Türkiyede egzozlu gezmek konusunda tartışalım

Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
376
Motosikleti
Garajda yatan bir Ninja 650
Konu hakkında şahsi görüşüm, satışı yasak olmayan ve tamamen orjnal veya replica olan bir egzozu ben alıp takıyorsam ve susturucusunu da çıkartmıyorsam ceza yazılmaması gerekli.
Ama gidipte taktırdığım egzozun susturucunu çıkartıyor ve etrafa rahatsızlık verme derecesinde apaçilik yapıyorsam, motoru bağlasınlar...

Tabi Ülkemin polisi çevirmede orjinal olmayan bir egzoz görünce ve hatta orjinal egzoza bile bu çok ses çıkartıyor diyip hop al sana ceza dediğinden dolayı elden ne gelir :/
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,673
"Satışın yasallığı" konusuna yanlış yere takılıyorsunuz. Motosiklet parçaları sadece yolda kullanım için satılmıyor, pist kullanımı izni olan egzozlar da var. Bunların mı satışı yasaklanasın?

Satışa açılmış / uygun olması anlamsız bir parametre yani aslında.
1. Bu egzoz yolda kullanıma uygun mu?
2. Bu uygunluğu bozacak değişiklik yapılmış mı? Sadece dB killer'a bakıp söküldüyse cezayı basabilirler mesela. Basit bir şey.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
"Satışın yasallığı" konusuna yanlış yere takılıyorsunuz. Motosiklet parçaları sadece yolda kullanım için satılmıyor, pist kullanımı izni olan egzozlar da var. Bunların mı satışı yasaklanasın?

Satışa açılmış / uygun olması anlamsız bir parametre yani aslında.
1. Bu egzoz yolda kullanıma uygun mu?
2. Bu uygunluğu bozacak değişiklik yapılmış mı? Sadece dB killer'a bakıp söküldüyse cezayı basabilirler mesela. Basit bir şey.

Her polisin elinde tablet var artık. Yapmaları gereken bir program yüklemek. Ölçüm için de bir kriter belirleyecekler, X metre mesafeden şu kadar devirde şu desibeli geçmeyecek. Çözüm bu kadar basit.
 
Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
376
Motosikleti
Garajda yatan bir Ninja 650
Her polisin elinde tablet var artık. Yapmaları gereken bir program yüklemek. Ölçüm için de bir kriter belirleyecekler, X metre mesafeden şu kadar devirde şu desibeli geçmeyecek. Çözüm bu kadar basit.

Bizde ölçüm programı diye bir şey yok biliyorsunki, kulağını egzozun dibine dayayıp 10bin devir çevirtip çok ses çıkarttığına kanaat getiriliyor :cautious:
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,887
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
offf erkek yaaaaaa

şaka lan şaka büyük davarsın arkadaş
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Motosikletin teknik föyündeki değerler üzerinden kontrol yapılıyordur o kadar diye tahmin ediyorum.
Benim motorda sağ tarafta sticker ile şu devirde şu kadar db diye yazmışlar görünür yere. Belki avrupada falan polisler çevirince o etikete bakıp ölçüm cihazı ile ölçüp kontrol ediyorlardır ama burada böyle bir uygulama görmedim.
Bizim motorların sesi orjinal haliyle çok güzel çıkıyor ama seviyorum sesini, hiç egzoz değiştireyim de farklı ses çıksın diye geçmedi aklımdan, orjinali fazlasıyla güzel zaten. Arada ışıklarda çok yüksek devre çıkmadan (en fazla 5-6bin devir) ara gazı veriyorum sesi hoşuma gidiyor diye.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,673
Malzemelerde AB onay belgesi diğer standarda dahil ülkeleri de kapsıyor, her birinde tek tek bir homologasyon süreci yok.
Atıyorum arabanın ön camına bakarsanız köşede bir yerde E7 yazıyordur mesela, bu Türkiye'nin kodu. Türkiye'de bu standarda uygunluğu belgelendirildikten sonra her ülke kendisi tek tek kontrol etmiyor. Atıyorum arka camda E11 yazıyor o da Finlandiya, oradan almışlar uygunluk belgesini.

Motorun sesinde de böyle olabilir - sadece tahmin. Motor üretilirken tip uygunluk sertfikası alır, diğer ülkeler sertifikanın geçerliliğine vs bakıp devam ediyor olabilirler. Olmayabilirler de :D
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Malzemelerde AB onay belgesi diğer standarda dahil ülkeleri de kapsıyor, her birinde tek tek bir homologasyon süreci yok.
Atıyorum arabanın ön camına bakarsanız köşede bir yerde E7 yazıyordur mesela, bu Türkiye'nin kodu. Türkiye'de bu standarda uygunluğu belgelendirildikten sonra her ülke kendisi tek tek kontrol etmiyor. Atıyorum arka camda E11 yazıyor o da Finlandiya, oradan almışlar uygunluk belgesini.

Motorun sesinde de böyle olabilir - sadece tahmin. Motor üretilirken tip uygunluk sertfikası alır, diğer ülkeler sertifikanın geçerliliğine vs bakıp devam ediyor olabilirler. Olmayabilirler de :D

 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Kralı gelsin yakalayabilene çikolata hediye bkz: instagram: besafes1kr :ninja::ninja:
Hız yapıp tekere kalkmak marifet değil be :)
Paylaşım yapacağım diye bir gün sakat kalma yazık olur.
Sonra tekerlekli sandalye de böyle konuşamazsın Allah korusun.
Gençlere kötü örnek olmak hoş değil.
Bura da insanlar güzel şeyler paylaşıp bilgi tecrübe veriyorlar ölmek ya da sakat kalmaya teşvik etmiyorlar :)
Sonra çikolatayı sana hediye ederim ben ;)
Yeter ki sağlıcakla kullan.
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
Hız yapıp tekere kalkmak marifet değil be :)
Paylaşım yapacağım diye bir gün sakat kalma yazık olur.
Sonra tekerlekli sandalye de böyle konuşamazsın Allah korusun.
Gençlere kötü örnek olmak hoş değil.
Bura da insanlar güzel şeyler paylaşıp bilgi tecrübe veriyorlar ölmek ya da sakat kalmaya teşvik etmiyorlar :)
Sonra çikolatayı sana hediye ederim ben ;)
Yeter ki sağlıcakla kullan.
İyi temennilerin için teşekkür ederim fakat ben biraz yüzsüzüm bu şekilde takılmak keyif veriyor neyleyim ben araba gibi motor sürmeyi idolum hırbonen tanırsındır :)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,673

Devletin leş dilini öyle bir okuyasım gelmedi ki, gittim gpt'ye atıp AT belgesi kabul ediyor muyuz diye sordum =)))

"Bu Yönetmelik kapsamında yer alan motorlu araçların gürültü emisyonu onayı ile ilgili 02 seviyesindeki R-51 sayılı teknik düzenlemeye göre verilen belgeler ve “E” işareti, bu Yönetmeliğin 2007/34/AT seviyesine eşdeğer olarak kabul edilir."
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,259
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Soruna çözüm:
Orcinal, çakma, sahte fark etmez. Aracına/motoruna egzoz modifiyesi yapanı aracın yanına domaltıp güzelce bir osurtacaksın. Aynı anda bir görevli motora gaz verecek. Osuruk sesi jüri tarafından duyulursa sürücüye aferin denilerek İzmir marşıyla gönderilecek. Duyulmuyorsa, o egzoz hemen orada sıcak sıcak sürücüye monte edilecek.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst