Motosikletim çok duman atıyor

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Arkadaşlar iyakşamlar herkeze.
Ben de bi Bws var ve motosikleti 2.el almıştım ve 17 bin km de idi.
Şu an 24 binlere ulaşmış bulunmaktayım ve motoru alırken aldığım arkadaşa motorun nelerinin değiştiğini sorduğumda gaz telinden başka hiç bi şeyinin değişmediğini söylemişti ve bende bundan hareketle size bişeyler sormak istiyorum.

2 hafta önce bi uzun yol yaptım İst-Küçükkuyu ve geri döndüm, o geziden sonra motosikletim bir hayli duman atmaya başladı ve eskiden yaklaşık 700-800 km de yağ alırken şimdi 200-300 km anca yağ gitmeye başladı ve daha öncede başlıklar açmıştım gerçi de kalkışlarımda titreme ve çok dik rampalarda (genelde atçılı ama artçısızda yapıyor) çekiş anormal düşüyor ve bazen iyiyce yavaşlayıp gaz yemediği bile oluyor.

Sormak istediğim şu, motorun ilk sahibinin dediğine göre gaz telinden başka bi yeri değişmeyen, motor kısmı açılmayan bu motosiklet sizce piston segman mı istiyor yenilenmesi mi gerekiyor ve de bnm motosikletin debriyaj balatası çok çabuk ısınıyor ve bi tanıdığımla debriyaj kısmını açtığımızda balataların biraz inceldiğini gördüm ayrıyeten kayışında varyatör kapaklarında izlerini gördüm ve zımparaladık ve kalkışlarımın daha seri olması için ön varyatör kısmına bi kaç pul koyduk ama son hızım 5 km/s kadar düşsede cok da az olsa kalkışlarım serileşti.

Diyeceğim o ki 24 bin e gelmiş bi bws nin şu aşamada motorunun, debriyaj balatasının yenilenmesi mi gerekiyor ; tecrübe sahibi ve bu işten anlayan arkadaşlarımın yorumlarını ve yardımlarını bekliyorum.:wiinkk:

Ustaya da gitcem ama ramazan ayının geçmesini bekliyorum, belki açlık falan ustanın tam verimli çalışamamasını sağlayabilir.:)
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
motorun yag yakıyor büyük ihtimal.. Bws lerin duman atması normal cünkü iki zamanlı ama oldugundan fazla atıyordur yag yaktıgı için... Cekişinin düşmeside monifoldda delinme olmus olabilir. Bi kontrol edersen sorunu anlayabilirsin...
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
2zamanlı motorların kalkışları zaten serii sıfır bir balata, Piston,sekman motorunun düzenli çalışmasına büyük etki yapacaktır. Ayrıca pistonu yerli değilde ital alırsan sağlam bir piston olursa uzun yıllar/KMler dayanır. Birde yeni debriyaj balatası taktığında araya attığın pulları çıkar. Bu arada zannedersem silindirin içide kurum bağlamış olabilir tabii pistonda, parçalar değiştirildiğinde eğer silindiri değiştirmeyeceksen içindeki kurumu temizletme az bir miktar olsada boşluk yapar ve çekişten düşer. Zaten piston sekman yenilenince onlarda temizleme gibi bir durum olmaz, Pistonuda yüzü parlak değil mat görünenlerinin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu duydum. Kısaca motoru rektefiye ettirmen gerekiyor olabilir. yinede araştırmanı tavsiye ederim....
Umarım yardımcı olabilmişimdir....
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
motorun yag yakıyor büyük ihtimal.. Bws lerin duman atması normal cünkü iki zamanlı ama oldugundan fazla atıyordur yag yaktıgı için... Cekişinin düşmeside monifoldda delinme olmus olabilir. Bi kontrol edersen sorunu anlayabilirsin...

Monifold ne dir acaba:silent::pale:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Motorunun birşeyi yok korkma....

Sadece y6ağ ayarın bozulmuş..Çok yağlama yapıyor...Yağını çabuk bitirmesi ve duman atması da ondan....

Çekişi biraz düşürür....Ama korkulacak bişey yok...Sanıldığının aksine 2 zamanlılar daha uzun ömürlüdür.... Yağını eksik etmediğin sürece.....
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
2zamanlı motorların kalkışları zaten serii sıfır bir balata, Piston,sekman motorunun düzenli çalışmasına büyük etki yapacaktır. Ayrıca pistonu yerli değilde ital alırsan sağlam bir piston olursa uzun yıllar/KMler dayanır. Birde yeni debriyaj balatası taktığında araya attığın pulları çıkar. Bu arada zannedersem silindirin içide kurum bağlamış olabilir tabii pistonda, parçalar değiştirildiğinde eğer silindiri değiştirmeyeceksen içindeki kurumu temizletme az bir miktar olsada boşluk yapar ve çekişten düşer. Zaten piston sekman yenilenince onlarda temizleme gibi bir durum olmaz, Pistonuda yüzü parlak değil mat görünenlerinin daha sağlam ve dayanıklı olduğunu duydum. Kısaca motoru rektefiye ettirmen gerekiyor olabilir. yinede araştırmanı tavsiye ederim....
Umarım yardımcı olabilmişimdir....

Teşekkür ederim:):bounce:

Motorunun birşeyi yok korkma....

Sadece y6ağ ayarın bozulmuş..Çok yağlama yapıyor...Yağını çabuk bitirmesi ve duman atması da ondan....

Çekişi biraz düşürür....Ama korkulacak bişey yok...Sanıldığının aksine 2 zamanlılar daha uzun ömürlüdür.... Yağını eksik etmediğin sürece.....

Yalnız 2 zamanlılar ın ömür olarak daha kısa olduğunu duymuştum
İnşallah dediğiniz gibi bisorunu yoktur:)

İHTİYAR;818347' Alıntı:
D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.

Benzine bi keresinde yağ bidonunun kapağı kadar yani çok az bi benzin katmıştım ama tabi motorun ayrı bir yağ haznesi var.

Yağ pompalı olup olmadığını bilmiyorum ama gaz telinin deişmesi ile bi bağlantısı olabilir mi ve yağ pompalı olduğunu nsl anlarım:pale:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Ayrı bir yağ haznesi olduğunu söylüyorsunuz......
Gaz verdikce artan oranda yağ motora basılır,gaz koluna 2 tel geliyorsa yani gaz kolunu çevirince 2 teli birden çekiyorsa biri karbüratöre biride yağ pompasına gider.O yağa kumanda eden tel çekili kalmıştır % 100 çünkü yağın çabuk bittiğini yazmışsınız.
Telleri bir kontrol edin,gaz telini değiştireceğim derken ayarı bozmuş olabilirler.
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
4 zamanlı motosikletiniz olsa, duman atıyor yağ eksiliyor olsa, sebep subap lastiklerinden yada piston segmanından oldugunu söyleyebilirim,
Ancak motorunuz iki zamanlı ihtiyar ın dediği gibi tel takılı kaldıysa fazla yağ gönderiyor bu sebepten yağınız eksiliyor, fazla yağı mecbur yakmak zorunda olduğu içinde duman atıyor olabilir.

Iyi bir servise götürsen?
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
az çok sorun belli gibi
motorun 2 zamanlı ve doğal olarak yağı yakrak gidiyor
büyük bi ihtimal benzin yağ mix ini sağlayan yağ pompanın ayar çıbuğu kırıldı ve yağı bolca basıyor yada pompada genel bi ağrıza yada ayarsızlık var
doğal olarak fazla yağ basıyor silindirin içine
neticede motor bol yağ yakıyor ve bol bolda duman atıyor
2 zamanlıdan anlayan adam gibi bi servise götür
bence en kötü ihtimal yağ pompan ağrızalanmıştır..:wiinkk:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
bişey diyecem fazla yağ yakması aynı zamanda motorun teklemesinede neden olur hatta ara ara stop eder yada çalışmakta zorlanır. Çünkü aşırı yağlamada buji yağlanır ve ateşleme yapamaz. Belli km arasında bujiyi temizlemen gerekir sürekli. Böyle bir sorun varmı acaba motorunda....?
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Ayrı bir yağ haznesi olduğunu söylüyorsunuz......
Gaz verdikce artan oranda yağ motora basılır,gaz koluna 2 tel geliyorsa yani gaz kolunu çevirince 2 teli birden çekiyorsa biri karbüratöre biride yağ pompasına gider.O yağa kumanda eden tel çekili kalmıştır % 100 çünkü yağın çabuk bittiğini yazmışsınız.
Telleri bir kontrol edin,gaz telini değiştireceğim derken ayarı bozmuş olabilirler.

Teşekkür ederim ama sorun sadece yağ yakması değil seri kalkamıyorum son hızım 85 i geçmiyor (Activa ya bile yetişemiyorum), üstelik Honda Activa ile artçılı çok rahat çıktığımız yollarda tekliyorum bazen gaz bile yemiyor yokuşlarda trafik ortasında bi müddet kalakalıyoruz, bunların hepsi yağ pompası ile mi veya o tel ile mi ilişkili bilemiyorum.:pale:

4 zamanlı motosikletiniz olsa, duman atıyor yağ eksiliyor olsa, sebep subap lastiklerinden yada piston segmanından oldugunu söyleyebilirim,
Ancak motorunuz iki zamanlı ihtiyar ın dediği gibi tel takılı kaldıysa fazla yağ gönderiyor bu sebepten yağınız eksiliyor, fazla yağı mecbur yakmak zorunda olduğu içinde duman atıyor olabilir.

Iyi bir servise götürsen?

Zaten iyi bi servis bulamamaktan yakınıyorum; çözümü bulamıyorlar:pale:

az çok sorun belli gibi
motorun 2 zamanlı ve doğal olarak yağı yakrak gidiyor
büyük bi ihtimal benzin yağ mix ini sağlayan yağ pompanın ayar çıbuğu kırıldı ve yağı bolca basıyor yada pompada genel bi ağrıza yada ayarsızlık var
doğal olarak fazla yağ basıyor silindirin içine
neticede motor bol yağ yakıyor ve bol bolda duman atıyor
2 zamanlıdan anlayan adam gibi bi servise götür
bence en kötü ihtimal yağ pompan ağrızalanmıştır..:wiinkk:

İsa ustaya götürdüm tabi o zamanlar yağ yakmıyodu; rampa yukarı teklemeler için götürmüştüm ama sorunu bulamadı motoru, kayış vs. kısımlarını söküp tek tek incelemesi gerektiğini söyledi ; yakında yine kendisine uğrayabilirim.
İsa usta cok iyi bi insan ama sanırım biraz Ybr üzerinde yoğunlaşmış birisi gibi me geliyor; İnşallah çözer işi:cat:

bişey diyecem fazla yağ yakması aynı zamanda motorun teklemesinede neden olur hatta ara ara stop eder yada çalışmakta zorlanır. Çünkü aşırı yağlamada buji yağlanır ve ateşleme yapamaz. Belli km arasında bujiyi temizlemen gerekir sürekli. Böyle bir sorun varmı acaba motorunda....?

Evet ara sıra stop ediyor ve çalışırkende eskiye göre az da olsa daha zor çalışıyor ama buji değişelide tabi 2 000 km olmuştur
Ama bnm genel sorunum Yağ yakması, çekişimin ilk kalkışlarda ve özellikle rampa çıkışlarında anormal düşmesi hatta bazen hiç kalkmaması

Belki de 25 bin e gelmiş ve buji ve gaz teli ve kayış dışında hiçbir yeri değişmemiş olan bu motor artık değişim istiyo olabilir bilemiyorum:pale:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?:wiinkk:
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.:bounce:
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.:cat:
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?:wiinkk:
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.:bounce:
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.:cat:
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.

Teşekkür ederim:) Motorumun ayrı bir yağ haznesi var evet pompa teline baktırmam gerek yada bakmam:p Bakar mıyım bilemiyorum ama yarın servise gitme ihtimalim var olmazsa komple bi değişim yaptiriyim diyorum
Allah ne verdi ise balatadan, segmanından, pistonuna, gaz telinden ,yağ teline herşeyine.
Çünkü daha öncede dediğim gibi rampaları artçılı zor kalkıyorum hatta kalkamıyorum:pale: ve hızımı aldığım halde bi honda activaya bile yetişemiyorum; kalkışlarımda baya bi titreşimli:pale:
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
İHTİYAR;818347' Alıntı:
D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.

İHTİYAR;818378' Alıntı:
Ayrı bir yağ haznesi olduğunu söylüyorsunuz......
Gaz verdikce artan oranda yağ motora basılır,gaz koluna 2 tel geliyorsa yani gaz kolunu çevirince 2 teli birden çekiyorsa biri karbüratöre biride yağ pompasına gider.O yağa kumanda eden tel çekili kalmıştır % 100 çünkü yağın çabuk bittiğini yazmışsınız.
Telleri bir kontrol edin,gaz telini değiştireceğim derken ayarı bozmuş olabilirler.

İHTİYAR;820933' Alıntı:
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?:wiinkk:
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.:bounce:
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.:cat:
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.

bu kadar güzel acıklamayı sana tamirci ustasi bile yapamaz ihtiyar abim yapmiş ama..:cat::cat:
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Motorunuz BVS ve 2 zamanlı galiba,anlaştık mı?:wiinkk:
Motorunuzun yağ yaktığını eksozdan atılan duman ile tarif ettiniz.:bounce:
Motorunuza yağ ancak 2 şekilde girebilir.
Yağ pompalı-hazneli ise,ya da benzine yağ katılarak.
Motorunuz yağ pompalı ise pompa teli gergin ayarlanmış yani gazı açar açmaz yoğun bir şekilde yağ pompalıyordur ya da benzine fazla yağ katıyorsunuzdur.:cat:
Neticeyi bekliyorum en az ben de sizin kadar meraklandım
İyi akşamlar sağlıcakla kalınız.

Bu kadar:cat:
sonucu yaz ki bizde bilelim, Modern motosiklet motorları öyle kolay segman piston değiştirilecek kadar çabuk aşınmazlar :cat: sağlıcakla kal, götüreceğin güvenilmez ustaların absürd yorumlarına inanma, yaz biz destekleyelim:cat::cat:
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Esasında ustalarda rektifiye yi desteklemiyor ama sorunuda çözemiyolar ,geçenlerde 1 ay içinde sırf bu kalkışlarımdaki titreşim yüzünden 2 kere karbüratör temizlettim ve hiç bi faydası olmadı; birde bnm motorum 2003 model model eski gibi yani:)
Esasında ist beylikdüzünü bilen arkadaşlar varsa hızımı alarak o rampayı 65-70 km/s ile çıkabiliyorum tabi arkadan poyrazın etkiside var:p ama gelgelelim o yokuşta hızım bi 10-20 km/h a düşsün hele artçıda varsa kalkamıyorum arabaların arasında kalıyorum çok tehlikeli bi durum işte bunu çözemedim ustada çözemedi motorun içini açıp bakmak gerek dedi ben götürmedim ama sonuçta öyle yapacağım sanırım :pale:
Bi usta kompresörün düşük olduğunu motorun şişirildiğini söyledi , bi tanesi kompresör iyi ama titreşim neden olayı motoru açıp komple bakmam gerek dedi, bu durumda bana ne demek düşer bilmiyorum Yamaha nın ustaları kendi aralarında çelişkiye düşerken ben ne desem:silent: ki

Yardımlarınız için yürekten tşk ediyorum; Sağolun:cat:
 
Son düzenleme:

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Sorun çözüldü dediğiniz gibi yağ pompasına gaz teli ile bağlanan tel takılı kalmış şimdi az duman atıyor ama en önemli sorunu bulduk , kalkışlarımdaki titreşimin kaynağını ; neymiş o , arka varyatörde kayışın belirli hızlardan sonra ani hız düşüşlerinde tekrar yukarı çıkamamsı yani içeride sıkışık kalıyor ; problem bu ama çözüm bulamıyoruz , neden kaynaklanır bilemiyoruz

Aklımıza gelen ilk şey kayış; evet kayış değşiminden sonra bu sorun başladı ; 2. olasılık arka varyatör içindeki yay ın gevşeme ihtimali ; 3. olasılık toptan varyatör takımının değişimi:p
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
valla ne diyeceimi şaşırdım okadar komik ve konuyla alakası olmayan cevaplar verilmiş ki:silent:

Motorunun birşeyi yok korkma....

Sadece y6ağ ayarın bozulmuş..Çok yağlama yapıyor...Yağını çabuk bitirmesi ve duman atması da ondan....

Çekişi biraz düşürür....Ama korkulacak bişey yok...Sanıldığının aksine 2 zamanlılar daha uzun ömürlüdür.... Yağını eksik etmediğin sürece.....

D- hiçbir.
Benzine fazladan yağ kattınızmı?
Eğer yağ pompalı tipse gaz koluna 2 adet tel gelir birisi yağ pompasınındır,takılı kalmış olabilir.

ve nihayet iki zamanlıdan anlayanlar gelmiş ve doğuru cevapları vermişler ama arkadaşımız yinede inanmamış çok yazık:pr::pr:

Esasında ustalarda rektifiye yi desteklemiyor ama sorunuda çözemiyolar ,geçenlerde 1 ay içinde sırf bu kalkışlarımdaki titreşim yüzünden 2 kere karbüratör temizlettim ve hiç bi faydası olmadı; birde bnm motorum 2003 model model eski gibi yani:)
Esasında ist beylikdüzünü bilen arkadaşlar varsa hızımı alarak o rampayı 65-70 km/s ile çıkabiliyorum tabi arkadan poyrazın etkiside var:p ama gelgelelim o yokuşta hızım bi 10-20 km/h a düşsün hele artçıda varsa kalkamıyorum arabaların arasında kalıyorum çok tehlikeli bi durum işte bunu çözemedim ustada çözemedi motorun içini açıp bakmak gerek dedi ben götürmedim ama sonuçta öyle yapacağım sanırım :pale:
Bi usta kompresörün düşük olduğunu motorun şişirildiğini söyledi , bi tanesi kompresör iyi ama titreşim neden olayı motoru açıp komple bakmam gerek dedi, bu durumda bana ne demek düşer bilmiyorum Yamaha nın ustaları kendi aralarında çelişkiye düşerken ben ne desem:silent: ki

Yardımlarınız için yürekten tşk ediyorum; Sağolun:cat:

dostum sen nerden buluyon böyle antika ve bişeyden anlamayan ustaları şaşıyom dicem ama doğuruya bunlar usta deil sadece bizim cebimizdeki parayı nasıl alsalar diye kafaları çalışıyo.
doğuru ustayı bulmasaydın diyerleri motoru söktüm taktım sorun çözüldü deip sadece yağı telini deiştirip senin paranı alacaklardı.
neyse fazla yazdım ama nabayım çok kızıyom böyle paragöz ve bişeyden anlamayan usta müsfettelerine.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst