Dostum İsmail in Bmw 1300 GS ile imtihanı

Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,851
Motosikleti
cbf 150
Subaru WRX lerde forresterlarda yada şimdi yeni nesil otolarında boxer var. Devamlı yağlama sorunları yaşıyorlar ve süper uzun ömürlü değiller mekanik anlamda. Arbada oturmuş sistem sıra 4 silindirdir mümkün olduguncada dik konumlandırılır. motorlarda yavaş yavaş bu noktaya varıcaklar ister istemez. Ben motorun şeklinde şüklünden daha çok üzerinde kullanılan ekipmanlara bakarım. işin içine elektonik çekiş kontrol süspansiyon VS vs gereksiz ne kadar zava zingo varsa konulursa illaki sorun yaşarsın. Ha adam gibi çalıştıkları vakit iyilermi iyiler. Bilhassa yeni radar kontrollü hız sabitlem olayı bence çok muntazam bir olay birde aynalara takılan kör nokta algılama olayı. Bunlar güvenlik için bence her motora konmalı ama geri kalan yok ayarlı süspansiyon elcik götcük ısıtma gereksiz.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,609
Motosikleti
Pilsan Cobra
N47 kadar güzel motor sayılıdır, 5.5-6 litre tüketim ile 184 beygir koşturmak çok güzel bir his.

Tek dikkat konusu yağ pompası ve yatakların zincir bakımında değiştirilmesi, onun haricinde dikkat edilecek bir konusu yok.
O yatak mevzusu araba ilk satıldığında borusanda bakımları 30k kmde bir yapılmasından dolayı baş gösterdi. Uzun süre öyle devam etti. Sonra 12k km'ye düşürdüler. Ben hanımın arabayı 8binde bir götürüyordum bakıma 10 yaşında 150binde sattık geçen ay hiç bir sorun olmadı. (12bine düşürülenlerdendi)
boxer motor konusunu ben açmadım. boxer motoru mukemmel bişeymiş gibi sunulmasına karşıyım..

boxer ın patenti bmw de değil isteyen herkes yapar.

ama eksileri daha cok olsa gerek kimse bulaşmıyor.


valla art niyetli değilim. maksat biraz goygoy :)

1.2 milyona africa almam (o kadarsa) ama 1.6 milyona da gs almam,
Boxer motoru subaruda kullanıyor, porsche'de kullanıyor. Kim porsche'ye kötü diyebilir ki? Halbuki dengesiz bir ağırlık yapısına sahip. Ağırlığı dağılımını dengelemek için inanılmaz çaba harcıyorlar. Eminim motoru ön tarafa koysalar inanılmaz kar ederler. Bu biraz tarz meselesi. Wankel motorla emisyon tutturabiliyor olsa Mazda üretmeye devam ederdi (Hybrid bir wankel otomobil üzerinde çalışıyor.)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
O yatak mevzusu araba ilk satıldığında borusanda bakımları 30k kmde bir yapılmasından dolayı baş gösterdi. Uzun süre öyle devam etti. Sonra 12k km'ye düşürdüler. Ben hanımın arabayı 8binde bir götürüyordum bakıma 10 yaşında 150binde sattık geçen ay hiç bir sorun olmadı. (12bine düşürülenlerdendi)
Bir yakınımın E90 lci 320D var onun bakımlarını ben yapıyorum komple, 5W40 Castrol edge kullanıyoruz şimdilik bir problem yok. 230.000 de yatak sarmıştı, yaklaşık 50.000 kilometredir bakımlarını ve eksiklerine bakıyorum. Ama Askar bile bu motorun 140.00 kilometrede zincir, yataklar ve yağ pompasının değişimini öneriyor.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,609
Motosikleti
Pilsan Cobra
Bir yakınımın E90 lci 320D var onun bakımlarını ben yapıyorum komple, 5W40 Castrol edge kullanıyoruz şimdilik bir problem yok. 230.000 de yatak sarmıştı, yaklaşık 50.000 kilometredir bakımlarını ve eksiklerine bakıyorum. Ama Askar bile bu motorun 140.00 kilometrede zincir, yataklar ve yağ pompasının değişimini öneriyor.
Benim arkadaşta 1.23d var. İlk sahibi. Araba 445binde. 2 kere yatakları değiştirdi. Gerçekten sorunsuz bir makine.

Bende 160binde satmıştım e90 3.20d lci'yi. Sürekli otoyol kullandığım ve o zamanlar bu kadar denetim olmadığından dolayı 170'le gidiyordum her yere (6. viteste tam 3.000devirde durur 170'le giderken) 6,5lt yakıyordu. F/P çok yüksek
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Benim arkadaşta 1.23d var. İlk sahibi. Araba 445binde. 2 kere yatakları değiştirdi. Gerçekten sorunsuz bir makine.

Bende 160binde satmıştım e90 3.20d lci'yi. Sürekli otoyol kullandığım ve o zamanlar bu kadar denetim olmadığından dolayı 170'le gidiyordum her yere (6. viteste tam 3.000devirde durur 170'le giderken) 6,5lt yakıyordu. F/P çok yüksek
Abi sattığın E90 ne renkti? Benim abideki Le mans blue ve içi komple siyah ve mavi dikişlere sahip. Nbt yok ama bu lasada yakıştıramıyoruz ikimizde.

O arabanın ilk sahibini çok merak ediyorum, çok zevkli biriymiş. Yoksa sizmisiniz? :D
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,609
Motosikleti
Pilsan Cobra
Abi sattığın E90 ne renkti? Benim abideki Le mans blue ve içi komple siyah ve mavi dikişlere sahip. Nbt yok ama bu lasada yakıştıramıyoruz ikimizde.

O arabanın ilk sahibini çok merak ediyorum, çok zevkli biriymiş. Yoksa sizmisiniz? :D
Yok benim araba siyahtı. 184'lük yeni çıkmıştı. Türkiyede ilk alanlardanım, o yüzden borusanın hazır kombine ettiği araçlardan biriydi. Lemans ve M paket değildi. Ama güzel bi çok kollu 17 jant vardı. Boş bir otomobilde sayılmazdı. 2013'te sattım izini bulmak kolay olmaz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada Nbt sonra çıktı takılanlar için konsolu falan kesip biçiyorlar. Hayatta yaptırmam. Benim e92'de idrive vardı CCC olan. (DVD ve Cd çalar ayrı ayrı) Onlar güzel.

Çokta bir işe yaramıyor gerçi.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Yok benim araba siyahtı. 184'lük yeni çıkmıştı. Türkiyede ilk alanlardanım, o yüzden borusanın hazır kombine ettiği araçlardan biriydi. Lemans ve M paket değildi. Ama güzel bi çok kollu 17 jant vardı. Boş bir otomobilde sayılmazdı. 2013'te sattım izini bulmak kolay olmaz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada Nbt sonra çıktı takılanlar için konsolu falan kesip biçiyorlar. Hayatta yaptırmam. Benim e92'de idrive vardı CCC olan. (DVD ve Cd çalar ayrı ayrı) Onlar güzel.

Çokta bir işe yaramıyor gerçi.
Abi kesilip biçilenlere bende karşıyım ama o ortada göstergenin üstündeki bombe olunca gene olmuyor. Benim sevdiğim hiç bir bilgi eğlence ekranı olmayan modeller.

Kendi arabamda fiziksel tuşlar ve ahşap kaplamalar ile mutluyum, birde gün batımına karşı sürünce o maunlar bir güzel gözüküyor anlatamam.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
yakın arkadasım ismail in 2 gün önce " artık dayanacak gücüm kalmadı Burak " diyerek açtığı şikayet.




@Nikkfurie bu ne yaaa ? @ACT cidden 1300 gs alıp paranla rezil olma derim.

japon da artık alınmaz seviyede.

dukati desen korlasta ve aşırı nazlı aletler.
aprlilia guzzi muzzi saymıyorum bile..

ne alacak ya bu millet..

elinizde calışan sorunsuz alet varsa bence kıpraşmamak lazım.

Motosikleti Servise götürüyorsun ve o serviste Motosiklet ekranında “uzman servise başvurun” yazısı çıkıyor :))

Motosiklet bile bunların ne olduğunu çözmüş :)))

Burada aklıma şu geldi , Misal Servisini yaptığım bir Makinanın 3 Farklı anahtar rengi bulunuyor , Müşteriye verdiğimiz çalışma ve yedek anahtarı Yeşil.. Birde Gri anahtar var , bunda egitimini almış kişiler standart ayarları değiştirebiliyor. yada basit uyarıları resetleyebiliyor.. Birde Turuncu renkli olan varki bu anahtar sadece Yetkili serviste bulunur o anahtar kimseye verilmez serviste bulunur , onunla her türlü fonksiyona erişip her türlü ayar yada değişikli yapabiliyorsunuz. Gri anahtarın yetkilerini bile istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz.

Yani , Motorda yetkili serviste “uzman servise başvurun” mesajı çıktıysa ve o mesaja müdahale edemedilerse serviste ciddi problem var. Servis mevzunun ne olduğunu % 1000 biliyor diye düşünüyorum. Böyle hallerde servisin başedemediği bir sorun çıkarsa anında genel merkez neresiyse aranır , canlı görüşme yapılır vs vs.. Ben olsam o Motoru servisten çıkarmadan önce tutanak tuttururdum. Tutanağı imzalasınlar motoru çıkarırım.. Sıkıysa imzalamasınlar , Polis çağırıp Tutanak a imzadan imtina etmişlerdir diye basarım imzayı olayı adli işlemede sokmuş olurum. Sonra Avukat ve Ebeleri karşılıklı tavla oynar..
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
ooo meastro blocku kaldırmışın dfdfsfs
hata yaptığını anlayıp diz çoktun sonunda demek.

guzell, hadi affetim seni.

Ya Arkadaş yeminle Sen adam olmassın.. Sen Kimsim ki beni affedecek ? Ben Kin tutmam böyle mevzuları uzatmayıda sevmem velakin senin Karakter o kadar farklı'ki sana acıyorum o kadar. Etrafında seni seven kaç kişi var cidden merak ediyorum , yarın üstünde çulun olmasa kimse yüzüne bakmaz , tanımıyorum ama o izlenimi kendin yaratıyorsun. Kişi kendinden bilir işi , zamanla çok diz çökmüşsün'ki herkesi kendin gibi bellemişsin.
Neyse.. uzatmaya değmeyecek bir kişiliksin ama iki kelam etme gereği duydum.

Allah Hidayete erdirsin İnşallah.. ne diyeyim. Umut yok ama .. Amin.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ya Arkadaş yeminle Sen adam olmassın.. Sen Kimsim ki beni affedecek ? Ben Kin tutmam böyle mevzuları uzatmayıda sevmem velakin senin Karakter o kadar farklı'ki sana acıyorum o kadar. Etrafında seni seven kaç kişi var cidden merak ediyorum , yarın üstünde çulun olmasa kimse yüzüne bakmaz , tanımıyorum ama o izlenimi kendin yaratıyorsun. Kişi kendinden bilir işi , zamanla çok diz çökmüşsün'ki herkesi kendin gibi bellemişsin.
Neyse.. uzatmaya değmeyecek bir kişiliksin ama iki kelam etme gereği duydum.

Allah Hidayete erdirsin İnşallah.. ne diyeyim. Umut yok ama .. Amin.

puhahsga tipe bak yaa.

diz cokmem diyosan blocku tekrar aktif et o zaman.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hahaha adam harbi deli cıktı ya. maestro bnim için it ürür kervan yurur diyodun.

onumde diz cokup af dilemeden bir daha blocu kaldırma tokatlarım seni dfsdf
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
210
Motosikleti
Ducati Multistrada 1200 Enduro - Kawasaki Z900 RS
Yani yaklaşık öyle. Yamaha Tracer 7'ye 10 yıldan sonra sürüş modunu daha ancak bu yıl eklemiş mesela; o da ancak 2 tane hazır bir tane özel mod olarak - özel olanda da sadece gaz tepkisi ve tcs'i 3 kademe ayarlayabiliyorsun; yani süper güdük! (Yine de Tracer 7'ye cruise control ekledikleri için tebrik ediyorum; Honda ve Suzuki hıyarağaları daha üst seviye Transalp ve V Strom modellerine koymayı becerememiş. Yamaha sayesinde seneye onlarda da görürüz.) (Transalp'in bir de tube type lastikten kurtulması lazım...)
Japon olan motorum 2023 model.
2 tane sürüş modu var, başka da bir şey yok.
Viraj abs si yok, elcik ısıtma yok, otm herhangi bir şey yok. İki tane analog ekran ve ortası dijital.
Şimdi bu makina ne arızası verecek, verse verse mekanik arıza verir.
Ama Ducatide maşallah beş yüz bin tane mod var, elektronik süspansiyon var, var oğlu var...aman bi arıza vermesin diye motoru sırtımda taşıyacağım nerdeyse.
Yıllarca Toyota sattım ücretli çalışırken, o kadar basit aletler ki, tamamen mekanik, analog klimadan dijitale, hıyar gibi anahtarlıktan sustalı anahtarlığa geçmeleri yıllar aldı. Cam tavan dahi koymadılar, kaset tip sunroof ile sattık yıllarca arabaları.
Ama algı işte kardeşim, alan alıyor, tıpkı hala yüzde 30 oy alanlar gibi, bu markaya da körü körüne bağlanan inanlar vardı. 1.4 dizeli yağ yakıyor diyorduk da "olsun toyota bu" diyorlardı :) lan 0 km araç yağ yakar mı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst