Ben ettim sen etme diyeceğiniz şeyler neler..

Katılım
9 Ağu 2023
Mesajlar
608
Zincir temizleme ve yağlama konusunda basit ol. Ne zincir yağlamak ne de zincir temizlemek için saçma sapan ürünlere boşuna para verme, zamanını hebâ etme.

Motosikleti garaja koymadan önce asansör yağını sür ve geç. Aklına gelmedikçe de zırt pırt zincir yağlama. Emin ol ki yağ bir yere kaçıp gitmiyor. O-ring güzel bir icat. İçine su/toz/kir bile hacimleri dolayısıyla ulaşamıyor. Bu durumda zincirin nasıl zırt pırt zarar görebilir ve senin kafanı meşgul edebilir ki?

Kafana esince de, motosikletini yıkarken zincirini temizlersin (dışından) olur biter.

o yağ bu yağmıdır.

nasıl kullanılır. "sür ve geç" i fırça ilemi yapılıyor. oringsiz zincirde kullanılır mı?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
o yağ bu yağmıdır.
[url]https://i.hizliresim.com/cm5icga.jpg[/url]
nasıl kullanılır. "sür ve geç" i fırça ilemi yapılıyor. oringsiz zincirde kullanılır mı?

Oringsiz zincirde zeytinyağı bile sürseniz işinizi görür. Sıçratması fazla olur ama her türlü yağ işinizi görür. Zincire yağ sürdükten sonra fazla olan yağı kuru bir bezle silerseniz sıçratma daha az olur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Eyl 2023
Mesajlar
81
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
o yağ bu yağmıdır.
[url]https://i.hizliresim.com/cm5icga.jpg[/url]
nasıl kullanılır. "sür ve geç" i fırça ilemi yapılıyor. oringsiz zincirde kullanılır mı?

Ben 90 numara yağ kullanıyorum. Bir tur içine sürerek, bir tür dışına (zincirin arkasından/altından) sürerek işi bitiriyorum. 500km+ olunca da tekrar ediyorum (yağmur, çamur gördüyse daha erken). Henüz zincirimin yağsız kaldığını görmedim.

Oringsiz zincir konusunda çok da bilgim yok, yanıltmak istemem. Yazdıklarım oringli motosiklet zinciri ile ilgilidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Tek başınıza araziye çıkmayın.

9 Mart ya da 2 Mart Cumartesi şimdi tam günü unuttum, Yalova'da arkadaşlarla buluşacaktık, ben de erkenden gidip biraz dolanırım oralarda dedim, Bursa yoluna giderken Güneyköy Kurtköy Termal yapar öyle Yalova'ya inerim dedim. Uslu uslu giderken orman yollarını görünce dayanamadım girdim, bir 15dk kadar gitmişken de beklenen şey oldu düştüm =) Hayır giderken kaydı düştüm falan da değil, durduğum yerde ayağımı düzgün basamadım, motor yatmaya başladı. Son anda tuttum ama, o an bir kısa düşündüm, dedim 200 kilo motoru taşımaya çalışma salak mısın, bıraktım zıpladım kenara.

Motor devrildi, evde koruma demirleri odada duruyor ben onları takmadan arazideyim.. karenaj çizildi, elcik koruma kırıldı =) o an durdum, bak dedim kesin telefon da çekmiyor.. Çıkardım telefonu hakkaten allahın xtirettiği yerlere girmişim telefon çekmiyor. Ben orada giderken düşsem bileğim kırılsa omzum çıksa vs bok gibi kalıcam ortada. Ne bir allahın kulu geçti ne bir şey.. 5-6dk meraktan iki yana yürüdüm telefon hiç oralı değil.. Çok büyük salaklık.

Neyse motoru kaldırabildiğimi görmüş oldum dedim döndüm. Ben ettim siz etmeyin, tek başınıza araziye girmeyin.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Tek başınıza araziye çıkmayın.

9 Mart ya da 2 Mart Cumartesi şimdi tam günü unuttum, Yalova'da arkadaşlarla buluşacaktık, ben de erkenden gidip biraz dolanırım oralarda dedim, Bursa yoluna giderken Güneyköy Kurtköy Termal yapar öyle Yalova'ya inerim dedim. Uslu uslu giderken orman yollarını görünce dayanamadım girdim, bir 15dk kadar gitmişken de beklenen şey oldu düştüm =) Hayır giderken kaydı düştüm falan da değil, durduğum yerde ayağımı düzgün basamadım, motor yatmaya başladı. Son anda tuttum ama, o an bir kısa düşündüm, dedim 200 kilo motoru taşımaya çalışma salak mısın, bıraktım zıpladım kenara.

Motor devrildi, evde koruma demirleri odada duruyor ben onları takmadan arazideyim.. karenaj çizildi, elcik koruma kırıldı =) o an durdum, bak dedim kesin telefon da çekmiyor.. Çıkardım telefonu hakkaten allahın xtirettiği yerlere girmişim telefon çekmiyor. Ben orada giderken düşsem bileğim kırılsa omzum çıksa vs bok gibi kalıcam ortada. Ne bir allahın kulu geçti ne bir şey.. 5-6dk meraktan iki yana yürüdüm telefon hiç oralı değil.. Çok büyük salaklık.

Neyse motoru kaldırabildiğimi görmüş oldum dedim döndüm. Ben ettim siz etmeyin, tek başınıza araziye girmeyin.

Geçmiş olsun. Japon kullansan düşmezdin :queen:
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...
Neyse motoru kaldırabildiğimi görmüş oldum dedim döndüm. Ben ettim siz etmeyin, tek başınıza araziye girmeyin.

Geçmiş olsun. Koruma demirini takmadan araziye girip aranmışsın biraz, insan öyle tutamıyor kendini bazen :)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Tek başınıza araziye çıkmayın.

9 Mart ya da 2 Mart Cumartesi şimdi tam günü unuttum, Yalova'da arkadaşlarla buluşacaktık, ben de erkenden gidip biraz dolanırım oralarda dedim, Bursa yoluna giderken Güneyköy Kurtköy Termal yapar öyle Yalova'ya inerim dedim. Uslu uslu giderken orman yollarını görünce dayanamadım girdim, bir 15dk kadar gitmişken de beklenen şey oldu düştüm =) Hayır giderken kaydı düştüm falan da değil, durduğum yerde ayağımı düzgün basamadım, motor yatmaya başladı. Son anda tuttum ama, o an bir kısa düşündüm, dedim 200 kilo motoru taşımaya çalışma salak mısın, bıraktım zıpladım kenara.

Motor devrildi, evde koruma demirleri odada duruyor ben onları takmadan arazideyim.. karenaj çizildi, elcik koruma kırıldı =) o an durdum, bak dedim kesin telefon da çekmiyor.. Çıkardım telefonu hakkaten allahın xtirettiği yerlere girmişim telefon çekmiyor. Ben orada giderken düşsem bileğim kırılsa omzum çıksa vs bok gibi kalıcam ortada. Ne bir allahın kulu geçti ne bir şey.. 5-6dk meraktan iki yana yürüdüm telefon hiç oralı değil.. Çok büyük salaklık.

Neyse motoru kaldırabildiğimi görmüş oldum dedim döndüm. Ben ettim siz etmeyin, tek başınıza araziye girmeyin.

Geçmiş olsun, aynı durumu bende dağ köyleri için diyeceğim. Gece yolculuk ediyorsanız ve yolda kaldıysanız geçmiş olsun ayı, dayı, kurt ve domuz gibi sevecen canlılar sizi kucak dolusu sevgiyle bekliyor olacak.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Geçmiş olsun. Japon kullansan düşmezdin :queen:

Japon kullansam toprak kırılırdı elcik koruma yerine :D
Japon Çeliği :bounce:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

Geçmiş olsun. Koruma demirini takmadan araziye girip aranmışsın biraz, insan öyle tutamıyor kendini bazen :)

Tabi canım ben aramış oldum da, belki şimdi mistik bişey olur demiri taktıktan sonra bir daha düşmem - ihtimali yok böyle olmasınn da :D
O kırılmış bu çizilmiş kısmı hiç umrumda değil, adv motor düşmeyecekse kim düşecek. benim kendime çok kızdığım nokta daha toprakta motor sürmemişken tek başına telefon çekmeme ihtimali yüksek bir yerde (ya da bunu kontrol etmeden) sürüş yapmak.


---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

Geçmiş olsun, aynı durumu bende dağ köyleri için diyeceğim. Gece yolculuk ediyorsanız ve yolda kaldıysanız geçmiş olsun ayı, dayı, kurt ve domuz gibi sevecen canlılar sizi kucak dolusu sevgiyle bekliyor olacak.

Bu işi bir de gece yapmak sanırım girmeyeceğim top olur.


**


Çok teşekkürler sağolun hepiniz bu arada.
İlk çiziği kırığı motorun sahibini belli eder, benim olmuş oldu işte böylelikle. =)
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,217
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Tek başınıza araziye çıkmayın.

9 Mart ya da 2 Mart Cumartesi şimdi tam günü unuttum, Yalova'da arkadaşlarla buluşacaktık, ben de erkenden gidip biraz dolanırım oralarda dedim, Bursa yoluna giderken Güneyköy Kurtköy Termal yapar öyle Yalova'ya inerim dedim. Uslu uslu giderken orman yollarını görünce dayanamadım girdim, bir 15dk kadar gitmişken de beklenen şey oldu düştüm =) Hayır giderken kaydı düştüm falan da değil, durduğum yerde ayağımı düzgün basamadım, motor yatmaya başladı. Son anda tuttum ama, o an bir kısa düşündüm, dedim 200 kilo motoru taşımaya çalışma salak mısın, bıraktım zıpladım kenara.

Motor devrildi, evde koruma demirleri odada duruyor ben onları takmadan arazideyim.. karenaj çizildi, elcik koruma kırıldı =) o an durdum, bak dedim kesin telefon da çekmiyor.. Çıkardım telefonu hakkaten allahın xtirettiği yerlere girmişim telefon çekmiyor. Ben orada giderken düşsem bileğim kırılsa omzum çıksa vs bok gibi kalıcam ortada. Ne bir allahın kulu geçti ne bir şey.. 5-6dk meraktan iki yana yürüdüm telefon hiç oralı değil.. Çok büyük salaklık.

Neyse motoru kaldırabildiğimi görmüş oldum dedim döndüm. Ben ettim siz etmeyin, tek başınıza araziye girmeyin.

Geçmiş olsun.
 
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
491
Motosikleti
STRS 765
@killingroad tek başına araziye girme işini bende çokça yapıyorum bi gün b*k yoluna kurda kuşa yem olacağım..
 
Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
847
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@killingroad gecmis olsun.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
2023 yılında bajaj rs 200 almıstım o gün bugundür bajaj mı birdaha asla almam. Bugune kadar 20 civarı motosikletim olmustur 2 yamaha 2 vespa ve 1 bajaj farklıydı geri kalanı hep Honda markalıydı. Bajajda japonlardaki ve italyanlardaki kalitenin, işçiliğin zerresi yok bana göre ve teknik olarak birçok hataya sahipti.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
2023 yılında bajaj rs 200 almıstım o gün bugundür bajaj mı birdaha asla almam. Bugune kadar 20 civarı motosikletim olmustur 2 yamaha 2 vespa ve 1 bajaj farklıydı geri kalanı hep Honda markalıydı. Bajajda japonlardaki ve italyanlardaki kalitenin, işçiliğin zerresi yok bana göre ve teknik olarak birçok hataya sahipti.

Bajaj olmasa şu ekonomik darboğazda bu gençlik neye binecek hocam , elbette bir Honda Yamaha kalitesi yok ama nispeten yedek parçası uygun ve bol , her şehirde kullanıcısıda var demekki bizim memlekete uygun motorlar üretiyor Bajaj..
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Bajaj olmasa şu ekonomik darboğazda bu gençlik neye binecek hocam , elbette bir Honda Yamaha kalitesi yok ama nispeten yedek parçası uygun ve bol , her şehirde kullanıcısıda var demekki bizim memlekete uygun motorlar üretiyor Bajaj..

yaklasık 8 9 bin km dio kullanmıstım. Ulan dedim kendime daha uzak mesafelere gitmek için git bi vitesli su sogutmalı bişey al dedim ve oyle o heyecana girdim. Keske girmeseymişim. Dio terlik gibi motordu onunla da uzun mesafe gidiyordum. Pendikten uçmakdereye gitmiştim mesela asırı keyifliydi kücük motorla seyahat
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
yaklasık 8 9 bin km dio kullanmıstım. Ulan dedim kendime daha uzak mesafelere gitmek için git bi vitesli su sogutmalı bişey al dedim ve oyle o heyecana girdim. Keske girmeseymişim. Dio terlik gibi motordu onunla da uzun mesafe gidiyordum. Pendikten uçmakdereye gitmiştim mesela asırı keyifliydi kücük motorla seyahat

Bajaj ın sorunu bence üretimden sonra kalite kontrol yok , bazı arızaları olsada Dominar serisi gayet f/p motoru ve kullanımı güzel , Pulsar la tecrübem hiç yok , küçük hafif motor zaman sorunu yoksa uzun yoldada keyiflidir ama gençler o kadar uzun süre 70-80 le gitmeye mental olarak hazır olmayabilirler :D zaten yaşadıkları birçok problem ufacık silindirli motorları dakikalarca tapagaz zorlamaktan kaynaklanıyor..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
....hadi düştü diyelim, kendi kalkardı

Şaka bir yanada adamlar iki atom bombasıyla dümdüz oldular 10 yılda ayağa kalkıp 50 yılda ilk beşe girdiler şaka gibi vallahi , bide bunlar adada yaşıyor :D satıyorum ulen bütün Avrupa motorları gidip Zonda alacam :)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Çok teşekkürler.
Kaza falan değil bu ya, olacak zaten, sadece bunu tek başına yapmamak lazım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst