benzin tasarrufu nasıl mı sağlıyorum, benzin tüketimi artmıyor. çünki 70 lik geniş lastikle eski lastiğe nazaran motorun aynı çalışma/saat oranında daha uzun yol yapılabiliyor. örneğin: 100 dönüşünde eski lastikle 2 km yol yapan motor 70 lik yeni lastikle 3 km yol yağtığı için otomatikman benzin tasarrufu sağlanıyor. motor ömrü uzuyor.500 km dir bu lastiği kullanıyorum inanın orjinalinde imalattan mondial firmasının bu lastiği neden kullanmadığını bilemiyorum. Maksimum hızları orjinal lastikle 110-120 km/h olan, rodadajı iyi yapılmış, çekişi iyi olan motorlara sahip arkadaşlar çekinmeden yaptırabilirler, motor önceden 100 km/h hızda giderken yaptığı devirde şimdi 120 km/h yapıyor. uzun yola giderken 120 km/h ta sabitliyebiliyorum. daha fazla devir ve hızlarda uzun süre tutmak elbette sakıncalı. ama kısa süreli sollamalarda, yol düz ise ve tek kişi isem 140 km/h ı ulaşıp motoru sonra tekrar 110-120 km/h a düşürüyororum. bu modifiye tekniği, debriyaj sistemini değiştirmekle veya difransiyelden dişli değiştirmekle aynı, çünki debriyaj sistemi veya dişli değişiminde de ilgili herhangi bir dişlinin arka tekerleğe bağlı ise küçültülmesi, krank miline bağlı ise dişlinin büyütülmesi şeklinde söz konusu oluyor. Arka lastiğin büyütülmesi ile arka tekerlek dişlisinin küçültülmesi aynı şeydir. Arkadaşları yalnız şu konuda uyarmak isterim. piyasada 80 lik lastik olduğunu da duydum, bence 80 lik lastik taktırmayın, eğer 80 lik taktırırsanız, hızlanmanın seriliğinde, iki kişi bayır çıkarken vs sorun olabilir. ama motor 70 lik lastiği kaldırıyor.Çok memnunum. 80 lik taktırdığınızda motor 3-5 fazla beygir isteyecektir. yani motor hacmini yükseltmeniz ve motorun beygir gücünün bir miktar artması gerekecektir. ben çok memnunum, ayrıca bu şekilde motorun ömrü mutlaka uzuyor, 25 000 km olduğunu söylüyorlar servisler ortalama motor ömrünün, bu yöntemle belki 30-35 bin olacaktır. 1 sene daha kullandıktan şehirler arası yollarda yetmediği için değiştirmeyi düşündüğüm motorumu değiştirmekten şimdilik vazgeçtim. Oldukça memnunum, tavsiye ediyorum arka teker 130x70x13. ayrıca motoru çatlatacaksın, hızını arttırmak için 200 cc lik piston taktıracaksın olucak biticek diyen arkadaş var. eğer difransiyelde , debriyaj sisteminde veya arkada dişlilerde veya yaptığım gibi lastikte bi değişiklik yapmassanız, motorunuzu 500 cc de yapsanız aynı difransiyel ve debriyaj sistemiyle hızlandıramassınız, yani 500 cc motorun krank mili de 8000 devirde dakikada 8000 kere döner bizim motorlarınkide, aradaki fark beygir gücünün artmasıdır, (tabiki 10.000-14.000 devi
re ulaşabilen racing motoru taktırırsanız ona lafım yok). beygir gücünü arttırdığınız da hızınızın da artmasını istiyorsanız mutlaka aktarma organlarında da modifiye yapmalısınız. Motor hacmini yükseltip aktarma organlarında bi değişiklik yapmassanız bizim motorlarda sadece şu olur, 0-100 km arası ivmelenmeniz ve maksimum hıza ulaşma süreniz kısalır ve dik yokuşlarda iki kişi vs çok daha hızlı ve motor yorulmadan çıkarsınız. Maksimum hızınız artmaz. Ve Banarlı sevgili arkadaşım, senin 120 km/h hızda yaptığın devri ben 140 km/h da yapıyorum, senin 120 de motoru tutman ne kadar riskliyse benimde 140 da o kadar riskli venben sabit 120 ile giderken senin sabit 100 ile gittiğin de yaktığın benzin kadar yakıyorum. benzin tasaffunuda bu şekilde anlayabilirsiniz.
En kısa sürede de fotolarını yayınlayacağım..