Dio'dan CB125f'e geçiş tavsiyesi,fikir alışverişi...

Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
Vay be... motoru alalı 1 sene,forumda sizlerden tavsiyeler almaya başlayalı,tanışalı 2 sene olmuş. Bu 1 sene içinde canım dio'mla 12000 km yol yaptım. Bunun içinde uzun yol var,Ys kuryelik var,sağanak yağmur var, çiseleyen yağmur var,kar yağışı var,sabah ezanında sürüş var,gece yarısı sürüşü var. Kısa vadede düşüncem motorumu büyütmek. Forza veya ADV350 alabiliyorum önümüzdeki dönem. Uzun vadede ise Transalp :love: ahhhh Transalp o renkleri,sesi,köpürtmesi. Anlayamazsınız :D

Sizlerden tam burda tavsiye istiyorum. Yolun sonunda Transalp olduğunu varsayarsak,şimdiden dio'dan cb125f e geçip vitesli sürüş dinamiklerine,yani scooterdan motosiklete geçişi başlatsam mı ?
Dio'dan cb125 e geçmeye değer mi ?
Forzadan yada ADV den eğitimle Transalp'e mi geçsem? A Sınıfı ehliyetim var en son sınavda vitesli mt07 sürmüştüm.
Kamp yapan,hanımla,çocukla uzun yol yapmayı seven biri olarak bagaj vs faktörleri düşünürsek scooterda mı kalmalıyım ? ( içimdeki vitesli,motosiklet aşkını durduramıyorum ama) :)

Tavsiyeleriniz ve değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Bagaj önemliyse scooter, değilse cb125f. Sizin durumda bagaj önemli gibi.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
Bagaj önemliyse scooter, değilse cb125f. Sizin durumda bagaj önemli gibi.

tabi bagaj kısmı önemli.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Dio dan cb125 e geçmen çok mantıklı değil... Yerinde olsam adv düşünürdüm.

evet bana da mantıklı gelmiyor ama işte vitesli motor kısmında harika bir başlangıç olması cazip geliyor sadece. evet adv aklımda. teşekkür ederim
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Scooter'dan vitesli motosiklete geçmek için asgari yetenek, trafik bilgisi, motosiklet sürüş deneyimi ve tabii ki biraz da el hakimiyeti yeterli olacaktır. Transalp öyle çok korkutucu bir motosiklet de değil. Başlangıçta rain modda kullanırsınız, olur biter.

Bu mesele fazla büyütülüyor nedense...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ahh Transalp ah o zort diye inen şamrelli lastiklerin olmasa güzel , hafif , güçlü makina bende beğeniyorum 🙄

Şehir içi 125 lik vitesli motora binilmez dostum , her 10 km/s de bir vites değiştirmekle uğraşılmaz ayrıca kışın dizlerine kadar yağmur çamur yersin , sukuter olsunda ne olursa olsun , yola gideceksende min Dominar 400 gibi birşeyler bak..
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ahh Transalp ah o zort diye inen şamrelli lastiklerin olmasa güzel , hafif , güçlü makina bende beğeniyorum 🙄

Şehir içi 125 lik vitesli motora binilmez dostum , her 10 km/s de bir vites değiştirmekle uğraşılmaz ayrıca kışın dizlerine kadar yağmur çamur yersin , sukuter olsunda ne olursa olsun , yola gideceksende min Dominar 400 gibi birşeyler bak..

italyan ve almanlar da cok beğeniyor nikicim. birinde ilk 3 diğerinde ilk 5 teydi galiba. dfsgsf
suzi 800 yine sürünüyor, :( kamyoncumemo ai ile suzuki ile bir oynamış gorsen hasta olursun. O çirkin sey gitmiş yerine africa gibi bişey gelmiş.

ahh suzi ahhh
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Şamrelli lastiğin çaresi var. Bir şekilde tubeless’e dönebiliyor. Şerit bant gibi birşey çekiliyor sibop uyduruluyor. Zaten transalp gibi bir motorun hala tubeless kullanmaması enteresan, en azından opsiyon olarak sunmalılardı. Çılgınlar gibi arazi yapılabilir motor değil zira.
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
661
Motosikleti
yok:(
Ahh Transalp ah o zort diye inen şamrelli lastiklerin olmasa güzel , hafif , güçlü makina bende beğeniyorum 🙄

Şehir içi 125 lik vitesli motora binilmez dostum , her 10 km/s de bir vites değiştirmekle uğraşılmaz ayrıca kışın dizlerine kadar yağmur çamur yersin , sukuter olsunda ne olursa olsun , yola gideceksende min Dominar 400 gibi birşeyler bak..
++++ şehir içi küçük hacimli vitesli mutor çok kötü bir deneyim.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
Scooter'dan vitesli motosiklete geçmek için asgari yetenek, trafik bilgisi, motosiklet sürüş deneyimi ve tabii ki biraz da el hakimiyeti yeterli olacaktır. Transalp öyle çok korkutucu bir motosiklet de değil. Başlangıçta rain modda kullanırsınız, olur biter.

Bu mesele fazla büyütülüyor nedense...

kendi adıma konuşursam 110 cc 9 beygir bir motordan 755 cc 92 beygir motora geçiş için korkmalıyım bence. ama tabi bir müddet sonra alışılır elbet.
Scooter'dan vitesli motosiklete geçmek için asgari yetenek, trafik bilgisi, motosiklet sürüş deneyimi ve tabii ki biraz da el hakimiyeti yeterli olacaktır. Transalp öyle çok korkutucu bir motosiklet de değil. Başlangıçta rain modda kullanırsınız, olur biter.

Bu mesele fazla büyütülüyor nedense...
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
bence dio dursun şehir içi kullanım için.
Transalp iyi güzel de iç lastik olayı kötüymüş.
10 yaşında bir vstrom alın, bir günlük kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile alışırsınız. ağır motor olduğu için çantalara yük yükleyip bir de artçı alınca da farketmiyor. Ben bir sezon artçıcıs kullandım motora alışayım diye, sonraki sezon artçı ile sürmeden önce çok çekiniyordum ama baktım artçı bindikten sonra hiç ağırlık farketmedi gibi, yine aynı gidiyor.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
bence dio dursun şehir içi kullanım için.
Transalp iyi güzel de iç lastik olayı kötüymüş.
10 yaşında bir vstrom alın, bir günlük kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile alışırsınız. ağır motor olduğu için çantalara yük yükleyip bir de artçı alınca da farketmiyor. Ben bir sezon artçıcıs kullandım motora alışayım diye, sonraki sezon artçı ile sürmeden önce çok çekiniyordum ama baktım artçı bindikten sonra hiç ağırlık farketmedi gibi, yine aynı gidiyor.
aslında bende tam suzuki hayranıyım ama 2.eli servisi parçası sorunlu diye uzak duruyorum. hatta sizinle benim başka bir başlığımda suzuki neden tercih edilmiyor konusunda konuşmuştuk. sanırım siz dostların tavsiyeleriyle ilk etapta adv ile motoru büyütme tarafından devam edeceğim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ahh Transalp ah o zort diye inen şamrelli lastiklerin olmasa güzel , hafif , güçlü makina bende beğeniyorum 🙄

Şehir içi 125 lik vitesli motora binilmez dostum , her 10 km/s de bir vites değiştirmekle uğraşılmaz ayrıca kışın dizlerine kadar yağmur çamur yersin , sukuter olsunda ne olursa olsun , yola gideceksende min Dominar 400 gibi birşeyler bak..
tamamdır cb125f i eledik. teşekkürler :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
aslında bende tam suzuki hayranıyım ama 2.eli servisi parçası sorunlu diye uzak duruyorum. hatta sizinle benim başka bir başlığımda suzuki neden tercih edilmiyor konusunda konuşmuştuk. sanırım siz dostların tavsiyeleriyle ilk etapta adv ile motoru büyütme tarafından devam edeceğim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


tamamdır cb125f i eledik. teşekkürler :)
Ben 9 yaşında vstrom aldım sonra bir buçuk yıl 8-9bin km kadar kullandım, hiç parça sıkıntısı yaşamadım. aldığımda debriyaj manetinin ucu kırıktı, öyle kullanılıyordu ama o da sağlam olsun dedim istanbuldaki servise telefon edip parçayı sipariş edince 2-3 gün içinde kargo ile geldi parça. Geçen yaz fren manetini de ucunu kırdım, Çorlu'daki servise gittim ellerinde yokmuş bir hafta içinde geldi. Onun dışında ağır bakım için orjinal buji vb. gibi parçalar da yetkili servisten temin edip kendi ustama bakımlarını rahatlıkla yaptırabildim. Motorum 10 yaşında ama 1 yaşında çinliden daha yeni duruyor ve hiç sorunsuz tek başıma gezdiklerim de dahil dere tepe gezdim keyifle.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
Ben 9 yaşında vstrom aldım sonra bir buçuk yıl 8-9bin km kadar kullandım, hiç parça sıkıntısı yaşamadım. aldığımda debriyaj manetinin ucu kırıktı, öyle kullanılıyordu ama o da sağlam olsun dedim istanbuldaki servise telefon edip parçayı sipariş edince 2-3 gün içinde kargo ile geldi parça. Geçen yaz fren manetini de ucunu kırdım, Çorlu'daki servise gittim ellerinde yokmuş bir hafta içinde geldi. Onun dışında ağır bakım için orjinal buji vb. gibi parçalar da yetkili servisten temin edip kendi ustama bakımlarını rahatlıkla yaptırabildim. Motorum 10 yaşında ama 1 yaşında çinliden daha yeni duruyor ve hiç sorunsuz tek başıma gezdiklerim de dahil dere tepe gezdim keyifle.
keyfin daim olsun. işte çevre faktörü çok etkiliyor adamı. alsam satışı ağır deniyor bizzar vstrom kullanmış biri. yakınımdaki suzuki satıcısı anasına küfretmiş gibi davranıyor mağazaya gidince.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
keyfin daim olsun. işte çevre faktörü çok etkiliyor adamı. alsam satışı ağır deniyor bizzar vstrom kullanmış biri. yakınımdaki suzuki satıcısı anasına küfretmiş gibi davranıyor mağazaya gidince.
Ben mağazaya gitmediğim için herhalde öyle tecrüben yok.
Alırken gittiğim suzuki servisi iyi deniyordu hakkında ama bana uzaktı, zaten istanbulda değilim, yaşadığım yerde japon motosikletlere meraklı düzgün bir usta bulunca da ihtiyaç duymadım.
Benim için birinci öncelik zaten zar zor fırsat bulduğum gezilerde ufak tefek bile olsa arızalarla uğraşmama, yolda kalmamak. bunu da vstrom bana sağlıyor, güvenle geziyorum.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
kendi adıma konuşursam 110 cc 9 beygir bir motordan 755 cc 92 beygir motora geçiş için korkmalıyım bence. ama tabi bir müddet sonra alışılır elbet.
Aynı motorun çıplak olanını kullandığım için korkmanıza gerek yok dedim ama tabii çok kişisel bir şey.

Mevcut Türkiye ekonomisinde hedefinize varan kadar arada alacağınız her motosiklet size zarar yazacağından hiç oyalanmayın derim. Ama tabii karar sizin.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
Aynı motorun çıplak olanını kullandığım için korkmanıza gerek yok dedim ama tabii çok kişisel bir şey.

Mevcut Türkiye ekonomisinde hedefinize varan kadar arada alacağınız her motosiklet size zarar yazacağından hiç oyalanmayın derim. Ama tabii karar sizin.
kesinlikle haklısınız. ama yine maddi durumdan dolayı mecburen kademe kademe gideceğim. daha zaman var ama boyum 1.73 bu arada kullanıcısı olduğunuz için sorayım sorun yaşar mıyım ?
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
kesinlikle haklısınız. ama yine maddi durumdan dolayı mecburen kademe kademe gideceğim. daha zaman var ama boyum 1.73 bu arada kullanıcısı olduğunuz için sorayım sorun yaşar mıyım ?
Yaşamazsınız. Motor güçlü ancak sürüş modları ile bir scooter kadar rahat sürebilirsiniz. Mümkünse bir test sürüşü yapmanızı öneririm.
 
Katılım
9 May 2015
Mesajlar
747
Ayrı ayrı motosikletler ama benim için hiç farketmez. V strom? Vulcan S? Versys 650? Ooo piti piti, karamela sepeti, terazi lastik jimnastikkk..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst