kayışlı aktarımmı yoksa zincirli aktarımmı

Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
3
arkadaşlar sizlere bir sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim ben bir kaça ya içerisinde motor almayı düşünüyorum ve bu benim ilk motorum olacak
acaba kayışlı motorlarla zincirli motorlar arasındaki fark nedir.hangi tip daha iyidir çekiş açısından falan.kayışlı motorların avantajları nedir acaba hepinize şimdiden teşekkür ediyorum...:rendeer:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Kayışlı motorlara scooter denir.....

Zincirliler ise genelde vitesli motorlardır....


Kayışlı motor senin için ideal sanırım.... İlerde zincirliye geçersin....
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
sen bence kayış ,zincir olayını geçte şaft olayına gel
adamlar bmw motorlarında şaft kullanıyo en iyisi oooo
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
bakım açısından zincir zahmetlidir. ilk kez kullanacaksan şehir içi kullanım için az bakım gerektiren scooter tarzı uygundur. otomatik vitesin olumsuz yönü ise kalkışlarda sürekli dip gaz yaparsan kayışın ve baskının ömrünü çabuk bitirirsin.
[ek]@dishy tanışma başlığı değil illaki bir şeyler yazmak için bu kadar çaba "post kasma" olabilir mi?[/ek]
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Bugün üye olmuş arkadaş.. Eğer illa bişey yazmak isteseydim bende scooter veya vitesli al der kolaya kaçardım..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Şimdi biz bişey yazmış olmak içinmi yazmış olduk yani?.....


Naapsak ucu bize dokunuyo.....:silent::bounce:
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Şimdi biz bişey yazmış olmak içinmi yazmış olduk yani?.....


Naapsak ucu bize dokunuyo.....:silent::bounce:

Hayır canım abim ne alakası var :) Sen ilk başta yazmışsın, arkasından bu mesaja rağmen 300 kişi daha aynısını yazacak.. Aaaa scooter al şehir içi kolay, aman değiştirmeyle uğraşma vitesli al vs vs.. :wiinkk: 2 yılı geçti, siteyi de ortamı da biliyoruz artık... Hep aynı.. Nedense ben ne yazsam dokunuyor herkese.. Ve hiç muhabbetim olmayanlar yapıyor bunu.. Muhabbet olsun diye sanırım. Ama benden ekmek çıkmaz, başka kapıya.. :bounce:
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
Öncelikle merhaba. Sitemize hoş geldin.

Zincir mi? Kayış mı? sorusu çok sık sorulan bir soru.

Kayış daha sessiz ve bakım gerektirmeyen bir teknolojidir. Yüksek yüke dayanıklıdır. Ayrıca ömrüde çok kısa değildir. Zincir ise çok daha fazla bakım gerektirir. Seslidir ve ömrü kayışa göre daha kısadır. Çünkü oynar parçası çoktur ve çok özen gösterseniz bile metal kendini mutlaka aşındırır.
Arkadaşlarımız bu kayışları scooter sistemiyle karıştırmışlar. Arkadaşımızın bahsettiği sistem Harley ve bazı Japon motorlarında kullanılan kayışlı aktarım sistemidir.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Öncelikle merhaba. Sitemize hoş geldin.

Zincir mi? Kayış mı? sorusu çok sık sorulan bir soru.

Kayış daha sessiz ve bakım gerektirmeyen bir teknolojidir. Yüksek yüke dayanıklıdır. Ayrıca ömrüde çok kısa değildir. Zincir ise çok daha fazla bakım gerektirir. Seslidir ve ömrü kayışa göre daha kısadır. Çünkü oynar parçası çoktur ve çok özen gösterseniz bile metal kendini mutlaka aşındırır.
Arkadaşlarımız bu kayışları scooter sistemiyle karıştırmışlar. Arkadaşımızın bahsettiği sistem Harley ve bazı Japon motorlarında kullanılan kayışlı aktarım sistemidir.


Arkadaşın ilk motoru olduğu için scooter dan bahsettim..... Ama ilk motor olarak harley düşünüyorsa sen haklısın.....:cat::cat:
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
yanlışı söyleyince böyle oluyor nedense birileri egosunu cilalıyor:farao:

Ne yanlışından veya kimin yanlışından bahsediyorsun.. ? Allah aşkına şu forumda bir gün de huzurla durayim, bulaşmayın bana yaa.. Ego mu tatmin etmek için başka şeyler yapıyorum ben merak etme !
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
193
Bu schooterlar nasıl çalışıyo acaba bunu merak ediyorum.bayır yukarı çıkarken çekiyo hızlıda gidiyo acaba motor hızlanınca merkezkaç kuvveti ile kasnak mı büyüyo ,kasnak buyüse bu kayış yaylımı ki ona yak uyduruyo bilen varsa çok sevinirim
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bu schooterlar nasıl çalışıyo acaba bunu merak ediyorum.bayır yukarı çıkarken çekiyo hızlıda gidiyo acaba motor hızlanınca merkezkaç kuvveti ile kasnak mı büyüyo ,kasnak buyüse bu kayış yaylımı ki ona yak uyduruyo bilen varsa çok sevinirim


Scooterların çalışma sistemi diye başlık var...... Arama yaptırırsan ayrıntılı bilgiye ulaşırsın....
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zincirli kuvvet aktarimi: üretici acisindan basit ve ucuz bir yöntem. kullanici acisindan bakimi en zahmetli yöntem. ancak kullanirken zincir kuvvet aktarimini yumusattigi (esnemesinden dolayi) icin en rahat yöntemdir ayni zamanda.

kayisli kuvvet aktarimi (scooter olayi degil, motosiklet icin olanindan bahsediyorum): üretici acisindan zincir kadar basit ancak biraz daha pahali bir yöntem. kullanici acisindan kayis kopmadigi veya degismesi gerekmedigi sürece cok zahmetsiz, yani neredeyse hic bakim gerektirmeyen bir yöntemdir. ancak zincirli sistemlerdeki kolay zincir degistirmeye denk gelen kayis degistirmek o kadar basit is degil. günümüzün kayislari motorun gücünde göre 30 ile 50bin kilometre arasi birsey dayaniyor. kuvvet aktarimi zincirde oldugu kadar yumusak degildir (kayis neredeyse hic esnemez) ancak saftli sistemlerdekinden yine de daha esnektir.

saftli kuvvet aktarimi: üretici acisindan en zahmetli ve en pahali yöntemdir. kullanici acisindan en kolay bakimi yapilan sistemdir cünkü yag degistirmek disinda bakim istemez. kuvvet aktarimi esneyen parca üstünden gitmedigi icin yer yer alisik olmayan sürücüyü rahatsiz edecek tepkiler verir (mesela düsük devirden hizlanirken veya motor freni yaparken). bu sistemi en yaygin sekilde kullanan üreticiler BMW ve MotoGuzzi. ancak bunun disinda hemen hemen bütün japonlarin bir motorunda da kullanilmistir (efsane Honda NTV, Honda Goldwing, yine efsane Yamaha V-MAX, yeni cikacak olan Kawasaki 1400GTR)
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
kayış tahrik zaten her motorda kullanılan bir sistem değildir.BMW650CS, Hyosung gv650, va bazı Harley modellerinde kullanılır. Sessiz olması bakım gerektirmemesi + larıdır.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Kayış ve şaftlı sistemde yağlamaya gerek olmadığından kullanımı zahmetsizdir. Ancak hiçbir yarış motorunda kayış veya şaftlı sistem kullanılmaz. Herhalde zincir o güce daha fazla dayanabiliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst