Ben ettim sen etme diyeceğiniz şeyler neler..

Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
ay yüzeyi gibi çukurlu tümsekli, tozlu topraklı, çamurlu yollarda ince geri bildirimlerin bütün içerisinde ne kadarlık bir "fraksiyonda" etkili olduğunu tecrübe etmek lazım, teori ile pratik arasında uçurum var neticede.

inan çok fark ediyor.
bu fark kime anlamlı gelir burası tamamen subjektif elbette. biri çıkıp "bana ne" derse kimse buna itiraz edemez. angutça dediğin sürüşler yaptıkça zaten bu fark daha anlaşılır hale geliyor çünkü bu angutça işleri yaparken yaşadığın durumlarda farkı en fazla hissediyorsun, bunu hissettikten sonra biraz da işi geliştirmeye veya "anlamaya" meraklıysan, gidona manete gelen bildirimlerin ne olduğunu merak ediyorsan bu gözlemlenebilir bir fark oluyor ve angutluk katsayısının düştüğü sürüşlerde de bu farkları hisseder hale geliyorsun, avantajları kullanmaya başlıyorsun.
Tekrar ediyorum, günün sonunda bütün bu farkların kişide bir önem arz edip etmediği kişinin tercihlerine kalıyor. Hiç kimse de sadece bunlara önem vermediği için kötü bir motosiklet kullanıcısı olmuyor.

Hadi ille kamplaşacaksak (şaka elbette) şunu söyleyebilirim, kendisi bir şeyleri denemiyor etmiyor veya ilgisini çekmiyor veya bir sebepten anlayamıyor diye bu farklar yokmuş gibi davranan insanlar oluyor. Avrupalı motor sürücüleri de bundan tetikleniyor. Ben XJ6F ile 35bin km yaptım, birisi bana çıkıp "ne varmış amortisörlerinde bence yeterli" dediği zaman işte imzamdaki cümleyi kurmak zorunda kalıyorum =) ben bunu RS'i almadan önce de söylüyorum, sonra da fark etmiş olabilirim, burası benim neyi ne zaman deneyimlediğimle alakalı, ama XJ6F'in amortisörlerinin performans sürüşüne cevap veremediği gerçeğini değiştirmiyor.

Motosiklet iyidir =)


*****

Ben ettim siz etme diyeceğiniz şeylere gelecek olursam;

Bir motosikleti "köpek gibi" sürecek duruma gelmediyseniz ondan güçlü bir motosiklet almayın. Gazlama merakınız olmaması da bunu değiştirmez.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
inan çok fark ediyor.
bu fark kime anlamlı gelir burası tamamen subjektif elbette. biri çıkıp "bana ne" derse kimse buna itiraz edemez. angutça dediğin sürüşler yaptıkça zaten bu fark daha anlaşılır hale geliyor çünkü bu angutça işleri yaparken yaşadığın durumlarda farkı en fazla hissediyorsun, bunu hissettikten sonra biraz da işi geliştirmeye veya "anlamaya" meraklıysan, gidona manete gelen bildirimlerin ne olduğunu merak ediyorsan bu gözlemlenebilir bir fark oluyor ve angutluk katsayısının düştüğü sürüşlerde de bu farkları hisseder hale geliyorsun, avantajları kullanmaya başlıyorsun.
Tekrar ediyorum, günün sonunda bütün bu farkların kişide bir önem arz edip etmediği kişinin tercihlerine kalıyor. Hiç kimse de sadece bunlara önem vermediği için kötü bir motosiklet kullanıcısı olmuyor.

Hadi ille kamplaşacaksak (şaka elbette) şunu söyleyebilirim, kendisi bir şeyleri denemiyor etmiyor veya ilgisini çekmiyor veya bir sebepten anlayamıyor diye bu farklar yokmuş gibi davranan insanlar oluyor. Avrupalı motor sürücüleri de bundan tetikleniyor. Ben XJ6F ile 35bin km yaptım, birisi bana çıkıp "ne varmış amortisörlerinde bence yeterli" dediği zaman işte imzamdaki cümleyi kurmak zorunda kalıyorum =) ben bunu RS'i almadan önce de söylüyorum, sonra da fark etmiş olabilirim, burası benim neyi ne zaman deneyimlediğimle alakalı, ama XJ6F'in amortisörlerinin performans sürüşüne cevap veremediği gerçeğini değiştirmiyor.

Motosiklet iyidir =)


*****

Ben ettim siz etme diyeceğiniz şeylere gelecek olursam;

Bir motosikleti "köpek gibi" sürecek duruma gelmediyseniz ondan güçlü bir motosiklet almayın. Gazlama merakınız olmaması da bunu değiştirmez.

Amortisörün inanılmaz önemli olduğunu yadsımıyorum; NC750X'e 750€ falan para harcayıp arka amortisörünü komple, önde yay, yağ kalınlığı ve mesnet konumu değişikliğine kadar gitmiş ve bunun kalas gibi bir motosikleti bambaşka ve çok daha keyifli hale getirdiğini de birinci elden tecrübe etmiş bir insanım sonuçta.

Sadece bir raddedden sonra azalan fayda / getiri (diminishing returns) olayına girer.

Fotoğrafçılıktan örnek vereyim (bir 15 yıl geri gideceğim, günceli takip etmedim): Telemetreli aynasız (rangefinder) kameralar dünyasında Alman Leica lensler en iyileri kabul edelim, piyasada bir de Japon Cosina üretimi Voigtländer lensler vardı. Bunlar Leica lenslerin %98'i kalitesinde görüntü üretiyorlardı ancak fiyatları yarısı veya daha azdı. İşte o %2 beni hiç ilgilendirmiyor açıkçası. O %2 japonların lenslerin netsiz alandaki verdiği görüntünün karakteri olan "bokeh" tartışması gibi, bir noktadan sonra çok sübjektif, psikolojik bir olay.

Lastikler de iyi örnek: Aynı motosiklette güvenmediğin lastiklerle süremezsin, tutuk kalırsın, mal gibi sürersin, güvendiğin lastikleri takınca manyak gibi yatırmaya başlarsın. Sürücü aynı, motosiklet aynı, büyük ihtimalle diğer lastik ile de o kadar yatırabilirdin ama onlara güvenmiyordun. Öyle bir şey.

Tekrarlayayım; mutlaka ki bir noktadan sonra çok ciddi hissedilen farklar vardır, ama o nokta motosiklet binicilerinin %98'inin umrunda değil açıkçası.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Tekrarlayayım; mutlaka ki bir noktadan sonra çok ciddi hissedilen farklar vardır, ama o nokta motosiklet binicilerinin %98'inin umrunda değil açıkçası.

Kesinlikle.
Biz forumlarda ayaklandık da noldu, BMW şak diye 1 serisini önden çekere çevirdi. Büyük kalabalıklarda anlamsız olan şeyler bunlar, satış rakamları da zaten bunun en güzel göstergesi. Kesinlikle katılıyorum.

Canon F1.8 50mm lensin inanılmaz düşük fiyatı sayesinde F1.4 yerine çokça tercih edilmesi gibi. Kim ipler, kim için buna değer vs oralar hiç tartışılacak konular değil katılıyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkes elindekinden zevk alıyor işte.
Bu çok yanlış yerlere gidebilecek bir yorum :)

Şaka bir yana olduğu kadarıyla sürüyor olduğu kadarıyla zevk alıyoruz. 2015'ten beri motosiklet kullanıyorum. Toplam 3 kez (ve hepsi de ABS'siz bir motosikletle ve ehliyetin ilk yılında) düştüm başka hiç kaza yapmadım. Olduğu kadar da Şile veya Trakya taraflarına eğlencelik, köy yollarında "angutça" 160-170 sürek veya saçma sapan hızlarda viraj alarak eğlencelik de sürdüm şimdiye kadar. ("Olduğu kadar"a tekrar dikkat çekerim, büyük bir iddiam yok...) Bununla birlikte seni de Trakya köy yollarına bekleriz; ay yüzeyi gibi çukurlu tümsekli, tozlu topraklı, çamurlu yollarda ince geri bildirimlerin bütün içerisinde ne kadarlık bir "fraksiyonda" etkili olduğunu tecrübe etmek lazım, teori ile pratik arasında uçurum var neticede.

Bir şekilde üzerine alınmışsın ama neden alındığını anlamadım doğrusu.

İyi ve vasat süspansiyonlu iki motosikleti kullanıp ta arada fark hissetmeme deneyimin mi oldu? Bilakis tam tersi olmuş.

Japon motosiklet kullanan anguttur gibi bir lafım da olmadı.

Açıkçası benim lafımdan ancak deneyimi olmadan Avrupa ürünü motosikletleri gömenler alınabilirdi olsa olsa. :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...
Bir şekilde üzerine alınmışsın ama neden alındığını anlamadım doğrusu.

İyi ve vasat süspansiyonlu iki motosikleti kullanıp ta arada fark hissetmeme deneyimin mi oldu? Bilakis tam tersi olmuş.

Japon motosiklet kullanan anguttur gibi bir lafım da olmadı.

Açıkçası benim lafımdan ancak deneyimi olmadan Avrupa ürünü motosikletleri gömenler alınabilirdi olsa olsa. :wiinkk:

Bir şeye alınmış değilim, neden alınayım? Katır kullanırken İngiliz atına binen birilerine katırı övmek gibi bir şey yapmıyorum ki? Anlamı da yok; her ikisinin kullanım amaçları ve üstünlük gösterdikleri yerler farklı.

Esasen killingroad'a yazdığım cevap bu konuda yazmak isteyeceğim her şeyi içeriyor; sorduğun sorulara bakılırsa o mesajı okumadığın gibi bir izlenime kapıldım.
 
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
338
Muhabbet japon vs avrupa malı motosiklete dönmüş yine.:) TR de Avrupa refahı yaşıyor olsak Sağlamlık ve güvenilirlik fetişisti birkaç kişi hariç aramızda japona binen olmazdı sanıyorum. Japon ekolünden kabul etseniz de etmeseniz de sağlam, sorunsuz ama ruhsuz makineler çıkıyor. Adamlar kendileri gibi ruhsuz ve zevksiz motosikletler yapıyor. Ortalama vatandaşın erişemeyeceği Bazı niş modelleri ayrı tutarsak Aynı ruhsuzluk otomobillerinde de var.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Cyan'ın benzetmesi yerinde olmuş.

Katır kullanıyoruz, ingiliz at tamam iyidir ama ben ingiliz atı besleyebilecek bakabilecek kadar zengin değilim benim gücüm katıra yetiyor diyorum.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Günün sonunda katır da at da saman yiyor yahu... atma binmek varken bu katır da ısrar niye...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Günün sonunda katır da at da saman yiyor yahu... atma binmek varken bu katır da ısrar niye...


Alp avrupaci oldun ciktin valla :d neyseki dandik italyan veya avusturya mali degil seninki.


Ben yari koylu sayilirim.

Katirin bazi hoş ozellikleri var.

At nazik hayvandir.hayvani koştuktan sonra o hayvani terli birakirrsan hasta olur.sirtina ortu falan atarlar.
Bildin dukati yaniiii.

Katir oyle degil, turpppp gibi hayvandir.hicbisey.olmaz.
Ayni honda yani.

Yaa zaten Alpcim farkindaysan insanlar katir alma eğiliminde, istatistiklerleri gordun.
At beslemek her zaman masraflidir, daha buyuk hayvan bir kere.

Dur yaaaa chatgbt denen bisey var

"Katırın ata göre avantajları var, özellikle zorlu arazilerde ve ağır yük taşıma işlerinde kullanışlı olabilir. Katırlar genellikle dayanıklı ve güvenilir hayvanlardır, ayrıca bakım maliyetleri de atlarınkine göre daha düşüktür"

Yapay zeka bile japon diyor Alp :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Alp avrupaci oldun ciktin valla :d neyseki dandik italyan veya avusturya mali degil seninki.


Ben yari koylu sayilirim.

Katirin bazi hoş ozellikleri var.

At nazik hayvandir.hayvani koştuktan sonra o hayvani terli birakirrsan hasta olur.sirtina ortu falan atarlar.
Bildin dukati yaniiii.

Katir oyle degil, turpppp gibi hayvandir.hicbisey.olmaz.
Ayni honda yani.

Yaa zaten Alpcim farkindaysan insanlar katir alma eğiliminde, istatistiklerleri gordun.
At beslemek her zaman masraflidir, daha buyuk hayvan bir kere.

Dur yaaaa chatgbt denen bisey var

"Katırın ata göre avantajları var, özellikle zorlu arazilerde ve ağır yük taşıma işlerinde kullanışlı olabilir. Katırlar genellikle dayanıklı ve güvenilir hayvanlardır, ayrıca bakım maliyetleri de atlarınkine göre daha düşüktür"

Yapay zeka bile japon diyor Alp :)

Boşa virmediğ o örneyi yiğen. Hay ahlına bin yeşşe emi, bağ ne küzel annadığn sen. Köy görmüşüğn hali başga oliy dabi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Boşa virmediğ o örneyi yiğen. Hay ahlına bin yeşşe emi, bağ ne küzel annadığn sen. Köy görmüşüğn hali başga oliy dabi.

Ahaha

Yav bu beyaz yakali sehirliler bilmiyor işte :)
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Alp avrupaci oldun ciktin valla :d neyseki dandik italyan veya avusturya mali degil seninki.


Ben yari koylu sayilirim.

Katirin bazi hoş ozellikleri var.

At nazik hayvandir.hayvani koştuktan sonra o hayvani terli birakirrsan hasta olur.sirtina ortu falan atarlar.
Bildin dukati yaniiii.

Katir oyle degil, turpppp gibi hayvandir.hicbisey.olmaz.
Ayni honda yani.

Yaa zaten Alpcim farkindaysan insanlar katir alma eğiliminde, istatistiklerleri gordun.
At beslemek her zaman masraflidir, daha buyuk hayvan bir kere.

Dur yaaaa chatgbt denen bisey var

"Katırın ata göre avantajları var, özellikle zorlu arazilerde ve ağır yük taşıma işlerinde kullanışlı olabilir. Katırlar genellikle dayanıklı ve güvenilir hayvanlardır, ayrıca bakım maliyetleri de atlarınkine göre daha düşüktür"

Yapay zeka bile japon diyor Alp :)

Allah iyiliğini versin güldürdün beni 😀 iki Yamaha bir Honda bir BMW ve en sonunda Triumph sahibi oldum. Totalde daha fazla Japon kullanmışım, kendimi Japoncu yada Avrupacı diye herhangi bir sınıfa ait görmüyorum. Ama verdiğiniz örnekler ile Japonu baya bir gömüyorsunuz farkındamısınız. Katır yük hayvanıdır. At ise kullanım amacına bağlı olarak ulaşım ve keyif için beslenebilir. ( forumda hayvanlarla ilgili uzmanımız vardı ama gitti. Burda olsa daha akademik bilgi alırdık) Yani Japon grubuna katır diyerek kendiniz gömüyorsunuz motorlarınınızı 😀
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah iyiliğini versin güldürdün beni iki Yamaha bir Honda bir BMW ve en sonunda Triumph sahibi oldum. Totalde daha fazla Japon kullanmışım, kendimi Japoncu yada Avrupacı diye herhangi bir sınıfa ait görmüyorum. Ama verdiğiniz örnekler ile Japonu baya bir gömüyorsunuz farkındamısınız. Katır yük hayvanıdır. At ise kullanım amacına bağlı olarak ulaşım ve keyif için beslenebilir. ( forumda hayvanlarla ilgili uzmanımız vardı ama gitti. Burda olsa daha akademik bilgi alırdık) Yani Japon grubuna katır diyerek kendiniz gömüyorsunuz motorlarınınızı

:)

Neydi yaaa o abimizin adi,vallahi unuttum bak.
Keske geri gelse..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İyi bir abiydi ama çoklu üyelikler açıp o üyeliklerle kendi mesajlarına cevap yazıp hit kazanmaya çalışması ona yakışmadı.

Hangimizin karanlik bir yönü yokki Tommy :)
Kendisi de uzuldu bir daha gelmedi :(
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Eyl 2023
Mesajlar
81
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hehh zileli.

Ben boyle degisik insanlari seviyorum ya :)

Yahu geçende çok eski açtığım bir konuya girdim. Konu başlığı "köpeğe çarptım" gibi bir şeymiş. O gün gerçekten de dümdüz yolda giderken köpek durduk yere üstüme atlamıştı ve boşu boşuna kaza yapmıştım.

Bilin bakalım o dönem kim şu tip cevaplar yazmış olabilir;

Eminim ki suç sendeydi,
Köpek risk görmese üstüne atlamazdı vs. vs. kıçtan sallama bir sürü çıkarım. (merak eden konuya bakıp teyit edebilir.)

Aslında ciddi zarar görebileceğim bir kazaydı. Yine de foruma detayları yazmamıştım ancak bu ağabey ölsem "kesin köpek haklıdır" diyecek derecede yorum yapıyordu.

Ne yaparsan yap, insanlar değişmiyor demek ki.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yahu geçende çok eski açtığım bir konuya girdim. Konu başlığı "köpeğe çarptım" gibi bir şeymiş. O gün gerçekten de dümdüz yolda giderken köpek durduk yere üstüme atlamıştı ve boşu boşuna kaza yapmıştım.

Bilin bakalım o dönem kim şu tip cevaplar yazmış olabilir;

Eminim ki suç sendeydi,
Köpek risk görmese üstüne atlamazdı vs. vs. kıçtan sallama bir sürü çıkarım. (merak eden konuya bakıp teyit edebilir.)

Aslında ciddi zarar görebileceğim bir kazaydı. Yine de foruma detayları yazmamıştım ancak bu ağabey ölsem "kesin köpek haklıdır" diyecek derecede yorum yapıyordu.

Ne yaparsan yap, insanlar değişmiyor demek ki.

Alla alla zileliii.mi ?
Yav o kadar kaçik bir adam degildi sanki.

Aydin li kopeklerle foto paylasip korku salan adamla karistiriyor olmayasin ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst