıkar. Sağlıklı siyasal sistemde, yöneticinin çıkarı (iktidarda kalma) devletin başarısını gerektirir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------


Kötü ekonomik duruma rağmen, insanların akılları başlarına gelmeyebilir. Şu şekilde:

Ülkenin kötüye giden durumunun asıl sebebi iktidar değil, "iç ve dış güçler"dir. Zavallı iktidar varını yoğunu koyup mücadele etmesine rağmen kaçınılmaz problemler engellenememektedir. Bu noktada vatandaşın kayıtsız şartsız desteği gereklidir, vatan millet beka için. Zaten bu elim problemle baş edebilecek başka yetkin bir iktidar alternatifi de yoktur.

İşte böyle bir durum oluşunca, aziz milletimiz acından geberse bile destekler yönetimi. Velhasıl iktidarın aynı elde devamı için, öyle veya böyle, gerçekte veya algıda, bu şekil bir durumun gerçekleşmesi gerekir.

"Ama zaten öyle değil mi?" Tabii ki öyle. Ama iktidarın ihtiyacı ölçüsünde, ülkenin içinde bulunduğu sorunlar daha da derinleştirilecek, ta ki iktidar kendini tamamen güvende hissedene kadar.

Velhasıl bu noktada iktidarın çıkarı ile ülkenin ve milletin çıkarı tamamen ters yönlerde ilerlemekte.

Bağımsız ve muhalif medyanın yok edilmesi, muhalif her sesin şiddetle bastırılması da bunun için önemli. Çünkü "aslında öyle değil böyle" diyen, akılları bulandıran kimsenin olmaması lazım. İktidarın sunduğu hikaye, net bir şekilde umum tarafından kabul görmeli.

Haklısın ne diyim. Ahh o dış güçler yok mu dış güçler. İsrail, abd, illümünati, mason locası, dünyayı yöneten petrol zengini aileler hep suçlu bunlar... Tamam suçluda bunlar zaten düşman. Düşman düşmanlığını yapacak değil mi? Aslolan senin ne yaptığın aslında. Ama dediğin gibi bir köpek var sokakta her geçişinde ısırıyor, sonra köpek suçlu. Yahu senda gidip ısırtma kendini yada bi çare düşün ama yok. Kolay olan köpeği suçlamak. Köpek köpekliğini yapacak. Köpek köpekliğini yaptı diye köpeği eleştirmek çözüm getirmez aksine bir sonraki ısırılışı garanti altına alır. Dediğiniz gibi bu dış güçler ağızlarda sakız olmuş durumda malesef...
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
1 kg nohut 14 tl olmuş.

bunun sonucunda konu 11 sayfa yazılıp çizilmiş.

ne konuştunuz bu kadar birader ?

yeni nohut tohumu mu buldunuz ?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
1 kg nohut 14 tl olmuş.

bunun sonucunda konu 11 sayfa yazılıp çizilmiş.

ne konuştunuz bu kadar birader ?

yeni nohut tohumu mu buldunuz ?

bir olayın o kadar çok sebebi olabilir ki yaza yaza bitiremezsin, nohut kültürü için 11 sayfa çok mu?
 

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
Her kelimesine katılıyorum. Hatta şöyle diyeyim; en sevdiğim ve yıllardır kullanmaktan asla çekinmediğim bir sorudur "neden?" sorusu. Bu sebeple koluma dövmesini bile yaptırdım. Why? yazıyor gerçi ama artık idare ediniz.

"Hangisi?
İnsan salt bir yanılsaması mıdır tanrının?
Yoksa tanrı mı salt bir yanılsamasıdır insanın?"
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst