Ninja 250R Geliyor! YZF-R125 Gelmiyor!

Katılım
8 May 2006
Mesajlar
586
arkadaşlar kimse kusura bakmasın da ben 10.000 ytl olsun hemen alırım mantığını bir türlü anlayamıyorum. çünkü

1-yarış veya spor -diyelim türkçe olsun- tarzı motoru alan insana 250 cc ve 30 civarı bg güçleri asla ama asla yeterli olmayacaktır. Bir kere aletin oturma pozisyonu ve dışarıdan aldığı tepkiler ister istemez hız olmasa da güç isteğini kamçılıyor. Zaten bu tarz motorlara ilgi duymamız da bunu gösteriyor. (Işıklar da dizel arabalarla anca kalkar.) (250cc cruiser yada naked olsa uzun süre binilebilir) Ben alırım 5 yıl binerim diyen her kimse kendini kandırır.

2-Bu model yeni çıktığında mayıs gibi büyük bir akına uğrar eylül gibi sezon bitince de 2. eller piyasada yarı fiyatına kadar düşer de yine satılmaz. Yani en az 4000 ytl zarar.

3-2. el motoru herkes öcü gibi görüyor. Bu adamlar bu makineleri 5000 km gitsin hemen rodajı mükemmel değilse dağılsın diye yapmıyor. Eğer öyle ise niye hayat bunda diyoruz.10.000 ytl ye 3000 km de er6-f yi niye almiyip bunu alacağım bir türlü anlayamıyorum

4-herkes demiş ki hyo 250r 9000 ytl hyo 250r 9000 falan değil 1500 km de kileri 6000 - 7000. Yada gt650r 8500 ytl.
 
Katılım
8 Ara 2006
Mesajlar
513
Kesnlikle bence bu makine Hyoya Rakip vede yamahanın 125 ligini getirmesini Beklerdim Elinde tutarak Sadece degerini Düşürücek Onu bekleyen adam gidip bu Kawasakiyi alır daha ıyı ama şahsen er-6f e Benzetmeleri Hoş olmamış er-6f alcaktım vazgectım be aaa :S:S ozentilik Olmus eksozunu,arka stoplarını,Göstergelerini,Ön farını( Begendimde farklı olsa ıdı ıı olurdu) begenmedim.. :farao::pr:
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Ön farı bana çok klasik geliyor.Artık yeni bir dizayn daha çekici yapmaları lazım örnek 2008 cbr 125 deki gibi.Daha agrasif çizgilere sahip olalıydı.:farao:fakat 250cc ve 30bglik motoruyla hysongu geride bırakcağı belli.Daha ince lastikleri ile daha atak olacaktır.Arkasındada YAMAHA olduğuna göre birşey demeye gerek kalmıyor.125 lik yerine 250 lik olanını getirmeleri daha akıllıca olmuş.Fiyatı çok yüksek olmaz umarım.YRB 250 nin fiyatı 10milyarken bunun fiyatının kaç olacağını tahmin etmek zor değil.10 milyar ve üstü.:bounce:
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
4,679
Ön farı bana çok klasik geliyor.Artık yeni bir dizayn daha çekici yapmaları lazım örnek 2008 cbr 125 deki gibi.Daha agrasif çizgilere sahip olalıydı.:farao:fakat 250cc ve 30bglik motoruyla hysongu geride bırakcağı belli.Daha ince lastikleri ile daha atak olacaktır.Arkasındada YAMAHA olduğuna göre birşey demeye gerek kalmıyor.125 lik yerine 250 lik olanını getirmeleri daha akıllıca olmuş.Fiyatı çok yüksek olmaz umarım.YRB 250 nin fiyatı 10milyarken bunun fiyatının kaç olacağını tahmin etmek zor değil.10 milyar ve üstü.:bounce:

125 cc olan yamaha. Gelen ise kawasaki. 250 cc. :mrgreen:

Ayrıca yrb 250 değil ybr 250 :queen:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Dostum senin kurduğun mantık yanlış. Ona bakarsan Amerika da R6 600RR dan 100 dolar daha pahalı. Burada bu fark 4-5 milyar. Kawasaki nin hyosungtan daha ucuz olabiliceğini benim mantığım kabul etmiyor. Kaldı ki hyosung o fiyattan amerika da satabilyor mu onu da merak ediyorum.

http://www.hyosungmotorsusa.com/product/roadsport/main.asp?Product=RoadSports

http://www.kawasaki.com/Products/Detail.aspx?id=263

Yukarıda iki motorun da fiyatları var.Hyosung satmıyor olsa boşuna o pazarda yer almazdı bu sorunun cevabı belli.Kawasaki ve Hyosung arasındaki kalite farkına gelirsek:Ninja 250 R'nin belirgin bir güç üstünlüğü yok.Buna karşın GT250R'nin göstergeleri dijital ve motor paralel değil V-twin.Ayrıca Kawasaki belirgin bir şekilde daha iyi olsa bile, ABD'de Hyosung'dan ucuz satılabiliyorken burada niye daha pahalı olsun ? Bu herşeyden önce mantığa aykırı.Kazıklanmaya o kadar alışmışızki bu motor 10.000-11.000 ytl olacak diye şartlan(dırıl)ıyoruz.

Ayrıca ABD'de bahsettiğin motorlar arasındaki fiyat farkları bu kadar ufak iken burada uçuk farklar olması mantıklı mı sana göre? Ha diyorsan "Türkiye'de herşey mantıksız, ninja 250'nin de fiyatının mantıklı olmasını bekleme" o zaman anlaşırız işte...
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
150
Bu modele o kadran oldumu şimdi :pr: 250 cc de catırtı gidecek önümüzdeki sezon :cat: honda'dan bir atak bekliyorum NSR 'yi getirsin ortalık şenlensin :cherry:
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
öncelikle motor göründüğü gibi hyosung kadar kaslı değil. daha dar ve daha ince tekerli ama cbr125 gibi cılız değil, aksine hakkı ne ise kawasaki öyle üretmiş motoru.
hyosungtaki en büyük şikayetim zaten motor gücü/ kalıp oranının düşük olmasından kaynaklanan hantallıktı. bu makinada böyle birşey olacağını sanmam.
zzr 250 nin motoru kullanılmış olmalı ama o motor 35 hp idi, hatta birkaç yıl öncesine kadar aynı motor 40 hp olarak belirtiliyordu.
motor hyosungtan daha devirli ve 6 vites. daha hızlı olmasını beklemek hata olmaz.
yanlız oturuş pozisyonu gidon yapısından dolayı süpersport gibi değil biraz daha sport tuoring gibi olmalı göründüğü kadarıyla.
kalitesine zaten diyecek birşey yok.

fiyatına gelince
amerikada 3500 $ a satılıyorsa bunun 500$ ını vergi ve kar olarak düşelim. kaldı 3000$. 3000* %22 ötv * % 18 kdv = 4300$ hadi 4500$ diyelim.
eğer z-moto bu motoru 6000-6500$ dan fazla bir fiyata satacak olursa büyük açgözlülük yapar.
fiyat politikasına alıcılar olarak müdahale edebiliriz, hiç almayarak :wiinkk:
uygun fiyattan gelirse hyosungun fiyatı da epey düşer.

bu arada 13500 km de 2006 model gt 250r satılıktır :p
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Merak edenler için gelin beraber bu makinenin son hızını hesaplıyalım :)

Bize bu hesaplama için şanzıman oranı ve lastik ebadı lazım öncelikle. Şanzıman oranını bulmak için teknik verilerdeki dişli oranlarına bakalım.

İlk dişli oranı : 3,087

Son dişli oranı : 3,071

6. vites oranı : 0,893

Şanzıman oranı : 8.465 (3,087 x 3,071 x 0,893)

Şanzıman oranımızı tespit ettik , sıra lastik ebadında.

Lastik ebadımız : 130 / 70 17

Yani yanak ölçüsü 130 mm nin % 70'i. Yanak ölçümüz : 9 cm

cant ölçümüz 17" yani 43,18 cm.

Cant ölçüsüne yanak ölçüsünü ekliyelim, 43,18 cm + 18 cm (alt üst iki yanak var)

Lastik çapımızın toplamı : 61,20 cm

Yarı çapı : 30,6 cm

Dairenin çevresi formülü (2 x pi x r)

Yani 2 x 3,14 x 30,6 = 192,168

Yani tekerleğin bir tam dönüşü : 1,92 metre

Şimdi sıra geldi hesaplamaya, motor redline devrini elde ettiğimiz şanzıman oranına bölüp çıkan sonucu 1,92 metre ile çarptığımızda ninja 250 mizin matematiksel olarak son hızını hesaplamış oluruz.

yapalım ;

10.500 devir / 8,465 (şanz. oranı) = 1240 x 1,92 metre (lastik ölçüsü) = 2381

Bunu km/h cevirelim, 2381 x 0,06 = 142,89

Bu formül benim uydurduğum bir formül değil, zaten okuyunca bilenler çıkacaktır. Bu formüle göre bu motorun son hızı 142 km/h dir :)

İnsan beşer elbet şaşar , hadi 150 olsun :p

İnanmayan şu an kullandığı motorun dişli ve lastik değerlerine bakıp bu hesabı yapsın, yaptığı son hızı bulacaktır (km saati doğru ise tabi)

Ayrıca tanıtım resimlerinde bir hanım kızımızın motoru kullanıyor olması ebatlarının gerçekten de küçük olacağı anlamına mı geliyor ?

Ebat küçüksede ağırlığı çokda az değil, 152 kg demiş teknik veri.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
arkadaşlar kimse kusura bakmasın da ben 10.000 ytl olsun hemen alırım mantığını bir türlü anlayamıyorum. çünkü

1-yarış veya spor -diyelim türkçe olsun- tarzı motoru alan insana 250 cc ve 30 civarı bg güçleri asla ama asla yeterli olmayacaktır. Bir kere aletin oturma pozisyonu ve dışarıdan aldığı tepkiler ister istemez hız olmasa da güç isteğini kamçılıyor. Zaten bu tarz motorlara ilgi duymamız da bunu gösteriyor. (Işıklar da dizel arabalarla anca kalkar.) (250cc cruiser yada naked olsa uzun süre binilebilir) Ben alırım 5 yıl binerim diyen her kimse kendini kandırır.

2-Bu model yeni çıktığında mayıs gibi büyük bir akına uğrar eylül gibi sezon bitince de 2. eller piyasada yarı fiyatına kadar düşer de yine satılmaz. Yani en az 4000 ytl zarar.

3-2. el motoru herkes öcü gibi görüyor. Bu adamlar bu makineleri 5000 km gitsin hemen rodajı mükemmel değilse dağılsın diye yapmıyor. Eğer öyle ise niye hayat bunda diyoruz.10.000 ytl ye 3000 km de er6-f yi niye almiyip bunu alacağım bir türlü anlayamıyorum

4-herkes demiş ki hyo 250r 9000 ytl hyo 250r 9000 falan değil 1500 km de kileri 6000 - 7000. Yada gt650r 8500 ytl.

kesinlikle katılıyorum
ben de beğendim makinayı ama bu fiyatlarla türkiyede sıfır makina almak çok akıllıca değil
bana bu motora 10000 vermektense 2. el 3000-4000de bir fazer almak daha mantıklı geliyor 11500e
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
39
Hey maşallah be, inşallah adam gibi racing bir 250 liğimiz olacak...

Piyasanın genel anlamda böyle bir makineye ihtiyacı vardı, biz motorseverlerin ihtiyaçları böylelikle giderilmiş olacak ( ben şahsen honda dan bekledim ama )

Z-Moto umarım fiyatta fazla uçmazz

Şöyle bi 10.000 YTL ye kadar bir fiyatı gerçekten hakediyor

İnşallah 2008 yazı bu makinenin ( ama mavi olacak ) üstünde olurum

Anaaaa ! ne kadarda ucuzmuşşşş 3,499 $

http://www.kawasaki.com/Products/Detail.aspx?id=263

İşimiz zooorrrr :( ( galiba bi ara rüya gördüm )
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
my.php


eyong
yukarıdaki resimde gördüğümüz şey doğru ise bu motor 13.000 devirde red line a giriyor ve saatin tamamı 15.000 devir gösteriyor. zaten 11.000 devirde maksimum gücüne ulaşan bir aletin 10.500 de redline a girmemesi gerek.
redline de kaç km yaptığına gelirsek: senin hesabına göre 177 kmh ediyor.
hyosung redline a 10.500 de giriyor ve benim bu devirde gördüğüm sürat 155 kmh. yaptığım son sürat ise 170 kmh civarı yani redline ı geçebiliyor.
şimdi hyosung redline devrini geçebiliyorsa kawasaki neden geçemesin sorusuna mukabil şöyle bir cevap beliriyor aklımda: bu motor 185-190 kmh görür :)

ayrıca motor cılız değil ama bariz olarak görülüyor ki hyosung gibi iri değil
 
Son düzenleme:
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
tigermbz ben redline a 13 binde girdiğini görmedim.

Teknik verilerde 30 hp / 10500 devir yazdığı için bu rakamı baz aldım.

Son dişlide bu aletin 13 bin devir çevirebileceğini sanmıyorum.

Son dişlide 12.000 devir çevirse 163 km/h yapar.

13.000 çevirse 177 km/h yapar doğru.

Gelsinde hayırlısıyla çevirir mi çevirmez mi bakarız, ha tabi birileri alabilirse.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
bu motor yanılmıyorsam zzr250 ile aynı motoru kullanıyor. kawasakinin oturup yeni bir motor ürettiğini sanmam büyük ihtimal aynı motor. öte yandan eski bir zzr 250 kullanıcısının 180 i rahatlıkla geçtiği sözü aklıma geliyor.
dediğin gibi gelsin hele, bu motora 8000 liradan fazla verilmez.
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
1,288
motor dizayn olarak çok ahım şahım durmuyor bence hyo daha şık diyebilirim görünüm olarak, özelliklerde gösterge paneli gerçekten çok kötü, fiyat olarak da ybr 250 gödükten ve kawa olduktan sonra 9ooo ytl den aşağı olmasının imkanı pek gözükmüyor,mantıklı veya mantıksız alınması için yorumlar yapılabilir ama ben yeni motosiklet modellerinin ülkemize girmesinden memnunum her ne olursa olsun.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
fiyatı gt250r ile aynı oranda olursa hyosung fiyat düşürebilir.buda çok güzel olur:queen:
 
Katılım
14 Tem 2007
Mesajlar
10
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Birkaç yerde Kawasaki nin servis problemi olduğunu ve ilgisizliğinden bahsetmişlerdi,ama bakıyorum adamlar kendilerine atılan maile bile hemen cevap veriyorlar(Sayfa 1).Ben Beldeyama"ya mail attım yeni model Yamahalarla ilgili,sanki kör kuyuya taş atmışsın gibi geri dönüş yok,adamların hiç umurunda değil,cevap felan vermiyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
ER 6F' e benzetmişler bence tip olarak, ZX6R' a yakın bir ön görünüm olsaydı daha hoş olurdu diye düşünüyorum.
Bir de oturuş pozisyonu kesinlikle racing değil, tam bir sport touring.
Verilen güç değerleri Hyo ile ortalama olarak birbirine benzemekle beraber, daha hafif olan kasası ve 130'luk lastiği ile Kawasaki'nin biraz daha hızlı olacağı kesin.
Fiyat olarak da Hyo ile ortalama olarak aynı fiyatlarda olacağını düşünüyorum.
Keşke biraz daha iri bir makina olsaydı.. Mühendislere saygım sonsuz ancak, açıkçası motoru görüp özelliklerini inceledikten sonra, haberi ilk duyduğumdaki heyecanım yerini hayal kırıklığına bıraktı..
250cc racing sınıfında tercih edilebilecek motosiklet sayısı ikiye çıktı böylece. İki markanın da kendine göre avantaj ve dezavantajları mevcut. Herhangi birinin bariz üstünlüğü sözkonusu değil diye düşünüyorum.
Hayırlı olsun alacaklara şimdiden.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst