UTTS MOTOSİKLET MONTAJI ( Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi)

Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Tabii ki sökülebiliyor, depo üstü çatanın halkası. Devletin garabet işine garabet çözüm.. ve dediğin gibi çözüm değil aslında...
Ben şu an için motorun benzinlerini gider yazmaktan vazgeçtim. RS'te Givi halka var BF02 aslında ona böyle bir şey uydurulabilir de.. lanet gitsin.

Bakalım Haziran'da herkese zorunluyu nasıl becerecekler..
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
UTTS'nin üzerine monte edildiği parça motordan sökülebiliyor mu? Ek bir parça sanırım o? Motordan sökülebiliyor ise biraz sıkıntılı bir montaj olmuş: Konuyu büsbütün yanlış anlamadıysam, suistimale açık bir durum olduğu için sökülebilir bir parçann üzerine monte etmemeleri gerekirdi sanki?
Arabalara taktıklarınında kromozomlarını mı birleştiriyorlar... 2 vida tutuyor hepsinde.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Gider işleyene eyvallahta normal vatandaş ne alaka? Hiç bir faydası olmayan sisteme birde para ödeticekler...

Abi böyle zipzop bir şeye eyvallah demem ben.
Vergi kaçağın varsa bunu tespit etmek için bütün ülkeye zulüm edip bir de $3 etmeyecek şeye 2bin TL mi istersin?
Zaten "bireysel ticari olmayan kullanıcılara da zorunlu tutacağız" yaklaşımı tam da ne yapmak istediklerini anlatan durum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arabalara taktıklarınında kromozomlarını mı birleştiriyorlar... 2 vida tutuyor hepsinde.
Arabalarda arabanın kendi kasasına vida atılıyor, arabayı sökmeye başlaman lazım onu çıkarmak için.
Fotoğraftaki halkayı söküp üstediğin motora götürebilirsin. Ama bir de oradan kablo geçecek de bilmem bişeye daha gidecek diye bir saçmalık vardı. O nereden geçecek nolacak ve kafya göre kalkayı sökmeye engel mi onu bilemedim. Ulan yazarken içim sıkıldı yemin ederim.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,036
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Tabii ki sökülebiliyor, depo üstü çatanın halkası. Devletin garabet işine garabet çözüm.. ve dediğin gibi çözüm değil aslında...
Ben şu an için motorun benzinlerini gider yazmaktan vazgeçtim. RS'te Givi halka var BF02 aslında ona böyle bir şey uydurulabilir de.. lanet gitsin.

Bakalım Haziran'da herkese zorunluyu nasıl becerecekler..
UTTS'nin web sitesine göre herkese zorunluluk yok. Yeni alınan sıfırlara var.
Ama şimdiliktir o tahminimce. Olduğunda ben aracımı deldirmek yada o zımbırtıyı silikonla yapıştırmak istemiyorum mesela.
Alternatif çözümler olmalı.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Abi böyle zipzop bir şeye eyvallah demem ben.
Vergi kaçağın varsa bunu tespit etmek için bütün ülkeye zulüm edip bir de $3 etmeyecek şeye 2bin TL mi istersin?
Zaten "bireysel ticari olmayan kullanıcılara da zorunlu tutacağız" yaklaşımı tam da ne yapmak istediklerini anlatan durum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Arabalarda arabanın kendi kasasına vida atılıyor, arabayı sökmeye başlaman lazım onu çıkarmak için.
Fotoğraftaki halkayı söküp üstediğin motora götürebilirsin. Ama bir de oradan kablo geçecek de bilmem bişeye daha gidecek diye bir saçmalık vardı. O nereden geçecek nolacak ve kafya göre kalkayı sökmeye engel mi onu bilemedim. Ulan yazarken içim sıkıldı yemin ederim.

Nereye montajlandığını sormuyorum. Takılan turuncu zımbırtı ve altındaki etiket, neyle sabitleniyor oraya ? 2 vida ve eritilen plastik demi. Sökmek isteyen bunu sökemez mi arabadan ?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,625
Motosikleti
Ns200 15"
Abi böyle zipzop bir şeye eyvallah demem ben.
Vergi kaçağın varsa bunu tespit etmek için bütün ülkeye zulüm edip bir de $3 etmeyecek şeye 2bin TL mi istersin?
Zaten "bireysel ticari olmayan kullanıcılara da zorunlu tutacağız" yaklaşımı tam da ne yapmak istediklerini anlatan durum.
Abi kötünün iyisini düşünmeye çalışıyorum ama onuda yaptırmıyorlar, bu çok çok saçma takılmazsa ne olur merak ediyorum.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
ben yarım ay şeklinde bir parça tasarladım. 3d baskısını alıp depo kapağının üst kısmına takmayı, utts yi onun üzerine monte ettirmeyi planlıyorum. biraz zaman geçsin motajcılara danışıcam. tamam derlerse bastırıcam parçayı. montaj sonrası parçayı söküp cihazı incitmeden 3d printirde bastırdığım barçayı taş motoru ile eritmeyi planlıyorum. onuda anahtarlığa takarım.
vay arkadaş ne senaryo yazdım ama olabilir.
Parçayı sonradan anahtarlığa takarsanız benzincide onu okutmayabilirler, kamera ile kontrolu de vardır, özellikle ille depodan yakıt pompası ucuyla okunacak şekilde sistem tasarlamışlar ki başka araca takıt alınmasın diye.

Tamamen saçma bir uygulama. Arabalara da çatır çutur delik açıyorlar, saçma sapan yapıştırıcı ile s.çıp sıvıyorlar. Tamamen iş bilmezlik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Arabalara taktıklarınında kromozomlarını mı birleştiriyorlar... 2 vida tutuyor hepsinde.
iki vidayı söküp çıkarmasınlar diye altına boş miktarda yapıştırıcı sıkıyorlar, parçanın alt kısmında sinyali alan anten yeri o yapıştırıcı içinde, sökmeye çalışınca hasar görsün de kimse sökmesin diye böyle tasarlamışlar. :(
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,625
Motosikleti
Ns200 15"
Parçayı sonradan anahtarlığa takarsanız benzincide onu okutmayabilirler, kamera ile kontrolu de vardır, özellikle ille depodan yakıt pompası ucuyla okunacak şekilde sistem tasarlamışlar ki başka araca takıt alınmasın diye.

Tamamen saçma bir uygulama. Arabalara da çatır çutur delik açıyorlar, saçma sapan yapıştırıcı ile s.çıp sıvıyorlar. Tamamen iş bilmezlik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


iki vidayı söküp çıkarmasınlar diye altına boş miktarda yapıştırıcı sıkıyorlar, parçanın alt kısmında sinyali alan anten yeri o yapıştırıcı içinde, sökmeye çalışınca hasar görsün de kimse sökmesin diye böyle tasarlamışlar. :(
Abi işin bir diğer tarafıda her arabanın depo trimi plastik değil ki, en basitinden kendi arabam depo trimi yok olduğu gibi metal bir alana sahip ben gidipte devletin iş bilmezliği yüzünden arabamın kaportasını deldireyim ki? Vatandaşı dürtene kadar benzin istasyonlarını denetleseler iş bitecek aslında.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Parçayı sonradan anahtarlığa takarsanız benzincide onu okutmayabilirler, kamera ile kontrolu de vardır, özellikle ille depodan yakıt pompası ucuyla okunacak şekilde sistem tasarlamışlar ki başka araca takıt alınmasın diye.

Tamamen saçma bir uygulama. Arabalara da çatır çutur delik açıyorlar, saçma sapan yapıştırıcı ile s.çıp sıvıyorlar. Tamamen iş bilmezlik.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


iki vidayı söküp çıkarmasınlar diye altına boş miktarda yapıştırıcı sıkıyorlar, parçanın alt kısmında sinyali alan anten yeri o yapıştırıcı içinde, sökmeye çalışınca hasar görsün de kimse sökmesin diye böyle tasarlamışlar. :(

Ne yaparlarsa yapsınlar, sökmek isteyen onu yerinden söker. Cep telefonun içindeki mikro çiplere müdahele edilen bir ülkede, epoksi ile yapıştırılan birşeyi mi sökemeyecekler.

Akaryakıt dediğin şey sadece araçlara kullanılmıyor ki. Bunun jeneratörü var, makinesi var, traktörü var, patpatı var, ağaç keseni var, ilaç atanı var.

Daha ticarileri çözemediler, tüm araçlara zorunlu olması 15 sene sürer.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ne yaparlarsa yapsınlar, sökmek isteyen onu yerinden söker. Cep telefonun içindeki mikro çiplere müdahele edilen bir ülkede, epoksi ile yapıştırılan birşeyi mi sökemeyecekler.

Akaryakıt dediğin şey sadece araçlara kullanılmıyor ki. Bunun jeneratörü var, makinesi var, traktörü var, patpatı var, ağaç keseni var, ilaç atanı var.

Daha ticarileri çözemediler, tüm araçlara zorunlu olması 15 sene sürer.
Eee işte güya sökülüp de başka araca doldururken kullanılmayacak bir şey kurgulamışlar ama yanlış kurgulamışlar, olan bvida ile delinen araçlara oluyor. Hangi işleri doğru ki.
Belki de sorunun çözümü bu noktada değil ama şirket araçlarına yakıt alımının masraf gösterilmesi sisteminde bir sorun var, suistimalleri yakayamayınca çözümü yanlış tarafta arıyorlar.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Abi işin bir diğer tarafıda her arabanın depo trimi plastik değil ki, en basitinden kendi arabam depo trimi yok olduğu gibi metal bir alana sahip ben gidipte devletin iş bilmezliği yüzünden arabamın kaportasını deldireyim ki? Vatandaşı dürtene kadar benzin istasyonlarını denetleseler iş bitecek aslında.
Ben de bunu diyorum zaten, yanlış, düşünmeden kurgulanmış iş bilmez bir uygulama bu.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Nereye montajlandığını sormuyorum. Takılan turuncu zımbırtı ve altındaki etiket, neyle sabitleniyor oraya ? 2 vida ve eritilen plastik demi. Sökmek isteyen bunu sökemez mi arabadan ?
CPU'ya müdahale edersin ama epoksi ile plastiğe yapıştırılan bir chipi sökerken orayı yırtmak zorunda kalırsın.
Böyle depo üstü ring'e taktığın zaman ringin kendi vidalarından söküp götürürsün. Öyle bir fark var arabadaki ile, onu söylemek istiyoruz.

Vida+ epoksi işin ne kadar aptalca yapıldığının göstergesi zaten, tuşlara basma modu.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
443
Motosikleti
KAWASAKI Z500SE- HONDA SH125İ
ben bu UTTS denen ucube şeyi 1 ay önce taktırdım, montaja gidecek kişi bilgisinde telefon numarasını yanlış yazmışız, 1 aydır düzeltemediler adamlar süreç yönetimine bunu eklememişler.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,625
Motosikleti
Ns200 15"
Kısacası yaşadığımız ülke Türkiye Cumhuriyeti olmaktan çıkmış olup Muz Cumhuriyeti olmuştur, dikkat edin muz severler ayağınıza kabuk atıp kaydırmasın.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,007
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Arabalara taktıklarınında kromozomlarını mı birleştiriyorlar... 2 vida tutuyor hepsinde.
Aşağıda açıklanmış, videolar da var. Önce modülle bağlantılı kâğıt inceliğinde bir anten (veya çip - her neyse...) yapıştırılıyor sonra üzerine epoksi sıkılıyor ve modül de üzerine yapıştırılıyor. Anten ile modülü ayırmadan sökmek mümkün değil. Söküldü mü geçmiş olsun, kullanım dışı kalıyor.

Saçma sapan bir iş olmuş. Haziran'dan sonraki sıfır taşıtlarda UTTS bulunması zorunluluğu motosikletleri kapsıyor mu emin değilim, kapsıyorsa bu şekilde yürümez. Eski model motosikletler kıymete biner valla :D
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Neresinden tutsak elimizde kalan bir uygulama olmuş. Madem vergi denetlemek istiyorsun, akaryakıt satışını sadece kartla ödenecek şekilde sınırlasalar vergi kaçağı da olmaz. Neden bize bu yandaş cihazını sokma peşindeler? Ben motorumu şahsi kullanıyorum. Benzin fişimi herhangi bir yere işlemiyorum. Hatta depodaki benzin bitince fişi atıyorum. Benzinimi de kredi kartıyla alıyorum. Şimdi bu cihaz benim neyime yarayacak? Neyimi denetleyecek? Yani cidden soruyorum. Bilen varsa bi cevaplasın. Ne işe yarayacak bu cihaz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst