- Katılım
- 19 Eyl 2008
- Mesajlar
- 328
benzin,euro,dolar coşmuş,sen nohuttan bunu anladın demek.
bravo kardes.
bravo kardes.
ne durumdayız?
bizde işi erbabına yaptırmak pek rağbet gören bir şey değil, genelde yakın arkadaşlar yada akrabağaları göreve atarız ve onlarda işi yeterince yapamayabilirler ve gelişim yerine gerileme bile olur.
"ben bu işi yapamıyorum, daha iyi yapan biri göreve geçmeli" diyen bir çalışan(yönetici müdür v.s.) var mı acaba türkiye'de ben onu merak ediyorum.
Şimdi bakın bi daa anlatayım:
Elektrik dağıtım şirketi TEDAŞ devletindi, PARÇA PİNÇİK edilip ANADOLU DELİKANLILARINA SATILDI ya..
ZARAR EDİYODU hani, onuştana satıldı.. (Siz öyle sanmaktasınız.)
Şimdi özelleşti, güzelleşti ZARAR ETMEMESİ LAZIM.. Di mi?
Eee gene ZARAR (!) ediyor kardeşim..
Hatta zarar etmekle KALMIYOR, BU ZARARI faturasını vaktinde yatıran ve KAÇAK ELEKTRİK KULLANMAYAN namuslu VATANDAŞA %20+kdv+TRT+okuma vs diye geçiriyo..
Ve sen NİYE BENDEN KAYIP KAÇAK alıyosun ey şirket ver paramı geri DİYEMİYORSUN..
Meclisten çıkan kanunla(!) itiraz etme hakkın KAPALI.. Yani DEVLET seni değil, seni kazıklayan şirketi KORUYO..
Bu nasıl özelleştirme?
Pekii bu ŞEKER fabrikaları satılınca ÜRETİM YAPACAK, senin çiftçinden pancar alacak mı sanıyorsun? Zaten kota ile EKİLİYOR PANCAR!
YOOO..
Fabrikaları kapayıp, MISIRDAN yapılmış NİŞASTA BAZLI ŞEKERİ DAYIYACAKLAR önüne..
Adamlar zaten fabrikaları kapatıp KENDİ arjantinde amerikada ürettikleri ŞEKERİMSİ maddeyi satabilmek için alıyor..
TEKEL'i alanlar naaptı?
Senin çiftçinden TÜTÜN mü aldı?
HAYIIR?
Sigara fabrikasını 2008 de kapadı...
Al sana BAT, british american tabacco al sana JTİ japan tabacco international..
Şimdi tütün ekmek serbest SATMAK YASAK..
Şimdi yukarda saydığım bu işler YATIRIM oluyor, globalleşme oluyor öyle mi?
O zaman söyleyin siz beni kasabalı kafamla anlayamadığım bu pancar ve tütün çiftçilerinin ne yapacağını?
dostum haklısın. üretime yönelik adımlar atmamız gerekiyor.
bizim zaten sakat bir ahlak anlayışımız olduğu için kit'leri geliştirememişiz. onları adeta birer arpalık hâline getirmişler. düşünsene bir iktisadi teşebbüs oy deposu, vaat yuvası hâline gelmiş. zamanla amacından sapmış.
bu yüzden diyorum çiftlik haline gelmiş teşebbüslerin satılma zamanı geçmişti bile.
millet olarak küçük bir kooperatifi bile doğru dürüst çalıştıramıyoruz. adam olsaydık o kit'ler dünya çapında birer firma haline gelseydi!
Toki demişken ekleme yapayım.Toki diye bir tanımlama var piyasada.Mesela MDF alıcaksın işte belli standartı var 18mm olacak ağırlığı şu olacak gibi
Toki MDF var bu nasıl MDF diyorsun işte 16 mm hafif ucuz.Tabi onu kullanırken normal fiyattan alıyordur TOKİ orası ayrı.
Bence nohutun fiyatı tam da bu başlık altındaki muhabbetten dolayı artıyor. Herşeyin fiyatı uçmuş. Birlik olup, yöneticinin kim ve hangi taraftan olduğu gözetilmeksizin protesto edeceğimize, birbirimizi yemeye devam ediyoruz. Bu sırada "yediklerinin" boyutu farklı da olsa tüm siyasetçiler yemeye devam ediyor. Ve eminim neticeleriyle gülüyorlar halka.
millet olarak küçük bir kooperatifi bile doğru dürüst çalıştıramıyoruz.
Küçük bir kooperatifte (27 üyeli köy kalkındırma kooperatifi) iki dönem yönetim kurulu üyeliği yaptım. Genel kurul toplantısında gündem ve kooperatif hakkında konuşmak isteyenlere söz hakkı verdiler. Kimse talip olmayınca ben bari bir şeyler söyleyeyim diye söz aldım. Kendimi kaptırmış muhalefet ederken bakanlık temsilcisi memur kıs kıs gülüyordu. Lafım bitince yanına gittim. Dedim "hayırdır niye güldün benim konuşmama". Dedi ki "ya Osman bey iyi konuşursun hoş konuşuyorsun ama üyelerin umurunda değil. Üstelik sen muhalefet ettiğin yönetim kurulundasın". Düşündüm ki temsilci haklı, tekrar aday olmadım. Kooperatif üyeliğinden de ayrıldım.ale:
ARPALIK kavramını GÜNCELLEMENİZİ TAVSİYE EDERİM..
Mesela şu satılacak 14 tane ŞEKER FABRİKASINI ele alalım.. Çalışan personeli kaç kişidir ki arpalık olsun?? Aralarında yarısı ZATEN KAR EDEN kuruluşlar.. Yaniiii zarar etmiyor... Düzgün yöneticiler denk gelmiş bunlara zarar ettirmemiş. Bir de çalışan personeli 10 tane arpalıyacak müdür atasalar gene de 20 kişiyi geçmez.
Asıl arpalıkları ben size sayayım mı???
1. DİYANET... Acayip bütçe yiyor.. Namaz kılınmayan camilerde 2şer 3er imam müezzin var.. Bence ilk başta satılması gereken kurum budur..
Satalım vatikan'a bak nasıl kar'a geçiyor..
2. TRT.. Arpalığın en güzellerinden.. Elektrik faturalarından tırtıkladığı PARACIKLARLA eş dost akrabaların YAPIM ŞİRKETLERİNE, bilalin mektep arkadaşlarına DÜNYA PARA GİDİYOR...
3. THY... Yolcu yokken 10 TANE AİRBUS SİPARİŞİ vermişiz fransaya, başka türlü randevu vermiyorlardı gerçi ama olsun.. Uçaklar hangarlarda çürüyor.. Bir de en pahalı topçulara 20 saniyelik reklam için uçak dolusu para veriyoz. SATIN GİTSİN... Niye satmıyor?
4. Üniversiteler.. Hepsi arpalık tarlası.. HASTANELERİ ise BATMIŞ DURUMDA.. Boşver batarsa batsın.. ÖZEL HASTANELER VAR...
5. HALK BANKASI... Zarar edeceği başından belli olan KÖPRÜ İNŞAATLARINA dünya KREDİ verdi.. Bu köprüler zarar değil ise neden geçenden de geçmeyenden de PARA alıyorlar..
6. TOKİ... Ulen bu ne devlet ayakkabı mı yaparmış, zarar... Hele gene DAİRE HİÇ yapamaz.. Ne kapılarından hayır, ne musluğundan.. Alt katları standart su basıyo. Dere yatağına yapmışlar.. ZARAR... Alana hepten zarar...
7. FAK-FUK-FON.. Fakirlere kömür dağıtıyoz diye devleti düdüklemişler... Kömür yerine taş var, torbalar 25 kilo yerine 17 kilo geliyo, ulan taştan bile çalmışlar.. DDK müfettiş bakmış çorumda bir kamyon 1 günde 2700 km yol yapmış 4600 ton kömür dağıtmış.. Zarar... Sat gitsin..
Thy'nin hangi uçağı hangarda çürüyor yahu, yurt dışı hatları neredeyse tamamen dolu uçuyor. Ucuz sınıftan bilet bulmak neredeyse imkansız.
Aslında acımasızca eleştirmek yerine ufak bir araştırma yapmakta fayda var;
Teslimleri ertelettirilen uçaklar dar gövde uçaklar, iç hat ve kısa menzil uçuşları için, Avrupa ya da Orta Doğu gibi.
Sipariş edilen uçaklar ise uzun menzil uçaklar. Muhtemelen 3. havalimanı sonrası İstanbul'un bağlantı noktası olarak öneminin çok artacak olmasından kaynaklanıyor.
Bu arada Airbus'tan da sipariş edilen uçaklar da varmış, bilginiz olsun.
THY'nin iyi yönetildiğini savunamam ama havayolları çok zorlu bir pazar ve de kim ne derse desin THY'nin imajı yurtdışında çok yüksek.
siyasetin amacı bu değil midir ?
sabah gelirken yapımı devam eden gökdelenlere bakınıyordum,
çalışmaya gelen bir güvenlik görevlisine takıldı gözüm,
inşaatta satılan en ucuz mülkün maddi karşılığı,
ömrünün her gününde kazandığı parayı hiç harcamadan biriktirse eline geçmez,
ama işyerine girişi oldukça kararlı adımlar ile idi.
bu kararlılığın altında yatan iradenin motivasyonu çok önemli.
zira birey muhtemelen "neden ?" sorusunu sorarak işine gitmiyor.
sistemi kabullenmiş,
ve hatta sistemin devamı için elinden geleni yapmaktadır.
mesele çoğunca bundan ibarettir.
erich fromm pirimin özgürlükten kaçış ile başlayarak okunacak bir kaç kitabı "neden ?" sorusunu sormanıza sebebiyet verebilir.
günde ortalama 8 saat televizyon seyredilen neredeyse hiç kitap okunmayan bir memlekette kimse "neden ?" sorusunu sormak istemez,
soranı da sevmezler.
etiketler hazırdır.
O is en iyi ozel tesebbuste olur iste...
Eger mudur olarak calistirdiginiz adam isini iyi yapmazsa, eli mahkum kapiyi gostermek durumundasiniz. Cunku piyasa affetmez, cezayi keser, gelir kaybedersiniz. Kritik gorevlerde akraba calistirma luksunuz de olamaz. Cunku adamakilli birini calistirip, onun sirkete kazandirdigi gelirle muhtemelen uc issiz akrabaniza bakabilirsiniz. Sirkete kalifiye olmayan akrabalarinizi doldurursaniz o sirket batar, hepiniz kaybedersiniz. O yuzden hakkaniyetli olmaya piyasa zorlar sizi. Devlet kurumlarinda o zorlama olmadigi icin, sirket batsada ciksada, vergilerle subvanse edilip devam edecegi icin somurulur de somurulur...
Daha once demisimdir, bizim mudurun yerinde olmak istemezdim. 2 kat maas alsa da adam en az 2 belki 3 kat daha fazla calisiyor. Daha onemlisi adamin akli surekli mesgul. Gunluk programina bile hakim degil, sekreter ne yazdiysa o. Mudurluk, makam ve saltanat degildir, sorumluluk ve is yuku demektir.