Büyük motora gereken tecrübe düzeyi nedir?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
273
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben motosiklet alalı 1 ay oldu (mondial mct 250) ve yaklaşık 500 km deyim. 23 yıl otomobil yani trafik tecrübem ve çocukluğumda bisiklet/mobilet tecrübem oldu. Bu 1 aylık süre içinde henüz ehliyet alamadığım için çok açılamadım ama trafiğe de çıktım. Amacım ise 2. el bir F650 almak.

Forumda ve diğer medyalarda büyük motorla başlamama, geçiş hakkında hemen herşeyi okudum. Ama ortalama bir süre ve km görmedim. (Hani garanti şartlarında vardır ya 30.000 Km veya 2 yıl, üstelik hangisi daha önce dolarsa:)) Tabii bu kişisel becerilere veya niteliklere göre değişken olması nedeniyle belirtilmemiş olabilir.

Sorum şu;
1- Genel kabul görmüş süre ve km var mıdır?
2- Bunu tecrübeli arkadaşlara soruyorum özellikle -forumda değil, motosiklette tecrübeli;)- benim gibi yaş ve trafik, bisiklet/mobilet tecrübesi olan biri için bu süre veya km ne kadar aşağı çekilebilir ?

NOT: Ben kendimi şu an F650'yi alıp rahatlıkla gezebilecek gibi hissediyorum ama bu kadar uyarıdan sonra danışmak istiyorum.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
98
Bence F650 GS kullanmak MCT 250 kullanmaktan daha kolay, güvenli ve rahattır. Maddi imkanlar elveriyorsa bir an önce terfi yap derim çin malından.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Merhabalar dostum.
Aslında km olarak herhangi bir km veya yıl vermek mümkün değil. Ben 2.5 yıldır motor kullanıyorum. Şu anda hiç durmadan otobanda 200km yol gidiyorum. Şehir içinde günde 150km'yi bulduğum gün oluyor. 2 motorum var. Hem scooter hemde vitesli. Ancak geçen okula giderken, okulun önünde yerler ıslaktı. Islak zeminde genelde hep arka freni kullanır ve çok dikkatli olurum. ancak, o gün kapıdaki öğretmen arkadaşlarımı selamlamak için kaskımın çene kilidini açmak istedim. O anda önüme bir öğrenci çıktı. Bende gayri ihtiyari ön frene bastım ve o gün havanın bulutlu olduğunu bizzat kendim gördüm. O ana kadar edindiğim bir tecrübe (ne olursa olsun okul önünde kaskını açacaksan daha dikkatli ol)

Tecrübenin nerede ve ne kadar zamanda kazanılacağı bilinemez. 23 yıldır trafikte kazanımlarından anlaşılacağı gibi, bir 23 yıl daha geçse tecrübe bitmez. O yüzden;

1- Güvenik kurallarına mutlaka uyulmalı.
2- hız ve dikkat kurallarına uyulmalı.
3- Motosiklette daha sabırlı ve hoşgörülü olunmalı.

Bu kurallara 1.km den itibaren uyulursa her zaman iyi bir sürücü olabilirsiniz.
 
Katılım
28 Ara 2004
Mesajlar
34
Bence 5000km yi bi devir..

Bende uzun yıllardır motosikletlerle iç içeyim ve arkadaşta olduğu gibi 2 motorum var. Ancak birinden inip diğerine bindiğimde bile alışkanlıklar hemen yerine oturmuyor. Bence vitesli motor tecrübeni birkaç bin kilometreye ulaşmadan yarım bırakıp bir üst sınıfa geçme.
Şunu düşünmende fayda var. Bineceğin motorun ürettiği tork, ağırlığı, yerden yüksekliği, manevra ve frenaj özellikleri ve tarzı tamamen farklı bi klasman.
Sezona girmeden halledeyim diyosan, geç bile kaldın. Ama yazın uzun yol yaparım, tecrübeyide o esnada kazanırım diyorsan... Senin bileceğin iş.
Allah şimdiden kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
hocam bence paran varsa hiç durma.Bu işin km si olmaz,yılı olmaz.Ama başta dikkatli olacaksın,motorunun gücü nedir,hızlanması nasıl iyi tanıyacaksın.Bunun içinde başta hiç acele etmeyeceksin,ağır takılacaksın.Gaz koluna iyi hükmedeceksin.Çünkü bunlar mct ye falan benzemiyor.Kola dokundugun gibi altından kaçacak sanıyorsun(mübalağa yok).
daha çok uzar.sözün özü miktarını ayarladıysan hiç durma,kendini bambaşka hissedeceksin...:)
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
387
hocam bence paran varsa hiç durma.Bu işin km si olmaz,yılı olmaz.Ama başta dikkatli olacaksın,motorunun gücü nedir,hızlanması nasıl iyi tanıyacaksın.Bunun içinde başta hiç acele etmeyeceksin,ağır takılacaksın.Gaz koluna iyi hükmedeceksin.Çünkü bunlar mct ye falan benzemiyor.Kola dokundugun gibi altından kaçacak sanıyorsun(mübalağa yok).
daha çok uzar.sözün özü miktarını ayarladıysan hiç durma,kendini bambaşka hissedeceksin


tamamen katılıyorum akıl yaşta değil baştadır derler altındaki makinanın neler yapabileceğini anlamakta bitiyo iş kazasız sürüşler diliyorum sana:cat:
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben motosiklet alalı 1 ay oldu (mondial mct 250) ve yaklaşık 500 km deyim. 23 yıl otomobil yani trafik tecrübem ve çocukluğumda bisiklet/mobilet tecrübem oldu. Bu 1 aylık süre içinde henüz ehliyet alamadığım için çok açılamadım ama trafiğe de çıktım. Amacım ise 2. el bir F650 almak.

Forumda ve diğer medyalarda büyük motorla başlamama, geçiş hakkında hemen herşeyi okudum. Ama ortalama bir süre ve km görmedim. (Hani garanti şartlarında vardır ya 30.000 Km veya 2 yıl, üstelik hangisi daha önce dolarsa:)) Tabii bu kişisel becerilere veya niteliklere göre değişken olması nedeniyle belirtilmemiş olabilir.

Sorum şu;
1- Genel kabul görmüş süre ve km var mıdır?
2- Bunu tecrübeli arkadaşlara soruyorum özellikle -forumda değil, motosiklette tecrübeli;)- benim gibi yaş ve trafik, bisiklet/mobilet tecrübesi olan biri için bu süre veya km ne kadar aşağı çekilebilir ?

NOT: Ben kendimi şu an F650'yi alıp rahatlıkla gezebilecek gibi hissediyorum ama bu kadar uyarıdan sonra danışmak istiyorum.

Her yeni motosiklet beraberinde bir alışma devresini de getirir.
Daha önce BBR büyük motor konusunu tartışmaya açmıştı.
Geneli katılmamakla beraber BBR'nin tespitlerinde bana göre haklı olduğu yerler var.
O konuyu okursan iyi olur. Linki hatırlayamadım.

Ben kendi düşüncelerimi de ekleyerek kısa bir özet geçmeye çalışayım.

Bana göre motosiklet kullanmada acemi yani daha yeni kullanmaya başlayan birinin hafif ve düşük beygir gücü- tork özelliklerine sahip motosiklet kullanması kendine olan güvenini arttıracağı gibi motosiklet korkusunu da üstünden atmasında faydalı olacaktır.

Hafif motoru yatmaktan kurtarmak daha kolay olacağından bir çok düşme tehlikesini daha kolay atlatmanızı sağlayacaktır.

Bu tür bir motosikleti kullanmaya alıştıktan sonra büyük bir motora geçmek aslında risklidir.
Ama aynı kullanım alışkanlıklarınızı sürdürürseniz!

Motosiklet seçerken kullanım alışkanlıklarınıza uygun kolay hakim olabileceğiniz bir motosiklet seçmek, motosiklet sevginizi uzun yıllara taşımanızı da sağlayacaktır.

Eğer imkanınız varsa almak istediğiniz motosikleti deneyin.
Hakim olamayacağınız hissine kapılırsanız da zamanla alışacağınızı hemen belirteyim.
Fakat aşırı korkutursa o motosikleti almayın.

Şimdi 250cc 76hp gücünde motor mu daha tehlikelidir?
Yoksa 500cc 35hp gücünde motor mu daha tehliklelidir?
Diye bir soru sorsam, bu sorunun cevabını herhalde verebilirsiniz.

Avrupada sürücü kurslarında 500cc motosikletlerle eğitim veriliyor.
Ama ehliyetinizi aldığınızda hemen büyük bir motosiklete sahip olamıyorsunuz.
Satın alsanız bile sigorta şirketleri kabul etmediklerinden binemiyorsunuz.
Tabii polis tarafından yakalanırsanız cezasıda ayrı....

Bir de kullanım amacınıza uygun bir motosiklet almanızı öneririm.
İstediğiniz model yoldışı dediğimiz arazide kullanmak üzere tasarlanmış bir motor.

Eğer şehiriçinde kullanacaksanız eski motorunuzun rahatını ararsınız söyleyeyim.

Ama araziye çıkacağım diyorsanız. Sınıfının en iyisi diyebileceğim bir motosiklet alacaksınız....
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
hocam bence paran varsa hiç durma.Bu işin km si olmaz,yılı olmaz.Ama başta dikkatli olacaksın,motorunun gücü nedir,hızlanması nasıl iyi tanıyacaksın.Bunun içinde başta hiç acele etmeyeceksin,ağır takılacaksın.Gaz koluna iyi hükmedeceksin.Çünkü bunlar mct ye falan benzemiyor.Kola dokundugun gibi altından kaçacak sanıyorsun(mübalağa yok).
daha çok uzar.sözün özü miktarını ayarladıysan hiç durma,kendini bambaşka hissedeceksin


tamamen katılıyorum akıl yaşta değil baştadır derler altındaki makinanın neler yapabileceğini anlamakta bitiyo iş kazasız sürüşler diliyorum sana:cat:

Birinci arkadaşa katılmıyorum, ikinciye de "tamamen katılmıyorum". :)

F650GS bir endurodur, tek silindirlidir, 50 HP kadar bir gücü vardır, oturuş pozisyonu rahattır.
CBR600F bir super sport'tur, dört silindirlidir. 100 HP'den fazla gücü vardır, oturuş pozisyonu SS'lere göre daha rahat ancak yeni başlayan biri için sürüşte sıkıntı yaratacak kadar rahatsızdır.

F650 için "650cc motorlara rahatlıkla geçebilirsiniz" dediğimiz anda bazı arkadaşlar "ohoo 650'ye OK diyorlarsa 600 hayli hayli OK'dir" diye düşünüyor. F650GS'i ilk motor olarak tavsiye etmem. 0-250 cc aralığında olan ilk motorunuzla 1000-1500 km civarı yaptıktan sonra, F650GS'ye geçebilir, başlarda daha çok trafik dışında kullanarak (ki F650GS trafik dışında daha eğlencelidir bence) motorunuza alışabilirsiniz.

Bana kalırsa yeni başlayan birinin bir ER5 kullanması, bir F650GS kullanmasından daha tehlikelidir. Tek silindir motorlarda hızlanma daha yavaş olacağından, kullanıcı dostu bir durum çıkıyor ortaya. Ayrıca F650GS'teki ABS sistemi, yeni başlayan birinin teker kitlemesine bağlı olarak düşmesini engellemek için de büyük bir artıdır.

Sonuç:
- bu işin yılı olmaz ancak KM'si olur, bu KM de kişiden kişiye değişir,
- cc'den öte silindir adedi ve motorun hızlanma durumu, gaz tepkimesi vs. daha önemlidir,
- ağırlık merkezi dengeli, uysal (bir önceki maddedeki şekilde) ve teknik yönden güvenli bir motor kullanmak seni sıkıntıya sokmaz.

Tavsiyem, bir Borusan bayisine gidip F650GS'i test etmendir. Emin ol fikirlerin değişecek :cat:
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Birinci arkadaşa katılmıyorum, ikinciye de "tamamen katılmıyorum". :)

F650GS bir endurodur, tek silindirlidir, 50 HP kadar bir gücü vardır, oturuş pozisyonu rahattır.
CBR600F bir super sport'tur, dört silindirlidir. 100 HP'den fazla gücü vardır, oturuş pozisyonu SS'lere göre daha rahat ancak yeni başlayan biri için sürüşte sıkıntı yaratacak kadar rahatsızdır.

F650 için "650cc motorlara rahatlıkla geçebilirsiniz" dediğimiz anda bazı arkadaşlar "ohoo 650'ye OK diyorlarsa 600 hayli hayli OK'dir" diye düşünüyor. F650GS'i ilk motor olarak tavsiye etmem. 0-250 cc aralığında olan ilk motorunuzla 1000-1500 km civarı yaptıktan sonra, F650GS'ye geçebilir, başlarda daha çok trafik dışında kullanarak (ki F650GS trafik dışında daha eğlencelidir bence) motorunuza alışabilirsiniz.

Bana kalırsa yeni başlayan birinin bir ER5 kullanması, bir F650GS kullanmasından daha tehlikelidir. Tek silindir motorlarda hızlanma daha yavaş olacağından, kullanıcı dostu bir durum çıkıyor ortaya. Ayrıca F650GS'teki ABS sistemi, yeni başlayan birinin teker kitlemesine bağlı olarak düşmesini engellemek için de büyük bir artıdır.

Sonuç:
- bu işin yılı olmaz ancak KM'si olur, bu KM de kişiden kişiye değişir,
- cc'den öte silindir adedi ve motorun hızlanma durumu, gaz tepkimesi vs. daha önemlidir,
- ağırlık merkezi dengeli, uysal (bir önceki maddedeki şekilde) ve teknik yönden güvenli bir motor kullanmak seni sıkıntıya sokmaz.

Tavsiyem, bir Borusan bayisine gidip F650GS'i test etmendir. Emin ol fikirlerin değişecek :cat:

Eylerse pro eyler, ne eylerse güzel eyler :p
En doğru tespiti yapmış her zamanki gibi :wiinkk:
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
89
Eğitim alıp almadığını yazmamışsın.
motorda iken neler yapıp yapmıyacağın konusunda teorik olarak bilmen gerekenleri biliyorsan vede alacağın motorun kendi tarzın olduğuna karar verirsen almanı ve yavaş yavaş alışmanı dilerim.
ama ne olursa olsun motor tecrübesi arabaya benzemiyor.
onun için şuanda açılmış bulunan kurslardan birine kayıt olmanı ve sonra binmeni tavsiye ederim.
 
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
72
geveze adlı bir radyo istasyonunda çalışan motor dostu ünlümüz bmw 1150 gs ile başlamış motor kullanmaya...
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
geveze adlı bir radyo istasyonunda çalışan motor dostu ünlümüz bmw 1150 gs ile başlamış motor kullanmaya...

2 silindir o makine :) Ağırlığı, yüksekliği vs. dışında hız yüzünden problem olmaz. Ancak bir kere düşürürseniz ve altında kalırsanız tekrar dikemezsiniz, etrafınızda biri olmazsa da dakikalarca onun altında öyle kırık bacağınızla oturursunuz.

Daha mantıklı örneklerde görüşmek üzere sayın osmanfeza :cherry:
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2 silindir o makine :) Ağırlığı, yüksekliği vs. dışında hız yüzünden problem olmaz. Ancak bir kere düşürürseniz ve altında kalırsanız tekrar dikemezsiniz, etrafınızda biri olmazsa da dakikalarca onun altında öyle kırık bacağınızla oturursunuz.

Daha mantıklı örneklerde görüşmek üzere sayın osmanfeza :cherry:
ilave olarak;
Geveze arkadaşlarından otlanarak başladı. 1150 ise kendine aldığı motoru...
Büyük ihtimalle heveslenmesinde Hakan Gündüz'ün payı var.
Bunun dışında kendisi insan irisi bir arkadaştır.
O motor dahi altında cücük gibi kalıyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2007
Mesajlar
273
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vakit ayırıp cevap yazan, tecrübeleri ışığında bilgi aktaran tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Emin olun hepsinden faydalandım. Kararımı 1-2 hafta içinde vereceğimi sanıyorum.

Sevgi ve saygılarımla,
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst