HDİ Sigorta Pişmanlıktır - Yaşattıkları Süreç Hak.

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Motor sıfır alındığında ilk yıl kasko rayiç bedel değil bayideki sıfır fiyatını veriyordu gibi kalmış aklımda.
Motoru sıfır aldığımdaki kasko ilk yıl o şekildeydi.
 
Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
127
Motosikleti
Musatti Kai-Zen(di)
Motor sıfır alındığında ilk yıl kasko rayiç bedel değil bayideki sıfır fiyatını veriyordu gibi kalmış aklımda.
Motoru sıfır aldığımdaki kasko ilk yıl o şekildeydi.

Normal şartlarda bu dediğiniz geçerli. Ancak bu HDİ denen şirketin o kuralı uygulayacağını hiç düşünmüyorum.
Eğer teklif olarak o fiyatı sunmazsa yakın fiyatını şart koşarak kabul edeceğim. Diğer ücretleri mahkeme ile çözeceğiz gibi görünüyor.
Avukatlık ücretleri de onlara kaçar. Faiziyle alırım 1 sene sonra.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Normal şartlarda bu dediğiniz geçerli. Ancak bu HDİ denen şirketin o kuralı uygulayacağını hiç düşünmüyorum.
Eğer teklif olarak o fiyatı sunmazsa yakın fiyatını şart koşarak kabul edeceğim. Diğer ücretleri mahkeme ile çözeceğiz gibi görünüyor.
Avukatlık ücretleri de onlara kaçar. Faiziyle alırım 1 sene sonra.
Siz yine tanıdık avukat bulmaya çalışın.
Hatta genel tavsiyem bu ülkede en az bir tane avukat arkadaşınız olsun. Ne olur ne olmaz.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Motor ilk alındıktan sonra 12 ay içinde sıfır fiyatının ödenmesi için "Sıfır klozu" diye bir teminat var. Bu teminat yoksa vermezler, varsa da hdiymiş tdiymiş başka bir şey yapma şansı yok.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Motor ilk alındıktan sonra 12 ay içinde sıfır fiyatının ödenmesi için "Sıfır klozu" diye bir teminat var. Bu teminat yoksa vermezler, varsa da hdiymiş tdiymiş başka bir şey yapma şansı yok.
işte ben xmax'ı ilk aldığım yılki ilk kaskomda bu sıfır klozu vardı. Ben sormadan, hatta öyle bir şeyden haberim yokken eklenmişti ve sigortayı yaptırdığım mrt sigorta acentesi söylemişti.
 
Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
127
Motosikleti
Musatti Kai-Zen(di)
Siz yine tanıdık avukat bulmaya çalışın.
Hatta genel tavsiyem bu ülkede en az bir tane avukat arkadaşınız olsun. Ne olur ne olmaz.

Keşke sosyal çevremde bulunsaydı :) Artık arkadaş seçimini mesleğe göre yapacağız :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Motor ilk alındıktan sonra 12 ay içinde sıfır fiyatının ödenmesi için "Sıfır klozu" diye bir teminat var. Bu teminat yoksa vermezler, varsa da hdiymiş tdiymiş başka bir şey yapma şansı yok.

Kontrol ettim "Sıfır Klozu" mevcut değil.
Uzlaşma yoluyla bir fiyat bulacağız artık.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Keşke sosyal çevremde bulunsaydı :) Artık arkadaş seçimini mesleğe göre yapacağız :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Kontrol ettim "Sıfır Klozu" mevcut değil.
Uzlaşma yoluyla bir fiyat bulacağız artık.
sıfır klozu mevcut değilse en azından rayiç bedel klozu vardır.
Siz hangi sigorta acentesine yaptırmıştınız kaskoyu? Sonrasında onu da değiştirin derim. En azından acente size destek olmalı.
Ben kaza yaptığımda tamir süreçlerinde eksper işi geciktirince acentedekiler de sigortayı darlamışlardı çok gecikti diye.
 
Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
127
Motosikleti
Musatti Kai-Zen(di)
sıfır klozu mevcut değilse en azından rayiç bedel klozu vardır.
Siz hangi sigorta acentesine yaptırmıştınız kaskoyu? Sonrasında onu da değiştirin derim. En azından acente size destek olmalı.
Ben kaza yaptığımda tamir süreçlerinde eksper işi geciktirince acentedekiler de sigortayı darlamışlardı çok gecikti diye.

Rayiç Değerin Tespiti kısmı var ve riziko tarihindeki 3 örneği baz alacağı üzerine yazılmış.
İnternetten yaptırmıştım. Sigortayeri Acenta olarak görülüyor. Acentalar teklif bulamıyordu. Mecbur kaldım.

Bugün neyin ne olduğu belli olacak. Suçu Sovtaj firmasına yıktılar. Onlar yanlış yazmış ayağına getiriyorlar şimdi de...
Sabah kayıt bıraktım, akşam bir kez daha arayacağım.

Acentaya gerek kalmıyor, ben darlıyorum zaten. Telefonda beklerken bile arka planda konuşulanlarda ben geçiyorum. :D Ah bi küfür edene denk gelsem de dava açsam diyorum. :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Rayiç Değerin Tespiti kısmı var ve riziko tarihindeki 3 örneği baz alacağı üzerine yazılmış.
İnternetten yaptırmıştım. Sigortayeri Acenta olarak görülüyor. Acentalar teklif bulamıyordu. Mecbur kaldım.

Bugün neyin ne olduğu belli olacak. Suçu Sovtaj firmasına yıktılar. Onlar yanlış yazmış ayağına getiriyorlar şimdi de...
Sabah kayıt bıraktım, akşam bir kez daha arayacağım.

Acentaya gerek kalmıyor, ben darlıyorum zaten. Telefonda beklerken bile arka planda konuşulanlarda ben geçiyorum. :D Ah bi küfür edene denk gelsem de dava açsam diyorum. :)
Benim çalıştığım acente'yi tavsiye ederim, motosiklet sigortası üzerine uzmanlığı var, teklif buluyor. Normal acenteler kolay kolay teklif bulamazlar. MRT sigorta diye internetten aratınca çıkıyor, yerlerini ofislerini bilmem hiç yüzyüze görüşmedim, telefonla hallediyorum yıllardır bütün işimi.
 
Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
127
Motosikleti
Musatti Kai-Zen(di)
Benim çalıştığım acente'yi tavsiye ederim, motosiklet sigortası üzerine uzmanlığı var, teklif buluyor. Normal acenteler kolay kolay teklif bulamazlar. MRT sigorta diye internetten aratınca çıkıyor, yerlerini ofislerini bilmem hiç yüzyüze görüşmedim, telefonla hallediyorum yıllardır bütün işimi.

İlk zamanlarda MRT ile de görüşmüştüm. Sadece sigorta bulmuşlardı. Kasko karşılığı çıkmayınca askıya almıştım.
Herkes MRT'yi övüyor zaten. Bundan sonra ne varsa oradan yapacağım gibi görünüyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Finans kurumlarını (sistemini) alaşağı etmek lazım esasen. 🏴 (Gerisi otomatikman geliyor...)

Onun için bir yol var aslında.
Dünya'yı kurtaracak akla sahibim! ! :)

Çözüm basit: 2.el değerini baz alıyorlarsa bir dijital platform kurulacak. Satıcılar ve sigorta/kasko mağdurları buluşacak ve teklif süreci boyunca anlaşarak fiyatı zirveye çıkartacak. Bak bakalım emsal memsal kalıyor mu daha. :D
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Birisi (devlet) şu sigorta şirketlerine (kafalarına vura vura) görevlerinin insanlara ödemeleri gereken tutarları ödememek değil, ödemek olduğunu ve bunu yaparken kıvırmamaları gerektiğini, bu işin doğasının gereği parayı kaza yapanlardan değil, yapmayanlardan kazanacaklarını anlatmalı. Sigorta şirketleri insanların korkularından para kazanır.

Sigorta şirketi kazalarda sorgusuz sualsiz ödemesini yapmalıdır. Bunu suistimal edecek olan varsa önce parası ödenir, firma kazığı yer, sonra mahkemede hesabı görülür.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Sigorta sistemi çok saçma değil mi bu arada, şirketin insafına kalmış, istediği miktarı dayatmaya çalışıyor. Dava ederseniz de yıllar sürer tahminen. Hem de onların avukatları daha iyidir, hep bu işlerle uğraştıkları için.

Aracı bir sistem olması lazım. Yani zararı tespit eden bağımsız bir şirket. Sigorta eksperi'nin bağımsız olması gerekmez miydi?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,834
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Sigorta sistemi çok saçma değil mi bu arada, şirketin insafına kalmış, istediği miktarı dayatmaya çalışıyor. Dava ederseniz de yıllar sürer tahminen. Hem de onların avukatları daha iyidir, hep bu işlerle uğraştıkları için.

Aracı bir sistem olması lazım. Yani zararı tespit eden bağımsız bir şirket. Sigorta eksperi'nin bağımsız olması gerekmez miydi?
Sigorta eksperi bağımsız olması lazım diye biliyorum. Tam değer kaybı yani pert durumunda da rayiç fiyat diye poliçeye yazıyorlar o da en açıklanan listelerdeki kadar oluyordu.
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
Geçmiş olsun 2021de benimde başıma kaza gelmişti sigortacımı değiştirdim kurtuldum yoksa işler yürümüyor
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
443
Motosikleti
KAWASAKI Z500SE- HONDA SH125İ
iyide benim motora HDI den başka kimse kasko yapmıyor :(
hiç teklif çıkmıyor
 
Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
127
Motosikleti
Musatti Kai-Zen(di)
iyide benim motora HDI den başka kimse kasko yapmıyor :(
hiç teklif çıkmıyor

Kardeşim sakın yaklaşma ! Sakın!

Ben de aynı niyetle yaklaştım. İçimden geçiyorlar. Git Acentaları dolaş, bir tanesi illa bulacaktır. Vakit ayır 1 hafta elin boş kalmaz. Ben yanıyorum, sen yanma...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gelişme: Şikayet Var üzerinden bildirim açtım. Yarın da youtube için video çekeceğim.
Süreci takip edebilirsiniz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sigorta sistemi çok saçma değil mi bu arada, şirketin insafına kalmış, istediği miktarı dayatmaya çalışıyor. Dava ederseniz de yıllar sürer tahminen. Hem de onların avukatları daha iyidir, hep bu işlerle uğraştıkları için.

Aracı bir sistem olması lazım. Yani zararı tespit eden bağımsız bir şirket. Sigorta eksperi'nin bağımsız olması gerekmez miydi?

İstediği kadar iyi avukatları olsun. Ellerindeki evraklar kadar güçlüler.
Yasalar düzgün işlemese bile elimizdeki yazışmalar başlı başına kanıt. Evrakların üzerindeki tarihler eski. Yani savunabileceği çok bir şey yok. Sadece süreci uzatabiliyorlar bu durumlarda. Seni darlayıp orta yol bulmaya çalışıyorlar.
Tecrübeli bir avukat ile tekliflerini alıp, üzerine fazlasını bile alabilirsiniz.
Ancak süre 1 yıl sürüyor. bekle bekleyebilirsen.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Kardeşim sakın yaklaşma ! Sakın!

Ben de aynı niyetle yaklaştım. İçimden geçiyorlar. Git Acentaları dolaş, bir tanesi illa bulacaktır. Vakit ayır 1 hafta elin boş kalmaz. Ben yanıyorum, sen yanma...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Gelişme: Şikayet Var üzerinden bildirim açtım. Yarın da youtube için video çekeceğim.
Süreci takip edebilirsiniz.
Buradan da sürekli paylaşırsan çok iyi olur .
İnsanlar görün ki senin yaşadığın sıkıntıları yaşamasınlar.
Memlekette işler sadece tanıdıkla torpille çözüldüğü için her süreç bizim gibi vatandaşa eziyet..
Bir ton vergi zorunlu sigorta ödüyoruz.
Başımıza bir şey gelse ödediklerimiz çöp.
 
Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
127
Motosikleti
Musatti Kai-Zen(di)
Gelişme: Süreç ödeme aşamasına geldi.

Bu aşamada bile ağız yaptılar. İşlediğim şerh'in geçerli olmadığını söylediler. Resmi olarak açıklama isteyince bana dönüş yapmadan Aksam Oto'ya onay vermişler. Aksam oto da Şerh ile işleme alma onayı verdi. 10 güne kadar ödeyeceklermiş. Muhtemelen son güne kadar bekletip faizini alacaklar.

Sonuç: Parayı bir şekilde alacağız. Ama bu süreçte kan akmadığı kaldı. Tekrar söylüyorum: "HDI Sigorta Pişmanlıktır!" Uzak durun. Reklamlar sizi aldatmasın. Arka planda çok iş çeviriyorlar gibi görünüyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst