1 Kg Nohutun 14 Tl Olması?

Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
“apolitiğim” diye bir ekleme yapacaktim yazimin sonuna, sonra dedim ki gerek yok ya, şu yorumdan beni hükümet yanlisi sanacak gerizekali çıkmaz herhalde.
fakat yanılmışım :))
tam olarak sikintiniz bu iste sizin. sizle ayni gorusu paylasmayanlari hukumet yanlisi olarak yaftalayip aşagiliyorsunuz.
tam bir kronik solcusun. o aşağiladigin hulooo culardan zerre farkin yok.

Senden o çok yüksek apolitik zekanla nohut fiyatları ile Atatürkçülerin ilişkisini anlatmanın beklerdim fakat belli ki gecenin bir saati kafam karışmış, bu kafadan mantıklı bir argüman beklemisim. Kronik solcu neymiş onu anlat madem? Bak sağdan soldan duyduğun kafandaki önyargılarını anlat diyorum ışte yoksa herhangi bir fikrin olduğunu sanmıyorum.

He kardeşim he, Atatürkçüler kötü ve onun fikirlerini haketmiyorlar, hatta kimse haketmiyor, bu yüzden sovmek serbest olsun. Böylece apolitik popomuz rahat edebilir..
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
"NEYİ anlamakta zorlanıyorsunuz..?
Adamlar türklere satmadı... HALK'a açmadı.. ELİN GAVURUNA VERDİ GİTTİ... LÜBNANIN GAVURU, amerikan gavuru, yunan gavuru say say bitmez.."

bu nasıl bir kafa ya? senin şimdi yeterli miktarda paran olsa dünyanın her yerinde yatırım yapabilir, taşınmaz edinebilirsin. kimse de sana "elin gavuru" demez.
dünya artık dibine kadar globalleşti. iletişim arttı. herkes yatırım çekme peşinde.
kasabalı, pardon köylü kafası ile bir adım ileri gidemeyiz dostum!


Şimdi bakın bi daa anlatayım:
Elektrik dağıtım şirketi TEDAŞ devletindi, PARÇA PİNÇİK edilip ANADOLU DELİKANLILARINA SATILDI ya..
ZARAR EDİYODU hani, onuştana satıldı.. (Siz öyle sanmaktasınız.)
Şimdi özelleşti, güzelleşti ZARAR ETMEMESİ LAZIM.. Di mi?
Eee gene ZARAR (!) ediyor kardeşim..
Hatta zarar etmekle KALMIYOR, BU ZARARI faturasını vaktinde yatıran ve KAÇAK ELEKTRİK KULLANMAYAN namuslu VATANDAŞA %20+kdv+TRT+okuma vs diye geçiriyo..
Ve sen NİYE BENDEN KAYIP KAÇAK alıyosun ey şirket ver paramı geri DİYEMİYORSUN..
Meclisten çıkan kanunla(!) itiraz etme hakkın KAPALI.. Yani DEVLET seni değil, seni kazıklayan şirketi KORUYO..
Bu nasıl özelleştirme?

Pekii bu ŞEKER fabrikaları satılınca ÜRETİM YAPACAK, senin çiftçinden pancar alacak mı sanıyorsun? Zaten kota ile EKİLİYOR PANCAR!
YOOO..
Fabrikaları kapayıp, MISIRDAN yapılmış NİŞASTA BAZLI ŞEKERİ DAYIYACAKLAR önüne..
Adamlar zaten fabrikaları kapatıp KENDİ arjantinde amerikada ürettikleri ŞEKERİMSİ maddeyi satabilmek için alıyor..

TEKEL'i alanlar naaptı?
Senin çiftçinden TÜTÜN mü aldı?
HAYIIR?
Sigara fabrikasını 2008 de kapadı...
Al sana BAT, british american tabacco al sana JTİ japan tabacco international..
Şimdi tütün ekmek serbest SATMAK YASAK..

Şimdi yukarda saydığım bu işler YATIRIM oluyor, globalleşme oluyor öyle mi?
O zaman söyleyin siz beni kasabalı kafamla anlayamadığım bu pancar ve tütün çiftçilerinin ne yapacağını?
 
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
576
Beni tanıdığınız birileriyle karıştırıyorsunuz galiba.

Bakın size bi hikaye anlatayım. Bazen oğlumla yolda yürüyorken, iki sokak ötedeki evin önünden geçiyorken evin köpeği hallenip havlıyor. Tehdit olarak görüyor muhtemelen. Halbuki yürüyüş yapıyoruz. Nereden bilsin hayvancağız. Sonuçta görevini yapıyor o da. Doğal olarak biz de kalkıp sinirlenip geri havlamıyoruz ona. Öyle işte.

Bende sana başka bir hikaye anlatayım o zaman, Bir zamanlar sahibine sadık bir köpek nasıl oluyorsa sahibini ısırmaya kalkıyor. Bunun üzerine köpeğin sahibi köpeğin yemini,suyunu kesiyor, kulübesinde barınmasına da izin vermiyor. Sonuçta bir köpek, cinsi gereği karnı çok açsa gözü bir şey görmez sahibini bile parçalayacak olan cinsten. Bir parça yiyecek karşılığı kapısında yatacak başka sahipler aramaya başlıyor. Buluyor da. O köpek şimdi uzak başka diyarlarda eski sahibine havlamaya devam ediyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Orhan Pamuk:

"Ahmet Altan, Mehmet Altan ve Nazlı Ilıcak'a verilen cezaları acımasız, haksız ve adaletsiz buluyorum. Bizi birbirimize bağlayacak şey hapishane korkusu ve hiç bitmeyen tehditler değil, barış ve düşünce özgürlüğüdür. Kıyıma ve haksızlığa uğrayan kamuoyunun kırk yıldır severek, tartışarak okuduğu bu değerli yazarlar değildir yalnızca. Bu ölçüsüz kararlarla zedelenen ve tükenen toplumdaki adalet ve güven düşüncesi; demokrasi ve kanun nizam ile yönetildiğimiz inancıdır da. Bu temel duyguları kaybetmek bir milletin geleceğini zedeler. Cezalandırma ve hapse tıkma siyasetinden hükümet vazgeçmelidir. Bu kararın yeniden ele alınması lazımdır."

Haber 7'nin manseti:

"Orhan Pamuk şimdi de FETÖ'cülere sahip çıktı!"

Adam ulkesinin gelecegini dusunuyor, ama yandas bunu "vatan hainligi" diye paketleyip sunuyor. Bunun yiyen zavalli, cahil ve bagnaz "vatanseverler" de farkinda olmadan kendi ulkelerinin geleceginin yok edilmesine yardimci oluyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
576
Dediğim gibi, köpek havladı diye geri havlamıyoruz. Çok rahatsızlık verirse sahibine şikayet ederiz, ama ona bile gerek kalmıyor. Havlamaları duyunca çoğu zaman evden çıkıp tasmasından tutup, zaptedip, özür diliyor kadıncağız.

Köpek size niye her seferinde havlıyor bir de bunu sorgulamanız lazım. Belki de sizi sahiplendiği alan için tehdit olarak görüyor. Sonuçta hisleri güçlü hayvanlardır kimin tehlikeli olduğunu, kimden zarar geleceğini iyi bilirler. Ben sen yolunu değiştir o sokağı bir daha kullanma.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Orhan Pamuk:

"Ahmet Altan, Mehmet Altan ve Nazlı Ilıcak'a verilen cezaları acımasız, haksız ve adaletsiz buluyorum. Bizi birbirimize bağlayacak şey hapishane korkusu ve hiç bitmeyen tehditler değil, barış ve düşünce özgürlüğüdür. Kıyıma ve haksızlığa uğrayan kamuoyunun kırk yıldır severek, tartışarak okuduğu bu değerli yazarlar değildir yalnızca. Bu ölçüsüz kararlarla zedelenen ve tükenen toplumdaki adalet ve güven düşüncesi; demokrasi ve kanun nizam ile yönetildiğimiz inancıdır da. Bu temel duyguları kaybetmek bir milletin geleceğini zedeler. Cezalandırma ve hapse tıkma siyasetinden hükümet vazgeçmelidir. Bu kararın yeniden ele alınması lazımdır."

Haber 7'nin manseti:

"Orhan Pamuk şimdi de FETÖ'cülere sahip çıktı!"

Adam ulkesinin gelecegini dusunuyor, ama yandas bunu "vatan hainligi" diye paketleyip sunuyor. Bunun yiyen zavalli, cahil ve bagnaz "vatanseverler" de farkinda olmadan kendi ulkelerinin geleceginin yok edilmesine yardimci oluyorlar.

Bunların neyini savunuyorlar hala anlamıyorum; vatan haini vatan hainidir. Değildir diyenler demek ki ispatlayamadılar. 15 Temmuz darbesi olsaydı bu zatlar şu an yönetimde söz sahibi olacaklardı. Bundan ala vatan hainliği mi var.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Bunların neyini savunuyorlar hala anlamıyorum; vatan haini vatan hainidir. Değildir diyenler demek ki ispatlayamadılar. 15 Temmuz darbesi olsaydı bu zatlar şu an yönetimde söz sahibi olacaklardı. Bundan ala vatan hainliği mi var.

Darbe başarılı olsaydı bu zatlar yönetimde olurmuydu tereddütlerim var.
Emin olduğum A.K. partisinin millet vekillerinin %90 ı yönetimde olurdu.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
Senden o çok yüksek apolitik zekanla nohut fiyatları ile Atatürkçülerin ilişkisini anlatmanın beklerdim fakat belli ki gecenin bir saati kafam karışmış, bu kafadan mantıklı bir argüman beklemisim. Kronik solcu neymiş onu anlat madem? Bak sağdan soldan duyduğun kafandaki önyargılarını anlat diyorum ışte yoksa herhangi bir fikrin olduğunu sanmıyorum.

He kardeşim he, Atatürkçüler kötü ve onun fikirlerini haketmiyorlar, hatta kimse haketmiyor, bu yüzden sovmek serbest olsun. Böylece apolitik popomuz rahat edebilir..

iab.gif
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunların neyini savunuyorlar hala anlamıyorum; vatan haini vatan hainidir. Değildir diyenler demek ki ispatlayamadılar. 15 Temmuz darbesi olsaydı bu zatlar şu an yönetimde söz sahibi olacaklardı. Bundan ala vatan hainliği mi var.

Sucu isnad eden ispatlamakla yukumludur... Size biri durduk yere hirsiz dese, nasil ispatlayacaksiniz hirsiz olmadiginizi? Ispatlama yukumlulugu, size "hirsiz" diyendedir.

Bu arada "vatan hainligi" diye bir suc yok, "vatana ihanet" diye bir suc var. Bu sucu isleyenlere "vatan haini" denebilir. Insanlarin fikirlerini ifade etmeleri suc degildir. Bu adamlarin isledigi sabit herhangi bir suc goremiyorum ben. Kendileri bes para etmez insanlar olabilir. Ama omur boyu hapis ciddi bir suc gerektirir. Suc nerede?

"Vatan haini" olayina da biraz fren vuralim artik. Kim, kime gore vatan haini? Biri cikip "Hukumet ulkeyi felakete surukluyor, o yuzden hukumeti destekleyenler vatan hainidir" derse n'olacak? Olur mu oyle sey? Bu kadar kolay mi vatan hainligi?

Vatan hainligi hemen hemen her suctan daha agirdir, akliniza gelen hemen her kufurden daha asagilik bir yaftadir. Cezasi, varsa idam, yoksa muebbet hapistir. Biraz agirligina gore konusalim. Abuk subuk ve sahsi sebeplerle bu kadar ciddi bir sucu insanlara isnad etmeyelim.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
kusura bakmayın, taraf gazetesinin o dönemde attığı o çirkin manşetleri bir anda unutmak mümkün değil.
 
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
282
Bir şey diyemiyosun ki bi bakmıssın kapıda polis.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

Sadece şunu diyim hayatta doğru yanlışı götürmez kendinizi avutmayınız.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Şimdi bakın bi daa anlatayım:
Elektrik dağıtım şirketi TEDAŞ devletindi, PARÇA PİNÇİK edilip ANADOLU DELİKANLILARINA SATILDI ya..
ZARAR EDİYODU hani, onuştana satıldı.. (Siz öyle sanmaktasınız.)
Şimdi özelleşti, güzelleşti ZARAR ETMEMESİ LAZIM.. Di mi?
Eee gene ZARAR (!) ediyor kardeşim..
Hatta zarar etmekle KALMIYOR, BU ZARARI faturasını vaktinde yatıran ve KAÇAK ELEKTRİK KULLANMAYAN namuslu VATANDAŞA %20+kdv+TRT+okuma vs diye geçiriyo..
Ve sen NİYE BENDEN KAYIP KAÇAK alıyosun ey şirket ver paramı geri DİYEMİYORSUN..
Meclisten çıkan kanunla(!) itiraz etme hakkın KAPALI.. Yani DEVLET seni değil, seni kazıklayan şirketi KORUYO..
Bu nasıl özelleştirme?

Pekii bu ŞEKER fabrikaları satılınca ÜRETİM YAPACAK, senin çiftçinden pancar alacak mı sanıyorsun? Zaten kota ile EKİLİYOR PANCAR!
YOOO..
Fabrikaları kapayıp, MISIRDAN yapılmış NİŞASTA BAZLI ŞEKERİ DAYIYACAKLAR önüne..
Adamlar zaten fabrikaları kapatıp KENDİ arjantinde amerikada ürettikleri ŞEKERİMSİ maddeyi satabilmek için alıyor..

TEKEL'i alanlar naaptı?
Senin çiftçinden TÜTÜN mü aldı?
HAYIIR?
Sigara fabrikasını 2008 de kapadı...
Al sana BAT, british american tabacco al sana JTİ japan tabacco international..
Şimdi tütün ekmek serbest SATMAK YASAK..

Şimdi yukarda saydığım bu işler YATIRIM oluyor, globalleşme oluyor öyle mi?
O zaman söyleyin siz beni kasabalı kafamla anlayamadığım bu pancar ve tütün çiftçilerinin ne yapacağını?

dostum haklısın. üretime yönelik adımlar atmamız gerekiyor.

amma ve lakin egemen güçler üretim yapmamızı istemiyor ve bunu gerçekleştirmek için her türlü hamleyi yapıyorlar.

bizim zaten sakat bir ahlak anlayışımız olduğu için kit'leri geliştirememişiz. onları adeta birer arpalık hâline getirmişler. düşünsene bir iktisadi teşebbüs oy deposu, vaat yuvası hâline gelmiş. zamanla amacından sapmış.

bu yüzden diyorum çiftlik haline gelmiş teşebbüslerin satılma zamanı geçmişti bile.

millet olarak küçük bir kooperatifi bile doğru dürüst çalıştıramıyoruz. adam olsaydık o kit'ler dünya çapında birer firma haline gelseydi!
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
154
anadolu sofrasımı ne öyle bir markadan mercimek alalım dedik, bi baktım mensei avustralya çıktı, fiyat konuşmanın pek de bir yararı yok gibi.
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
Nohut deyip geçme.
Sonuçta ülkemiz büyüyor ve güçleniyor ,Yerli Araba,Yerli uçak ve Caprice Gold Maldivler yapıldı.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
amma ve lakin egemen güçler üretim yapmamızı istemiyor ve bunu gerçekleştirmek için her türlü hamleyi yapıyorlar.

Her ulke, her ulkeyle, her sahada rekabet halindedir. Rekabet edebilen kazanir. Bu kadar basit. Zannediyor musunuz ki ABD Almanya'yi pek seviyor, Almanya Fransa'yi cok destekliyor? Hepsi rekabet halinde. VW grubu, dizel skandali nedeniyle ABD'den cok ciddi ceza yedi, Almanya da misilleme olarak Google ve Apple'a bir sebeple milyarlaca Euro ceza kesme yoluna gitti. AB birlikte ortak jet (Eurofighter Typhoon) uretecekken Fransa ayrilip kendi jet (Rafale) uretti. Cok ciddi sorun cikti aralarinda.

Uretim yapabilmek icin ilk basta rekabet edebilmemiz lazim. Yani urunlerimizin tercih edilmesi lazim. Bunun icin de bir urunu, rakiplerimizden ya daha iyi, ya da daha ucuza uretebilmemiz lazim. Bunu yaparsak hic bir guc, hic bir kuvvet bize engel olamaz. Bu da, yatirimlarin dogru planlanmasi, iyi egitim, kalifiye is gucu, iyi olanin hakkini alabilmesi, ilerleyebilmesi, kanunlarin duzgun islemesi demek. Ne durumdayiz bu konularda?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Her ulke, her ulkeyle, her sahada rekabet halindedir. Rekabet edebilen kazanir. Bu kadar basit. Zannediyor musunuz ki ABD Almanya'yi pek seviyor, Almanya Fransa'yi cok destekliyor? Hepsi rekabet halinde. VW grubu, dizel skandali nedeniyle ABD'den cok ciddi ceza yedi, Almanya da misilleme olarak Google ve Apple'a bir sebeple milyarlaca Euro ceza kesme yoluna gitti. AB birlikte ortak jet (Eurofighter Typhoon) uretecekken Fransa ayrilip kendi jet (Rafale) uretti. Cok ciddi sorun cikti aralarinda.

Uretim yapabilmek icin ilk basta rekabet edebilmemiz lazim. Yani urunlerimizin tercih edilmesi lazim. Bunun icin de bir urunu, rakiplerimizden ya daha iyi, ya da daha ucuza uretebilmemiz lazim. Bunu yaparsak hic bir guc, hic bir kuvvet bize engel olamaz. Bu da, yatirimlarin dogru planlanmasi, iyi egitim, kalifiye is gucu, iyi olanin hakkini alabilmesi, ilerleyebilmesi, kanunlarin duzgun islemesi demek. Ne durumdayiz bu konularda?

ne durumdayız?

bizde işi erbabına yaptırmak pek rağbet gören bir şey değil, genelde yakın arkadaşlar yada akrabağaları göreve atarız ve onlarda işi yeterince yapamayabilirler ve gelişim yerine gerileme bile olur.

"ben bu işi yapamıyorum, daha iyi yapan biri göreve geçmeli" diyen bir çalışan(yönetici müdür v.s.) var mı acaba türkiye'de ben onu merak ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst