Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ara 2007
Mesajlar
599
wallah kardes benim motor önceden km ye 100 bin lira yakıyordu karbüratörü temizlettirdim ve sübap ayarı yaptırdım 60 bin liraya düştü acayip az yakıyor 5 milyonluk benzinle 85 km gezdim ister inannın ister inanmayın kara sizin hız olayı har kes söylüyor bişi yeniyken düz yolda 120 yi gördüm bayıır asağıda 135 yaptım ama bu günlerde 110 u geçmiyor hız bu motorlarda önemli değil sonuçta hız motoru değil haksıymıyım ????

karbüratörü temizlettirdiğinde ve subap ayarlaını yaptırdığında motor kaç yıllık kaç aylıktı?
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
bende 120 yi gördüm.daha fazla zorlamak istemedim.km de kaç lira yaktığını hesaplamadım.ama çok yakıo.bi depo benzinle 120-130 km gidebiliorum.yazın karbüratörü bende bi temizletip benzin filtresini değiştiricem.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
BU YAZ YAPTIRDIM İŞTE 5 AY ÖNCE FALAN 2006 DA ALDIM MOTORU NEDEN SORDUN Kİ NE OLDU
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
alacağına sevindim sende paylaşımını eksik etmezsin inşallah mondial 151rs hakkında görüş ve düşünceler kısmını okursan çok yararlı olacağına eminim
onları ne zamanda bi yaptırmak gerektiğini öğrenmek için sordum
bende 3 hafta sonra 151rs alcamda
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
ewt okuyacağım zaten



O ZAMAN BEN SANA NE ZAMANDA BİR YAPACAĞINI ANLATAYIM KARBÜRATÖR OLAYI KULLANICIYA BAĞLI HAVA FİLTRESİNİ TEMİZLEMEZSEN ZAMANLA PİSLİKLER KARBÜRATÖRE GİDER O YÜZDEN MOTOR GİDERKEN TEKLER SÜBAP AYARI İSE 4000 KM DE BİR YAPTIRMAN GEREK TABİ BUNU KİMSE YAPTIRMIYOR O AYRI KONU AMA YİNEDE SEN BİLİRSİN

MOTORUM SU AN 10800 KÜSÜRLÜ KM LERDE KISMETSE YAKINDA 11000 KM OLACAK İNSALLAH
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
40
arkadaşlar ben yeni üyeyim benim 150 hs den gaz verdikçe ayak marşının olduğu yerden bi ses geliyor bu ses beni motordan soğutuyor artık servise götürdüm bu motorların hepsinden gelir dedi bi arkadaşta ayak marşını sökmüş kesildi dedi sizce bunun faydası ve zararları neler olur
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
ayak marşını sökmüş derken o pedalımı sökmüş yoksa başka biyerlerimi eğer pedalı söktüyse nolcak canım ayaktan çalıştıramazsın motoru enfazla bu hatta yararı bile olur arkaya oturanlar genelde ona bastıklarında dişliler zarar görmesini engellemiş olursun
arkadaşlar ben yeni üyeyim benim 150 hs den gaz verdikçe ayak marşının olduğu yerden bi ses geliyor bu ses beni motordan soğutuyor artık servise götürdüm bu motorların hepsinden gelir dedi bi arkadaşta ayak marşını sökmüş kesildi dedi sizce bunun faydası ve zararları neler olur
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
arkadaşlar ben yeni üyeyim benim 150 hs den gaz verdikçe ayak marşının olduğu yerden bi ses geliyor bu ses beni motordan soğutuyor artık servise götürdüm bu motorların hepsinden gelir dedi bi arkadaşta ayak marşını sökmüş kesildi dedi sizce bunun faydası ve zararları neler olur


ŞİMDİ ÖMERCAN KARDEŞİM MOTORUN ORASINDAN SES GELİYORSA BÜYÜK İHTİMAL AYAKLIKTAN DIR SÖK AYAKLIĞI SES MES KALMAZ GAZ VERDİKÇE MOTOR TİTRİYOR YA O DA AYAKLIĞA ETKİ YAPIYOR O YÜZDEN ZIR ZIR ZIR DİE SES GELİR YALNIZ SERVİSİN DEDİĞİ GİBİ BUNLARDAN SES EKSİK OLMAZ SAKIN KAFANA TAKMA BEN KAFAYI YİYECEKTİM BU SES OLAYLARINDAN ŞİMDİ HİÇ DUYMUYOM BİLE BU A.Q MALLARI BÖLE İŞTE HOS KULLANCAN BAKICAN O DA SANA BAKICAK BAŞKA YOLU YOK SES OLAYINA HİÇ ALDIRMA :bounce:
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
ayak marşını söksende olur yerinden çıkartıp biraz yukarı alsanda olur.bendede olmuştu servisteki adam aldı orta sehpaya deymicek kadar yukarı kaldırdı.ses kesildi.ama bence sökme.gün gelir lazım olur.sök tak sıkar insanı.yukarıya çekersen arkaya oturan ona basıyo çok uyuzuma gidiyo.dersin ayağını oraya koyma die bi sorun olmaz
 
Katılım
26 Ara 2007
Mesajlar
14
gayet güzelde çok aksesuarda bozuyor motoru herseyin asırısı zarar

yalnız su öküz kornası kaç para ve büyüklerden mi ? ses olayı nasıl çok ses çıkıyormu bende meraklıyım bunlara bu yaz kısmetse yapıcaz bişeyler



arkadaşlar kornanın asıl ismi ebube kornadır.ferrari kornası daha farklı ses çıkarıyor ben ferrari kornasına yer bulamıyacağım için öküz yani ebube korna aldım.evet çok aksesuar bozar ama benim gözümde fazla bişey yok genelde stickerlar bozar .fiyatı 25 ila 35 arasında kornanın.uzun bi korna ama farın sağ ve sol alt kısımlara kenarlara otutturabilirsin sesi gayet güzel .kornada yanma özelliği yok ! hele 2 tane takarsan muhteşem ses çıkıyor.şu anda angel ve neon siparişi verdim inşallah onlarda olunca daha güzel olucak

plaka kalınlaştırmayla farlara kaş nası yapılıyo.çok güzel duruyo ikisinide yapıcam ama nası yapıcam.bi el atın yaw:)

plaka kalınlaştırmayıda far kaşlarını da kendim yaptım hatta aksesuar üzerine herşeyi kendi emeğim sadece egsozu kaynakçı taktı o kadar samsunda olsaydın senin plakanıda yapardım

meraba yeni üye oldum 150 hs kullanıcısıyım egzoz ucunu nasıl taktın ve yakıt değişiyomu

yakıtda bi değişiklik yok egsoz ucunu da oksijen kaynağı ile taktırdım.egsozun sonundaki ufak uç gibi duran şeyi söktüm egsoz borusu normalde aşağı doğru baktığı için ucunu oksijenle erittik ve egsoz ucunu düzgün biçimde oksijen kaynağı ile taktırdık. bu kadar maliyeti ise 10 YTL egsoz 10 YTL işcilik


Not:Fiyat Egsoza göre değişir
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
plaka kalınlaştırmayıda far kaşlarını da kendim yaptım hatta aksesuar üzerine herşeyi kendi emeğim sadece egsozu kaynakçı taktı o kadar samsunda olsaydın senin plakanıda yapardım.



sağol kardeş.nası yaptığınıda anlatsaydın iyi olurdu.plakalığı bende söktüm kenarlarını geçmeli nikelajla kapladım.plakanın altındaki siya plastiğinde kenarlarını aynı nikelajla kapladım uyumlu ve hoş durdu.yapılabilecek ufak tefek dış modifiyeler bence.yapınca güzel bi görüntü oluşuyo
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
40
yorumlar için saolun arkadaşlar bide ayak marşını yukarı nasıl aldırdın ama ben sökücem, ayak marşı sadece bana kışın lazım oluyo yinede senin dediğini bi servise soruym hangisini derse onu yaparım gerçe fazla bişi anladıkları yokta
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben bu motorla biraz yokuş aşağı maksimum 119km/s hız yaptım 8000 devirde .

135 yapanlar söylermi acaba kaç bin devirde yapıyorlar o hızı
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
Ben bu motorla biraz yokuş aşağı maksimum 119km/s hız yaptım 8000 devirde .

135 yapanlar söylermi acaba kaç bin devirde yapıyorlar o hızı



O KADAR HIZLA GİDERKEN DEVİR SAATİNE Mİ BAKICAM HEMEN BİR ANDA İBREYE BAKTIM VE YOLA BAKMAYA DEVAM BİR ANLIK HATA ÖLÜME YOL AÇAR :bounce:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
O KADAR HIZLA GİDERKEN DEVİR SAATİNE Mİ BAKICAM HEMEN BİR ANDA İBREYE BAKTIM VE YOLA BAKMAYA DEVAM BİR ANLIK HATA ÖLÜME YOL AÇAR :bounce:

Ben sürekli takip ediyorum devir göstergesini , 120 km hız abartacak bişey değil .
Hem zaten yüksek süratlerde kafanızı gösterge tablosuna yaklaştırmak zorundasınız.
İstemesenizde görünüyor devamlı devir göstergesi ;)
Bir anlık bir hatayla ölüm olmaz , siz uygun yolda yaparsınız bu hızı sorun olmaz.
Ben Mondial HS150de 70km hızla ayakta sürdüm kaç dakka trafiğe kapalı yolda
hiç bişey olmadı .
Ama direksiyonu biraz sağa sola çevirsem düşerdim :)
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
:bounce:
Ben sürekli takip ediyorum devir göstergesini , 120 km hız abartacak bişey değil .
Hem zaten yüksek süratlerde kafanızı gösterge tablosuna yaklaştırmak zorundasınız.
İstemesenizde görünüyor devamlı devir göstergesi ;)
Bir anlık bir hatayla ölüm olmaz , siz uygun yolda yaparsınız bu hızı sorun olmaz.
Ben Mondial HS150de 70km hızla ayakta sürdüm kaç dakka trafiğe kapalı yolda
hiç bişey olmadı .
Ama direksiyonu biraz sağa sola çevirsem düşerdim :)



YA KARDEŞİM SENİN MOTOR 120 YAPIYORSA EN SON BEN NE YAPAYIM İNANMAYABİLİRSİN BANA MOTORU HIZLI GÖTÜRENE BAKICAN DEMEKKİ SEN HIZLI GÖTÜREMİYORSUN DEDİĞİN GİBİ OLAYI UZATMANIN ALEMİ YOK NE YAPLIM YANİ SENİN 120 BENİM 135 NE OLMUS YANİ HIZ MOTORU DEĞİL BUNLAR SEN MOTORU DÜZGÜN AÇAMAMISIN O YÜZDEN 120 TIKANIR TABİ ZAMANLA DAHA HIZIN AZALICAK GÖRÜRSÜN BEN MOTORU ÇOK İYİ AÇTIM O YÜZDEN TAMAMMI ?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Banarlı tamam gerginliğe gerek yok :)

Ama benim motor çok iyi açıldı , Yakıt tüketimi motor iyi açıldıysa düşük olur.
Benim motor 100kmde 2,2-2,3lt yakıyor çevre yolunda 70-80 le gidersem .
Motor'un anasını ağlatsam dur-kalk , yüksek hız falan 2,9lt yakıyor 100kmde maksimum .
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
1,169
Çabuk dağalıyo bunlar ya arka teker kısa sürede 8 çiziyo memleketimin yollarında bu motorlar paralanıyo yazık stabilize yola çık bunlarla hemen sağından solundan ses geliyo... Başka bir scooter modeline baksanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst