350 CC CG Yapılır mı ?

Katılım
21 Tem 2024
Mesajlar
5
Motosikleti
Mondial Xtreme Maxx 200i
Herkese selamlar. Enjeksiyonlu Cg bloğuna sahip Mondial Xtreme Maxx motorum var. Sarı sitede 350cc cg dönüşüm kiti buldum. Krank-piston-silindir-üst kapak-dereceli egzantrik setin içinde. Bende seti almak çok istiyorum. Amacım bir yarış motoru yapmak değil ancak tahmini olarak 25-30 arası beygir-tork isteğim var. 250cc olanları RT250 gibi 16-18 beygir arasında. Öğrendiğim kadarıyla şaş blok(çita 125) almam gerekiyormuş. Bunlara ek olarak güzel bir karbüratör ve yağ soğutucu radyatör ve arkasına bir fan ile verim almayı hedefliyorum. Motorda birçok parça ekstra olarak güçlendirilecek. Motorun üstüne binip canını alan kesiciye sokan biri değilim. Size soracaklarım şu şekilde;
1-Tahmini ne kadar güç alabilirim ?
2-Çok limitlerde bir makina istemiyorum ömrü tahmini ne kadar olur ?
3-Bu 350cc(72.5mm 80mm) set neden bu kadar az ? İnsanlar yapıp yapıp öldü mü ?
4-4 subaplı üst kapaklar nasıl ? Motoru rahatlatır mı yoksa ekstra sıkıntı mı çıkarır ?
5-250-270 cc arasındaki makinalardan ne kadar farkı olur ya da tercih etmeye değer mi ?
Swap yapmayı söyleyebilirsiniz ancak şuan alınacak bir kelle Ns200-Nk250-D250 gibi kelleler sadece 20-25 gibi başlıyor bunun yanında beyin tesisat ve kellenin durumu gibi olaylar mevcut. Motorumu çok seviyorum ve beni tatmin etmesini istiyorum. Aklımda 200 gibi hızlara çıkmak yok. Ktm Duke 390 ın yarısı bile bir his verse yeterli zaten ıslak ağırlığı 140kg ki enjeksiyon sökülecek yeni kelle de balansör gibi ekstralar da olmayacak.
Buraya kadar okuyup yardımcı olduğunuz için teşekkürler.
 
Katılım
7 Eyl 2025
Mesajlar
295
Motosikleti
Arora kasırga
Yani o kadar şeye gerek var mı bilemedim.
Bunun satışı da var. Son nefesine kadar aynı motoru kullanmayacaksın.
Dolayısıyla bu edeceğin masrafların yarısını bile alamama ihtimalin var.
O yüzden daha mütevazi bir modif öneririm.
200 CC kit + ille de tork diyorsan piyasada bulamadığın dişliyi sanayide lazerde kestir tak işi bitir.
Ben bunu demek istiyorum.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,150
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Herkese selamlar. Enjeksiyonlu Cg bloğuna sahip Mondial Xtreme Maxx motorum var. Sarı sitede 350cc cg dönüşüm kiti buldum. Krank-piston-silindir-üst kapak-dereceli egzantrik setin içinde. Bende seti almak çok istiyorum. Amacım bir yarış motoru yapmak değil ancak tahmini olarak 25-30 arası beygir-tork isteğim var. 250cc olanları RT250 gibi 16-18 beygir arasında. Öğrendiğim kadarıyla şaş blok(çita 125) almam gerekiyormuş. Bunlara ek olarak güzel bir karbüratör ve yağ soğutucu radyatör ve arkasına bir fan ile verim almayı hedefliyorum. Motorda birçok parça ekstra olarak güçlendirilecek. Motorun üstüne binip canını alan kesiciye sokan biri değilim. Size soracaklarım şu şekilde;
1-Tahmini ne kadar güç alabilirim ?
2-Çok limitlerde bir makina istemiyorum ömrü tahmini ne kadar olur ?
3-Bu 350cc(72.5mm 80mm) set neden bu kadar az ? İnsanlar yapıp yapıp öldü mü ?
4-4 subaplı üst kapaklar nasıl ? Motoru rahatlatır mı yoksa ekstra sıkıntı mı çıkarır ?
5-250-270 cc arasındaki makinalardan ne kadar farkı olur ya da tercih etmeye değer mi ?
Swap yapmayı söyleyebilirsiniz ancak şuan alınacak bir kelle Ns200-Nk250-D250 gibi kelleler sadece 20-25 gibi başlıyor bunun yanında beyin tesisat ve kellenin durumu gibi olaylar mevcut. Motorumu çok seviyorum ve beni tatmin etmesini istiyorum. Aklımda 200 gibi hızlara çıkmak yok. Ktm Duke 390 ın yarısı bile bir his verse yeterli zaten ıslak ağırlığı 140kg ki enjeksiyon sökülecek yeni kelle de balansör gibi ekstralar da olmayacak.
Buraya kadar okuyup yardımcı olduğunuz için teşekkürler.

Okurken bile keyiflendim.

Güzel bir hedef . Burt Munro da yola buradan cikmisti sonunda efsane oldu.

Basarilar dilerim
 
Katılım
21 Tem 2024
Mesajlar
5
Motosikleti
Mondial Xtreme Maxx 200i
Yani o kadar şeye gerek var mı bilemedim.
Bunun satışı da var. Son nefesine kadar aynı motoru kullanmayacaksın.
Dolayısıyla bu edeceğin masrafların yarısını bile alamama ihtimalin var.
O yüzden daha mütevazi bir modif öneririm.
200 CC kit + ille de tork diyorsan piyasada bulamadığın dişliyi sanayide lazerde kestir tak işi bitir.
Ben bunu demek istiyorum.
Yorumunuz için tekrardan teşekkürler. Dediklerinizde sonuna kadar haklısınız ancak ufak bir hikayem var. Ben bu motoru aldığımda kendi iş yerim bana maaş ödemesini yapmadı ve hacizlik oldum. Bu makina elden gitmesin diye 2 işte çalıştım. Kendisi benim ilk göz ağrım. Ne zaman marşına bassam tekte çalışır kime göstersem sıfır sanarlardı. Bende kendimce bu motoru ve kendimi ödüllendirmek istiyorum.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,150
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Yani o kadar şeye gerek var mı bilemedim.
Bunun satışı da var. Son nefesine kadar aynı motoru kullanmayacaksın.
Dolayısıyla bu edeceğin masrafların yarısını bile alamama ihtimalin var.
O yüzden daha mütevazi bir modif öneririm.
200 CC kit + ille de tork diyorsan piyasada bulamadığın dişliyi sanayide lazerde kestir tak işi bitir.
Ben bunu demek istiyorum.

Sonunu düsünen kahraman olamaz yigidim. Hevesini kirma arkadasimizin . Birakin bu ikinci elde ne olur , para kaybederim telasini. Hayallerinizi gerceklestirin. Bizim yasimiza geldiginizde paraniz olsa bile ne enerjiniz ne de hayalleriniz kaliyor.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Güzel bir hedef . Burt Munro da yola buradan cikmisti sonunda efsane oldu.
Gençler bilmez "The world's fastest Indian" mealen "Dünyanın en hızlı İndian'ı" diyelim.

"Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920'de aldığı Indian'ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.

1967'de ABD'deki Bonneville Tuz Çölü'nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian'la yarıştı ve 1000 cc'lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi. Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır."
 
Katılım
21 Tem 2024
Mesajlar
5
Motosikleti
Mondial Xtreme Maxx 200i
Okurken bile keyiflendim.

Güzel bir hedef . Burt Munro da yola buradan cikmisti sonunda efsane oldu.

Basarilar dilerim
Okan abim çok teşekkür ederim. Burt Munro" yu da öğrenmiş oldum. Muhteşem bir insan umarım onun indian ile benim mondialim ile de aynı geleceğimiz olur. İzmir de ikamet ediyorum burada önerebileceğiniz usta olursa yazarsanız sevinirim.
 
Katılım
7 Eyl 2025
Mesajlar
295
Motosikleti
Arora kasırga
Sonunu düsünen kahraman olamaz yigidim. Hevesini kirma arkadasimizin . Birakin bu ikinci elde ne olur , para kaybederim telasini. Hayallerinizi gerceklestirin. Bizim yasimiza geldiginizde paraniz olsa bile ne enerjiniz ne de hayalleriniz kaliyor.
Bazı hayaller kendi sonunu hazırlar dayıcım.
Hesapsız gitmenin sonu ya uçurum ya şarampol olur.
 
Katılım
21 Tem 2024
Mesajlar
5
Motosikleti
Mondial Xtreme Maxx 200i
Bazı hayaller kendi sonunu hazırlar dayıcım.
Hesapsız gitmenin sonu ya uçurum ya şarampol olur.
Uyarılarınız için sağolun ancak motoru satıp yüseltmeye kalksam ancak 50.000TL eder. 40.000TL cc yükseltmek için bütçem var. 90.000TL ye bu motorun üstüne ya da yapacağım yükseltmenin üstüne elle tutulur bir makina yok. Zaten üzerindeki kelle tamamen alınacak bir sıkıntı durumda geri koyulabiliecek şekilde yapacağım. Aklımdaki soru işeretlerini gidermek için ve bilgi almak için bu konuyu açmıştım. Tekrardan sağolun.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Gençler bilmez "The world's fastest Indian" mealen "Dünyanın en hızlı İndian'ı" diyelim.
"1967'de ABD'deki Bonneville Tuz Çölü'nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian'la yarıştı ve 1000 cc'lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi. Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır."
Kim demiş kırılmadı diye? Senatör o rekorları kahvaltıda yedi bikerem. Vallaa ben TMF'nin yalancısıyam. 🥱
sco236y.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst