Motosiklet grup sürüşlerinde interkom gerekliliği ve marka - model seçimi

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,011
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ama sen kafamızı çok pis karıştırıyorsun @haluk23 yahu? 🤣 💦

Tamam; bir kez daha değerlendireceğim. Bazı önemli ifadeler vardı (y)
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
Ama sen kafamızı çok pis karıştırıyorsun @haluk23 yahu? 🤣 💦

Tamam; bir kez daha değerlendireceğim. Bazı önemli ifadeler vardı (y)
Kafanızın karışacağı bir durum yok arkadaşım valla.



Sena için tek sıkıntı form faktörü gibi duruyor dediğin gibi ama hem düşündüğünüz kadar sıkıntı yaratmıyor o durum, hem de kutudan 2 takım hoparlör ve mikrofon çıkması büyük avantaj.


2 farklı cihazda da tecrübemizi aktardım üstte.

Kesinlikle çok ama çok memnun kalacaksınız.

You'll thank me for this.:)
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
2 kişiden fazla oldumu interkom yük oluyor. Çok dikkat dağıtıyor. 2 kişi olduğun zaman da yanındaki adam sadece sürüş bilgileri vermesi gerekiyor yoksa yine dikkat dağıtıcı oluyor. Ben intercom kullanmaktan memnunum.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Sena'da durum nedir bilmiyorum ama bu "mesh" olayının mucidi Cardo'dur.
Benim oyum, Cardo'dan yana.
Olası bir Selanik turu için de ekstra masrafa girmemiş olurum. :giggle: ( Çin malı olanlar bile problem çıkarmaz oldu artık galiba bağlantıda, dolayısıyla Cardo- Sena arasında da problem olmaz herhalde.)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,839
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Benim de kafam karıştı.
Hanım artçı olarak benimle gezene kadar interkom olmasa da olur diyordum. Bizim grup sürüşleri de köfte yollarında 2-5 motorcu şeklinde geziyoruz, pek ihtiyaç duymmaıştık şimdiye kadar. sürerken konuşmuyoruz, zaten en az 500 metre aralıkla sürüyoruz, önceden nerede mola vereceğimizi falan kararlaştırınca kaybolan oraya gelir şeklinde gidiyorduk, ya da öndeki arkadakini aynadan görmez olunca yavaşlıyordu.
şimdi almışken üst model alıcaz, onda da bu kadar para verince insan internetten bütün yorumları okumak zorunda hissediyor.
Neyse daha vakit var, yurtdışından alacağımız için birimizin yurtdışına gitmesine kadar daha kafamızı karıştırıp karar değiştirmeye vaktimiz var.

Benim okul arkadaşlarımın motorcu grubu izmir çevresinde onlar da sena kullanıyorlar hep, hepimiz aynı markadan aldık bağlantı sorunu çıkmasın diye demişlerdi. hatta bir arkadaş Antalya'ya taşınıp bu sıcakta motor kullanılmaz artık deyip ekipmanları da bedavadan bize dağıtınca sena 20s evo interkomunu bana göndermişti, eşimin kaskın ataktım onu yolda müzik falan dinler diye. Evde bir interkom var yani, üst seviye bir interkom alırsam 2li paket alırım o sena 20s de çocukların kullandığı kaska gider.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yapay zeka Grok'a sordum Sena 602 ve Cardo Packtal Edge karşılaştır diye böyle dedi:


Haluk abi, tabi ki yapaz zekanın yorumlarına karşılık senin gibi organik doğal zeka yorumları daha değerli. Nasıl olsa biraz daha vaktimiz var, havalar da soğudu, gezemiyoruz, bari kafa karıştırmaya devam. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
435
Motosikleti
Kymco Xciting VS 400
Grup sürüşünde kullanmama taraftarıyım. O yüzden Cardo nun en ucuz modelini (Spirit) çiftli paket olarak yurt dışından TR fiyatının yarısına satın aldık ve arkadaşımla paylaştık. Son derece memnunum. 120-130 km süratlerde sorunsuz çalışıyor. Alpin kulak tıkacı kullanıyorum, ses gayet iyi. Hızlı şarjı var ve şarj ömrü oldukça yeterli.
 
Katılım
20 Tem 2025
Mesajlar
57
Motosikleti
SYM ADX 125
Kafasi karisanlara beni de yazin. Ben de tam fcmotoda ufak bir indirim var packtalk alayim diyordum, Haluk hocamizin guncellemesi sonrasi yine kararsizliga dustum. Benim derdim grup surusu de degil artcimla iletisimde olsam yeterli ama acikcasi bir kez alayim yillarca aklimdan cikarayim diye yuksek bir model bakiyordum.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,839
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Kafasi karisanlara beni de yazin. Ben de tam fcmotoda ufak bir indirim var packtalk alayim diyordum, Haluk hocamizin guncellemesi sonrasi yine kararsizliga dustum. Benim derdim grup surusu de degil artcimla iletisimde olsam yeterli ama acikcasi bir kez alayim yillarca aklimdan cikarayim diye yuksek bir model bakiyordum.
beni de interkom almaya artçım ikna etti, interkom diye bir şey varmış motorla giderken konuşabiliyorlarmış, sen de alsana canım sıkılıyor dedi. :eek:

fcmoto'ya bakmadım ama Almanya Louis mağazalarında güzel indirim gördük, kışın yurtdışına gidince alıp geleceğiz artık ikili paketler şeklinde.
Geçen sene gittiğmizde komple sıfırdan ekipman diziyorduk eşime bu yüzden interkoma bütçe ayırmadım, keşke o zaman alsaymışım.
 
Katılım
20 Tem 2025
Mesajlar
57
Motosikleti
SYM ADX 125
beni de interkom almaya artçım ikna etti, interkom diye bir şey varmış motorla giderken konuşabiliyorlarmış, sen de alsana canım sıkılıyor dedi. :eek:

fcmoto'ya bakmadım ama Almanya Louis mağazalarında güzel indirim gördük, kışın yurtdışına gidince alıp geleceğiz artık ikili paketler şeklinde.
Geçen sene gittiğmizde komple sıfırdan ekipman diziyorduk eşime bu yüzden interkoma bütçe ayırmadım, keşke o zaman alsaymışım.

Zaten “keske o zaman alsaymisim” araligimiz 1 haftaya falan indi mevcut ekonomide😁 cok uzatmadan bir yolunu bulup almamiz lazim o yuzden.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,839
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Zaten “keske o zaman alsaymisim” araligimiz 1 haftaya falan indi mevcut ekonomide😁 cok uzatmadan bir yolunu bulup almamiz lazim o yuzden.
işte, geçen sene bütçe kalmamıştı, komple tam ekipman üzerine bana da yeni kask ve bot eklenince bütçeyi bitirmiştik. bu kışa fazla masraf kalmadı, bir tek interkom ve eşime aldığımız shoei neotec 3 kask sonradan kafasının üst kısmından ağrıttığı ortaya çıkınca çocukların kaskı oldu, benim eski kaskı kullanıyor ama o da 6 yıllık kask, ona da yeni bir kask almam gerekecek. shoei kafa şekline uymadığı içi artık yaz başı Selanik'e gittiğimizde benzer ayarda schubert ya da artık hangisi uyuyorsa ondan alıcam ama önce mağazada en az bir saat kafasında kask ile bekleticem, 10dk deneme ile hah oldu deme ile olmuyormuş kask.
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
Kafasi karisanlara beni de yazin. Ben de tam fcmotoda ufak bir indirim var packtalk alayim diyordum, Haluk hocamizin guncellemesi sonrasi yine kararsizliga dustum. Benim derdim grup surusu de degil artcimla iletisimde olsam yeterli ama acikcasi bir kez alayim yillarca aklimdan cikarayim diye yuksek bir model bakiyordum.
Merhaba,

Her ne kadar 2 kişilik iletişim ihtiyaçlar için çok daha ucuz marka ve modeller de iş görecek olsa da almışken en üst seriden alıp uzun süre çok keyifli kullanmak gerçekten çok mantıklı bir hareket.

Ama ne zaman ki bir buluşma oldu ve 3 ve/veya daha fazla interkom ile eşleşmeniz gerekti, o zaman mutlak surette mesh destekli bir cihaz gerekiyor.

Bluetooth interkomlar da 3 ve üstü eşleşmelerde kopmalar çok oluyor ve tekrar bağlanmak çok meşakkatli.

Benim tecrübemde Packtalk 2 kişi ile başlarda fena değildi ama diğer markalarla eşleşme gerektiğinde ses kalitesi müthiş bozuldu.

Bence tek avantajı Sena 60s'e göre daha küçük yapısı.

Yanlış bilmiyorsam bu üst segment(=mesh) interkom işinde Sena hem dünyada ve hem de ülkemizde pazarın hakimi.

Yani mesela bir forum buluşmasında diğer sürücülerde Sena interkoma denkgelme ihtimaliniz daha yüksek.

Bu da bize birkaç saatliğine bile olsa diğer sürücülerle iletişim halinde kalma fırsatı veriyor.

Bunu isteyen olur ya da olmaz, orası herkesin kendi bileceği iş ama isteyenler için büyük avantaj.

Sonuç olarak Sena 50s de sizin işinizi çok uzuuuun süre görecek bir cihaz.

60s daha da gelişmişi ve üstte de yazdığım gibi çift kaskı olanlar için çok avantajlı.

Her iki modelde de mesh var.

Her 2 modelde de kışlık eldivenle bile çok rahat kullanabildiniz büyük bir tekerlek tuş var. Cidden çok pratik.

Toplamda 10 yıla yakındır Sena kullanıcısı olarak bu markayı şiddetle tavsiye ederim.

Not: Firma ya da distribütör ile hiç bir bağım yoktur.

Kolay gelsin.
 
Katılım
20 Tem 2025
Mesajlar
57
Motosikleti
SYM ADX 125
shoei kafa şekline uymadığı içi artık yaz başı Selanik'e gittiğimizde benzer ayarda schubert ya da artık hangisi uyuyorsa ondan alıcam ama önce mağazada en az bir saat kafasında kask ile bekleticem, 10dk deneme ile hah oldu deme ile olmuyormuş kask.
Haklisiniz kask almak yatak almakla ayni. Magazada o kisa surede denemenin bir anlami olmuyor.
Sonuç olarak Sena 50s de sizin işinizi çok uzuuuun süre görecek bir cihaz.
Ben de oyle dusunuyordum bu yola girdigimde, sonra yorum okuma hastaligim yuzunden gunlerce yabanci forumlara, alisveris sitelerindeki yorumlara bakip vazgecmistim😁 50S mesela su gecirmez degilmis, bu acaba problem olur mu diye dusunuyorum simdi😁
 
Katılım
10 Eki 2019
Mesajlar
82
2013 yılından beri uzun turlara çıktığım için hem eşimle hem de diğer sürücülerle iletişim için bence olmazsa olmaz.2013'de Midland alıp 5 sene kullandım , 2018 de İnterphone Tour Modelini aldım.Onu da 5 sene kurllanıp mesh teknolojisine geçmek isteyinde ekipte teknoloji işlerinden anlayan gençlerin önerisi ile 2023 de Cardo aldım...Cardo ile yaklaşık 20.000 km tecrübem oldu.Herşeyinden çok memmunum ama Sena'yı denemedim muhtemelen o da çok güzel bir üründür.

Muzik , Navigasyon ve sürüş ekibi içi iletişim için benim için Markadan Bağımsız interkom olmazsa olmaz.

Sena ve Cardo iki alternatif ürün.

Sena fiyatlarına çok hakim olmamakla birlikte Cardo yurt dışında çok ama çok uyguna bulunabiliyor...Türkiyede 20-21 civarıyken biz 8 civarına almıştık diye hatırlıyorum.

Özetle yurtdışı alım fırsatları ve sürüş ekibinin ortak kümesinde hangi ürün varsa markadan bağımsız o ürünü tercih eden her ikisinden de pişman olmayacaktır.
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
Millete Sena 60s önerip kendin neden 50s kullanıyorsun şeklinde düşünenler olur diye şu fotoyu paylaşayım.
:giggle:

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Dün İstanbul'a geldim ve birkaç işimi hallettikten sonra sarı sitede ilanda olan Sena 60s çiftli interkomu satın aldım.

Birisi adaşım ve diğeri de benim için olacak.





Normalde planım 2 gün daha burada kalmaktı ama muhtemelen bugün Ankaraya döneceğim.

Kurulumunu yaptıktan sonra ilk kullanım izlenimlerimi paylaşırım.


Herkese selamlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,217
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Cardo Packtalk Edge, tekli olarak Türkiye’deki en uygun fiyat yaklaşık 27 bin TL civarında.

Bunun Louis’de çiftli fiyatı 499 euro. 2 kişi ortak alsa, teklisi 12000 TL civarına gelir.

Hadi ortak alacak kimse bulamadın, tekli paketi 280 Euro. O da 13500 TL.

Yahu bu kadar olur mu? 2 katı fiyat farkı, hem de Türkiye’deki kazanç koşulları altında…

Hiç aklımda yokken durduk yere kaşındırdınız. 2 hafta sonra gittiğimde alayım bir tane :)

Bu arada isterseniz Packtalk Edge’de de yedek kask için ayrı iç paket satılıyor. 88 Euro.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst