@dgrmr
Nasıl değiştirdim; neden iridyum mu alım ya da neden tümden mi değiştirdim? İridyumu soruyosan onu ben tercih ettim de, tümden değiştirmemi soruyorsan, servis 5000km.'de buji biter dedi ondan değiştirdim...
Hiçbir marka ve model buji 5000 km'de bitmez! Iridium bujinin ortalama ömrü 30000 km dir. Diğerlerinin de 20000 km civarıdır. Ancak bu kilometreler sonucunda illa ki bitecek diye birşey de söz konusu değildir. Prensip olarak bu sürelerde değiştirmek iyi olur. CBR125R gibi bir makinaya Iridium buji takmak gereksiz çünkü Iridium bujinin normal bujiye göre farkı çalışma sıcaklığı aralığıdır, daha yüksektir. Takarsanız ne fark eder? Hissedilecek pek bir fark olmaz. Neden gereksiz çünkü Iridium buji diğerlerine göre 2-3 kat daha pahalı... Ama tabi ki tercih sizin... 600cc-1000cc yüksek devirli makinalarda zaten Iridium buji kullanılıyor. Ama CBR125R'nin orjinal bujisinin Iridium olduğunu sanmıyorum.
@bilginozi
Honda mühendislerinin bu kalınlıktaki lastiği ince mühendislik hesapları ile ortaya çıkardığı söylenir yani motosikletin ağırlığı ile doğrudan ilgili olduğu ama bana hala ilginç gelir... ...Buradan çıkan sonuç lastik kalınlığının ağırlık ile değilde güç ile alakalı olduğu. Ne dersiniz ?
Konu hakkında yorumların tamamen mantıklı. Lastik kalınlığı mühendisler tarafından sadece güce bağlı olarak değil, motosikletin diğer tüm özelliklerini değerlendirilerek hesaplanıyor. Bu tamamen hesap kitap işi yani. Ancak görünüşü güzel değil diye lastiğini kalınlaştıranlar, bu mühendislerin bilgisine güvenmeyen daha bilgili arkadaşlar. Güzel görünsün diye kalın lastik takılmaz, öncelikli olarak güvenlik önemlidir. Bu konuda zaten yeterince konuşuldu. En uygun lastik ebadı motorun fabrikadan çıktığı lastik ebadıdır.
@GorkeM
Motor üzerinde korkmak anlamsızdır. Korkarsan süremezsin fakat her zaman birşey olabileceğini kabullenmek zorundasın.Ancak ne yapabilirsin , sana birşey olma riskini en aza indirebilirsin. Bu da eğitimle , dikkatle ve de en önemlisi tecrubeyle olur.
Görkemcim bu dediklerini okuyan da senin senelerdir motor kullandığını, binlerce kilometre yol yaptığını sanar haaa :mrgreen: Kaç kilometre oldu senin motor deneyimi?

Kapak işi nasıl gidiyor? Bir ara bana uğra sana acayip güzel bir malzeme buldum, hem de çok ucuz...
@DEVIL CBR
beyler videom bugun yaptım
Çekimler güzel olmuş :cat: