Motosikletteki debriyaj balatasından gelen garip ses?

Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Merhaba. Geçen yıl Eylül ayında debriyaj balatam değişti. Sorunu elimden geldiği kadar videoyla çekmeye çalıştım, anlatmaya da çalışayım. Motosikletim yürüyor ama bi' sıkıntılı yürüyor. Debriyaj balatası değiştiğinden beri böyle. Ön debriyaj kaynaklı mı yoksa arkadan mı kaynaklı sorun anlamadım. Sorun İSE şu şekilde: Motosiklet bi' zorlanarak gidiyor gibi. Gitmeye çalışıyor, ama gidemiyor. Soğukken çalıştırıp 5-10 dakika sürdükten sonra durup kalkarken 3500 devire kadar falan motosiklet çekmiyor, arkadan birisi asılıyor da motor yürümüyor gibi oluyor, debriyaj balatasından da bildiğimiz kkkkkkkkkkkkkk diye sürtme sesi geliyor ve ben balaklava ve kask takmama rağmen bu sesi duyabiliyorum. Sonra 3500 devirden sonra bi anda gitmeye başlıyor. Motosiklet tam ısındığında, fan açtığında yani sıcaklığa eriştiğinde ise kalkarken kafa atıyor gibi oluyor. Debriyaj balatasından garip bi ses geliyor, bi salıp bi tutuyor gibi. Motosiklet bi ileri akfa atıyor bi duruyor bi ileri kafa atıyor bi duruyor bu böyle 3500 devire kadar falan devam ediyor. Hem sesi kötü, hem dışardan da kötü gözüküyor. Debriyaj balatası değiştiğinden beri vaziyet bu. Geçen gün konuda bahsettiğim şaheser ustam daha önce bana bagalarımda sorun olmadığını, kayışımın da "biraz" eskidiğini söylemişti. Kendim de açıp bakmadım valla. Ses krank sesine benziyor ama krank sesi değil, bundan eminim. Çünkü bu sebeple kaç sefer kontrol ettirdim krank mı diye. Ses böyle olunca kafamı da karıştırıyor haliyle. Eklemekte fayda var, daha önce böyle değildi. Debriyaj balatası değişmeden önce 2000-2200 devir gibi direkt yürümeye başlıyordu motor. İvmelenmesi falan gayet güzeldi ve ben böyle bir sorunla hiç karşılaşmamıştım. Niye böyle yapar? Ne yapmam gerek? Ne önerirsiniz? Teşekkürler.

Not: Yedek parça önerecekseniz motosikletteki blok fabrika çıkışıyla Yamahanın BN169MM kodlu bloğu. Yani Yamaha Versity 300 modeline ait tüm mekanik parçalar uyuyor. Ondan önerebilirsiniz.

 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Varyatöre bakılması gerekmektedir, parçaların komple sökülüp hareketli parçalarda zorlanma olup olmadığına bakılması gerekmektedir. Ön varyatörün ortasındaki burç zor hareket ederse kalkışlarda sıkıntı yaşarsınız, aynı şekilde debriyajın oynar yatağıda yağsız kalmış veya aşırı kirli olup zor hareket ediyor olabilir. Geç devirde kalkışı genelde bagalardan dolayı yapar, bagalarda veya oynar yatak kaydırıcılarında problem olabilir.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Varyatöre bakılması gerekmektedir, parçaların komple sökülüp hareketli parçalarda zorlanma olup olmadığına bakılması gerekmektedir. Ön varyatörün ortasındaki burç zor hareket ederse kalkışlarda sıkıntı yaşarsınız, aynı şekilde debriyajın oynar yatağıda yağsız kalmış veya aşırı kirli olup zor hareket ediyor olabilir. Geç devirde kalkışı genelde bagalardan dolayı yapar, bagalarda veya oynar yatak kaydırıcılarında problem olabilir.
Neye bakmamı önerirsiniz? Önceki konumdan haberdarsanız "usta" dediğim adamın ne kadar kolpacı biri olduğuna hakimsinizdir. Marş motoru muhabbeti. Kendim yapmak istiyorum o yüzden. Komple debriyaj yan kapağını söküp bagaları, kayışı vb. kontrol etmeli miyim? Sıkıntı olup olmadığını resme bakarak anlayabilir miyiz?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Az çok aşınmalardan anlaşılır fakat varyatörde bir problem olduğu zaman arka debriyaj hariç komple dağıtıyorum (daha somunu için lokma almadım) ve genelde çözülüyor. Bu usta belki motosikletinize uyumlu olmayan parçalarda takmış olabilir.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Az çok aşınmalardan anlaşılır fakat varyatörde bir problem olduğu zaman arka debriyaj hariç komple dağıtıyorum (daha somunu için lokma almadım) ve genelde çözülüyor. Bu usta belki motosikletinize uyumlu olmayan parçalarda takmış olabilir.
Valla hocam XMAX 250 debriyaj balatası taktım dedi, bilmiyorum. Elimde lokma takımı var. Nasıl bir somun gerek, atma şansınız var mı size zahmet? Bu uzun soluklu bir işe benziyor, yetersiz ekipmanla girmeyelim :)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Valla hocam XMAX 250 debriyaj balatası taktım dedi, bilmiyorum. Elimde lokma takımı var. Nasıl bir somun gerek, atma şansınız var mı size zahmet? Bu uzun soluklu bir işe benziyor, yetersiz ekipmanla girmeyelim :)
Varyatör aparatı veya darbeli somun makinası yoksa ne yaparsanız yapın sökemezsiniz :). 3 Adet somun var zaten, kranktaki ve şanzıman milindekini sökecek lokmanız vardır ama debriyajı ayıracak lokmanız varmı bilmiyorum, o lokmada normal setlerde olmayan bir ölçüydü.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Varyatör aparatı veya darbeli somun makinası yoksa ne yaparsanız yapın sökemezsiniz :). 3 Adet somun var zaten, kranktaki ve şanzıman milindekini sökecek lokmanız vardır ama debriyajı ayıracak lokmanız varmı bilmiyorum, o lokmada normal setlerde olmayan bir ölçüydü.
Hocam şundan alsam iş görür mü? Varyatör aparatları maks. 150 CC'ye kadar destekliyor gibi gözüküyor.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Ben böyle yola çıktım, ilk başta küçüklüğümde bisiklet tamiri ile başladım şimdi motosiklet motorunu sıfırdan topluyorum. Zaten zibilyon video var Youtube'de illa biri işe yarıyor.
Aslinda soke taka bayaa ogrendim bende, bayaa bilgi edindim. Ancak hic girismedigim bir sey soz konusu olunca insan cekiniyor :)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Aslinda soke taka bayaa ogrendim bende, bayaa bilgi edindim. Ancak hic girismedigim bir sey soz konusu olunca insan cekiniyor :)
Bu durumdada göz karartmak gerek, belli bir noktadan sonra artık yolunu çözüp yapabiliyor oluyorsunuz. Böyle yapa yapa fren merkezinden tutun eski sistem enjeksiyon toplar hale geldim :). Bu işin sonu yok, fakat kimi zaman saçma sapan arızalar çıkıyor ve bir gece yataktayken bir anda aklına pat diye düşüyor çözümü :D ve çözümü bulmanın rahatlığı ile mışıl mışıl uyuyor insan.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Bu durumdada göz karartmak gerek, belli bir noktadan sonra artık yolunu çözüp yapabiliyor oluyorsunuz. Böyle yapa yapa fren merkezinden tutun eski sistem enjeksiyon toplar hale geldim :). Bu işin sonu yok, fakat kimi zaman saçma sapan arızalar çıkıyor ve bir gece yataktayken bir anda aklına pat diye düşüyor çözümü :D ve çözümü bulmanın rahatlığı ile mışıl mışıl uyuyor insan.
Daha once cok yeri soktum taktim o yuzden aslinda korkum cok yok da mekanik olunca insan tirsmiyor degil, bir de malum Cin olunca 😄
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Daha once cok yeri soktum taktim o yuzden aslinda korkum cok yok da mekanik olunca insan tirsmiyor degil, bir de malum Cin olunca 😄
Çin malının dilinden anlamak gerek, onla anlaşmak ve pazarlık yapmak gerek sonrasında problem çözebiliyorsunuz :D. Bende Spontini var ve daha öncesinde Cg ile uğraşmıştım, artık onların leb demesinden leblebi dediğini anlıyor oldum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst