Srk400rr motorun katalizörüne 2-3 cm hava kanalı açılabilir mi?

Katılım
16 Ara 2024
Mesajlar
6
Selamlar herkese. Qjmotor srk400rr motorum var. Katalizörü inanılmaz derecede büyük olduğu için motorun sesini çok kısıyor ve hiç egzoz patlatmıyor. Ülkemizde egzoz yasak olduğu için katalizörü çıkartıp yerine farklı bir egzoz takmak istemiyorum, hem fazla maliyetli hem cezası yüksek hem de çok fazla ses çıkartıyorlar. Aklıma şöyle bir şey geldi; katalizörü söküp kaynak birleşim kısmından güzel şekilde ikiye bölüp daha sonra içindeki odacıklara katalizörün giriş kısmından çıkış kısmına kadar 2-3 cm çapında fazla geniş olmayacak şekilde hava kanalı oluşturabilir miyim? Kaynak işlemlerine destek olacak bir tanıdığım var, elektrot veya gazaltı kaynak ile kaynak noktalarından kesmeyi planlıyoruz, işlemi yaptıktan sonra da orijinal bir şekilde katalizörü yerine yerleştirmeyi düşünüyoruz, bu sayede işlem yapıldığı belli olmaz :). Bunu yapmak istememdeki en büyük sebep trafik cezasından kaçınmak. Ayrıca sesi fazla yükseltmek istemiyorum biraz artsa bana yeterli olacağını düşünüyorum, hem bu sayede muayeneden de geçebilirim çünkü katalizör işlevini yerine getirmeye devam edecek. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında mantıklı mı? Yapılabilir mi?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Katalizörün içindeki delikler milimetrenin yüzde biri büyüklüğünde , 2-3 cm lik bir delik o delikleri by-pass eder yani katalizor çalışmaz ve ECU bunu oksijen sondaları ile farkedip arıza kodu kaydeder ekranda motor ikaz lambası yakabilir , ayrıca katalizörün içindeki malzeme seramik süzgeç gibidir bir kısmına müdahale edeyim derken tamamını deforme edebilirsin , matkapla falan delmeyi hiç deneme tavsiye etmem..
 
Son düzenleme:
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,150
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
2-3 santimlik bosluk actigin katalizorun hala calisacagi fikrini nereden duyduysan unut . O katalizörü öldürmüs olursun ve isini yapmaz. Ses cikartmiyor diye motorunu sevmiyorsan hemen sat ve motora bir daha binme. O parayla pilotluk kursuna yazil ve pilot ol . Ucaklar nefis ses cikartiyorlar ve kimse ceza yazmiyor. Havadayken arada kontak kapatip acip egsoz falan da patlatirsin :) :) :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Konunun tekniğini bilmiyorum ama benim motorumun benden önceki sahibi katalizörün çeyreğini aldırmış, böylelikle hem gürül gürül bir ses elde etmiş hem de alt devirlerdeki güç kaybının önüne geçmiş. Şu an metal egzoz kazanımın altında berbat bir şekilde görünen kaynak izi var. Benim tasvip ettiğim işler değil bu işler ama almış bulunduk motoru.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Egzozun belirli yerlerini matkapla delerek istediğin sese ulaşabilirsin ama ses çok yüksek olursa yine de ceza yazarlar. Yabancı forumları araştırabilirsin konu ile ilgili. Veya tapa egzoz denilen işlemi uygulayabilirsin. Sökünce ses çıkar, takınca normale döner. Delme işlemini iç taraftan yaparsan göze de batmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------

Konunun tekniğini bilmiyorum ama benim motorumun benden önceki sahibi katalizörün çeyreğini aldırmış, böylelikle hem gürül gürül bir ses elde etmiş hem de alt devirlerdeki güç kaybının önüne geçmiş. Şu an metal egzoz kazanımın altında berbat bir şekilde görünen kaynak izi var. Benim tasvip ettiğim işler değil bu işler ama almış bulunduk motoru.

Tam emin olmamakla birlikte katalizörün işlevlerinden birisi de alt devirlerde tork sağlamak. Teferruatını bilmiyorum, aklımda öyle kalmış. Ben de full sisteme geçince alt devirlerde biraz cansızlık hissetmiştim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Motoru euro5 normlarına uyduralım ama ses konusunda da o normlara uysun diye bir sürü mühendis çalışmış sesi kısabildikleri kadar kısmışlar siz ses çıkarsın diye uğraşıyorsunuz. Ne güzel olabildiğince sessizleşmiş zaten motor. Hiç uğraşmayın.

Bu motor sesi sevdasını anlamıyorum, hep kuru gürültü, keşke hepsi hiç ses çıkarmasa.
Param olunca elektrikli otomobil alıcam, ne güzel motor sesi yok. Motosikletlerde daha bir süre motor sesine katlanacağız bari az ses çıkarmış olsun.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Konunun tekniğini bilmiyorum ama benim motorumun benden önceki sahibi katalizörün çeyreğini aldırmış, böylelikle hem gürül gürül bir ses elde etmiş hem de alt devirlerdeki güç kaybının önüne geçmiş. Şu an metal egzoz kazanımın altında berbat bir şekilde görünen kaynak izi var. Benim tasvip ettiğim işler değil bu işler ama almış bulunduk motoru.

Katalizör geri basıncı artırdığı için, eğer buna göre haritalandırmada bir değişiklik yapılmazsa, katalizörü iptal etmek veya bir kısmını aldırmak alt devirlerdeki torku azaltır. Daha eski motorlarda fark daha az olabilir ama misal bir arkadaşım 890 Adv'de katı iptal edip aşağıları öldü diye beğenmediğinden geri takmıştı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------

Katalizörün içindeki delikler milimetrenin yüzde biri büyüklüğünde , 2-3 cm lik bir delik o delikleri by-pass eder yani katalizor çalışmaz ve ECU bunu oksijen sondaları ile farkedip arıza kodu kaydeder ekranda motor ikaz lambası yakabilir ,

Olabilir demişsin zaten de, ben hiç sanmıyorum o motorda kat sonrası ölçüm olduğunu :D
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Olabilir demişsin zaten de, ben hiç sanmıyorum o motorda kat sonrası ölçüm olduğunu :D

Olmayabilir evet ama katalizörün içinde arkadaşın dediği gibi bir kanal olamaz bu net :) ya komple çıkarır düz boru takarsın yada içini boşaltır kazanı kullanırsın (bunun geri dönüşü yok)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst