taze yag+buji=fazla titresim??

Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
587
Merhaba arkadaslar,

7 binden biraz fazla km yaptiktan sonra dün Pegasonun yagini (bir arkadasin tavsiyesi üzeri Castrol Power1 ile) yag flitresini deyistirip bujiyi (Iridium, tertemiz hafif beyazimsi sarimsi kurum) ve KN flitreyi temizledim.
simdi ise sesle beraber titresim de arti
... gibi geliyor bana... ama...

ne alaka???

böyle birsey olamaz dimi? hava soguk diye filan bana öyle geliyordur?

bilgisi olan var mi?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Merhaba arkadaslar,

7 binden biraz fazla km yaptiktan sonra dün Pegasonun yagini (bir arkadasin tavsiyesi üzeri Castrol Power1 ile) yag flitresini deyistirip bujiyi (Iridium, tertemiz hafif beyazimsi sarimsi kurum) ve KN flitreyi temizledim.
simdi ise sesle beraber titresim de arti
... gibi geliyor bana... ama...

ne alaka???

böyle birsey olamaz dimi? hava soguk diye filan bana öyle geliyordur?

bilgisi olan var mi?

ben sen ve motosiklet kullanıcılarında bu tip bakımlardan(kendi yaptığımız veya özellikle servisten sonra) çıkmış motorlarımızın performansıyla alakalı kafamızda bazı şüpheler kaygılar veya sevincler yaşarız...genelde yav motur açıldı kendine geldi gibi düşünceler olur...bunların psikoljik olduğuna inanıyorum ben...YAĞ konusunda servise danışmadan farklı markalar kullanmanıda yadırgarım...
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
ben sen ve motosiklet kullanıcılarında bu tip bakımlardan(kendi yaptığımız veya özellikle servisten sonra) çıkmış motorlarımızın performansıyla alakalı kafamızda bazı şüpheler kaygılar veya sevincler yaşarız...genelde yav motur açıldı kendine geldi gibi düşünceler olur...bunların psikoljik olduğuna inanıyorum ben...YAĞ konusunda servise danışmadan farklı markalar kullanmanıda yadırgarım...

:cat::cat:
metom handrom fikirlerimin tercumanı olmuşsun:cat:
saygılar:rendeer:
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
558
normal yağdan tam sentetiğe falan geçmedin inşallah.gerçi yağı yazmışsın ama ben özelliklerini ve eski yağını bilmediğimden dedim
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
Evet tamamen psikolojik olabiler.Ama iridyum bujinin motor ısınmadan performans sağlayamadığını duymuştum ben:mrgreen:
 
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
484
ben sen ve motosiklet kullanıcılarında bu tip bakımlardan(kendi yaptığımız veya özellikle servisten sonra) çıkmış motorlarımızın performansıyla alakalı kafamızda bazı şüpheler kaygılar veya sevincler yaşarız...genelde yav motur açıldı kendine geldi gibi düşünceler olur...bunların psikoljik olduğuna inanıyorum ben...YAĞ konusunda servise danışmadan farklı markalar kullanmanıda yadırgarım...

:cat: Aynen. Motorunun kullanim kitapcigina bir bak istersen. Orada hangi sicaklik araliklarinda hangi tur yag kullanman gerektigi yazar (15w-40, 10w-40 vs.) Bu degerlerin motoruna koydugun degerler ile ayni oldugundan emin ol. Kullanim kitapcigim yok diyorsan, internetten bulabilirsin. Hemen hemen her motorun servis kitapcigi olmasa da, kullanim kitapcigi bulunuyor.
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Arkadaşım sesler arttıysa tabi sesin durmuna bağlı genelde sıkılmayan bir civata yapar. fakat servisteki vatandaş kalın yağ koyduysa orjinali harici buda yağın yağlama yüzeylerine ilk etapta tam nüfus edemiyeceğinden parça arasındaki seslere neden olur. bu sebeple orjinal hatta markanın dahi önerilen marka olmasında fayda var.

buji ve çekişe gelince. Bir çok kişide şöyle bir yargı var. araç atıyorum tek tırnak bujiye sahiptir adam dört tırnak performans tipi takar çekiş artı der.. genelde psikolojiktir.. orjinal ve orjinal tırnak aralığı yapılmış bujiler hariç köklü değişimler yapılmadan performans sergilemez. hatta bujiyle ilgili bir çok olumusuz anılarım var. bu sebeple ya tam bir modifikasyona gir tak yada orjinalin koduna sadık kalarak orjinal al...
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
KN filtreyi temizlemişsin, motor rahat hava almış ses de artmış, normal.

Buji temizlenmez, bu yanlış bir uygulamadır.
Kaplamayı kaldırmışsın bujiyi bozmuşsun demektir.
Dolayısıyla iyi ateşleme olmaz, motor vuruntulu çalışır, normaldir.
 
Katılım
31 Ocak 2005
Mesajlar
2,031
aye kardeşim önceki kullandığın yağın numarasını ve şimdiki koyduğun yağın numarasını yazsaydın daha açıklayıcı olurdu,kışın soğuk yerlerde kalın yağ kullanılmaz bu benim mantığım motorun ilk hareketinde dişliler sürtünme ile çalışır yağın muhteviyatı iyi ise sürtünme katsayısı azalır, yağın kalın ise dişli aralarına hemen girmez dolayısı ile bir vibrasyon olur taki motor ısınacak yağ belli bir inceliğe gelecek ve tatlı bir sürtünme olacak buda benim mantığım
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
587
yaw arkadas hep ayni dert bendeki... motorumun nesini yapsam veya yaptirsam hep bir seyler daha kötü olmus duygusuna kapiliyorum... salakca dimi?
yag evvelden de kulandigim 15-40, farki iki tekerli motorlara özel olmasi, yüksek devirde daha iyi yaglama sagliyormus. belkide eski yagin cok incelmesi ve yeni yagin bu soguk havada daha yogun olmasi?
galiba motorun derdi mete_han in dedigi gibi benim kafada :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
yaw arkadas hep ayni dert bendeki... motorumun nesini yapsam veya yaptirsam hep bir seyler daha kötü olmus duygusuna kapiliyorum... salakca dimi?
yag evvelden de kulandigim 15-40, farki iki tekerli motorlara özel olmasi, yüksek devirde daha iyi yaglama sagliyormus. belkide eski yagin cok incelmesi ve yeni yagin bu soguk havada daha yogun olmasi?
galiba motorun derdi mete_han in dedigi gibi benim kafada :)

evet tamamen duygusall...:p

aynı şey bendede oluyor...servisten çıktığında yahu motor böyle ses yapmıyodu falan paranoyaya veriyordum...:pale:


motor aynı motor sübap aynı sübap piston aynı piston...:p


ama yağ değişikliği olduğunda motor rahatlıyor onu biliyorum...aman servisin önerdiği hangi yağsa onu kullan...bu konularda duyumlara dedikodulara kapılma...ne öneriliyorsa o...:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst