Marmok Dönüşü CİNE'de ölümlü motor Kazası...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
39
Sınıflandırma yapılması yanlış teorik anlamda evet,ama pratiğe baktığımızda trafikte en saçma sapan hareketleri yapıp kendilerinin ve başkalrının hayatlarını tehlikeye atanlar nedense hep SS kullanıcıları:silent:
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
838
Görkem, sana hem katılıyor, hem de katılmıyorum. Evet 125 cc lik motorlarla da arkadaşlarımızı kaybettiğimiz oldu, fakat gerçek SS'ler (cbr 125'i, racer 200'ü falan SS saymıyorum, çünkü değil) yani CBR 600 gibi, ZX6R gibi, bunların 1000'likleri de var v.s. motorlar kesinlikle insanı hız yapmaya teşvik ediyor. Çünkü yavaş gidemiyorsunuz, çünkü düşük hızda hararet yapıyor, çünkü düşük hızda motor tekliyor, çünkü makinalarda konfor minimum düzeyde tutulmuş (debriyaj, sele, gidon), çünkü bu motorların amacı gezmek değil, yarışmak!!! Sen bu motoru alıyorsan yarışacaksın demektir. Gerek pistte yarışacaksın, gerek trafikte yanından geçen başka bir motorla yarışacaksın veya kendinle yarışacaksın. Ki yarışmadıkça bahsettiğin adrenalin salgılanmayacaktır, yarışmak zorundasın, çünkü yarış motoru almışsın. Ama bu forumda diğer ismi geçen makinalar olan Fazer, VFR gibi makinalar yarışmak amacıyla üretilmediği için, bunları daha yavaş ve daha uzun süreli yolculuklarda konfordan ödün vermeyerek kullanma şansın var.
Ben geçenlerde ZX6R kullandım, SS'in ne demek olduğunu biliyorum. Benim motorum 800cc, fakat ZX6R ile karşılaştırılmayacak kadar konforlu ve sakin. Kullanan önemli, fakat kullanılan motor da önemli...ben kendi adıma kimseye SS önermiyorum...

Boy, herkesle tartışma be kardeşim, biraz seçici ol:) git akranına sataş:mrgreen:

Kafadan uydurma şeyleri kimse buraya yazmasın, yanlış bilgilendirme yapıyorsunuz, vebali sizin boynunuzadır!
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
1,922
bazı arkadaşların yazdıklarına sadece gülüyorum iyi ozaman ferarileri porşeleri mersedesleri 200geçen bütün araçları men edelim yaw biraz saksıları çalıştırın senelerdir ss kulanan arkadaşlar var demekki kuralara göre kulanınca oluyormuş bazı arkadaşlarda varki eğitim almadan hiç motor binmeden buraya topik açıyorlar aceba 600fmi yoksa 600rr mı alsam diyorlar kaza yapıncada ya gördünmü ss makinalar nekadar tehlikelimiş tabi tehlikeli olur çocuk oyuncağı değil avrupada 125cc le başlıyorsun 600cc geçene kadar en az zanederim ya 2yıl yada 4yıl geçmesi lazım
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
Sınıflandırma yapılması yanlış teorik anlamda evet,ama pratiğe baktığımızda trafikte en saçma sapan hareketleri yapıp kendilerinin ve başkalrının hayatlarını tehlikeye atanlar nedense hep SS kullanıcıları:silent:

bence hiçte öyle değil, ss'ler dikkat çektiği için sana öyle geliyor. scooterlar istanbul içinde acayıp kullanıyorlar. yakında bir araştırma yapıp servislerdeki kazalı scooterların resmi çekip gösterecem. istanbulda scooter kazalarından kimbilir kaç para kazanıyor. bir bilsen yarın bir tane servis açardın.

Görkem, sana hem katılıyor, hem de katılmıyorum. Evet 125 cc lik motorlarla da arkadaşlarımızı kaybettiğimiz oldu, fakat gerçek SS'ler (cbr 125'i, racer 200'ü falan SS saymıyorum, çünkü değil) yani CBR 600 gibi, ZX6R gibi, bunların 1000'likleri de var v.s. motorlar kesinlikle insanı hız yapmaya teşvik ediyor. Çünkü yavaş gidemiyorsunuz, çünkü düşük hızda hararet yapıyor, çünkü düşük hızda motor tekliyor, çünkü makinalarda konfor minimum düzeyde tutulmuş (debriyaj, sele, gidon), çünkü bu motorların amacı gezmek değil, yarışmak!!! Sen bu motoru alıyorsan yarışacaksın demektir. Gerek pistte yarışacaksın, gerek trafikte yanından geçen başka bir motorla yarışacaksın veya kendinle yarışacaksın. Ki yarışmadıkça bahsettiğin adrenalin salgılanmayacaktır, yarışmak zorundasın, çünkü yarış motoru almışsın. Ama bu forumda diğer ismi geçen makinalar olan Fazer, VFR gibi makinalar yarışmak amacıyla üretilmediği için, bunları daha yavaş ve daha uzun süreli yolculuklarda konfordan ödün vermeyerek kullanma şansın var.
Ben geçenlerde ZX6R kullandım, SS'in ne demek olduğunu biliyorum. Benim motorum 800cc, fakat ZX6R ile karşılaştırılmayacak kadar konforlu ve sakin. Kullanan önemli, fakat kullanılan motor da önemli...ben kendi adıma kimseye SS önermiyorum...

Boy, herkesle tartışma be kardeşim, biraz seçici ol:) git akranına sataş:mrgreen:

Kafadan uydurma şeyleri kimse buraya yazmasın, yanlış bilgilendirme yapıyorsunuz, vebali sizin boynunuzadır!


tartışmak güzeldir. farkında olmadan insan çok şeyler öğrenir. senin motorunun sakin bir motor olduğu söylemişsin. bana senin motorunun özelliklerini yazabilirmisin kaç hp? 0-100 hızlanması kaç ? R6 ile karşılaştırmak istiyorum. hızlanmada aralarında yarım saniye bile yoktur. herşey kullanıcıda bitiyor. sen sakinsen motorda sakindir, sen agresifsen motorda agresiftir.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Ocak 2007
Mesajlar
506
körfez pistinden istanbul a dogru donerken yanımdan cizgi gibi gecen fz6 ve gsr 600 vardı.hatta opet mehmetcik tesislerinde mola vermiş iki arkadas birinde 1000rr diğerinde suzuki gsr 600 var.beraber gidiyorlar. şimdi fz6 olsun gsr600 olsun,hornet yada er6 f olsun bu naked ların ss den ne farkı var? 1000rr ile hemen hemen kafa kafaya gidebilen bir naked. ss olmadıgı için masum mu?
 
Katılım
16 Haz 2007
Mesajlar
104
tipik Türk zihniyeti, yasakla gitsin ..... tüm motosikletleri yasaklayalım. hatta şekerleme ve çukulatalarda yasaklansın, ne de olsa dişleri çürütüyor di mi ?

her tarz motorun ayrı bir sürüş keyfi ve güzelliği vardır. evet ss makinalar süratlidir ama her tür motoru sürmek için, önce tecrübelenmek, kendini ve motorunu tanımak ve bunlara uygun kullanmak gerek. sadece ss'ler ya da 800cc üstü tehlikeli diyebiliyorsanız, yeterli eğitimi ve tecrübeyi alamamışsınız demektir, ilk fırsatta bir eğitim merkezine uğrayın derim
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
838
edy, tartışmak güzeldir fakat boy'un...şimdi nasıl yazsam da kimse alınmasa bilmiyorum:) boy'a hafif gelir diyorum bu son cevap verdiği konu:) Çünkü o yazılanların yanlış olduğunu buradaki en bilinçsiz kullanıcı bile anlamıştır...
Benim motorun hızlanma verilerini bilmiyorum, son buluşmamızda da dediğim gibi 'ben motosiklet alırken hızlanmasına değil, duruşuna bakarak alırım' :) Ama 85 bg gücünde oduğunu biliyorum... tamam gaz açınca belki yarım saniye bile fark yoktur, ama R6 hızlanmaya teşvik ederken, F800 etmez (en azından beni etmiyor), ben bunu diyorum. Ben bildiğimi söyleyebilirim, ZX6R'ı yavaş ve sakin kullanamadım, ama F800'le sahilde 60-70'le gidebiliyorum, biliyorsun ki motorların kendilerne göre karakteristikleri var ve bu kullanım tarzlarını belirliyor. Sen 8000 dev.dk.'da vites değiştirmek zorundayken, ben 5000 dev.dk.'da değiştirebiliyorum mesela...bence faktör %100 kullanıcı değil, belki fifty fifty...
 
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
300
öncelikle Allah rahmet eylesin.
Topicle alakalı olmadığı halde birsürü örümcek kafadan çıkabilecek fikirler atılmış ortaya.
Yasaklar, sınıflandırmalar....
Temsili sorular
Soru 1: Sizin şeridinize girmiş kamyonla kafa kafaya giriyorsunuz SS sürücüsümü hayatta kalır enduro sürücüsümü?

Soru 2: 90 km/h hızla (kanunda izin verilen hız 70 km/h dır isterseniz 70 olarakta kabul edebilirsiniz) öndeki araçtan dökülen yağ birikintisine girdiniz kontrolü kaybedip bariyerlere savruldunuz ve bariyerin demiri 2 bacağınızın arasına girince durdunuz. SS sürücüsününmü birdaha çocuğu olmaz maxi scooter sürücüsününmü?

Soru 3: E5 te 50 km/h ile ilerlerken soldaki sürücünün kör noktasına girdiğiniz an ani bir şerit değiştirme ile sizi motosikletten düşürür, arkadan gelen aracın altında paspas olursunuz ss sürücüsümü hayatta kalır chopper sürücüsümü?

Soru 4: 1 sokak ötedeki bankadan para çekmeye çıktınız kaskıda takmadınız hızınız 20 km/h. kediye çarpmamak için üzerinize kıran araç sürücüsü sizi düşürür kafayıda kaldırıma vurursunuz. ss mi hayatta kalır bisiklet sürücüsümü
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Topicle alakalı olmadığı halde birsürü örümcek kafadan çıkabilecek fikirler atılmış ortaya.


kelimeleri düzgün seçelim beyler...burada konu birazda sizin sağlığınız canınız...bunu düşündüğüm için dediysen evet örümcek kafalıyım...yasakcı zihniyetden yanayım...öyle olsun...
 
Son düzenleme:

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
arkadaşlar bence bu topik altında bu kadar tartışma yeter, yeni bir topik açıp orda tartışalım ss olyanı. bu konu tartışılmalı, benim savundum konu supersportlar tehlikeli değildir değil. benim savunduğum konu diğer tarz motorlarında masum olmadığı. enduro kimli altına saklanıp 200km hızları görebilen motorlar.peki ya touring tarzı motorlarda ''hiç masum değil''.
 
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
300
Kelimeler gayet düzgün, kimsye hakaret vs yok yasaklarla varılabilinecek nokta bellidir. Kurallara uymayan kendi canını düşünmeyen kendi bilir.

Doğuda şerefsizler cep telefonuyla bomba patlatıyo diye cep tel yasaklayalım.

İlkokuldada böyleydi demek hala aynı kafa; boş derste sos oynamak için hoca izin verirdi arkada iki kişi konuşuyor diye önümüze kitap açtırırlardı.

Sitede bisiklet serbestti manyağın biri hız denemesi yapıp çocuğa çarpınca yasaklandı.

Askerde gece karakolda jandarma şortuyla gezerdik akıllının biri donla koridoru aşınca yasaklandı
 
Katılım
7 Haz 2005
Mesajlar
593
Sevgili arkadaşlar
Önce Ölene ALLAHTAN rahmet , geride bıraktıklarına da sabır diliyorum.
Burada benim naçizane fikirlerim var (TEHLİKE) kullandığımız makina gücü ne olursa olsun tehlikeli bir alettir, aynen silah gibi . bir silahı elinize aldığınızda tehlikesini unutarak ( şarzörü çıkarmış olsanız dahi ) namludaki mermiyi unutarak tetiğe dokunduğunuzda kaza meydana gelir . daha sonra şeytan doldurdu olur , sanki şeytanın başka işi yok senin silahınla oynuyor. Kullandığımız motor da bence ayni. gücü ne olursa olsun tehlikenin farkında olmadan, sağ eliniz gaza biraz dokunursa tehlike başlar benim de 600 cc bir motorum var, (Honda shadow) sürat için değil konfor ve gezi amaçlı üretilmiş bir motor ama yeri geliyor 150 klm hıza çıktığım oluyor ama normalde 90 - 100
klm.renin üzerine çıkmam marmok dönüşümde de 90 klm. hızla giderken beni aynen kendi şeridimde sollayan, karşıdan beni göre göre şeridime girip önündeki aracı geçmeye çalışan birçok bilinçsiz sürücülerle karşılaştım .bu sadece son olayı aktarmaya çalışıyorum hayatta buna benzer olaylarla çok karşılaştım biraz tecrübem ve biraz şansım ve daha çok da sabrım sayesinde hayattayım Allahıma şükür. yaşım 67 yıllardır motor kullanırım öğrendiğim tek şey, sabırlı olmak gaza gelmeden kızmadan motoruma hakim olmaya çalışmaktır. elinizin altındaki makina ne olursa olsun tehlikeyi unutmadan ona göre davranmaktır.Eskiden kamyonların arkasında birçok yazılar yazılırdı , önünü görmeden sollama evine acı haber yollama , acele giden ecele gider vs. burada kim hangi tavsiyede bulunursa bulunsun , ne derse desin biz tehlikeyi unuttuğumuz anda silahımızı şeytan, doldurmaya devam edecektir. Lütfen tehlikeyi unutmayıp gaza gelmeyelim, gaz vermeyelim. Herkese keyifli sürüşler kazasız belasız inşallah
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@skywalker_
Sınıflandırma yapılması yanlış teorik anlamda evet,ama pratiğe baktığımızda trafikte en saçma sapan hareketleri yapıp kendilerinin ve başkalrının hayatlarını tehlikeye atanlar nedense hep SS kullanıcıları
Bunun nedeni insanların kendini bilmezliği, sonradan görmeliği... Daha önce hiç SS kullanmamış biri SS üstüne oturunca havaya giriyor, kendini Rossi sanıyor. Unutmayın ki her SS kullanıcısı deneyimli, tecrübeli veya becerikli değildir! Daha önce de yarış motorlarının diğer motorlardan çok farklı olduğunu defalarca söyledim. Kendini veya başkasını tehlikeye sokmak tamamen kişiyle ilgilidir, altınızdaki motorun modeliyle ilgili değil. SS tipi motorlara genelde gençler olmak üzere çok ilgi duyuluyor. Deneyim sahibi olmadan binince de bu tür sonuçlar ortaya çıkıyor.

@songokhu
Sorular saçma olmuş biraz...

Soru 1: Sizin şeridinize girmiş kamyonla kafa kafaya giriyorsunuz SS sürücüsümü hayatta kalır enduro sürücüsümü?
Bunun motorun modeliyle ne ilgisi var? Eğer enduro ile yandaki mıcırlara girer kurtulurum diyorsan, gittiğin sürate göre değişir. SS ile frene abanırım, kısa sürede dururum diyorsan, o da kullanıcıya göre değişir. Daha doğru düzgün fren yapmayı bilene rastlamadım, genelde panik yapıp ya frene abanıp takla atıyorlar, ya da gidonu kırıp yoldan çıkıyorlar. Saçma bir soru olmuş.

Soru 2: 90 km/h hızla (kanunda izin verilen hız 70 km/h dır isterseniz 70 olarakta kabul edebilirsiniz) öndeki araçtan dökülen yağ birikintisine girdiniz kontrolü kaybedip bariyerlere savruldunuz ve bariyerin demiri 2 bacağınızın arasına girince durdunuz. SS sürücüsününmü birdaha çocuğu olmaz maxi scooter sürücüsününmü?
Yağa girdiğin zaman motora hakim olamayıp yere düşüp motordan ayrılarak sürüklenme olasılığın yüksektir. Bu durumda her iki sürücünün başına gelecek şey aynı olacaktır. Saçma bir soru olmuş.

Soru 3: E5 te 50 km/h ile ilerlerken soldaki sürücünün kör noktasına girdiğiniz an ani bir şerit değiştirme ile sizi motosikletten düşürür, arkadan gelen aracın altında paspas olursunuz ss sürücüsümü hayatta kalır chopper sürücüsümü?
Eğer deneyimli bir sürücüysen hiçbir aracın kör noktasında kalmamayı öğrenmişsindir demektir. Bu durumda altındaki aracın modeli fark etmeyecektir. Saçma bir soru olmuş.

Soru 4: 1 sokak ötedeki bankadan para çekmeye çıktınız kaskıda takmadınız hızınız 20 km/h. kediye çarpmamak için üzerinize kıran araç sürücüsü sizi düşürür kafayıda kaldırıma vurursunuz. ss mi hayatta kalır bisiklet sürücüsümü
Aynı hızda düştüysen motordan veya bisikletten düşmüşsün hiç farketmez. Deneyimli bir sürücü isen ara sokakta bile kask takman gerektiğini öğrenmiş olman gerekir. Saçma bir soru olmuş.

@necdet
biraz saksıları çalıştırın senelerdir ss kulanan arkadaşlar var demekki kuralara göre kulanınca oluyormuş bazı arkadaşlarda varki eğitim almadan hiç motor binmeden buraya topik açıyorlar
Aynen demek istediğim şey budur. Ben 18 senedir motor kullanıyorum, son 8 senedir de 600cc ve 1000cc yarış motoru kullanıyorum, şu anda da Superbike kategorisinde 1000cc motorla yarışıyorum. Şu ana kadar yarış motoruyla trafikte yaptığım bir kaza olmadı. Bir kez CBR125 ile kendi hatam nedeniyle üzerime kapı açtılar ve sol işaret parmağım kırıldı sadece. Dikkat! 125cc motorla oldu bu kaza. Üstelik beni tanıyan arkadaşlar nasıl kullandığımı da bilirler. Demek ki ölmeden de bu tip motorlara binilebiliyormuş! Motor üstüne oturmamış insanların abuk subuk yorumlarından bıktım artık!
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Memo abi songokhu sizin kulvarda ve cephedeydi...dost ateşiyle vurdun çocuğu...:p ya hani yazmıcaktım bişey...mızıkcıyım ben...
 
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
300
@skywalker_

Bunun nedeni insanların kendini bilmezliği, sonradan görmeliği... Daha önce hiç SS kullanmamış biri SS üstüne oturunca havaya giriyor, kendini Rossi sanıyor. Unutmayın ki her SS kullanıcısı deneyimli, tecrübeli veya becerikli değildir! Daha önce de yarış motorlarının diğer motorlardan çok farklı olduğunu defalarca söyledim. Kendini veya başkasını tehlikeye sokmak tamamen kişiyle ilgilidir, altınızdaki motorun modeliyle ilgili değil. SS tipi motorlara genelde gençler olmak üzere çok ilgi duyuluyor. Deneyim sahibi olmadan binince de bu tür sonuçlar ortaya çıkıyor.

@songokhu

Sorular saçma olmuş biraz...

Soru 1: Sizin şeridinize girmiş kamyonla kafa kafaya giriyorsunuz SS sürücüsümü hayatta kalır enduro sürücüsümü?
Bunun motorun modeliyle ne ilgisi var? Eğer enduro ile yandaki mıcırlara girer kurtulurum diyorsan, gittiğin sürate göre değişir. SS ile frene abanırım, kısa sürede dururum diyorsan, o da kullanıcıya göre değişir. Daha doğru düzgün fren yapmayı bilene rastlamadım, genelde panik yapıp ya frene abanıp takla atıyorlar, ya da gidonu kırıp yoldan çıkıyorlar. Saçma bir soru olmuş.

Soru 2: 90 km/h hızla (kanunda izin verilen hız 70 km/h dır isterseniz 70 olarakta kabul edebilirsiniz) öndeki araçtan dökülen yağ birikintisine girdiniz kontrolü kaybedip bariyerlere savruldunuz ve bariyerin demiri 2 bacağınızın arasına girince durdunuz. SS sürücüsününmü birdaha çocuğu olmaz maxi scooter sürücüsününmü?
Yağa girdiğin zaman motora hakim olamayıp yere düşüp motordan ayrılarak sürüklenme olasılığın yüksektir. Bu durumda her iki sürücünün başına gelecek şey aynı olacaktır. Saçma bir soru olmuş.

Soru 3: E5 te 50 km/h ile ilerlerken soldaki sürücünün kör noktasına girdiğiniz an ani bir şerit değiştirme ile sizi motosikletten düşürür, arkadan gelen aracın altında paspas olursunuz ss sürücüsümü hayatta kalır chopper sürücüsümü?
Eğer deneyimli bir sürücüysen hiçbir aracın kör noktasında kalmamayı öğrenmişsindir demektir. Bu durumda altındaki aracın modeli fark etmeyecektir. Saçma bir soru olmuş.

Soru 4: 1 sokak ötedeki bankadan para çekmeye çıktınız kaskıda takmadınız hızınız 20 km/h. kediye çarpmamak için üzerinize kıran araç sürücüsü sizi düşürür kafayıda kaldırıma vurursunuz. ss mi hayatta kalır bisiklet sürücüsümü
Aynı hızda düştüysen motordan veya bisikletten düşmüşsün hiç farketmez. Deneyimli bir sürücü isen ara sokakta bile kask takman gerektiğini öğrenmiş olman gerekir. Saçma bir soru olmuş.

@necdet

Aynen demek istediğim şey budur. Ben 18 senedir motor kullanıyorum, son 8 senedir de 600cc ve 1000cc yarış motoru kullanıyorum, şu anda da Superbike kategorisinde 1000cc motorla yarışıyorum. Şu ana kadar yarış motoruyla trafikte yaptığım bir kaza olmadı. Bir kez CBR125 ile kendi hatam nedeniyle üzerime kapı açtılar ve sol işaret parmağım kırıldı sadece. Dikkat! 125cc motorla oldu bu kaza. Üstelik beni tanıyan arkadaşlar nasıl kullandığımı da bilirler. Demek ki ölmeden de bu tip motorlara binilebiliyormuş! Motor üstüne oturmamış insanların abuk subuk yorumlarından bıktım artık!
Allahta seni güldürsün bende onu diyorum yukarıki örneklerde ha ss ha diğerleri ne farkeder.
Sen benim cevapları ss den yana kullandığımı sandın herhalde

Bu arada eğer şeritte veya 2 şerit arasında diğer araçların arasından yol alıyorsan hızına göre
saniyenin onda biride olsa bir an kör noktaya muhakkak gelirsin. Kör noktada sürüş akılsızların işidir
ama o kör noktadan muhakkak geçersin.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Allahta seni güldürsün bende onu diyorum yukarıki örneklerde ha ss ha diğerleri ne farkeder.
Sen benim cevapları ss den yana kullandığımı sandın herhalde

bu şu anlama geliyor...Mehmedim artık her yazıyı direkt ss saldırısı olarak değerlendiriyor..yetişemedi hepimize tabi...:queen:bi sağdan bi soldan...sattırcam ona 1000 rr ı...cbf 150 aldırcam ona...:p


ortam yumuşasın biraz dimi...
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@mete_han
bu şu anlama geliyor...Mehmedim artık her yazıyı direkt ss saldırısı olarak değerlendiriyor..yetişemedi hepimize tabi...
Abicim ben SS ile ilgili birşey demedim, songokhunun sorduğu soruların saçmalığı ile ilgili yorum yaptım. Sorular altındaki motora göre sonuçları değişmeyecek sorular. Benim önemle vurgulamak istediğim şey motoru değil sürücüyü değerlendirmek. Yoksa isteyen SS kullansın istemeyen kullanmasın. Trafikten men edilmesi olayı da ayrı bir komedi!
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Shamyl

Benim savunduğum

Hiçbir insan SS aldım diye yollara çıkıp gazı sonuna dayamaz...
Insanlar hız yapmayı sevdikleri için SS alır...

Yani öldüren SS değil , insandır!!!

"fakat gerçek SS'ler (cbr 125'i, racer 200'ü falan SS saymıyorum, çünkü değil) yani CBR 600 gibi, ZX6R gibi, bunların 1000'likleri de var v.s. motorlar kesinlikle insanı hız yapmaya teşvik ediyor. "

demişsin.... bence hız yapmaya meğilli insan altına ne verirsen ver hız yapacaktır... Misal , senin makinan SS mi? Hayır değil , Sport ama supersport değil... Ama ben o makinaya oturduğum an tem'e çıkıp sınırlarımı zorladım, sana da bahsetmiştim... Bu insanın içinde olan birşey... Eğer 200 yaparken temde biryere çarpsaydım , sport makineler mi öldürücü olacaktı?

Veya Dt125... Iki zamanlı 130'u geçebilen bir makine... Ama klasmanı farklı , bu motorla teme çıkmıyorsunuz , bu motorla daracık dağ yollarında keskin dikenler ve koca ağaçlar arasında hız yapıyorsunuz... Geçen ay kamp gezimde dağ yollarında sınırlarımı zorladım , 130 ile bir ağaca girseydim sizce sağ kalır mıydım... Ondan sonra special cross'lar mı tehlikeli olurdu...

Motosikleti tehlikeli yapan insandır , bunu sonuna kadar savunurum...
 
Son düzenleme:

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@songokhu
Bu arada eğer şeritte veya 2 şerit arasında diğer araçların arasından yol alıyorsan hızına göre saniyenin onda biride olsa bir an kör noktaya muhakkak gelirsin. Kör noktada sürüş akılsızların işidir ama o kör noktadan muhakkak geçersin.
Saniyenin onda biri kadar geçen süre çok önemli değil. Kör noktada uzun süre giden sonra araba üzerime kırdı diyen bir sürü olay biliyorum.
 
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
300
@mete_han

Abicim ben SS ile ilgili birşey demedim, songokhunun sorduğu soruların saçmalığı ile ilgili yorum yaptım. Sorular altındaki motora göre sonuçları değişmeyecek sorular. Benim önemle vurgulamak istediğim şey motoru değil sürücüyü değerlendirmek. Yoksa isteyen SS kullansın istemeyen kullanmasın. Trafikten men edilmesi olayı da ayrı bir komedi!

Niye saçma olsun yasklamak saçma değilde bu sorularmı saçma?
Hem eminim en az 2 tanesi literatürde vardır
Tamam işte bende onu diyorum ha ss ha diğerleri Hep ss lere **k atılıyor diyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst