E-Clutch teknolojili Honda CL250 Şimdi Türkiye'de ..

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Scrambler tarzının öncülerinden Honda CL250, yeni vites teknolojisi E-Clutch'ın yanı sıra güncellenen donanım özellikleri ve yeni renk seçenekleriyle satışa sunuldu.
cache-v2


2023 yılında CL logosuyla yeni tasarımı tanıtılan model ailesi, 2025 yılı için yeni vites teknolojisi dışında mekanik özelliklerini aynı şekilde koruyarak görsel ve ergonomik güncellemelerle yollara çıkıyor. Honda mühendisleri tarafından geliştirilen E-Clutch teknolojisiyle satışa sunulan Honda CL250, 313 bin TL satış fiyatıyla bayilerde yerini aldı.
CL250 tasarımıyla öne çıkarken; yakıt deposunun net ve yuvarlak şekli ile paslanmaz çelik ısı kalkanına sahip yüksek konumlu susturucunun birleşimi nostaljik hisler uyandırıyor. 790 mm alçak sele ve selenin ince orta bölümü bir araya gelerek zemin erişimini kolaylaştırırken, aynı zamanda geniş bir bacak mesafesi sunuyor. Daha fazla konfor için yeni üretan köpük malzemeden üretilen selenin yanı sıra modelin ayaklığı da iskelet raylarını kaplayacak şekilde ve yolcunun erişimini kolaylaştırmak amacıyla yeniden tasarlandı.

CL'nin donanımları arasında ön ve arka LED aydınlatmalar, negatif ekranlı kompakt LCD gösterge paneli ve ani fren anında arka sinyalleri flaşör ışığı olarak etkinleştiren Acil Durum Fren Uyarısı Teknolojisi (ESS) gibi en güncel güvenlik sistemleri yer alıyor. Basit ve anlaşılır bilgi ekranı; vites göstergesi, yakıt tüketimi ve ayrı sinyal oklarını içerirken; yeni model yılı için yapılan güncelleme, LCD ekranın parlak ışıkta okunabilirliği artırıyor.

cache-v2

Honda CL250, hem orta devirlerde yüksek tork, hem de maksimum güç seviyesini rahatlıkla sağlıyor. Honda’nın 249 cc hacimli, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindirli motoru, 2025 yılında yapılan revizyonlar ve sensörlerin eklenmesiyle Euro 5+ uyumlu hale geldi. 8.500 d/d'de 17,8 kW güç ve 5.250 d/d'de 23,1 Nm tork sağlayan motor, şehir içinde kullanımda ve vites geçişlerinde canlı ve seri bir hızlanma sağlıyor.

Güncellenen CL250 modeli, sürüş konforu sunan E-Clutch teknolojisi ile donatılıyor. Kavrama ve şanzıman olarak sadece 2 kg ağırlığa sahip ultra kompakt sistem, basit kullanımı ile vites değişimi için debriyaj kolunu kullanma ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Motor çalıştırıldığı andan itibaren devreye giren sistem, trafiğin yoğun olduğu dur-kalk ortamlarda yapılan şehir içi sürüşlerde ekstra konfor sunarken; sürücüler istediklerinde manuel kullanım için sol gidondaki şalteri kullanarak her an geçiş yapabiliyor.

İkonik CL tarzında çift çıkışlı susturucuya sahip egzoz yukarıda konumlanırken; 2-1 tasarımlı bir manifold, Honda Rebel modeli ile karşılaştırıldığında benzer bir titreşim hissi veriyor. CL250’nin 11,7 litrelik yakıt deposu bulunurken; yakıt tüketimi değeri olan 3,4 km/lt ile ekonomik bir sürüş imkanı sağlıyor.

Kaynak : Donanımhaber
 
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
488
Motosikleti
Bmw R 1300 Gs
e-clutch işini sevdim, kendi adıma söylersem, ama bu fiyata bu motor olurmu, uzun süre kullanılacaksa keyif içinse ben alırdım
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,857
Motosikleti
cbf 150
Bunu alanlar geleceğin elektirikli olmasının alt yapısını açıyorsunuz. Motosiklet içten yanmalıdır
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
100 bin aşağısına sıfıra yakın ikinci el royal enfield alırım
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Honda'nın kafasına akıl sır ermiyor; e-Clutch'ın konacağı o kadar motor varken git bütçesi kısıtlı alıcıların tercih edeceğı tıfıl 250cc'ye tak fiyatı arşa çıkar...

Bunun Hornet'lere, NX'e, XL'e falan gelmesi lazım asıl.
 
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
343
Motosikleti
Hero Dash 125, CB125F
Honda'nın kafasına akıl sır ermiyor; e-Clutch'ın konacağı o kadar motor varken git bütçesi kısıtlı alıcıların tercih edeceğı tıfıl 250cc'ye tak fiyatı arşa çıkar...

Bunun Hornet'lere, NX'e, XL'e falan gelmesi lazım asıl.
Bence tam tersi, motosiklete hakim adam için e clutch çok anlam ifade etmeyebilir ama yeni başlayanlar tercih ediyor özellikle. Sadece yüksek cc makinelere koyarlarsa yeni başlayan adamın 650cc makine alacak hali yok.

Parası olan beginner motoru bu.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bence tam tersi, motosiklete hakim adam için e clutch çok anlam ifade etmeyebilir ama yeni başlayanlar tercih ediyor özellikle. Sadece yüksek cc makinelere koyarlarsa yeni başlayan adamın 650cc makine alacak hali yok.

Parası olan beginner motoru bu.
Debriyaj kullanmak o kadar da zor bir şey değil, biraz pratik istiyor. (Trafikte IQ'su 80'lerde gezen milyonlarda insanımsı kullanabiliyor bu mereti...) Bence "öğrenen" binicilerin doğru düzgün öğrenmesi lazım. e-Clutch'lı bir motosiklette doğru düzgün öğrenebileceklerinden son derece şüpheliyim.

e-Clutch esas sıkışık / dur-kalk trafikte ağır debriyajlı büyük motorlar için fayda sağlar. İstanbul'da Beşiktaş - Zincirlikuyu - Maslak vb. arterlerde adım adım trafikte sert debriyajlı motosiklet kullanmak zorunda kalınca o sol elin canı hali kalmıyor...
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2025
Mesajlar
210
Motosikleti
Honda CRF250L
Bu ecluth da yarım debriyaj olayı nasıl oluyor?
Maneti yarım çekince yarım mı oluyor yoksa scooterlar.gibi mi?
 
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
80
ben bunların tipini çok seviyorum ya fiyatı biraz daha uygun olsa bunun yeşilini alırdım kesinlikle. çok güzel bir tarzı var tam sahilde sürmelik. fakat fiyatı çok yüksek ya. gerçi ucuza ne kaldı orası ayrı da baya yüksek.
 
Katılım
9 Haz 2025
Mesajlar
88
Scrambler kullanacak adam, motosiklet ruhu isteyen adamdır. Kolaylık kovalamaz, konfora pek bakmaz. Tarzına bakar, havasına bakar, keyfine bakar. Şahsen ben o yönde düşünüyorum. Keyif p*ezevenkliği yapacaksam gider forza alırım o paraya. Haliyle bu motora bu teknoloji aşırı absürt olmuş. CL250 almak istediğim bir motor, ama ne işim olur e clutch ile? Fiyatını da absürt yapıyorlar haliyle. Babayı satar. Ne güzel tuttu tutacak, sevildi sevilecek diyorduk, daha da tutmaz. O parayı da kimse vermez.

E bunu gören CL250 sahipleri durdu mu? Yapıştırdı hepsi ilanlara +50k daha, zaten satılmıyordu hepten öldü. Ne de olsa 0 ı 313k olmuş..
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Geçen hafta İzmir'de Honda'nın etkinliğine katılıp ilk defa Dct'li Nt 1100 ve Transalp denemiştim, keşke Transalp yerine tercihimi E-Clutchlı Cbr 650 R'dan yana kullansaymışım.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Sürekli şehir içinde kullanılıyorsa belki düşünülür de ben motora keyif için biniyorum. Otomatik bindiğim araba da motor da keyif vermiyor bana. Her gün işe gidip gelirken kullandığım otomatik skuter var mesela. Trafik varsa otomatik daha anlamlı oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst