Çabuk dağalıyo bunlar ya arka teker kısa sürede 8 çiziyo memleketimin yollarında bu motorlar paralanıyo yazık stabilize yola çık bunlarla hemen sağından solundan ses geliyo... Başka bir scooter modeline baksanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum...
sağol kardeş.nası yaptığınıda anlatsaydın iyi olurdu.plakalığı bende söktüm kenarlarını geçmeli nikelajla kapladım.plakanın altındaki siya plastiğinde kenarlarını aynı nikelajla kapladım uyumlu ve hoş durdu.yapılabilecek ufak tefek dış modifiyeler bence.yapınca güzel bi görüntü oluşuyo
Çabuk dağalıyo bunlar ya arka teker kısa sürede 8 çiziyo memleketimin yollarında bu motorlar paralanıyo yazık stabilize yola çık bunlarla hemen sağından solundan ses geliyo... Başka bir scooter modeline baksanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum...
ses olayı bitmez ama kanuni mondialin yanına bile gelemez bizim burda arkadaslarda var daha 5000 kmde rektefeye gitti motor motor kitlemiş motor kendi kendine yağ eksiltiyormus kanuni çok iyi miş yaaa hani nerde bunun kalitesi hiç motoru (yani mondiali ) övmem ama alttada kalmam :bounce:
valla arkadaşım ilk aldığın zamanlarda çok yakar yani ilk 1000 km falan.vede ilk 1000 km çok önemlidir.motorun durumunu belirler.eğer bu ilk 1000 km de motoru tam gaz iki kişi yükle falan kullanırsan o motor hem çok yakar hemde ömrü kısa olur.ama rodajını iyi yaparsan 60-70 i geçmeyip tam gaz kullanmaz iki kişi binmezsen motorun az da yakar uzun ömürlüde olur.ben şahsen rodaja pek uymadım 2 kişide bindim tam gazda kaltım motoruda zorladım.şimdi fazla yakıo.bi depo benzinle neredeyse 130-150 km gidebiliorum ama tam ölçmedim.ölçüp denemek lazım.ki şehir içi kullanıyorum sürekli fren gaz stop et çalıştır falan yani.kullanım şartına görede yakış değişir.faydalı olduysam ne mutlu![]()
sağol kardeş yardımın için
peki ilk 1000 km de ne kadar yakar bide 125cc motorla arasında çok yakıt farkı varmı
sağol kardeş yardımın için
peki ilk 1000 km de ne kadar yakar bide 125cc motorla arasında çok yakıt farkı varmı
GÜNCELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
wallah dedin ya herkes farklı bişey söylüyor diye şimdi olayı anlatayım motorun ilk zamanlarda fazla yakar ve motoru iyi açarsan çok az benzin yakar iyi açamazsan işin sakat benzinliğe çalısırsın şimdi dediğin gibi kimisi 80 - 90 yazmıs kimisi 100 - 150 yazmıs dedikleri doğrudur herkesin motoru farklı yakar kişiye ve kullanıcıya bağlı bu yakma olayı çok şişirirsen motorla hayvan gibi motor felaket yakar haddinden fazla bizim burda bi yeğende 151 rs var a.q motoru 250 - 300 arası yakıyor ama motorda ne ibnelik var çözemedik işi daha ama en kısa zamanda yapacaz dediğim gibi motoru iyi aç az yaksın hızlı gidersen fazla yakar çok basit :queen:
valla arada çok bişey fark etceğini zannetmiyorum.25cc lik bi fark var.ama bana kalırsa en azından bu motorlar güçlü aletler.125 alcana bunu al daha iyi fiyat farkıda yok gibi bişey.3-5 kuruş fazla yaksın nolcak yaktığının hakkını veriyo.yakıt açısından düşünürsen dediğim gibi çok bişey farkediceğini sanmıyorum.125 likleri hiçte bilmiyorum formuna gir bi bak istersen vardır orda yakıtı falan.ama almışsın artık.hem 150hs 125 liklere göre daha büyük.fazla sorunda çıkartmıyor.ufak tefek şeyler.zaten baştan sona okuduysan görmüşsündür.bence aklına takma yakıtı.bi depoyla 150-200 km gitmek çok iyi bence.
bu arada aldınmı motoru??
hayırlı olsun kardeş.allah kaza bela vermesin.pişman olmicana inanıyorum.ben çok memnunum şu an.
ben hesaplamadım kış falan girdi araya. geçen yazda fazla binemedim.artık bu yaz ölçücem.bi depoyla 120-150 arası bişi gidio zannedersem.sen baya takmışsın yakıtı kafana
ya bu arada bizim motorlarda yağ filtresi varmı kitapçıkta falan baktım hiç göremedim.bakımda değişecek parçalar kısmındada yok.
peki ben alıp değiştirebilirmiyim arabalardaki gibi özel ekipman falan istiyomu?servise boşuna para vermim zaten herşeyini değiştirdim bi yağ ile yağ filtresi kaldı artık onlarda yaza 2000 bakımına değiştiririm 50 km kaldı zaten
bugun gidip motorla 2 tur atim dedim.ama akü bitmiş.elle çalışmadı ilk seferde.ayakla çalıştırdım.bi 5 dakka çalışır halde durdu sora stop ettim bidaha çalıştırdım elle çalıştı.benim akü ölmüşmüdür??hafta sonu suyunu doldurtup şarj ettirmiştim.durumu iyidi ama kontrol edip suyuna bakmadığım için akünün hali kötüydü.motoru gösterdiğim usta inşallah kurtulur falan dedi ama herhalde gitti akü.yeni akü alcaz napalım:=)