Baştan söyleyeyim lastik uzmanı değilim ve motor tecrübem 2 aylık. Bizim motorların orijinal lastiği de Duro. Kaya kaya bir hal oluyor. İlk aldığımda bu kaymalar dikkatimi çektiği için lastiğin üzerindeki bilgileri okudum. İlk dikkatimi çeken kocaman "NYLON" yazısı oldu. Bildiğim kadarıyla lastiğin ana maddesi kauçuk ve farklı karışımlarla hamur farklılıkları yaratılıyor. Bu ise NYLON. Yani anladığım kadarıyla gram kauçuk yok. Diğer lastiklerle 1 e 3 veya 4 fiyat farkının temel sebebi de bu sanırım.
Buradan Duro'nun kalitesiz olduğu sonucunu çıkarmıyorum çünkü adam kocaman yazmış üstüne NYLON diyor. Belki kauçuk lastikleri de vardır ve kalitelidir, bilemem. Ama görünen o ki varoluş nedeni ucuz Çin motorlarının ucuz kalabilmesini sağlamak amacıyla orijinal ekipman olarak ucuz lastik sağlamak. Bence piyasadaki bu boşluğu görmüşler. Ticari olarak akıllıca. Kullanıcı olarak bize düşen kısmı ise çin veya japon motoru alma seçimindeki kadar çetrefilliAma şahsi kanaatim -yukarıda söylemiş arkadaşım- lastik tasarruf edilecek bir kalem değil, ister 2 ister 4 tekerli olsun.
Sevgili necropolis, Gerçi lastik uzmanı olmadığını ve 2 aylık motosiklet kullanıcısı olduğunu söylemişsin ama bu kadar araştırmadan ve bilinçsiz bir yorum yapman çok tuhaf olmuş.
Çok merak ediyorum acaba üzerinde "NYLON yazmayan herhangi bir lastik markası gördün mü?
Motosiklet olsun otomobil olsun bütün markaların hepsinin üzerinde NYLON yazar. Bu o lastiğin nylondan imal edildiğini göstermez
Yani birçoğumuzun kalitesiz herhangi bir ürün için kullandığımız "dandik" anlamına gelen nylon ile ilgisi yoktur. :wiinkk:
Buradaki yorumlardan sonra kafaya taktım ve Konar 'ı aradım. Bu konunun link'ini verdim. Buradaki şikayetlerin hepsini de şifai olarak dile getirdim. Özellikle Sitelerindeki eksikliklerden ve insanların Duro lastiklerini almak istediklerini ama bir türlü alabilecekleri bayileri bilemediklerini söyledim. Firma yetkilisi Ümit bey buna çok memnun oldu ve sitede yapılan bütün yorumları dikkate alacaklarını, sitelerinin yeni düzenlendiğiniz ve bu söylediğimiz eksikliklerde haklı olduğumuzu, en kısa zamanda bu konuyu halledeceklerini söyledi. Umarım gösterdiği duyarlılığı fiiliyata döker.
Baştan söyleyeyim lastik uzmanı değilim ve motor tecrübem 2 aylık. Bizim motorların orijinal lastiği de Duro. Kaya kaya bir hal oluyor. İlk aldığımda bu kaymalar dikkatimi çektiği için lastiğin üzerindeki bilgileri okudum. İlk dikkatimi çeken kocaman "NYLON" yazısı oldu. Bildiğim kadarıyla lastiğin ana maddesi kauçuk ve farklı karışımlarla hamur farklılıkları yaratılıyor. Bu ise NYLON. Yani anladığım kadarıyla gram kauçuk yok. Diğer lastiklerle 1 e 3 veya 4 fiyat farkının temel sebebi de bu sanırım.
Buradan Duro'nun kalitesiz olduğu sonucunu çıkarmıyorum çünkü adam kocaman yazmış üstüne NYLON diyor. Belki kauçuk lastikleri de vardır ve kalitelidir, bilemem. Ama görünen o ki varoluş nedeni ucuz Çin motorlarının ucuz kalabilmesini sağlamak amacıyla orijinal ekipman olarak ucuz lastik sağlamak. Bence piyasadaki bu boşluğu görmüşler. Ticari olarak akıllıca. Kullanıcı olarak bize düşen kısmı ise çin veya japon motoru alma seçimindeki kadar çetrefilliAma şahsi kanaatim -yukarıda söylemiş arkadaşım- lastik tasarruf edilecek bir kalem değil, ister 2 ister 4 tekerli olsun.
Öncelikle dandik anlamında "naylon" yazmadım, nylon yazdım yanlış anlaşılmasın diye. Her lastikte nylon yazmayabilir ama çoğunda yazar ara katman olarak nylon kullanıldığını gösteriyor ki bazılarında kumaş/tekstil ürünlerde kullanılabilir nylon yerine.
Tekrar edeyim bu lastiklerin kauçuk içermediğini ana madde olarak nylondan imal edilmiş olduğunu düşünüyorum. Ama sadece bir düşünce, kesin bilgiye dayanmıyor. Eğer firma yetkilisi Ümit bey bu konuya da belge ve referanslarıyla bir açıklık getirirse -varsa- yanlış düşüncelerimizden de, ortalığı bulandırır vaziyetimizden de kurtulmuş oluruz. Sevgiler,
http://www.durotire.com/products/in...id=494&parent=Motorcycle&productparent=Street
"HF-918; Manufactured using the highest quality natural and synthetic rubber..."
Hem de yüksek kaliteli kauçuktan üretiyoruz diyorlar. Diyecek sözüm kalmamıştır. Hayırlı olsun.
KENDİME NOT : KARDEŞİM ATIP TUTMADAN ÖNCE WEB SİTESİNE BAKSANA
http://www.durotire.com/products/in...id=494&parent=Motorcycle&productparent=Street
"HF-918; Manufactured using the highest quality natural and synthetic rubber..."
Hem de yüksek kaliteli kauçuktan üretiyoruz diyorlar. Diyecek sözüm kalmamıştır. Hayırlı olsun.
KENDİME NOT : KARDEŞİM ATIP TUTMADAN ÖNCE WEB SİTESİNE BAKSANA
merhaba
bana da lazım, aradım bulamadım. 110-90-19 lazım. Bi adres telefon verebilir misin.