10 numara jawa

Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
18
SELam .arkadaşlar peki 2000 model mz 251 seyhanın teknik bilgilerini rica etsem . bilen varsa yazabilirmi:silent::cat:
 
Katılım
27 Şub 2008
Mesajlar
383
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
SELam .arkadaşlar peki 2000 model mz 251 seyhanın teknik bilgilerini rica etsem . bilen varsa yazabilirmi:silent::cat:
Mz 251;
Silindir adedi : 1
Motor Hacmi: 243 cc
Motor Gücü : 21 Hp
Depo hacmi : 18 lt
Sıkıştırma : 10.5 : 1
Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm
Vites Oranları
1 Vİtes :3
2. Vites :1.865
3.Vites : 1.333
4. Vites :1.048
5. Vites :0.087
Besleme : 12 V 5-9 Ah
Yakıt tüketim : 4 lt /100 km
0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn
Boş ağırlık : 153 kg
Dolu Ağırlık : 330 kg
Mzler süper araçlar...
2 zamanlı olmasına rağmen 4 zamanlı cbf250ile aynı yakıyor..
 
Katılım
24 Şub 2006
Mesajlar
951
210 km ha jawa değil 350 cc x 2 = 700 cc olsa 210 a çıkamaz :queen:
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
4
Mz 301 modifiyeliler bunu geçer.Mz 301 5 vites ve modifiyeliler 3.viteste 160km/h yapıyor 301lerin.Daha bunun 4. ve 5. vitesi var...
O gün gördüm birtane Mz301 modifiyeli motora cbr600 ibresi takmışlar...
Videoya bile çekmiş 3. viteste 160,4.viteste 180,5.viteste 220km/h yapıyor mz301.Fakat 301lerin orjinali 170km/h den fazlasını yapamaz...
İşte senin verdiğin java;
bora010zf2xj0.jpg


paşa demişsin ki 301 modifiyeli 350 jawayı geçer :)

paşa 1. jawa eğer modifiyesi yapılmış ise her türlü hem kalkışta hemde gidişte o mz 301 e basar

2. paşa ve her vites arasında bunlar yarı otomatik olduğu için vitese attığın anda motor kendini öne doğru sıçratır buda motorun yarı otomatik ve şansımanın 6 yayından kaynaklanır ;)

ii forumlar . . . :) :) :)

210 km ha jawa değil 350 cc x 2 = 700 cc olsa 210 a çıkamaz :queen:

öylemi sanıyorsun sen :D sen hiç bu 350cc Jawa ların yarışlarına gittin mi buyur al bak o arkadaşın motorunun 210 km hızı yapacağını sanmıyorum ama

http://img520.imageshack.us/img520/5953/ucagim2dc8.jpg


bu benim motorum arkadaşlar bu motor son regtefede ve en son gördüğüm kilometre 196 bunu ben pejo 106 arabası ile denedim ve bu kilometreyi 2,5 km aldım :)


ii forumlar . . . :) :) :)


bahadinli arkadaşım ;

senin motorunun neden 210 km hıza ulaşamayacağını gördüğüm kadarı ile anlatayım tabi tamirci azı ile konuşacam anlayabilirsin inş. :)

1. olarak mafsalı kısaltmışsın güzel :)

2. olarak görüyorum ki bu platinli beyinli deil sen bu motora mz beyini takmadan deil 210 km hız 170 kendi orjinal km hızı zor la yaptırırsın :)

3. olarak motor yerden fazla yüksek senin 210 km hızı göre bilmen için tam tamına eksoz boğazının orasından 3 ila 4 parmak yukarıda olması lazım ki altın rüzgar geçip senin hızını kesmesin ;)

4. olarak eksozlar :D en komiğime giden :D arkadaşım bu iki zamanlı bir motosiklet ve iki zamanlı araçlarda sıkıştırma die tabir ettiğimiz silindirin içine gelen benzini pistonlar dolası ile yakması ve eksozdan çıkması :) olayıdır ben burada onu göremiyorum

http://img520.imageshack.us/img520/5953/ucagim2dc8.jpg

benim motorumda açılmış ve susturucularına ayar verilmiş iki tane mz eksozu var tabiki kısaltılmış :) bi bak bakalım senin ki kadar yüksektemi :) sıkıştırma dediğim olay o eksozu bu şekilde yukarı doğru verirsen motor kendini kasıp patlamaya geçez bunun yüzünden de km alamazsın hele hele rüzgarlı bi yolda hiç alamazsın :D

eğer motorumu çok merak edenler tarsusa gelip sanayideki motor tamircisi hüseyin usta kim deye sorarlarsa görürler yapmış olduğum motorları :)

ii forumlar :) :) :)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Şub 2008
Mesajlar
429
Hanı Bı Söz Var Eşşe Altın Semer Vursan Eşşek Yıne Aynı Eşşek Dıye Bence Bu Moto Aynı O Hesap Ama Emegıne Saglık Epey Urasmısın Arka Taraf 110 Ft Komple Sanırsam Cın Desteklı Jawa:)
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
600
Deme ki bu motor benim gs 500 ü geçer.Ben 190 km yi geçemedim hiç.Ama gene de büyük konuşuyorum ve bu motor 210 yapsın,benim motoru hediye ederim.Ayrıca mz 301 değil 251 bile bundan seri kalkar.Çünkü mz lerde kısa piston ve piston kolu var.Tork düşük olmasına rağmen çok daha fazla devir çevirir ve jawa'yı kalkışta her türlü geçer.Ama Jawa da efsane bir motordur ve değeri süratle ölçülemez.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
24 Kas 2006
Mesajlar
1,218
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
paşa demişsin ki 301 modifiyeli 350 jawayı geçer :)

paşa 1. jawa eğer modifiyesi yapılmış ise her türlü hem kalkışta hemde gidişte o mz 301 e basar

2. paşa ve her vites arasında bunlar yarı otomatik olduğu için vitese attığın anda motor kendini öne doğru sıçratır buda motorun yarı otomatik ve şansımanın 6 yayından kaynaklanır ;)

ii forumlar . . . :) :) :)



öylemi sanıyorsun sen :D sen hiç bu 350cc Jawa ların yarışlarına gittin mi buyur al bak o arkadaşın motorunun 210 km hızı yapacağını sanmıyorum ama

http://img520.imageshack.us/img520/5953/ucagim2dc8.jpg


bu benim motorum arkadaşlar bu motor son regtefede ve en son gördüğüm kilometre 196 bunu ben pejo 106 arabası ile denedim ve bu kilometreyi 2,5 km aldım :)


ii forumlar . . . :) :) :)


bahadinli arkadaşım ;

senin motorunun neden 210 km hıza ulaşamayacağını gördüğüm kadarı ile anlatayım tabi tamirci azı ile konuşacam anlayabilirsin inş. :)

1. olarak mafsalı kısaltmışsın güzel :)

2. olarak görüyorum ki bu platinli beyinli deil sen bu motora mz beyini takmadan deil 210 km hız 170 kendi orjinal km hızı zor la yaptırırsın :)

3. olarak motor yerden fazla yüksek senin 210 km hızı göre bilmen için tam tamına eksoz boğazının orasından 3 ila 4 parmak yukarıda olması lazım ki altın rüzgar geçip senin hızını kesmesin ;)

4. olarak eksozlar :D en komiğime giden :D arkadaşım bu iki zamanlı bir motosiklet ve iki zamanlı araçlarda sıkıştırma die tabir ettiğimiz silindirin içine gelen benzini pistonlar dolası ile yakması ve eksozdan çıkması :) olayıdır ben burada onu göremiyorum

http://img520.imageshack.us/img520/5953/ucagim2dc8.jpg

benim motorumda açılmış ve susturucularına ayar verilmiş iki tane mz eksozu var tabiki kısaltılmış :) bi bak bakalım senin ki kadar yüksektemi :) sıkıştırma dediğim olay o eksozu bu şekilde yukarı doğru verirsen motor kendini kasıp patlamaya geçez bunun yüzünden de km alamazsın hele hele rüzgarlı bi yolda hiç alamazsın :D

eğer motorumu çok merak edenler tarsusa gelip sanayideki motor tamircisi hüseyin usta kim deye sorarlarsa görürler yapmış olduğum motorları :)

ii forumlar :) :) :)

asi genç dayıcım iyi hoş yazmışsın vs vs... motor egsozlarının yukarda olması bir şeyi değiştirmez..yakıt yanma olayı patlatma dediğin senin silindirin içinde gerçekleşiyor egsozda değil exhaust(egsoz)....2 zamanlının çalışma sistemini
çok basit dille yazmışsınız öyle basit değil işte..FİZİK BİLECEKSİNİZ MATEMATİK BİLECEKSİNİZKİ neyi nerde nasıl olur kullanabilesiniz.
2-motora mz elektronik beyin takmaya gerek yok zaten 250cclik scooter
volantı var(yani bana tamirci ağzıyla konuşuyorum dedin ya ben anlarım o ağızdan))
3-motorda olanları sayayım KISA PİSTON KOLU(biel cnc makinada yapılmıştır)
4-pistonlar orjinden 2 SEKMANLI DEĞİŞİK BİR PİSTON TAKTIK..ÇEKOSLOVAK DEĞİL.taiwan,yada konya episan değildir.taşada girmiştir
5-emme manifoltu açıktır,karbüratör silindire çok yakındır sebep olarak sen bilirsin niye olduğunu.
6-egsoz boğazları yapılmştır
7-silindirler taşlanmıştır işleme girmiştir,krang işlem görmüştür
8-piston çapı 60 dır.
9-ön dişli orjinde 17-18 di bizde 21 e 42 dir
10-şanzuman dişlileriyle oynanmıştır.....
11-üzerindeki garanaj sökülüp öyle denenmiştir.rüzgar tutmaması için..ortalama 25 km hız engellemektedir üzerindeki plastik parçalar.
12-karbüratör çift japaon karbüratörüdür memeleri hava benzin olarak büyütülmüştür.resimde orjini takılıdır.
13-jantlar kendi orjini değil çünkü telli janttan daha ağır olduğu için çıkarıp telli takmıştık..
yapılan sürat 2 zamanlı bir motosiklet için çoktur..uzun mesafeler bu süratte gidemez..sürate binince belli mesafe gidilip hız ölçülmüştür..
araba ile değil r-1 yamaha ile ölçülmüştür..araba ölçümü yanıltır.
EK BİLGİ: japonlar 350 cc motosiklet yapabilmek için 1950 yılında çek cumhuriyetinin
kapısını çalmışlardır ve Kendi 350 cclerini dahada geliştirerek 6 vitesli yapmışlardır..RD 350 YAMAHA -GT 350 KAWASAKİ VS MODELLERİ İLE üretilmişlerdir..Arkadaşın birisi demişki bu forumda Ben gs 500le 190 yapıyorum
350 cc motor nasıl o hıza çıkar..sen sürekli 190 gidersin ama o jawa gitmez.
ayrıca kalkışta ben japon yarışlarını izledim 350 cc yapılı BİR yamaha, 500 cclik fabrikasyon Motosikleti ezip geçiyordu..BUnlarda ek bilgidir..Kimseyi gücendirmek istemem jawa denince ADANA-TARSUS-CEYHAN-MERSİN TÜRKİYEDE TEKTİR.DİLEYEN GELİR YARIŞDA YAPARIZ DOSTTA OLURUZ.

Mz 251;
Silindir adedi : 1
Motor Hacmi: 243 cc
Motor Gücü : 21 Hp
Depo hacmi : 18 lt
Sıkıştırma : 10.5 : 1
Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm
Vites Oranları
1 Vİtes :3
2. Vites :1.865
3.Vites : 1.333
4. Vites :1.048
5. Vites :0.087
Besleme : 12 V 5-9 Ah
Yakıt tüketim : 4 lt /100 km
0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn
Boş ağırlık : 153 kg
Dolu Ağırlık : 330 kg
Mzler süper araçlar...
2 zamanlı olmasına rağmen 4 zamanlı cbf250ile aynı yakıyor..
DOSTUM ŞU BİLGİLERE BAKTIM...MZ HAFİF BİR MOTOSİKLETTİR.BOŞ AĞIRLIK 153 DİYOR DOLU 330 DİYOR..YANLIŞLIK VAR BU İŞTE..HAYABUSA NEREDEYSE O AĞIRLIKTADIR..YADA BÜYÜK CHOPPERLAR O AĞIRLIKTADIR.:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
şu jawaların mzlerin dönemine yetişemedim bir motor meraklısı olarak ona yanarım.:pr:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
24 Kas 2006
Mesajlar
1,218
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

HALEP ORDAYSA ARŞIN BURADA..BİZ YAPARIZ BAŞKALARI KONUŞUR..

ARKADAŞLAR JAWA BUDUR...JAWA MOTORU BÖYLE YAPILIR.KİMSE KENDİNİ JAWA ÜZERİNE YOK GEL ŞU ŞEHİREDE BENİ SANAYİİDE SOR SANA YAPTIĞIM MOTORLARI GÖSTERSİNLER DEMESİNLER...EL ELDEN HER ZAMAN ÜSTÜNDÜR.
JAWA 350 TEKNİK ÖZELLİKLER
Model : Jawa 350
Yakıt Tankı Kapasitesi : 18,0 Lt.Yedek:2,8lt
Motor : 2 Zamanlı, Hava Soğutmalı
Silindir : 2
Jantlar : Telli
Çap X Stok : 58 X 65
Hacim : 343,5 cm3
Sıkıştırma Oranı : 9,8 :1
Süspansiyon Ön : Teleskobik Furş 150 mm
Maximum Güç : 27 HP / 5250 dd.
Süspansiyon Arka : Teleskobik Ünite 80 mm
Maximum Tork : 32 Nm / 4750 dd.
Frenler Ön : Disk 265 mm
Lastikler Ön : 3,25 X 18
Lastikler Arka : 3,5 X 18
Ateşleme : Ayaktan
Frenler Arka : Tanbur 160 mm
Transmisyon : 4 Vites Kuru Ağırlık : 149 Kg
Aks Arası Mesafe : 1370 mm
Maximum Hız : 125 km/saat
Sele Yüksekliği : 820 mm

ARKADAŞLAR JAWALAR FABRİKA ÇIKIŞ VERİLERİNE GÖRE 125 KM HIZ YAPAR OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR.İYİ AÇILMIŞ MOTOR 150 YAPAR..



KIZDIRDINIZ BENİ EN SONUNDA..BİLENDE BİLMEYENDE YAZIYOR.

KRANG İŞLEM GÖRDÜ.BABA YANİ ANLAYACAĞINIZ..

BUDA ESKİ HALİ.İŞTE UĞRAŞIN SİZİNDE OLSUN.PARA HARCAMADAN OLMAZ BU İŞLER.YAPAMIYORSANIZ YAPANI TEBRİK EDİN
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
505
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yapılan herşeye bana göre emek harcanmıştır. güzel olup olmaması önemli olmamakla beraber önce ellerine sağlık. motor fena olmamış. ama amaç ne yarışlara girmek mi. eğer yarışsa dicek sözüm yok kendine dikkat et. zevkse buna harcanan parayla daha iyi şeyler alabilirdin. ama dediğim gibi kişisel tercih meselesidir. kazasız belasız kullanman dileğiyle.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
24 Kas 2006
Mesajlar
1,218
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.






Yapılan herşeye bana göre emek harcanmıştır. güzel olup olmaması önemli olmamakla beraber önce ellerine sağlık. motor fena olmamış. ama amaç ne yarışlara girmek mi. eğer yarışsa dicek sözüm yok kendine dikkat et. zevkse buna harcanan parayla daha iyi şeyler alabilirdin. ama dediğim gibi kişisel tercih meselesidir. kazasız belasız kullanman dileğiyle.

DOĞRU SÖYLÜYORSUNUZ.BU MOTOSİKLETLERE HARCADIĞIM PARALARLA ÇOK DÜZGÜN JAPON MOTOSİKLETLERİ ALIP KEYFİME BAKARDIM....AMA HER ON MİLYAR VERENİN BİR JAPONU OLUR AMA RUHU BİZİMKİ GİBİ OLMAZ..BU VECİZE BANA AİTTİR.
ELİMDEN ÇOK JAWA GEÇTİ.SAYI HATIRLAMIYORUM AMA BAYAĞI ÇOK.TÜRKİYE ŞARTLARINDA BİNİLECEK MOTOSİKLETLER JAWA VE MZLERDİR.GÖRÜNÜM VAR SES VAR SÜRAT VAR YEDEK PARCA BOL VERGİSİ DÜŞÜK..DAHA NE OLSUN:cat:

JAWA VE MZ DOSTLUĞU..MZ 301 CC KISA MESAFE YARIŞ İÇİN YAPILANDIRILMIŞTIR..EN KISA MESAFEDE İVMEYİ KAZANDIRMAK İÇİN UĞRAŞILDI..TABİKİ YAPILI BİR JAWAYI GEÇEMEYECEĞİNİ SİZ TARAFTARLARINA BİLDİRMEK ZORUNDAYIM:queen:


 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst