trafik polisleri masum motorculardan ne istiyor ya

Katılım
6 Ara 2012
Mesajlar
522
Ya Allah aşkına ne istiyorsunuz bizden her köşe başında bi ekip var sadece motorcuları durdurup kaskı olmayana ceza kesiyor bi kask olmuş 5.000 TL çarşıya giderken motorun üstünde çalınır diye korktuğum için yanıma almıyorum

hem kask takmazsam kimseye zararım olmaz sadece kendime zararım olur
yaya 'ya yol vermeyen ışıklarda tam yaya geçidinin üstünde duran arabalara ceza yok masum motorculara ceza var devlete çok para lazımsa bunlara ceza yazsın adam arabasını tam kaldırımın inişine park ediyor engelli vatandaş bebek arabası olan kadınlar vb inemiyor ona ceza yazan yok

bi ekip arabayla sokak sokak dolaşsın sadece yanlış park edenlere akşama kadar en az 500 tane arabaya ceza kesebilir istese

bu devleti motorcular mı kalkındıracak

kaskı motorun üstüne bıarakıp park edip pazarı gezsem motorun başına döndüğümde kask %90 çalınmış olur anında götürürler kaskı yanıma alsam yük olur

ya motorcuları rahat bırakın yada kasktan vergi almayın fiyatı düşsün hırsızı olmasın bende rahat rahat korkmadan yanıma alabileyim

ceza 1000 tl kask 5000 tl olursa bende 1000 tl lik riski alırım kask çalınırsa 5 kat daha masraf

çanta yaptır kaskı oraya koy diyenler olabilir çantayı ruhsata işletmek 20 bin tl

çarşıya pazara giderken kaskın çalınma riskini göze alıpta kask takamam
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Motorda çantayı işletmek kuryelik yapıp arkaya kocaman çanta takanlar için geçerli. özel kullanımlarda stndart motosiklet çantalarında ruhsata işleme olayı yok.

Çanta olmasa bile ki mesela tanıdığım bir çok motorcu çanta kullanmıyor, motordan inince kaskı ellerinde taşıyorlar ya da bir sırt çantasına koyuyorlar.

Kask takmadan motora binilmez. Hatta bir tek kask da değil, diğer ekipmanlar da kask kadar önemli.
Polisin ceza yazması falan beni ilgilendirmiyor ama işin kötü örnek olma boyutunu da bi ryana bırakırsak bu forumda zaten tam aekipman giymeyenleri hoş karşılamıyoruz. Altı üstü çarşıya gideceğim diyorsunuz ama şehir içi trafiği zaten en riskli trafik. Kask olmadan bisiklete bile binilmez.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Motorda çantayı işletmek kuryelik yapıp arkaya kocaman çanta takanlar için geçerli. özel kullanımlarda stndart motosiklet çantalarında ruhsata işleme olayı yok.

Çanta olmasa bile ki mesela tanıdığım bir çok motorcu çanta kullanmıyor, motordan inince kaskı ellerinde taşıyorlar ya da bir sırt çantasına koyuyorlar.

Kask takmadan motora binilmez. Hatta bir tek kask da değil, diğer ekipmanlar da kask kadar önemli.
Polisin ceza yazması falan beni ilgilendirmiyor ama işin kötü örnek olma boyutunu da bi ryana bırakırsak bu forumda zaten tam aekipman giymeyenleri hoş karşılamıyoruz. Altı üstü çarşıya gideceğim diyorsunuz ama şehir içi trafiği zaten en riskli trafik. Kask olmadan bisiklete bile binilmez.
özel kullanımlarda da var ama göz yumuluyor
 
Katılım
6 Ara 2012
Mesajlar
522
Motorda çantayı işletmek kuryelik yapıp arkaya kocaman çanta takanlar için geçerli. özel kullanımlarda stndart motosiklet çantalarında ruhsata işleme olayı yok.

Çanta olmasa bile ki mesela tanıdığım bir çok motorcu çanta kullanmıyor, motordan inince kaskı ellerinde taşıyorlar ya da bir sırt çantasına koyuyorlar.

Kask takmadan motora binilmez. Hatta bir tek kask da değil, diğer ekipmanlar da kask kadar önemli.
Polisin ceza yazması falan beni ilgilendirmiyor ama işin kötü örnek olma boyutunu da bi ryana bırakırsak bu forumda zaten tam aekipman giymeyenleri hoş karşılamıyoruz. Altı üstü çarşıya gideceğim diyorsunuz ama şehir içi trafiği zaten en riskli trafik. Kask olmadan bisiklete bile binilmez.

önceden kask takmadan hiç bir yere gitmiyordum 2 kere kaskımı çaldırdım artık takmıyorum uzun yollarda takıyorum sadece pazara falan giderken taksam çalıyorlar elimde meyve sebze varken birde kaskı yük edemem
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Ya Allah aşkına ne istiyorsunuz bizden her köşe başında bi ekip var sadece motorcuları durdurup kaskı olmayana ceza kesiyor bi kask olmuş 5.000 TL çarşıya giderken motorun üstünde çalınır diye korktuğum için yanıma almıyorum

hem kask takmazsam kimseye zararım olmaz sadece kendime zararım olur
yaya 'ya yol vermeyen ışıklarda tam yaya geçidinin üstünde duran arabalara ceza yok masum motorculara ceza var devlete çok para lazımsa bunlara ceza yazsın adam arabasını tam kaldırımın inişine park ediyor engelli vatandaş bebek arabası olan kadınlar vb inemiyor ona ceza yazan yok

bi ekip arabayla sokak sokak dolaşsın sadece yanlış park edenlere akşama kadar en az 500 tane arabaya ceza kesebilir istese

bu devleti motorcular mı kalkındıracak

kaskı motorun üstüne bıarakıp park edip pazarı gezsem motorun başına döndüğümde kask %90 çalınmış olur anında götürürler kaskı yanıma alsam yük olur

ya motorcuları rahat bırakın yada kasktan vergi almayın fiyatı düşsün hırsızı olmasın bende rahat rahat korkmadan yanıma alabileyim

ceza 1000 tl kask 5000 tl olursa bende 1000 tl lik riski alırım kask çalınırsa 5 kat daha masraf

çanta yaptır kaskı oraya koy diyenler olabilir çantayı ruhsata işletmek 20 bin tl

çarşıya pazara giderken kaskın çalınma riskini göze alıpta kask takamam
Kaskın çalınma işini basit bir kilit ile çözersin. Kask takmamanın zararı sadece kendine olmaz. Hafif bir şekilde atlatabileceğin bir kazada ciddi şekilde yaralanabilir sağlık sistemi üzerinde ciddi masraflı bir tedavi süreci geçirebilirsin. Yaralanma ile atlatabileceğin bir kazada hayatını kaybedip kazaya karışan diğer tarafın hayatını karartabilirsin vs.vs
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaş konuyu çok yanlış yorumluyorsun. Sen ölmek de istesen devlet seni korumakla yükümlü. Diğerlerine ceza kesmemelerinin izahı yok, onlara da mutlaka kesmeliler. Kanunda ne yazıyorsa onu uygulamak zorundalar.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Kanun eksik bile.

Ehliyet sınavına girerken yalnızca kafasına dandik önü açık kask giymiş tipler vardı, kısa kollu, şortlu, kask dışında başka hiç bir ekipman yok, eller bile çıplak. Kanunda yok ama ekipman önemli. Zaten her şeyi kanundan beklememek lazım, önce mantık ve akıll karar vermek lazım. isyan etmenin bile bir mantığı var, ben kurallara isyan ediyorum diye kırmızı ışıkta da geçilmez mesela, araba çarpar ölürüz diye kırmızıda geçmiyoruz yoksa kırmızıda geçersek ceza yazacakları için değil.


Araba kullanırken kask bile takmamış biri benim hiç hatam olmasa bile bana çarpsa, hadi bana çarpmadı, önümdeki arabaya çarpıp kaza yapıp ölse ve olayı görsem ömür boyunca unutamam o travmayı, ben karışmamış yalnızca görmüş bile olsam aklımdan çıkmaz, bu bile yeterli.
 
Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
428
Yok daha neler derde bak. Elinde taşısana hemşerim motor kullanıyosun kaskını koyacak yerin yok diye şikayet ediyorsun. Vallahi ekşiye dönüyor forum.

Çantaya da karşısın, o zaman git büyük bagajlı scooter al sele altına koyarsın.
 
Katılım
3 Nis 2023
Mesajlar
291
Motosikleti
Honda Forza
Başlığı görünce Akro'nun bugünkü konusu zannettim heyecanla girdim ama nafile.

Gerçi başlık ve içerik tam Akro'luk ama klonu çıktı bu kez.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
önceden kask takmadan hiç bir yere gitmiyordum 2 kere kaskımı çaldırdım artık takmıyorum uzun yollarda takıyorum sadece pazara falan giderken taksam çalıyorlar elimde meyve sebze varken birde kaskı yük edemem
tahtakaleden 120 tl ye ince bir kilit al hiç birşey olmaz
ha yok kask bana ağırlık yapıyor yoruluyorum dersen hiç takma uzun yolda bile
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,451
Motosikleti
D400
trollse kötü gerçekse daha kötü olan bir konu olmuş bu.

kaskın olmazsa tek zararın sana değil; sacma sapan sürüş şekilleri yüzünden arabanın yanından geçerken devrilsen ya da arabacı seni görmeyip seni devirse ve kasksız kafanı vurdugun anda gebersen tek zarar sana mı ait?

bana kalsa bot ceket eldiveni de zorunlu yaparım siz kask için bahane buluyorsunuz.
 
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
486
Motosikleti
V-Strom 800 DE
''Kaskı olmayana ceza kesiyor'' dan sonra okuma gereği duymadım
 
Katılım
17 Şub 2025
Mesajlar
190
Motosikleti
HONDA FORZA 2025
Daha çok yeni başladım 50cclik motora sahıbım motoru aldım 15 e 10 bine kask ve ekipman aldım 354 TLye birtane kilit aldım arkamda çanta olmadığı için çantanın demirlerine şifreli olarak kilitliyorum gidiyorum çözüm aramak lazım bence sen farkında değilsin belki umursamıyorsun ama sen değerlisin kıymetlisin ekipmansız olma durumuna yada yorumlamana bende katılmıyorum. Polis iyi yapıyor gerekirse motoru alsın bağlasın ama ekipmansız olmaması gerekiyor.

Ben 4 yaşındaki kızım için bisiklet kullanırken bile ekipman aldım düştüğünde ağlayıp kendininde benimde canımı yakacağına cebim yansın ondan değerli değil

bu yüzden senden de değerli değil.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Daha çok yeni başladım 50cclik motora sahıbım motoru aldım 15 e 10 bine kask ve ekipman aldım 354 TLye birtane kilit aldım arkamda çanta olmadığı için çantanın demirlerine şifreli olarak kilitliyorum gidiyorum çözüm aramak lazım bence sen farkında değilsin belki umursamıyorsun ama sen değerlisin kıymetlisin ekipmansız olma durumuna yada yorumlamana bende katılmıyorum. Polis iyi yapıyor gerekirse motoru alsın bağlasın ama ekipmansız olmaması gerekiyor.

Ben 4 yaşındaki kızım için bisiklet kullanırken bile ekipman aldım düştüğünde ağlayıp kendininde benimde canımı yakacağına cebim yansın ondan değerli değil

bu yüzden senden de değerli değil.
4 yaşında kızına bisiklet için ekipman alarak başka ailelere de örnek olduğunuz için tebrik ederim.
12 yaşında çocuklarım 3 yaşından beri bisiklete biniyorlar, hiç kasksız çıkmadılar, hatta şimdi bile en azından kask ve eldiven kullanıyorlar. Ara sıra bisikletle okula gittikleri de oluyor, okula bisikletle gelen kimsede kask falan yok ama böyle daha havalı diyorlar. Çocukları ekipmanların havalı olduğu şeklinde yetiştirirsek ileride böyle kask takmayayım, ağırlık yapıyor demezler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst