E-Clutch teknolojili Honda CL250 Şimdi Türkiye'de ..

Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Honda'nın kafasına akıl sır ermiyor; e-Clutch'ın konacağı o kadar motor varken git bütçesi kısıtlı alıcıların tercih edeceğı tıfıl 250cc'ye tak fiyatı arşa çıkar...

Bunun Hornet'lere, NX'e, XL'e falan gelmesi lazım asıl.
Dun DRD Atasehir bayisinde test ettikten sonra aynısını söyledim. Aklın yolu bir :)
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,857
Motosikleti
cbf 150
debriyajla elektrikli motoru nasil bağladın yav 😆
Biiyorsunuzki beni anlamak için evreni anlamak lazım. Ben size anlatim genede üşünmeden. Motosikletler önümüzdeki 2 ile 5 yıl arasında full elektirikliye geçicekler. Bunlar ilk scooterlarla başladı şimdi orta segment ve son olarakda büyük segmentlere. Arabalardan çok daha farklı bir çatallanma var. Arabalarda ilk lüx sınıf girdi çünkü mevcut yatırımları bir anda ıskartaya çıkarmak imkansız dı. ama motorlarda daha flex bir ortam var ve yüksek sürüm ürünler elektirikliye çevirilicek. İnsanların geçişte alışabimesi iin debriyajlar iptal ediliyor. Bil bakalım elektiriklilierde ne yok motor dışında vites yok dimi :) Bu kararlar yaklaşık 10 sene önce alındı ve şimdi haya geçiriliyor. Bundan tek kurtuluş var satın almamanız talep etmemeniz. yoksa anca içten yanmaları müzelerde görürsünüz.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Biiyorsunuzki beni anlamak için evreni anlamak lazım. Ben size anlatim genede üşünmeden. Motosikletler önümüzdeki 2 ile 5 yıl arasında full elektirikliye geçicekler. Bunlar ilk scooterlarla başladı şimdi orta segment ve son olarakda büyük segmentlere. Arabalardan çok daha farklı bir çatallanma var. Arabalarda ilk lüx sınıf girdi çünkü mevcut yatırımları bir anda ıskartaya çıkarmak imkansız dı. ama motorlarda daha flex bir ortam var ve yüksek sürüm ürünler elektirikliye çevirilicek. İnsanların geçişte alışabimesi iin debriyajlar iptal ediliyor. Bil bakalım elektiriklilierde ne yok motor dışında vites yok dimi :) Bu kararlar yaklaşık 10 sene önce alındı ve şimdi haya geçiriliyor. Bundan tek kurtuluş var satın almamanız talep etmemeniz. yoksa anca içten yanmaları müzelerde görürsünüz.
bir şarj ile 700km kadar gidebilip 15-20dk'da dolabilen ve adventure tipi elektrikli motosiklet yapsalar bizim vstrom'la aynı konfor ve performansta olsun ne güzel olur. motor gürültüsü yok, egzos gürültüsü yok, yağ değiştirme yok, filtre değiştirme de yok, debriyaj balatası derdi yok, sıfırdan max devrine kadar acayip yüksek tork var. o kadar torklu bir motosiklet ne eğlenceli olurdu. Bunların olabilmesi için batarya teknolojisinin biraz daha ilerlemesi lazım o konuda da araştırmalar hızla devam ediyor, önce lityum-iyon bataryalarla başladılar şimdi çok daha farklı tipte bataryalar çıktı, çok da güzel oldu.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
bir şarj ile 700km kadar gidebilip 15-20dk'da dolabilen ve adventure tipi elektrikli motosiklet yapsalar bizim vstrom'la aynı konfor ve performansta olsun ne güzel olur. motor gürültüsü yok, egzos gürültüsü yok, yağ değiştirme yok, filtre değiştirme de yok, debriyaj balatası derdi yok, sıfırdan max devrine kadar acayip yüksek tork var. o kadar torklu bir motosiklet ne eğlenceli olurdu. Bunların olabilmesi için batarya teknolojisinin biraz daha ilerlemesi lazım o konuda da araştırmalar hızla devam ediyor, önce lityum-iyon bataryalarla başladılar şimdi çok daha farklı tipte bataryalar çıktı, çok da güzel oldu.
Abi ne zaman böyle motosikletlerin hepsi böyle olur, işte o zaman bırakırım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Abi ne zaman böyle motosikletlerin hepsi böyle olur, işte o zaman bırakırım.
Elektrik motorlarının torku her zaman daha yüksek bu yüzden vites sistemine ihtiyaç duymuyorlar zaten. yeterince elektrikle besleyebilince her devirde yüksek tork var, daha ne olsun, çok eğlenceli motosikletler çıkacak. sesi de ne güzel işte gürültü azalır. Motor sesi de duymayıveririz, o performansa değer. Zaten dediğim tarz motosikletler çıkana kadar elektrikli arabalar için şarj istasyonları da daha çok yayılır, saat başı mola veren insanım, bir sigara içme süresi kadar zamanda yeterince şarj olursa yeter bana.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Elektrik motorlarının torku her zaman daha yüksek bu yüzden vites sistemine ihtiyaç duymuyorlar zaten. yeterince elektrikle besleyebilince her devirde yüksek tork var, daha ne olsun, çok eğlenceli motosikletler çıkacak. sesi de ne güzel işte gürültü azalır. Motor sesi de duymayıveririz, o performansa değer. Zaten dediğim tarz motosikletler çıkana kadar elektrikli arabalar için şarj istasyonları da daha çok yayılır, saat başı mola veren insanım, bir sigara içme süresi kadar zamanda yeterince şarj olursa yeter bana.
Debriyaj, titreşim ve egzoz sesi olacak abi benim için. Yağını değişip subap ayarı yapmam lazım. :)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Motorun yeri ayrı arabanın yeri ayrı, bir motora o kadar para vermem dedim.
Elbette ikisinin yeri ayrı biri konforlu biri eğlenceli vs vs , konu bu değil..

Bu motora veya herhangi bir motora 300.000 vermem de diyebilirsin veya o paraya şu motoru alırım da yazabilirdin 😊

Ama bunu alacağıma araba alırım demen
ana fikri motosiklet olan bir sitede garip kaçıyor , böyle yazınca bu motor özelinde değilde genel olarak motosiklet değersiz yada gereksizmiş gibi bir ifade çıkıyor ortaya..

Ayrıca bir çok üyenin otomobili de var 😅
Son olarak 300.000 e adam gibi otomobilde yok birader ne alacaz onuda yaz bakalım 😁
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,217
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Geçtiğimiz haftasonu Ankara Tansoy'da tanıtımı vardı. Gittik, gördük, inceledik...E-Clutch dışında motosiklette kayda değer bir değişiklik yok. Farklı renk seçenekleri gelmiş falan. Deneyemedik ama pek de üzülmedik. Çünkü arkadaşımda zaten CL250 var.

CL250 enteresan bir motosiklet. Seven çok seviyor, sevmeyen yüzüne bakmıyor. Farklı bir albenisi ve tarzı var. İnce, uzun bir motosiklet. Konforlu falan. Oturuş pozisyonu dik ve rahat.

Ancak yine titreşimli, yine sarsıntılı çalışıyor. İlginç biçimde selesi oynuyor. Yenisi de aynı olmuş. Oturduğunuz sele bile sürerken titreşimli.

Velhasıl, E_Clutch'lı CL250 alacak adamın onu çok sevmesi gerek. Sevene de, nefret edene de diyecek yok...
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,464
Motosikleti
D400
Buna da 313 bin tl vermezsin arkadaş. 2 şey ekleyip zammı köklüyorlar
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
5
Geçtiğimiz haftasonu Ankara Tansoy'da tanıtımı vardı. Gittik, gördük, inceledik...E-Clutch dışında motosiklette kayda değer bir değişiklik yok. Farklı renk seçenekleri gelmiş falan. Deneyemedik ama pek de üzülmedik. Çünkü arkadaşımda zaten CL250 var.

CL250 enteresan bir motosiklet. Seven çok seviyor, sevmeyen yüzüne bakmıyor. Farklı bir albenisi ve tarzı var. İnce, uzun bir motosiklet. Konforlu falan. Oturuş pozisyonu dik ve rahat.

Ancak yine titreşimli, yine sarsıntılı çalışıyor. İlginç biçimde selesi oynuyor. Yenisi de aynı olmuş. Oturduğunuz sele bile sürerken titreşimli.

Velhasıl, E_Clutch'lı CL250 alacak adamın onu çok sevmesi gerek. Sevene de, nefret edene de diyecek yok...
Valla rakiplerine baktım oturdum sürdüm çoğu güzel alınacak motor olsa da bunun havası ve sürüşü farklı olduğu için CL aldım. Severek kullanıyorum. Bakımını yaptırıyor ve severek sürüyorum. Yolgezer motoru bence.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,217
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Valla rakiplerine baktım oturdum sürdüm çoğu güzel alınacak motor olsa da bunun havası ve sürüşü farklı olduğu için CL aldım. Severek kullanıyorum. Bakımını yaptırıyor ve severek sürüyorum. Yolgezer motoru bence.
Güle güle kullanın. Herkes beğeniyor motoru gerçekten. Hiç öyle 250 CC havası da yok.

Önceki seride selede aşırı titreşimden muzdarip arkadaşım. Sizde de var mı? Ben baktım, yeni seride de sele yerinde oynuyor. İlginç...
 
Katılım
6 Haz 2025
Mesajlar
17
Güle güle kullanın. Herkes beğeniyor motoru gerçekten. Hiç öyle 250 CC havası da yok.

Önceki seride selede aşırı titreşimden muzdarip arkadaşım. Sizde de var mı? Ben baktım, yeni seride de sele yerinde oynuyor. İlginç...
Kısa süre olsada ben kullanıcısı olarak sele titresimine rastlamadım ancak ayaklara titreşim vuruyor kısa yolda bile farkediyorsunuz uzun yolda sorun olur mu bilemedim ama şu anda keyfimi kaçıran bir durum değil açıkçası bende sele oynaması yok
Görünüşe gelirsek benim gözüme hoş geldiği sürece kimsenin ne düşündüğü önemli değil benim için açıkçası ama gerçekten çok dikkat çekiyor bir yere koyduğumda hakikaten gören bir inceliyor geçerken
Kısa süreli deneyimimden çok memnunum gerçi alırken uzun dönemli mutlu olmak için honda tercih etmiştim uzun süre sorun cikarmasin gücümü üzmesin sanayi sanayi dolaşmayayım diyerek honda tercih etmiştim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst