UTTS MOTOSİKLET MONTAJI ( Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi)

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Neresinden tutsak elimizde kalan bir uygulama olmuş. Madem vergi denetlemek istiyorsun, akaryakıt satışını sadece kartla ödenecek şekilde sınırlasalar vergi kaçağı da olmaz. Neden bize bu yandaş cihazını sokma peşindeler? Ben motorumu şahsi kullanıyorum. Benzin fişimi herhangi bir yere işlemiyorum. Hatta depodaki benzin bitince fişi atıyorum. Benzinimi de kredi kartıyla alıyorum. Şimdi bu cihaz benim neyime yarayacak? Neyimi denetleyecek? Yani cidden soruyorum. Bilen varsa bi cevaplasın. Ne işe yarayacak bu cihaz?
Delinin biri kuyuya taş atmış sonuç bu :).
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
443
Motosikleti
KAWASAKI Z500SE- HONDA SH125İ
Neresinden tutsak elimizde kalan bir uygulama olmuş. Madem vergi denetlemek istiyorsun, akaryakıt satışını sadece kartla ödenecek şekilde sınırlasalar vergi kaçağı da olmaz. Neden bize bu yandaş cihazını sokma peşindeler? Ben motorumu şahsi kullanıyorum. Benzin fişimi herhangi bir yere işlemiyorum. Hatta depodaki benzin bitince fişi atıyorum. Benzinimi de kredi kartıyla alıyorum. Şimdi bu cihaz benim neyime yarayacak? Neyimi denetleyecek? Yani cidden soruyorum. Bilen varsa bi cevaplasın. Ne işe yarayacak bu cihaz?
Burada yapılmak istenen aslında mantıklı ama süreç ve işleyiş hatalı
Öncelikle bireyselde neden var o kısım şöyle gece petrole gidiyorsunuz araca mazot alıyorsunuz pompacıya başka plaka verip fiş alıyorsunuz o verdiğiniz plakada herhangi bir şirkete kayıtlı araç olabilir o fiş ile gider gösterilip hem kdv hem de gelir vergisinden düşülüyor (şaşırtıcı ama maalesef bu çok fazla)

bunun önüne geçmek için kendiniz chip getirtip yandaşa sattırıp ve bunu zorunlu kılıp kazanacakları paraları önceden ayarlamak son derece yanlış bir uygulama milletin gözünün içine baka baka bunu yapabiliyor olmaları da ayrı bir toplumsal konu
olması gereken bir kanun çıkartıp taşıt tanıma sistemini tüm motorlu araçlara zorunlu hale getirirsiniz
bu halka olur chip olur anahtarlık olur (ben şuan anahtarlık kullanıyorum) aracın plakası yazılır yakıt cinsi yazılır
bunuda Ülkedeki petrol şirketleri sağlar hem rekabet olur hem de devletin bu para işleriyle ilişiği olmaz

pompaya gidersin plakanla cihazın eşlenmediği sürece yakıt alamazsın ve yanlış yakıt koyma hatası son bulur.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,663
Mesela herkese vergi iadesi alma hakkı geri gelse de kimse başkasına fiş toplamasa? :)
Bu ne abi ordan 1 kuruş uçtu buradan 5 kuruş uçtu iyi gelsin hitler yönetsin lan ülkeyi?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,836
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Mesela herkese vergi iadesi alma hakkı geri gelse de kimse başkasına fiş toplamasa? :)
Bu ne abi ordan 1 kuruş uçtu buradan 5 kuruş uçtu iyi gelsin hitler yönetsin lan ülkeyi?
Maaşlı çalışanların maaşlarından vergi kesilmese herkes kendi brüt maaşını alsa sonra vergi ve sigortasını yatırsa ve dediğin gibi fiş/fatura toplayıp vergiden düşebilse ama halkımızda "vergisini veren vatandaş" bilinci gelişmediği için, bizde daha çok teba anlamında vatandaşlım bilinci olduğu için bunu yönetenler de istemez, halkın da böyle bir beklentisi/gündemi yok.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,663
Maaşlı çalışanların maaşlarından vergi kesilmese herkes kendi brüt maaşını alsa sonra vergi ve sigortasını yatırsa ve dediğin gibi fiş/fatura toplayıp vergiden düşebilse ama halkımızda "vergisini veren vatandaş" bilinci gelişmediği için, bizde daha çok teba anlamında vatandaşlım bilinci olduğu için bunu yönetenler de istemez, halkın da böyle bir beklentisi/gündemi yok.

Vergisi piç edilen vatandaşa kızabilir miyiz peki vermemeye çalıştığı için?
Nerden baksak elimizde kalıyor :D
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Şimdi bir soru sorayım, hiç forklifte taktıran var mı? Ruhsat yok nasıl oluyor?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,836
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Şimdi bir soru sorayım, hiç forklifte taktıran var mı? Ruhsat yok nasıl oluyor?
işyerinde jenetör kullananlar ne yapacak o da belirsiz diye görmüştüm bir yerlerde.
Neresindne baksan tutarsız, detayı düşünülmeden girişilmiş, her zamanki gibi kervam yolda düzülür kafasında işler.
 
Katılım
3 Ara 2023
Mesajlar
13
Baya yazışma olmuş.
ben bu halkayı şu an sistemde olan bir açığı değerlendirmek için yaptım.
ilk konuştuğum montajcı arkadaş depoya bağlanan vidalara da epoksi basarsak olur demişti.
parçayı modelledim 3d bastırdım sonra bağlayıp başka bir montajcıya gittim.
onlar takmak istemedi. yakında motosiklete özel parça çıkacak dedi ama inanmadım başkasına gittim.
gittiğim arkadaş nasıl özendi anlatamam montaj yaparken motora zarar gelmesin diye.
onun videosunu da editleyince paylaşırım çok uzun (kask kamerası ile çaktırmadan çektim aynaya takıp :))

sonuç olarak ben zaten bu parçayı söküp utts nin altında kalan kısmı zarar vermeden törpüleyip anahtarlığa takıcam.
depo kapağı açıkken anahtar üzerinde olduğundan okur dediler. deneyip görücez.

yarın birgün bu tip montajları kabul etmeyecekler ve kalıcı cihaz tedbirleri alacaklar. fırsat varken taktırdım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bu arada şu an bu sistem sadece şirkete kayıtlı araçlar için zorunlu ancak temmuz 2025 ten itibaren sıfır araçlar bu cihaz üzerine takılı olarak çıkacak.
motosikletler için benim çözümün sac plaka versiyonları falan olur diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,663
Baya yazışma olmuş.
ben bu halkayı şu an sistemde olan bir açığı değerlendirmek için yaptım.
ilk konuştuğum montajcı arkadaş depoya bağlanan vidalara da epoksi basarsak olur demişti.
parçayı modelledim 3d bastırdım sonra bağlayıp başka bir montajcıya gittim.
onlar takmak istemedi. yakında motosiklete özel parça çıkacak dedi ama inanmadım başkasına gittim.
gittiğim arkadaş nasıl özendi anlatamam montaj yaparken motora zarar gelmesin diye.
onun videosunu da editleyince paylaşırım çok uzun (kask kamerası ile çaktırmadan çektim aynaya takıp :))

sonuç olarak ben zaten bu parçayı söküp utts nin altında kalan kısmı zarar vermeden törpüleyip anahtarlığa takıcam.
depo kapağı açıkken anahtar üzerinde olduğundan okur dediler. deneyip görücez.

yarın birgün bu tip montajları kabul etmeyecekler ve kalıcı cihaz tedbirleri alacaklar. fırsat varken taktırdım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bu arada şu an bu sistem sadece şirkete kayıtlı araçlar için zorunlu ancak temmuz 2025 ten itibaren sıfır araçlar bu cihaz üzerine takılı olarak çıkacak.
motosikletler için benim çözümün sac plaka versiyonları falan olur diye tahmin ediyorum.
Özenen montaj yerinin bilgisini verebilirsen aklımızda olsun. Yarın bir gün yaptırmak gerekir veya tercih edersek en azından kasaba gitmeyelim.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
işyerinde jenetör kullananlar ne yapacak o da belirsiz diye görmüştüm bir yerlerde.
Neresindne baksan tutarsız, detayı düşünülmeden girişilmiş, her zamanki gibi kervam yolda düzülür kafasında işler.
Tanker veya bidonla alıyorsan zaten sıkıntı yok. Ama araçla benzinciye gidiyorsan olacak diyorlar. Ama çıkarmak için ruhsat istiyor. Forklift ruhsatı yok.
 
Katılım
3 Ara 2023
Mesajlar
13
Yaptırdığım montajla ilgili bir video hazırladım.
Belki ihtiyacı olanlara faydası olur:

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Özenen montaj yerinin bilgisini verebilirsen aklımızda olsun. Yarın bir gün yaptırmak gerekir veya tercih edersek en azından kasaba gitmeyelim.
ankarada konya yolu opetin içerisinde. taurus avm karşısı
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bu arkadaşın çözümü daha çok hoşuma gitti.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,663
Hocam Ankara'ya mı gidicem bu bok için.. vallahi delilik ya.. sağol tabi bilgi verdiğin için.
ki bu arada senin çözümün çok güzel olmakla birlikte, başını da yakmayayım neyse..

alttaki s1000rr çözümünü ise hiç anlamadım. sele altında ne nereye bağlı da ben o cihazı gidip başka taşıta takamayayım?
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
kuryelik yaptığım motosikleti iyi ki ticari olarak kaydettirmeye üşenmişim vallahi böyle iğrenç şeylere para harcayıp zarar vermediğim için mutluyum
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
160
Neresinden tutsak elimizde kalan bir uygulama olmuş. Madem vergi denetlemek istiyorsun, akaryakıt satışını sadece kartla ödenecek şekilde sınırlasalar vergi kaçağı da olmaz. Neden bize bu yandaş cihazını sokma peşindeler? Ben motorumu şahsi kullanıyorum. Benzin fişimi herhangi bir yere işlemiyorum. Hatta depodaki benzin bitince fişi atıyorum. Benzinimi de kredi kartıyla alıyorum. Şimdi bu cihaz benim neyime yarayacak? Neyimi denetleyecek? Yani cidden soruyorum. Bilen varsa bi cevaplasın. Ne işe yarayacak bu cihaz?
hocam sen olayı yanlış anlamışsın, ve yanlış anlamaya devam ediyorsun. sana bahane olarak ortaya atılan yalanlara odaklanmayı bırakmalısın. o yalanlarla oluşturulan dünyada milyon yıl düşünsen de gerçeği bulamayacaksın, sana o yalanları atanlar da dediklerinin tamamını biliyor. halbuki asıl gerçek çok basit.

çinden 5-10 liraya alınan ve vatandaşa 2700 liraya kazık olarak aktarılan bu cihaz, milletvekilleririn lüks ve şatafat içinde yaşamasına, dinayet işleri başkanı mercedes alinin audisinden sıkılınca son model lüks bmwye geçmesine, mehmet cengizin hem akpden hem chpden ihalelerine, bazı partilerin siyaset yapsın diye aldıkları milyon dolarlarla o partinin trollerini ortaya çıkartıp "muhalefete muhalefet etmeyin" diye sosyal medya floodları yapmasına, milliyetçi denilen partiden bir il başkanının mı ne şehit ailelerini tehdit ederken ve "öcalan beğefendi" gibi lafları ederken
kullandığı elektroniklere falan gidecek, tüm bu söylediklerim para gerektiriyor. ingiliz vatandaşı maliye bakanını boşuna getirmediler.

burada asıl önemli nokta ise üsttekiler bile değil, o 2700 tlye ve ucube cihazın motorun estetiğinin ağzına sıçmasına odaklanmayı bırakıp asıl hedeflediklerine bakmalıyız;
bu utts olayı göründüğünden binlerce kat daha büyük bir şeyin tohumu, hali hazırda paris iklim antlaşması gibi abdnin çıktığı keriz tokatlama antlaşmasına dayandırılıp çıkartılacak yasalar ile "karbon vergisi" denilen özel kazık yöntemi gelecek.
belirli kotayı geçene benzin litresini 20-2000 katına satmak da dahil yapılabileceklerin pek sınırı yok, ama şunu biliyorum, george orwel amatör diye anılacak...


hammurabi kanunlarında halk:
-soylular
-normal insanlar
-köleler
şeklinde 3 gruba ayrılıyordu, soylu birinin gözünü kör etmek 10 altın ceza ise, normal insan öldürmek 5 altın ceza oluyordu.

2025 için biraz güncellersek hala 20.000 sene önceki ile benzer bir sistem var:

-köleler (adları köle olmasa da)
hiç birikimi olmayan kişiler modern kölelerdir

-normal insanlar,
biraz birikimi olan (5-10'a kadar ev vb) veya orta üstü geliri olanlar

-normal zengin insanlar
birikimi çok olan fakat siyasetçi avantajlarına sahip olmayanlar

-ortaçağ soyluları
einstein kadar zeki olup bilimde çığır açmamalarına rağmen, siyaset sayesinde lüks hayat yaşayan siyasetçiler ve çevrelerindeki iş adamları


siyasetin içindeki kartelleşmiş yapı, kendilerini ortaçağdaki soylular gibi birşey ilan ettikleri için, tek dertleri kendi görkemli "ortaçağ soylusu" hayatlarını devam ettirmek. senin veya 80 milyon "normal-köle insanın"ın sürünüp rezil olmaları zerre umurlarında değil. dokunulmazlıkları, yasaları eğip büken tanıdıkları, aşırı fahiş maaşları ile rahatlarının devamını sağlamak için gereken neyse onları yapıyorlar. vatandaşa "biz sizi bazı dinlerdeki gibi, soylulara hizmet etsin diye yaratılan aşağılık yaratıklar olarak görüyoruz, soylulara hizmet ediniz" diyemiyorlar, vatandaşa attıkları kazıklar için bir bahane-kılıf bulmaları gerekiyor. her seferinde bir "cambaza bak!" bahanesi kullanıyorlar.
bu cambaz genelde bir koruma veya adalet görünümünde oluyor. halka "siz bize hizmet etmek için yaratılmış aşağılık kölelersiniz" deseler, sistem işlemez.
sistemin işlemesi için:
"biz atatürkün partisiyiz-biz milliyetçiyiz-biz muhafazakarız" gibi şeyler söyleyerek, vatandaşı yalanlarla oluşturulmuş şizofrenik bir dünyada tutmak ve oy verirken sistemi beslemesini sağlamak gerekli ve türk "ortaçağ soyluları" bunu çok iyi başarıyor.

2002den beridir kartelleşen akp-chp-mhp partilerine oy verilip duruluyor ve her yıl biraz daha kötüye gidiyoruz, fakat bugün seçim olsa yine bu üç partiye %90 civarı oy çıkacak...

diğer taraftan bu halkın seçtiği kartelden çıkan utts kazığına çok da takılmamak gerekiyor, tahminimce "tayyip sonsuz kez seçilebilsin" çalışmalarından sonra ülke kat kat daha beter olacak, bu utts kazığı diğer kazıkların binde biri bile olamayacak, hani bir laf varya, "çok şükür kötü günleri atlattık, şimdi sıra daha kötülerinde" diye, o daha kötü günler gelecek...


tabi bu kötü günler ortaçağ soylularına hiç gelmeyecek, bir örnek vereyim:
bir şehirde bir belediye başkanının oğluna açılan boşanma davasında kadın 55 adet mi ne ev istiyordu, bu demektir ki oğulun 110 veya fazla evi var.
başkanın kaç evi olduğu hesaplanamasa bile, bu başkanın, normal vatandaşın 2700 tl kazıklanmasını zerre umursamayacağı, kendi içinden bu cihazı taktırırken "2700 tl para mı ulan, bari zamanımı çalmasalardı" diyeceği gayet öngörülebilir.
ülkedeki ön plandaki siyasetçilerin neredeyse tamamı, bu örnekteki başkandan daha daha zengin olduğuna göre, vatandaş bin tl kazıklanmış, vatandaş elli bin tl kazıklanmış, vatandaş yüz elli bin tl kazıklanmış önemli değil, hatta siyasetçilere gitsek, içlerinden "150.000 tl para mı ulan" diye bizlere kızabilirler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst