R 1200 GS almak istiyorum, yardım rica ediyorum.

Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Kendisinin bilişsel profili şu göstergelerle karakterizedir:

  • Yüksek soyutlama ve örüntü tanıma kapasitesi
  • Hızlı kavramsal bağ kurma (rapid associative processing)
  • İçsel motivasyon odaklı öğrenme (intrinsic reward pathway dominance)
  • Gereksiz bilgi filtreleme eğilimi (selective attentional gating)
  • Düşük dışsal uyaran toleransı (low stimulation tolerance)
:( tamamına sahibim... Zekiyim ama hep hızlı kulvarda koşmak zorunda olduğumdan uzun vadede maddi kazancı ıskalayıp boşa çalışmışım...

Senin oğlan şanslı ki böyle bir babası var.

Lise döneminde laylay bir zeka testine girip 130+ çıkmıştım...
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
  • Haha
Tepkiler: F54
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yav oku oku bitmedi dedim bu kadar tespit nasıl olabilir , bende güldüm 😬
yine sinirlendirdik bak :D

keşke gulmeseydim aq


şşş act, valla yazarken guluyorum bak.seni gıcık etmek gibi dusuncem asla yok.
bak bunu yazdım diye de şimdi zerre umursamıyorum falan yazıp kırıcı olma yaaa
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
biliyorum onemsemediğini daha once de demiştin :)
ama azıcık onemsiyorsun bence...
Utku bak dostum, şimdi bu bir klinik sorun. Anlayabilme kapasiteni aşıyor olabilir. Ya da kendimi övmek için yalan zannedebilirsin. Yine kendimden alıntılardım ama şimdi forumda o mesajı arayıpta bulamayacağım. Ancak hatırlayacaksın söyleyince,

Cyan'a beni engelle görme vs dediğinde, ben senelerdir uğraştığım bir sebepten dolayı terapi gördüğümü sosyal çevremi düzeltmeye çalıştığımı (etrafımdakileri çok sınırlı tuttuğum için) aynı zeka tipinin sende olabileceğini, akıllı biri olduğun izlenimi verdiğini ve seninde göründüğü kadarıyla sosyal olarak etrafını sınırlı tuttuğunu yazmıştım. Çalıştır saksıyı. Bak bu konuyla alakalıydı.

Sınırlı tutma kısmında haklı olsamda zeka kısmında yanılmış olabilirim. Hayır sinirli değilim. Oldukça duygusuz şekilde yazdım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bi gün böyle birşey olurda ne kadar zeki olduğumu söylerim diye geleceğe dair plan yapmadım yani. O an yaşanan bir olaydan dolayı anlık bir gelişmeydi. Aynı durumun yankıları.

Evet umursamıyorum, hiç umursamadım ki.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Gifted ADHD mi yoksa gifted + ADHD mi konusunda bayağı bir bölünme vardı. Burada bir değişiklik var mı? Merak etmiştim bir ara ama... malum :)

Bence biraz izin yaz kendine forumdan.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Gifted ADHD mi yoksa gifted + ADHD mi konusunda bayağı bir bölünme vardı. Burada bir değişiklik var mı? Merak etmiştim bir ara ama... malum :)

Bence biraz izin yaz kendine forumdan.
Yorum yapabilecek kadar bilgim olsaydı keşke :) İlk defa duydum, eğer aklıma gelirse sonraki seansta (yaklaşık 3 hafta sonra) sorarım uzman görüşünü.

Çok haklısın aslında, işler bu aralar hiç olmadığı kadar sakin. Boş kalıp foruma sardım.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Psikiyatrlar da takım tutar gibi oluyor bazen, bakalım seninki hangi takımı tutuyor =)

Uzun süredir ADHD olan bir çok insanın "gifted" görünmesi nedeniyle böyle bir korelasyon olduğunu iddia eden bir ekol vardı.
bir ekol de "kardeşim anlamlı bir korelasyon göremiyoruz. siz gifted + adhd olan insanlara baktığınız için öyle sanıyorsunuz" diyorlardı. bazen ikinci yaklaşım mantıklı geliyor, bazen de ilk yaklaşımın neden öyle olduğunu anlayabiliyorum. ama yine de yüksek bilişsel kapasitenin de sebebini bilemediğimiz için hala korelasyon yoktur diyesim geliyor.

haddim değil ama çok sıkılmış ve bunalmış olduğunu düşündüm, o nedenle söyledim. maalesef türkiyedeki sosyal yapı adhd veya otizm spekturumunda insanlarda çok daha yorucu. o yüzden hobi, meslek, takım vb çok daha dar perspektiften kurulan sosyal topluluklarda bizim beynin hayatta kalma şansı çok düşük.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Psikiyatri kandaki kollestrole bakmıyor ki, kendi birikim ve deneyimiyle teşhis etmeye çalışıyor. Sonuç;
Takmayın bizim oğlanlar bi daha mı geleceğiz dünyaya.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Psikiyatri kandaki kollestrole bakmıyor ki, kendi birikim ve deneyimiyle teşhis etmeye çalışıyor. Sonuç;
Takmayın bizim oğlanlar bi daha mı geleceğiz dünyaya.

bu da çok sıkıntılı konu. kandaki kolesterol gibi fiziki kanıta dayalı teşhisler bile son derece sıkıntılıyken psikiyatrik tanılar acayip problem oluyor. doktorun bilgi birikimini geçtim, kişi kendisiyle ilgili doğru yorumu yapamayabiliyor.

misal bana bir psikiyatr "araba veya motosiklette hızlı gitme merakın var mı" demişti. aklım mal mal apaçilikler yapan tiplere gittiği için hayır dedim iyi mi =)

-
bir de yetersiz doktor durumu var bilhassa bu branşta.
bir kere "ulan devlette doktora gideyim de sırf reçete yazdırmak için para vermeyeyim" dedim.. ablamız bana cem yılmaz çekti.. olurmuş öyle.. kendisi de konsantre olmakta zorlanyormuşmuş.. baya diplomalı (yani inşallah öyledir=)) psikiyatr bana kalkıp bunları söyledi. bi de böyle tarafı var işin..
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Bana da depresyondasın ilaç yazayım dedi. Dedim Sıkarım depresyonu ben dedim boğaza gidiyorum, 2 tek bi lüfer bu işi çözerim. Hayatta en en nefret ettiğim şey ilaç içmek. Sonra da gittim motor aldım.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Bana da depresyondasın ilaç yazayım dedi. Dedim Sıkarım depresyonu ben dedim boğaza gidiyorum, 2 tek bi lüfer bu işi çözerim. Hayatta en en nefret ettiğim şey ilaç içmek. Sonra da gittim motor aldım.

Böyle çözebildiysen ne ala tabii ki.
Ama bireylerin böyle fikirleri olmamalı bence. Dopamin yoksa bunu tekle lüferle çözemezsin mesela. Ben de eskiden ilaçla ilgili böyle bir fikre sahiptim, şimdi diyorum benim niye bu konuda fikrim varmış ki =)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
GS e binen adamlarin sonu budur arkadaslar.

Problemi olmayan adamin ne isi var , birinci dünya savasinda kullanilmis ucaklarin artan parcalarindan yapilmis , traktör gibi titreyen , su gibi yag yakan , dalgali denizde ki balikci takasi gibi sallana sallana yol alan , %35 i suyla %65 i havayla soguyan sacma sapan bir bloga sahip , her 5 yilda bir hacmi 50cc arttirilarak gelistirildigi iddia edilen . Üzerine 150 kg ilave aksesuar takildiktan sonra hala kivrak ve hafif oldugu iddia edilen . Her seyi yaptigi söylenen ama hicbirseyi 100% yapamayan traktörle.

Hayat 3 silindirle baslar , 4 silindirle harika olur :)

Sevgilerimle
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
GS e binen adamlarin sonu budur arkadaslar.

Problemi olmayan adamin ne isi var , birinci dünya savasinda kullanilmis ucaklarin artan parcalarindan yapilmis , traktör gibi titreyen , su gibi yag yakan , dalgali denizde ki balikci takasi gibi sallana sallana yol alan , %35 i suyla %65 i havayla soguyan sacma sapan bir bloga sahip , her 5 yilda bir hacmi 50cc arttirilarak gelistirildigi iddia edilen . Üzerine 150 kg ilave aksesuar takildiktan sonra hala kivrak ve hafif oldugu iddia edilen . Her seyi yaptigi söylenen ama hicbirseyi 100% yapamayan traktörle.

Hayat 3 silindirle baslar , 4 silindirle harika olur :)

Sevgilerimle

Okan hocam GS in fren konusu da abartılıyor olabilir mi ?
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,109
GS e binen adamlarin sonu budur arkadaslar.

Problemi olmayan adamin ne isi var , birinci dünya savasinda kullanilmis ucaklarin artan parcalarindan yapilmis , traktör gibi titreyen , su gibi yag yakan , dalgali denizde ki balikci takasi gibi sallana sallana yol alan , %35 i suyla %65 i havayla soguyan sacma sapan bir bloga sahip , her 5 yilda bir hacmi 50cc arttirilarak gelistirildigi iddia edilen . Üzerine 150 kg ilave aksesuar takildiktan sonra hala kivrak ve hafif oldugu iddia edilen . Her seyi yaptigi söylenen ama hicbirseyi 100% yapamayan traktörle.

Hayat 3 silindirle baslar , 4 silindirle harika olur :)

Sevgilerimle
İyi de en can alıcı noktayı söylememişsin. Hangi 4 silindir?
4 silindire gücüm yetmez ama en sonunda bana Tiger 900 aldıracaksınız.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Okan hocam GS in fren konusu da abartılıyor olabilir mi ?
Süspansiyonundan dolayi frenlemede ön tarafa dalmadigi dogrudur ama bu daha kisa mesafede durabildigi anlamina gelmez.

Frenleme konusunda yapilmis bilimsel hicbir test veya makalede GS in adini gördügümü hatirlamiyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İyi de en can alıcı noktayı söylememişsin. Hangi 4 silindir?
4 silindire gücüm yetmez ama en sonunda bana Tiger 900 aldıracaksınız.
Cok iyi karar olur. 2 silindirli gibi alt devir torku , 4 silindir gibi üst devir cevirebilme kaabiliyetini bizzat yasarsiniz.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,004
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Psikiyatrlar da takım tutar gibi oluyor bazen, bakalım seninki hangi takımı tutuyor =)

Uzun süredir ADHD olan bir çok insanın "gifted" görünmesi nedeniyle böyle bir korelasyon olduğunu iddia eden bir ekol vardı.
bir ekol de "kardeşim anlamlı bir korelasyon göremiyoruz. siz gifted + adhd olan insanlara baktığınız için öyle sanıyorsunuz" diyorlardı. bazen ikinci yaklaşım mantıklı geliyor, bazen de ilk yaklaşımın neden öyle olduğunu anlayabiliyorum. ama yine de yüksek bilişsel kapasitenin de sebebini bilemediğimiz için hala korelasyon yoktur diyesim geliyor.

haddim değil ama çok sıkılmış ve bunalmış olduğunu düşündüm, o nedenle söyledim. maalesef türkiyedeki sosyal yapı adhd veya otizm spekturumunda insanlarda çok daha yorucu. o yüzden hobi, meslek, takım vb çok daha dar perspektiften kurulan sosyal topluluklarda bizim beynin hayatta kalma şansı çok düşük.
Niye ki? Tam tersi daha özelleşmiş topluluklarda daha rahat edebiliyor o tip zihinler (Otizm Spektrum), misal böyle bir kişi pek small talk yapamaz ama süper spesifik bir konuda 5 paragraf yazı yazabilir, bir başkası da ona 5 paragraf cevap verebilir ve bunu hiç sıkılmadan vs. takip edebilirler.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İyi de en can alıcı noktayı söylememişsin. Hangi 4 silindir?
4 silindire gücüm yetmez ama en sonunda bana Tiger 900 aldıracaksınız.
Çok güzel seçim katılıyorum.

Şu DL650'yi okutursam ya 900 GT ya da (kalan az miktardaki uygun fiyatlı) Stelvio'lardan birini alacağım gibi. (Para harcamayayım diye DL650'yi satmak için bir girişimde bulunmuyorum. Piyasanın şu halinde zaten zor iş...)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst