Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
15
arkadaşlar motorunuz şehir içi kullanımda nasıldır? yol tutuş frenaj trafikte rahatlık,yüksekliğinin sorun olup olmadığı vs. yönünde bilgi verebilir misiniz ?

bi de izmirde kullanan ya da satan arkadaş varsa irtibata geçmek isterim.

selamlar...

Merhaba arkadaşım, bu motor şehir içi kullanımda süper, yol tutuşda iyi lastikleri değiştirir kaliteli bi çift lastik alırsanız yola daha iyi yapışırsınız, frenajda hiç sorun yaşamadım şimdiye kadar, lastikler ısındıktan sonra duruyor alet. Çok yüksek bir alet değil 180 boyun varsa çok rahat kullanırsın.

Ben 4 aydır kullanıyorum motorumu 3.000kmde şuan. KLR650 yada africa twin bakiyorum, eğer bulursam 2500YTL'den satacağım. (Arkasında 150ytllik Givi topcase var)
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili Asya kardeşliği,

Hepinize merhaba. Bugünün Regaip Kandili olması sebebiyle öncelikle Kandilinizi kutlarım ve hayırlara vesile olmasını temenni ederim.

Yeni gelen arkadaşlardan ve eski dostlardan özür dilemek istiyorum.Uzun süredir foruma giremedim ama geçerli bir sebebim vardı. Ankara gibi bir yerde 7 yıldır kiracı olarak yaşamanın verdiği bir sıkıntı vardı ve sadece Allah’ın lütfu diyebileceğim bir şekilde ev buldum ve kredi çekip aldım. Daha dün taşındım evime. Kaç zamandır bunun sıkıntısını çekiyordum. Çok şükür darısı isteyenlerin başına.

Dün motorumla işyerime geldim ve bugün gidip yağını değiştirdim. Bu sefer Belçika malı Volvoline 20/50 w yağ koydum motora. İlk defa aldım bu yağı ve kalitesini merak ediyorum doğrusu. Ama Avrupa'da bilinen bir marka olduğunu biliyorum. Üstelik 7,5 YTL verdim 1 litresine.:) Arkadaşlar size bir tavsiyem var. Kesinlikle motorunuzun zincirini her 300 km'de bir yağlayın. Ben süreyi geçirmiştim ve dişlilerdeki bariz aşınmayı gördüm. Şakır şakır ses vardı kesildi. 4. viteste zar zor 110 diyen motor 125 km'yi hemde yokuş yukarı gördü. Hatta motor gitmiyor diye kızarken yokuş bitipte motor çığlık atmaya başlayınca 4. viteste gittiğimi farkettim. İbreyi devirmem artık hiçte zor olmuyor. Bu arada daha dün 2 kere ölüm tehlikesi atlattım. Dün sabah işe gelirken sol şeritte 90 km/h hızla ilerliyordum ve sağda ilerleyen servis minibüsü hiç tınmadan önüme kırdı ve hızı taş çatlasın 20 km/h hızı vardı. Motoru minibüsle banket arasındaki iğne deliğinden geçirdim. Adama saldırmamak için kendimi zor tuttum. Le havle dedim yola devam ettim ve bu sefer aynı senaryonun daha beteri ile karşılaşmam için sadece 2 km ilerlemem yetti. Bu seferde motoru yan yan kaydırma pahasınada olsun durdurarak kurtardım kendimi. Allah’tan arka soldaki adam uyanıkmış ve olayı farkedip bana perde yaptı ve kaçacak yer, mesafe bıraktı. Bismillah dedim ve tın tın işyerine gittim. Akşam binmedim ve işyerimde bıraktım. Dün bir uğursuzluk vardı ama Allah’a sığındık.

Şimdi gelelim arkadaşların sorularına

Öncelikle Sevgili Tatarx Kardeş,

Ben tanımadığım bir motorcu için bile gerektiğinde durup yardım teklif ederim. Kaldı ki az buçuk hasbihalimiz var seninle. Ne zaman sıkıntın olursa gel veya ara. İnşallah buluşup tanışmakta nasip olur. Biz her zaman için dostluğa açık kapı bırakırız. Hatta bu kapımız her daim açıktır ama arasıra cereyanda kalıp üşüttüğümüzde oluyor.:mrgreen: Eğer sen almasaydın o motoru bir gün sonra o motoru ben İstanbul'a gönderecektim. Çok sevdiğim bir arkadaş almaya niyetlenmiştim ama kısmet sanaymış.:cat:

Sevgili Ulaş58,

Motor piyasadaki Çinlilerin içinde ayrıcalıklı bir model. Defalarca yazdım bunu ama malzeme kalitesini bir Japon seviyesinde beklemek hata olur bence. Vidaları sık sık gevşiyor diye eliniz anahtar tutsun dedim. Örnek olarak farzedelim ki Japonlarda vida, somun toleransı 100 micron ise bunların toleransı 200 micron. Gevşemesi daha kolay yani. Japonların kırılma direnci farzedelim 4X ise bunların ki 2X. Çabuk kırılıp, çabuk gevşiyorlar. Ama sen hevesliyim gözüm gibi bakarım dersen amenna. Almadığın beklediğin hata derim. Hatta sen forumda zaman kaybetme ve git al. Ama mutlaka Baycode dostumuza ulaş. Bu topiğin asıl duayeni odur. Biz onun açtığı yoldan ilerliyoruz.

Sevgili Mischief,

Siteye hoşgeldin ve özellikle forumumuza. Kartere konulan yağ şanzımanıda, debriyajıda, silindiride yağlıyor. Tek karter tek yağ sistemi var. Ben o yüzden yağı sık sık değiştirin diyorum. Yeni motor. Her yeri çapak yapar. Karterde biriken zarar vermez ama süzgecin süzemediği çapaklar silindir duvarını çizer. Motorunuzun çabuk ölmesine sebep verir. benim bir arkadaş 125'lik Zealsun crossuyla 250.000 km'yi devirdi ve hala motor sağlam. Düzgün bakarsanız bu rakamlar hayal değil. Egzos ve emme için net referans değerleri veremeyeceğim maalesef. Evdeki kitapcığı bulup bakmam lazım. Ben subap ayarı yaptırdığımda motor 8,000 km demişti herhalde. Önceki sayfalarda yazıyor. Ama motor çok rahatladı. Pekçok usta göz kararı yapıyor o yüzden iyi bir usta lazım sana.

Sevgili eby78,

Aynı şehirde ancak forumlardan görüşebiliyoruz ne garip değil mi? İnşallah en kısa zamanda buluşup gezmek kısmet olur.

Sevgili hızlıat,

Msn mesajını sonradan gördüm. Çok teşekkür ederim kardeşim. Seninde Kandilini ayrıca kutlarım.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
8
arklar bu motoru bi asya bayısınden fiyatını sordum we bana 3.650 ytl fiyat çıkardılar bu fıyat doğrumudr ...saygılar
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
16
Sevgili motobeyverdiğin bilgiler için teşekkür ederim.Motorum tahmin ettiğin gibi rodaj aşamasıda henüz çünkü ben uzaklarda bir yerde Şırnak'tayım ve çok sık kullanma olanağım olmuyor maalesef!Yağı 300 km de Shell 15w40 ile değiştirdm ancak süzgeç karterin içinde metal bir parçaydı(yanılıyorsam düzelt)yeni yağ değişimini 1000km de yapmayı düşünüyorum.Şimdilik ilk çalışmada zorlanma dışında bir sorun yok.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler arkadaşlar...
bi aksilik olmazsa cumartesi izmirde bi arkadaşın asyasına bakmaya gidicem. ilk kez bi enduro inceleme fırsatı bulucam. ben de merakla bekliyorum vallahi nasıldır aradığım bu mudur diye? hayırlısı.
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
tatarix

Almış oldugun motorumdan memnun kalmana gercekten cok sevındım.tabı senı tanıdıgıma da.Bugune kadar kullanmıs oldugum hiçbir motoru hor kullanmadım ve kullanmam da.ılk motorumu alabılmek ıcın aylarca maaş ımdan kestım,bir mal sahibi olmak kolay gorunsede o kadar kolay degıl bu yuzden kendıme baktıgım kadar motorlarıma da bakarım..

motobey

İbrahim abicim sitem ediyorsun tabi,haklısında aynı sehirde hatta aynı semt te olupta gorusememek te zor iş :) bu aralar işssizlik sıkıntısı cok fena bozdu benı.mazeret degıl ama unutmus ta degılım ılk fırsatta karsında goreceksın benı.. :)
Ev sahibi olmanada ınan kendım almıs kadar sevındım.Hayırlı uğurlu olsun.Allah mutlu günlerde sağlık içerisinde oturmak nasip etsin..
son olarak geçmiş olsun demek ıstıyorum aman dıkkat..
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Sevgili Asya kardeşliği,


Yeni gelen arkadaşlardan ve eski dostlardan özür dilemek istiyorum.Uzun süredir foruma giremedim ama geçerli bir sebebim vardı. Ankara gibi bir yerde 7 yıldır kiracı olarak yaşamanın verdiği bir sıkıntı vardı ve sadece Allah’ın lütfu diyebileceğim bir şekilde ev buldum ve kredi çekip aldım. Daha dün taşındım evime. Kaç zamandır bunun sıkıntısını çekiyordum. Çok şükür darısı isteyenlerin başına.

Hayırlı uğurlu olsun güle güle oturursun inşaallah...

tatarix

Almış oldugun motorumdan memnun kalmana gercekten cok sevındım.tabı senı tanıdıgıma da.Bugune kadar kullanmıs oldugum hiçbir motoru hor kullanmadım ve kullanmam da.ılk motorumu alabılmek ıcın aylarca maaş ımdan kestım,bir mal sahibi olmak kolay gorunsede o kadar kolay degıl bu yuzden kendıme baktıgım kadar motorlarıma da bakarım..
İnşaallah en yakın zamanda gönlünden geçen en güzel motoru alırısn..
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Tem 2007
Mesajlar
2
Sevgili Motobey,
Teşekkür ederim verdiğin cevap için. Valla durma koş diyorsun ama biraz daha zamana ihtiyacım var. Bu arada evin hayırlı uğurlu olsun. Güle oynaya oturursun inşallah:cat:

Sevgili Baco,
Aslınada senin motor da alınabilir gibi geliyor bana. Forumu baştan sona okumuş biri olarak edindiğim izlenim budur. Ancak dediğim gibi biraz zamana ihtiyacım var. Gerçi gönlümden geçen motorunu hiç satmaman. Çünkü eminim sana çok yakışıyordur. Sevgilerimle:)
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
alsında yakışır gibi bu motora ama hareket kabiliyetini sınırlar trafikte uzun yolda çok güzel ama...
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
bugün bumerang nickli kıvanç arkadaşımla tanıştım. sağolsun motorunu inceletti test etmeme de izin verdi. böylece ilk kez bi enduronun gidonuna geçtim.

asyanın bana verdiği genel his ve izlenim çok iyiydi. yüksek oturuş, rahat görüş açıları keyifli bi sürüş olacağı kesin. şu an çok alçak bi refüjden bile atlayamayıp kavşaklardan u dönüşü yaptığım gözönüne alındığında aslında tr şartları için iyi bi seçim bu motor.
bi de şanzımanı çok hoşuma gitti debriyaj levyesi de vites koluda çok yumuşaktı rahattı.
böylece yeni başlamış sayılabilecek motosiklet serüvenimde kendime uygun tarzı seçmeye bi adım daha yaklaşmış oldum.
kendisine selamlar buradan.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
199
bugün bumerang nickli kıvanç arkadaşımla tanıştım. sağolsun motorunu inceletti test etmeme de izin verdi. böylece ilk kez bi enduronun gidonuna geçtim.

asyanın bana verdiği genel his ve izlenim çok iyiydi. yüksek oturuş, rahat görüş açıları keyifli bi sürüş olacağı kesin. şu an çok alçak bi refüjden bile atlayamayıp kavşaklardan u dönüşü yaptığım gözönüne alındığında aslında tr şartları için iyi bi seçim bu motor.
bi de şanzımanı çok hoşuma gitti debriyaj levyesi de vites koluda çok yumuşaktı rahattı.
böylece yeni başlamış sayılabilecek motosiklet serüvenimde kendime uygun tarzı seçmeye bi adım daha yaklaşmış oldum.
kendisine selamlar buradan.

debriyaj balatalrını eline aldığın zaman yumuşak yumşak görüşürz artık:queen:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
15
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/22974-honda-cbf150-155.html

linkteki honda cbf150 deki çantalardan takan yok mu :) kappa 35 lik..sağa sola arkaya...

Ben Givi'nin 35litrelik arka cantasini taktirdim 3 hafta once. Gayet iyi duruyor alet ustunde. Uygun bir zamanda fotografini cekip gonderebilirim. Yan cantalar sehirici trafiginde sorun yaratir, bence o yuzden gerek yok bizim aletlerde. Uzun yola ciktigimizda bir yarari olacaktir yan cantalarin.
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Motorun çantalı resimlere bekliyoruz hızlıat:)
Çantanın uzun yolda rüzgardan etkisi nasıl oluyo bide?
 
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
15
bugün bumerang nickli kıvanç arkadaşımla tanıştım. sağolsun motorunu inceletti test etmeme de izin verdi. böylece ilk kez bi enduronun gidonuna geçtim.

asyanın bana verdiği genel his ve izlenim çok iyiydi. yüksek oturuş, rahat görüş açıları keyifli bi sürüş olacağı kesin. şu an çok alçak bi refüjden bile atlayamayıp kavşaklardan u dönüşü yaptığım gözönüne alındığında aslında tr şartları için iyi bi seçim bu motor.
bi de şanzımanı çok hoşuma gitti debriyaj levyesi de vites koluda çok yumuşaktı rahattı.
böylece yeni başlamış sayılabilecek motosiklet serüvenimde kendime uygun tarzı seçmeye bi adım daha yaklaşmış oldum.
kendisine selamlar buradan.

sevgili chopperrider,çok teşekkür ederim tanıştığımıza da tekrar memnun oldum her zaman beklerim.
sevgili road debriyaj balatasını eline almaktan bahsetmişsin.bunu biraz daha açarsan sevinirim.ben motoru ilk aldığımda debriyaj teli yağsız çalışıyordu bunun yanında öle yerlerden dolaştırmışlar ki nasıl çalışıyordu hala şaşıyorum.alır almaz gereken değişiklikleri ve yağlamaları yaptım eğer fırsatın varsa bi gün buyur gel sana debriyajın ne kadar rahat ve kavramanın ne denli sıhhatli olduğunu test ettireyim.hepinize selamlar......
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
8
slm arkdaşlar motoru almaya karar werdim paramı denkleştirdim ancak bu motora ist ulaşamıyorum servisleri arıyorum daha motorun ismini telaffz etmekte bile zorlanıyolar ist oturan arkadaşlar warsa lütfen yardımcı olsun [email protected] bilgili arkadaşlar msn i eklerse sewinirim saygılar ....
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Motorun 0 km si ankaradada yok ama burada önünden kaporayı aldıktan sonra başka illerden servislerden istiyolar oradaki servisler sanada öyle yapabilirler.
Asya motorun sitesinden adresleirni alabilirsin.Değişik servislerede sor bence...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst