Neresinden tutsak elimizde kalan bir uygulama olmuş. Madem vergi denetlemek istiyorsun, akaryakıt satışını sadece kartla ödenecek şekilde sınırlasalar vergi kaçağı da olmaz. Neden bize bu yandaş cihazını sokma peşindeler? Ben motorumu şahsi kullanıyorum. Benzin fişimi herhangi bir yere işlemiyorum. Hatta depodaki benzin bitince fişi atıyorum. Benzinimi de kredi kartıyla alıyorum. Şimdi bu cihaz benim neyime yarayacak? Neyimi denetleyecek? Yani cidden soruyorum. Bilen varsa bi cevaplasın. Ne işe yarayacak bu cihaz?
hocam sen olayı yanlış anlamışsın, ve yanlış anlamaya devam ediyorsun. sana bahane olarak ortaya atılan yalanlara odaklanmayı bırakmalısın. o yalanlarla oluşturulan dünyada milyon yıl düşünsen de gerçeği bulamayacaksın, sana o yalanları atanlar da dediklerinin tamamını biliyor. halbuki asıl gerçek çok basit.
çinden 5-10 liraya alınan ve vatandaşa 2700 liraya kazık olarak aktarılan bu cihaz, milletvekilleririn lüks ve şatafat içinde yaşamasına, dinayet işleri başkanı mercedes alinin audisinden sıkılınca son model lüks bmwye geçmesine, mehmet cengizin hem akpden hem chpden ihalelerine, bazı partilerin siyaset yapsın diye aldıkları milyon dolarlarla o partinin trollerini ortaya çıkartıp "muhalefete muhalefet etmeyin" diye sosyal medya floodları yapmasına, milliyetçi denilen partiden bir il başkanının mı ne şehit ailelerini tehdit ederken ve "öcalan beğefendi" gibi lafları ederken
kullandığı elektroniklere falan gidecek, tüm bu söylediklerim para gerektiriyor. ingiliz vatandaşı maliye bakanını boşuna getirmediler.
burada asıl önemli nokta ise üsttekiler bile değil, o 2700 tlye ve ucube cihazın motorun estetiğinin ağzına sıçmasına odaklanmayı bırakıp asıl hedeflediklerine bakmalıyız;
bu utts olayı göründüğünden binlerce kat daha büyük bir şeyin tohumu, hali hazırda paris iklim antlaşması gibi abdnin çıktığı keriz tokatlama antlaşmasına dayandırılıp çıkartılacak yasalar ile "karbon vergisi" denilen özel kazık yöntemi gelecek.
belirli kotayı geçene benzin litresini 20-2000 katına satmak da dahil yapılabileceklerin pek sınırı yok, ama şunu biliyorum, george orwel amatör diye anılacak...
hammurabi kanunlarında halk:
-soylular
-normal insanlar
-köleler
şeklinde 3 gruba ayrılıyordu, soylu birinin gözünü kör etmek 10 altın ceza ise, normal insan öldürmek 5 altın ceza oluyordu.
2025 için biraz güncellersek hala 20.000 sene önceki ile benzer bir sistem var:
-köleler (adları köle olmasa da)
hiç birikimi olmayan kişiler modern kölelerdir
-normal insanlar,
biraz birikimi olan (5-10'a kadar ev vb) veya orta üstü geliri olanlar
-normal zengin insanlar
birikimi çok olan fakat siyasetçi avantajlarına sahip olmayanlar
-ortaçağ soyluları
einstein kadar zeki olup bilimde çığır açmamalarına rağmen, siyaset sayesinde lüks hayat yaşayan siyasetçiler ve çevrelerindeki iş adamları
siyasetin içindeki kartelleşmiş yapı, kendilerini ortaçağdaki soylular gibi birşey ilan ettikleri için, tek dertleri kendi görkemli "ortaçağ soylusu" hayatlarını devam ettirmek. senin veya 80 milyon "normal-köle insanın"ın sürünüp rezil olmaları zerre umurlarında değil. dokunulmazlıkları, yasaları eğip büken tanıdıkları, aşırı fahiş maaşları ile rahatlarının devamını sağlamak için gereken neyse onları yapıyorlar. vatandaşa "biz sizi bazı dinlerdeki gibi, soylulara hizmet etsin diye yaratılan aşağılık yaratıklar olarak görüyoruz, soylulara hizmet ediniz" diyemiyorlar, vatandaşa attıkları kazıklar için bir bahane-kılıf bulmaları gerekiyor. her seferinde bir "cambaza bak!" bahanesi kullanıyorlar.
bu cambaz genelde bir koruma veya adalet görünümünde oluyor. halka "siz bize hizmet etmek için yaratılmış aşağılık kölelersiniz" deseler, sistem işlemez.
sistemin işlemesi için:
"biz atatürkün partisiyiz-biz milliyetçiyiz-biz muhafazakarız" gibi şeyler söyleyerek, vatandaşı yalanlarla oluşturulmuş şizofrenik bir dünyada tutmak ve oy verirken sistemi beslemesini sağlamak gerekli ve türk "ortaçağ soyluları" bunu çok iyi başarıyor.
2002den beridir kartelleşen akp-chp-mhp partilerine oy verilip duruluyor ve her yıl biraz daha kötüye gidiyoruz, fakat bugün seçim olsa yine bu üç partiye %90 civarı oy çıkacak...
diğer taraftan bu halkın seçtiği kartelden çıkan utts kazığına çok da takılmamak gerekiyor, tahminimce "tayyip sonsuz kez seçilebilsin" çalışmalarından sonra ülke kat kat daha beter olacak, bu utts kazığı diğer kazıkların binde biri bile olamayacak, hani bir laf varya, "çok şükür kötü günleri atlattık, şimdi sıra daha kötülerinde" diye, o daha kötü günler gelecek...
tabi bu kötü günler ortaçağ soylularına hiç gelmeyecek, bir örnek vereyim:
bir şehirde bir belediye başkanının oğluna açılan boşanma davasında kadın 55 adet mi ne ev istiyordu, bu demektir ki oğulun 110 veya fazla evi var.
başkanın kaç evi olduğu hesaplanamasa bile, bu başkanın, normal vatandaşın 2700 tl kazıklanmasını zerre umursamayacağı, kendi içinden bu cihazı taktırırken "2700 tl para mı ulan, bari zamanımı çalmasalardı" diyeceği gayet öngörülebilir.
ülkedeki ön plandaki siyasetçilerin neredeyse tamamı, bu örnekteki başkandan daha daha zengin olduğuna göre, vatandaş bin tl kazıklanmış, vatandaş elli bin tl kazıklanmış, vatandaş yüz elli bin tl kazıklanmış önemli değil, hatta siyasetçilere gitsek, içlerinden "150.000 tl para mı ulan" diye bizlere kızabilirler...