12volt 7 amper olan bir motorsiklete 12 volt 9 amper olan akü koyulursa ne olur

Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
hiç birşey olmaz... ebat olarak sığarsa sorun yok... devam edin...
 
Katılım
24 May 2020
Mesajlar
95
Hocam neden bilmeden yanlis bilgi veriyorsunuz. Siz motora birak 10000A 70 amper aku takin bakalim statorunuz kac saat sonra yanacak.
 
Katılım
23 Eyl 2008
Mesajlar
308
Orijinalde 12 v 7 amper olan aküyü, eski akünün ömrünü tamamlamasıyla, 12 v 9 amper ile yeniledim, henüz montajını yapmadım bakalım ne olacak? Umarım sorun çıkarmaz 2 amper fark var.
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
823
Herhangi bir sorun olacağını sanmıyorum, ayrıca amper ve voltaj düşüren küçük modüller var, sorun ediyorsanız aküden çıkışta konjektöre girmeden önce araya bir tane takarsınız geçersiniz. Elektronikte her güç birbirine dönüştürülebilir, olmaz diyen nasıl yapıldığını bilmiyordur.
 
Katılım
2 Tem 2025
Mesajlar
47
Motosikleti
Rks rico 50 cc
Arkadaşlar 50 cc scooter 7 amper akü kullanmış frene basınca ışık parlıyor bırakınca ışığı kısıyor düşündüm ki 9 amper takınca sorun olur not güçlü zenon takılı geceyi gündüz eden cinsten kendi orjinal far taktım yine aynısını yaptı kornalar söktüm kendi kornasını taktım yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Ayak uyduramayan alternator sargilari isincak sonra kacinilmaz son :)
Elektrik mühendisliğinde 2 temel kural vardır. Akım kaynakları açık devre, gerilim kaynakları kısa devre yapılmaz.
Yani alternatörü açık devre , aküyü de kısa devre yapamazsınız. Bunun dışında 7 amper saat olan bir aküyü 9 amper saat ile değiştirebilirsiniz. Bu akünün dolma ve boşalma süreleri değişir. Bunu göz ardı etmemeniz lazım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Akü ile ilgili bilmeniz gereken şudur. Eğer alternatörünüz 1 amper üretiyorsa , 7 amper*saatlik bir aküyü 7 saatte, 9 amper*saatlik bir aküyü 9 saatte doldurur. 100 amper*saatlik bir aküyü de 100 saatte doldurur.
Kurşun asit aküleri , %50 den fazla boşalırsanız akü kullanılmaz hale gelir. jel deep cycle akülerde bu farklıdır. Lipo4 akülerde farklıdır. ( daha iyidir ) o sebeple aküyü seçerken dikkatli olmak gerekir. Bunun alternatör ile alakası yoktur.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ayak uyduramayan alternator sargilari isincak sonra kacinilmaz son :)
Alternatör dediğin sargı ya da statör ....
Hiç bir zaman elektrik üretmeme şansı yok.. Akün dolu da olsa , boş ta olsa üretir..
Hacmi neyse onu üretir... Fazla ya da eksik üretmez.. (tabi herhangi bir sıkıntısı yoksa )
9 amper aküyü sadece 1 saat ya da 2 saat geç doldurur ki bu süre statörü etkilemez.. Zaten akü doldu diye elektrik üretmeyi de kesmez...
7 amper akü yerine 9 amper olur.. Aksesuar olarak birşeyler bağlamana da müsade eder..
Kullanabilirsin..Tabi yuvasına sığarsa...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Akü yeni iken statörü fazla etkilemez ama 3 yada 4 yaşından sonra hem sarj tutamayan hemde orjinalden yüksek amper akü statörün aşırı ısınmasına sebep olur , fazla ısınan statörün izalasyonu bozulmaya başlar yavaş yavaş ürettiği voltaj düşer , 12 nin altına düştüğünde marş problemleri yaşarsınız..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Akü yeni iken statörü fazla etkilemez ama 3 yada 4 yaşından sonra hem sarj tutamayan hemde orjinalden yüksek amper akü statörün aşırı ısınmasına sebep olur , fazla ısınan statörün izalasyonu bozulmaya başlar yavaş yavaş ürettiği voltaj düşer , 12 nin altına düştüğünde marş problemleri yaşarsınız..
Söylemine göre şunu diyebilirmiyiz ?...
hooop hemşerim ben 9 amperim , fazla güç çekerim , statörünü ısındırırım... ;)

Ama statör daima aynı ampar ve voltu üretecektir..
Paylaşmayı şarzdaki konjektör ve benzeri dış cihazlar belirler...
Motorun kullandığı elektrik extra ne kadar cihaz varsa hepsi zorlayacaktır..
Yani aşırı ısınmayı tek akü yapmaz.. komplike bir şirket var motorun gizli bir yerinde... :)
Sonuç itibarı ile 9 amperi tak geç işte ::)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Söylemine göre şunu diyebilirmiyiz ?...
hooop hemşerim ben 9 amperim , fazla güç çekerim , statörünü ısındırırım... ;)

Ama statör daima aynı ampar ve voltu üretecektir..
Paylaşmayı şarzdaki konjektör ve benzeri dış cihazlar belirler...
Motorun kullandığı elektrik extra ne kadar cihaz varsa hepsi zorlayacaktır..
Yani aşırı ısınmayı tek akü yapmaz.. komplike bir şirket var motorun gizli bir yerinde... :)
Sonuç itibarı ile 9 amperi tak geç işte ::)
Akünün kapasitesine göre konjektör dengeyi kurar , sürekli dolum gereken eski bir akü veya daha yüksek amperli akü her halükarda daha uzun süre statörün üzerine yük bindirir , aynı şekilde sis , elcik ısıtma gibi aksesuarlarda statöre ekstra yük getirir..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Alternatör dediğin sargı ya da statör ....
Hiç bir zaman elektrik üretmeme şansı yok.. Akün dolu da olsa , boş ta olsa üretir..
Hacmi neyse onu üretir... Fazla ya da eksik üretmez.. (tabi herhangi bir sıkıntısı yoksa )
Bu çok yanlış. Stator bu şekilde çalışmaz.
Çok akım çekerseniz aynı devirde dönecek kadar güç uygulanıyorsa o zaman akım yükseldiği için sargı telleri ısınır, daha yüksek akım çekebilmek için o tellerin aynı sarım sayısında daha kalın olması gerekir. O kadar kalın teller için de yer olmayınca ısınıp yanma ihtimali artar.

Bir diğer konu da, akü şajı için arada akımı sınırlayan koruma devreleri olduğu drumda bile, diyelim akü 5A ile doluyor, standart akü 7Ah kapasitedeyse 2.5 saatte tam dolar sonra alternatörden akım çekilmeyeceği için alternatör ısınmaya devam etmez, dönmesi de kolaylaşır akım çekilmedi için döndürmek için gereken güç de gerekmez. Ama 9Ah aküyü doldurmak için 5A akımla daha uzun süre akım verir bu süre de tasarlandığından fazla olursa daha uzun süre ısınmaya devam edeceği için zorlarnı, yanabilir. 7Ah ile 9Ah atarı çok büyük fark yok ama çok daha büyük kapasitede akü olup doldurmak için saatlerce çalışırsa daha çok ısınır tabi ki.
 
Katılım
2 Tem 2025
Mesajlar
47
Motosikleti
Rks rico 50 cc
Beyler 50 cc scooter için akü tavsiyeniz nedir hesaplı ve kaliteli olsun yeter
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hocam neden bilmeden yanlis bilgi veriyorsunuz. Siz motora birak 10000A 70 amper aku takin bakalim statorunuz kac saat sonra yanacak.
Akünün akiminin yüksek olmasi statordan yüksek akim cekecegi anlamina gelmez. Akü tamamen bosalmadi ise statörün daha uzun süre sarj edecegi tezi de yanlistir. Akü motora takilmadan önce tam sarj edildi ise hicbir sorun olusmaz .
 
Katılım
2 Tem 2025
Mesajlar
47
Motosikleti
Rks rico 50 cc
Yiğit Akü motosiklet için üretim yapıyor , sukuterine uygun ölçü ve amperde muhakkak vardır , biz Kuba Blueberry e ye taktık iki sene oldu sorunsuz marş basıyor..
Yiğit akü aldım 2 ay geçmeden arıza verdi akü yada bana bozucu denk geldi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Beyim Sen yuasa al..12/5 amper... Bayağı iyi..
Güzel akü fakat pahalı bütçemi zorlamak istemiyorum monero ile ncr arasın da gidip geliyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst