trafik polisleri masum motorculardan ne istiyor ya

Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,111
Kafanı da yanına alma. Onun da çalınma riski bayağı yüksek.
Allah'ını seversen bu kafayı kim çalar? Baksana adam ne diyor.
Aklıma bir fıkra geldi.

BEYİN FİYATLARI
Beyin ticaretinin yapıldığı yıllarda, alıcının biri bir dükkana girer ve satıcıya beyin fiyatlarını sorar. Satıcı da tezgahtaki beyinleri işaret ederek:
“Bu Palulu beyni, 10 Dolar, şu Madenli beyni, 20 Dolar, şu Harputlu beyni, 30 Dolar, şu da Baskilli beyni, 100 Dolar,é demiş.
Müşteri, Baskilli beynini kasdederek:
“Niye o kadar pahalı?” diye sormuş.
Satıcı da:
“Çünkü o, 20 kişiden toplandı!” demiş.
 
Katılım
6 Ara 2012
Mesajlar
522

killingroad



dediğim gibi eskiden kaskız binmezdim ama artık biniyorum paramı sokakta bulmadım tek kullanımlık için bi kaska 5000 veremem çalıyorlar

işe gidip gelirken takıyorum çünkü işyerinde yanıma alabiliyorum ama pazara mazara giderken almam
 
Katılım
21 Ocak 2025
Mesajlar
24
Ya Allah aşkına ne istiyorsunuz bizden her köşe başında bi ekip var sadece motorcuları durdurup kaskı olmayana ceza kesiyor bi kask olmuş 5.000 TL çarşıya giderken motorun üstünde çalınır diye korktuğum için yanıma almıyorum

hem kask takmazsam kimseye zararım olmaz sadece kendime zararım olur
yaya 'ya yol vermeyen ışıklarda tam yaya geçidinin üstünde duran arabalara ceza yok masum motorculara ceza var devlete çok para lazımsa bunlara ceza yazsın adam arabasını tam kaldırımın inişine park ediyor engelli vatandaş bebek arabası olan kadınlar vb inemiyor ona ceza yazan yok

bi ekip arabayla sokak sokak dolaşsın sadece yanlış park edenlere akşama kadar en az 500 tane arabaya ceza kesebilir istese

bu devleti motorcular mı kalkındıracak

kaskı motorun üstüne bıarakıp park edip pazarı gezsem motorun başına döndüğümde kask %90 çalınmış olur anında götürürler kaskı yanıma alsam yük olur

ya motorcuları rahat bırakın yada kasktan vergi almayın fiyatı düşsün hırsızı olmasın bende rahat rahat korkmadan yanıma alabileyim

ceza 1000 tl kask 5000 tl olursa bende 1000 tl lik riski alırım kask çalınırsa 5 kat daha masraf

çanta yaptır kaskı oraya koy diyenler olabilir çantayı ruhsata işletmek 20 bin tl

çarşıya pazara giderken kaskın çalınma riskini göze alıpta kask takamam
Bana bi kere 100 metrelik yolda kask yok diye ceza yazmışlardı ara sokakta pusu kurup, ben de ondan beridir havalar ısınınca onlara inat şehir içinde kendi boyadığım nazi kaskıyla geziyorum. Apaçilik de yapmıyorum, sürdüğüm motor da zaten ben normal biriyim bana ceza kesemezsiniz motoru olduğundan çok az kez polisle muhattap oldum. Kask rahat değil ama şehir içi sıcak havada çok rahat ettiriyor, uzun yolda da kaliteli fullface kask ile devam tabi :D

Nazi kaskının en iyi yanı da sele altına koymakla uğraşmıyorum ortaya bırakıp gidiyorum, çalsalar da sorun değil çöpten çıkar temizle boya yerine koy devam derim🤣

Kısaca ben sistemi sorgulamıyorum, o kadar absürtlükten kafayı sıyırmak yerine ayak uyduruyorum 0 dert.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ben ekipman ile ilgili cwzaları yetersiz buluyorum. Yapacaksın kasksız cezayı 20 bin, bak bakalım binebiliyorlarmı kasksız, dahası her yakalanmada artcak bu ceza
20 30 40 50 😁
Tamam can güvenliği için çok önemli bir şey ama o zaman abs olmayan motor sürmek de ceza sebebi olsun, biraz erimiş lastik kullanmak da ceza sebebi olsun. Yani biz canımızı koruyayım diye devlet bize ceza yazmamalı, onun yerine cidden koruyucu güvenilir bir kaskı ulaşılabilir kılmalı.
 
Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
376
Motosikleti
Garajda yatan bir Ninja 650
Şu yorumlardaki bazı arkadaşlar, Türkiyede yaşıyorlar diye devletin para vermesi gerektiğini düşünüyor. Ne yiyip içiyorsunuz ben de istiyorum, bu başka bir kafa :ROFLMAO:
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
hangi devlet oluyür o?
Mesela Yunanistan'da her şeyde KDV %23 gibi bir şeyken kasklarda sadece %10. Vatandaş kaskları ucuza alsın kendini korusun diyorlar. Ama onlarda isyan geleneği var, devlet yamuk yaptığında Atina'yı yakıyorlar. Bizdeki gibi halk devletten korkmuyor, devlet halktan çekiniyor.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Mesela Yunanistan'da her şeyde KDV %23 gibi bir şeyken kasklarda sadece %10. Vatandaş kaskları ucuza alsın kendini korusun diyorlar. Ama onlarda isyan geleneği var, devlet yamuk yaptığında Atina'yı yakıyorlar. Bizdeki gibi halk devletten korkmuyor, devlet halktan çekiniyor.
gerçi devletimizin pek şeyinde değil; ama mesela bonus kart kask ve ekipman alışverişinde 20000 lira harcamaya 1000 lira bonus veriyor. gözlerim yaşarmadı değil.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
Ya Allah aşkına ne istiyorsunuz bizden her köşe başında bi ekip var sadece motorcuları durdurup kaskı olmayana ceza kesiyor bi kask olmuş 5.000 TL çarşıya giderken motorun üstünde çalınır diye korktuğum için yanıma almıyorum

hem kask takmazsam kimseye zararım olmaz sadece kendime zararım olur
yaya 'ya yol vermeyen ışıklarda tam yaya geçidinin üstünde duran arabalara ceza yok masum motorculara ceza var devlete çok para lazımsa bunlara ceza yazsın adam arabasını tam kaldırımın inişine park ediyor engelli vatandaş bebek arabası olan kadınlar vb inemiyor ona ceza yazan yok

bi ekip arabayla sokak sokak dolaşsın sadece yanlış park edenlere akşama kadar en az 500 tane arabaya ceza kesebilir istese

bu devleti motorcular mı kalkındıracak

kaskı motorun üstüne bıarakıp park edip pazarı gezsem motorun başına döndüğümde kask %90 çalınmış olur anında götürürler kaskı yanıma alsam yük olur

ya motorcuları rahat bırakın yada kasktan vergi almayın fiyatı düşsün hırsızı olmasın bende rahat rahat korkmadan yanıma alabileyim

ceza 1000 tl kask 5000 tl olursa bende 1000 tl lik riski alırım kask çalınırsa 5 kat daha masraf

çanta yaptır kaskı oraya koy diyenler olabilir çantayı ruhsata işletmek 20 bin tl

çarşıya pazara giderken kaskın çalınma riskini göze alıpta kask takamam


Kask takmaman yada Kaza yapman vs vs emin ol Hiç Kimsenin zerre kadar umurunda degil , Yasada bu varmı ? var. Mehmet Şimşek abiye yancıkta sıpali olsun istiyormu ? İstiyor. Bundan sonra düzen bu , şartlar bu ve Senin yada Benim buna itiraz etme şansımız yok. İşim gereği sürekli yollardayım , Normal kontrolleri geçtim , Şimdi gizlenerek yapılan kontroller var. Bölge Jandarmaya ait ise en ücra yerlerde bile çevirmeye takılman an meselesi. ( Jandarma içişlerine bağlı olduğu için - Jandarma memurları demek daha doğru olacak )
Dün Çeşme eski yolda Radarı kurmuşlar , İzmir tarafından geleni geçeni dizdiler. Yol boş zaten hiç basmasan 100-110 gidiyorsun hız levhası70 gelde yeme .. Aksisar'a gelmeden İshakçelebi sonrası Pusu gibi gizlenmişler son anda farkettim ve içime bir kurt düştü hemen hız limitine uyarak gitmeye başladım o kısımda limit 70 .. yanımdan en az 20 araç geçti -- 100-130 arası.. ve biraz ileride hepsini çekmişlerdi !! Büyük olasılık Drone vardı. Benim gördüğüm ekipte Nuriye Kavşağında ışık ihlali yapanları bildiriyordu.

Yani.. bundan sonra sistem bu.. yol var gidersen Çay var içersen ..
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Masum motorcu diye bir kavram yok. Ekipmanını kuşanıp, kurallara uygun süren motorcu vardır ya da ekipmansız, kuralsız, süren ve buna çeşitli bahaneler ile kılıf uyduranlar vardır. Kaskı çalıyorlarsa gözünü aç, önlem al çaldırma dostum. Bizim kaskları niye çalmıyorlar?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Geçmişte deneme amaçlı kasksız bir 500 metre sürdüm, işin güvenlik boyutu zaten bilinen şey ama o 500 metrede bile hem sesten rahatsız oldum hem yüzüme sinek, böcek gibi bir şey çarptı, bir de gözlerim rüzgardan sulandı. Kasksız sürmeyi tercih etmek bence mantıklı bir karar değil. Siz yine de kaskınızı kilitleme imkanlarına bakın.
 
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
343
Motosikleti
Hero Dash 125, CB125F
Sırf çalınır diye takmayacaksan motor da çalınabilir binme o zaman.

Arka çanta takılıp ona konulabilir, veya ucuz bir kask alınıp bu tür durumlarda en azından onu takabilirsin çalınsa üzmez. Hiç takmamaktan daha koruyucu olur.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
Ehliyetsiz kasksız ve kurallara uymadan motosiklet kullananları görmeleri elemeleri beni her zaman memnun eder fakat arka çanta "top case" ler için saçma sapan olan ceza ve uygulama gibi durumlar çok sinir bozucu, mesela ben arka çantamı söktüm, kaskı elimde taşıyorum ve her seferinde "lanet olsun" diyorum.. ceza yemektense ceza yemeden söktüm..

bu arada konuya gelecek olursak, bu son dönemlerde ki denetim sıklığının nedeni, son aylarda yaşanan motorcuların biraz sivrilmesi kaynaklı. malum şu ayna kırma kazaya karışma kavga etme konuları..

bu konularda kim haklı kim haksıza girmeyeceğim, motorcu olmayan ve emanetçi motorcu olanlar hep motorcuları haksız görüyor.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
900
Hocam bi kere kafadan masum motorculardan olmadığınızı söylüyosunuz. Arabadaki adam emniyet kemeri takıyosa biz de kask takacağız bundan kaçış yok.

İkincisi trafik uygulamaları araçlara, motorlara, kamyonetlere, ticarilere yönelik yapılabiliyo. Bizim dikkatimizi motorlara yapılan çekiyor, diğerlerini farketmiyoruz. Algıda seçicilik.

Bahsettiğiniz gibi yaya geçidine park etmiş bi araç görürseniz çekinmeden 112yi arayıp bildirebilirsiniz, seve seve cezai işlem uygularlar, belki araç da bulunduğu yerden yediemine çekilebilir. Polis veya herhangi bir devlet kurumu sosyal hayatın yüzde 100ünü izlemiyor, kontrol etmiyor, zaten böyle bişey de olmamalı. Çin gibi heryer güvenlik kamerası olursa suçlar belki azalır ama özel hayatın gizliliği de azalır. O kısım dengeli olmalı.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Dün Ahmetbeyli'de mola vermişken mekanda abartmıyorum 30 tane motorcu vardı. Jandarma Trafik geldi, muhabbet sohbet ettik. Adamlar bizlerle toplu resim çekti. Bölgede son günlerde 10 trafik kazası oluyorsa 7 tanesi motor kazasıymış, adam resmen yalvardı dikkatli sürelim diye.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ya Allah aşkına ne istiyorsunuz bizden her köşe başında bi ekip var sadece motorcuları durdurup kaskı olmayana ceza kesiyor bi kask olmuş 5.000 TL çarşıya giderken motorun üstünde çalınır diye korktuğum için yanıma almıyorum

hem kask takmazsam kimseye zararım olmaz sadece kendime zararım olur
yaya 'ya yol vermeyen ışıklarda tam yaya geçidinin üstünde duran arabalara ceza yok masum motorculara ceza var devlete çok para lazımsa bunlara ceza yazsın adam arabasını tam kaldırımın inişine park ediyor engelli vatandaş bebek arabası olan kadınlar vb inemiyor ona ceza yazan yok

bi ekip arabayla sokak sokak dolaşsın sadece yanlış park edenlere akşama kadar en az 500 tane arabaya ceza kesebilir istese

bu devleti motorcular mı kalkındıracak

kaskı motorun üstüne bıarakıp park edip pazarı gezsem motorun başına döndüğümde kask %90 çalınmış olur anında götürürler kaskı yanıma alsam yük olur

ya motorcuları rahat bırakın yada kasktan vergi almayın fiyatı düşsün hırsızı olmasın bende rahat rahat korkmadan yanıma alabileyim

ceza 1000 tl kask 5000 tl olursa bende 1000 tl lik riski alırım kask çalınırsa 5 kat daha masraf

çanta yaptır kaskı oraya koy diyenler olabilir çantayı ruhsata işletmek 20 bin tl

çarşıya pazara giderken kaskın çalınma riskini göze alıpta kask takamam
Kaskın olmaması trafiğe de zarar. Gözüne kafana bir cisim çarpsa başka bir yaya çarpabilir ya da araca kaza yaptırabilirsin.
Özellikle yazın kask yoksa püfür püfür rüzgar nedeniyle başına güneş geçtiğini anlamayıp bayılabilir ve yine başkalarına zarar verebilirsin.
Ek olarak hap ve ruhsatsız silah satıcıları da motokurye kılıfındalar. Koyuyor arkaya büyük kargo kuryelerinden basıp gidiyor. Pandemi döneminde kuryeler trafiğin kadınlarıymış gibi şımartılıo, yüceltilince tüm illegal taşımacılıklar motokurye kılıfıyla yapılmaya başlandı.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst