15 Yaşında Motorsiklet Almalımıyım?

Katılım
6 Nis 2025
Mesajlar
5
Selamünaleyküm abilerim,ablalarım 15 yaşındayım ve Ankara da yaşıyorum 2 3 aydır motor tutkusu var ve motorsiket almak istiyorum.Trafiğe çıkmadan sadece sokak arası sürmek gibi bir planım var, hız tutkunu değilim sadece 16'ya geldiğimde ehliyeti sınavını daha kolay geçmek isitiyorum.Sizce almalımıyım yoksa 1 sene daha mı sabır etmelimiyim.(Scooter sürmüşülüğüm var.)Yardım ederseniz sevinirim.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
3 Sene önce açmış olduğum şu konuyu ve verdiğim masraf tablosunu bir incelemenizi öneririm.

https://www.motosiklet.net/forum/ko...cyi-o-paraya-yuksek-cc-eski-japon-var.211031/
3 sene onceki 20 bin tl bugünkü 60 bin tl diyebilir miyiz?

O sokak arasinda sureyim hayali olmuyor. Bugun sokak arasi, yarin yavas yavas trafik, sehir ici, surasi, burasi, ilk polisten kacma falan derken hop bi kaza motosiklet yediemine siz cezayla beraber hastaneye. 1 yil kalmis, hem sayili zaman hızlı gecer. Almayin.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,513
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İlk tablom 86.000 km'ye kadar, sonraki sayfalarda paylaştığım tablo 110.000. km'ye kadarki verileri içeriyor. Son tablo paylaşımından sonra 37.000 km daha yaptım ve masrafım arttı.
 
Katılım
27 Mar 2025
Mesajlar
78
Biz erkeklerde bu yaşlarda gelen araba ve/veya motor tutkusu hiç sekmiyor. Ne yaparsın bilmiyorum ama muhakkak eğitim al sonra çok acı şeyler yaşaya bilirsin
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,215
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Selamünaleyküm abilerim,ablalarım 15 yaşındayım ve Ankara da yaşıyorum 2 3 aydır motor tutkusu var ve motorsiket almak istiyorum.Trafiğe çıkmadan sadece sokak arası sürmek gibi bir planım var, hız tutkunu değilim sadece 16'ya geldiğimde ehliyeti sınavını daha kolay geçmek isitiyorum.Sizce almalımıyım yoksa 1 sene daha mı sabır etmelimiyim.(Scooter sürmüşülüğüm var.)Yardım ederseniz sevinirim.
Anne, baba ne diyor bu işe? :) Nasıl alıyorsun motosikleti?

Sokak arası dediğin de trafik...ayrıca biraz alıştın mı, kesin çıkacaksın trafiğe. Arkadaşların ısrar edecek, kızlara gösteri yapılacak, kaç basıyor bu muhabbeti olacak, vs...

Bence 16 yaş bile erken motosiklet için. Kim, nasıl bu yaş grubuna motosiklet kullanma hakkı tanımışsa artık...
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
konu başlıgına ne umdum da girdim ne buldum :D

15 yaşında motor eğer japon ise almalısınız.

15 yaşında olan sizseniz hayır almamalısınız.


Bence motor alma yaşı en az 22 olmalı; cünkü gençlerimizin kanı kaynıyor uçuyor kaçıyor.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,361
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Sağlıklı ve uzun bir ömür yaşamak istiyorsan az daha sabret evlat. Önce ehliyet sonra ekipmanlar en son motosiklet almanı tavsiye ederim.
 
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
30
15 yaşındasın Allah korusun sokak arası bir çoluğa çocuğa vursan o vicdan azabıyla bir daha araba bile kullanamazsın .

Hem kendi can sağlığın hem başkalarının sağlığı için sabretmelisin .

Kurallar varsa bi sebebi var sonuçta kanın deli akıyor sokak arasıyla kalmaz o iş .

Bende Ankarada yaşıyorum memleket zaten çığırından çıktı iyice çingene pazarı gibi oldu karşına ne çıkar daha hiç trafik tecrüben yokken kestiremezsin . Aman deyim uzak dur .
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Ehliyet alana kadar sabretmek en güzeli, ben dayanamıyorum hastasıyım diyorsan elektrikli scooter alıp sağda solda gezip antreman yapabilirsin, faydası olacaktır.

Bu arada ben motorla 10 yaşımda tanıştım ve 17 yaşıma kadar bekledim, sanırım bu büyük aşkın sebebi 7 sene beklemiş olmam. :) Şu anda hayatımı motosiklete göre dizayn ediyorum desem yalan olmaz.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Benim çocuklarım 13 yaşında, 2 sene sonra motor alamazlar, 18 yaşına kadar bisikletle gezsinler, 18 yaşında B sınıfı ehliyet alıp araba kullanmayı güzelce öğrenmeleri lazım önce, İstanbul trafiğinde bile en sıkışık dar yerlerde bile düzgün araba kullabilir olup bizi sağa sola gezdirecek kadar öğrendikten sonra doğru düzgün eğitim de alıp 24 yaşında direkt A ehliyeti alıp motor kullanmaya başlayabilirler.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,864
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Benim çocuklarım 13 yaşında, 2 sene sonra motor alamazlar, 18 yaşına kadar bisikletle gezsinler, 18 yaşında B sınıfı ehliyet alıp araba kullanmayı güzelce öğrenmeleri lazım önce, İstanbul trafiğinde bile en sıkışık dar yerlerde bile düzgün araba kullabilir olup bizi sağa sola gezdirecek kadar öğrendikten sonra doğru düzgün eğitim de alıp 24 yaşında direkt A ehliyeti alıp motor kullanmaya başlayabilirler.
bence çocuk meraklıysa kesinlikle enduroya başlatılmalı keşke çocukken beni başlatsalardı
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
bence çocuk meraklıysa kesinlikle enduroya başlatılmalı keşke çocukken beni başlatsalardı
Bizimkiler meraklı olsalar eğitimlere gönderip sadece arazide kullanılan plakası da olmadığı için trafiğe çıkmayan endurolardan başlatırdım, şimdilik motora binelim de trafikte gezelim dertleri yok, hatta etrafta kasksız ekipmansız binenleri görünce bu geri zekalılar hava atıcaz diye öldürecekler kendilerini diyorlar. Ufak ufak bize de ekipman alalım artçı olarak gezeriz demeye başladılar, köfte turlarımızı merak ediyorlar. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst