Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
112
Bilgisayara bağladık ama...

Herkese tekrar merhabalar. Şimdi ben makinayı tanımaya, kronik meselelerini anlamaya, olası çözümleri de aynı sorunları yaşamış deneyimli insanlardan duymaya ve problemlerimi çözmeye çalışıyorum. Motoru alalı şurada henüz en fazla 10 gün olmuştur. Filtrelerini, yağını, antifirizini v.s yeni değiştirdim. Ayrıca Bilgisayara bağlama şansımız oldu.
Bazı sorularım var ve bunlara yanıt bulursam hepsini dikkate alacağım.
1. Abs lambasında bir sorun yok, sorun abs olarak görünüyor. Ama ben frene bastığımda arka abs yi hissediyorum. Ön çalışmaması ama arkanın çalışması Abs nin aslında tamamen arızalı olduğu anlamına mı gelir? Eğer öyle değilse bununn bir tamiri, çözümü bulunur mu? (bugün bir Abs 1200-1700 dolar arasında olduğu düşünülürse neredeyse motor parası yahu!)
2. Abs nin arızalı oluşu km. göstergesinin çalışmamasına sebep olur mu? Sormamın nedeni şu: Benzin aldıktan sonra 128 km sonra benzin ışığı yandı (yani yakıtın bu kadar olma ihtimali yok!), satın aldığım arkadaşı aradım, sordum kendisine, abs ön kablosunda temassızlık yapıyor o yüzden km saati %50 civarında eksik gösteriyor (?) (ne saçma bir bahane diye düşündüm ama, ya öyleyse?) Eğer öyleyse aslında motorum km sinin iki katı falan olmalı.
3. Arka amortisör bitik, sonuna kadar sıkılmış, ama sanırım patlak falan değil. İnternette bunun tamirini yaptığını söyleyen usta arkadaşlar var. Hiç arka amortisör tamiri yaptıran var mı aranızda, bilgilendirebilir mi? Yani tamir işi insana tabiiiki cazip geliyor. Ama uygulama nasıl? Sonuçlar ne?
tüm bu soruların sorulacağı başka bir yer var mı bilmiyorum forumumuzda. Eğer bu yazıları yanlış yere yazıyorsam lütfen kızmayın, tarif edin ben oraya yazarım. Başınızı şişirdiysem affola. Yardımlarını, bilgilerini paylaşmayı ve dayanışma göstermeyi esirgemeyenlere şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar ve bol güneşli günler dilerim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Herkese tekrar merhabalar. Şimdi ben makinayı tanımaya, kronik meselelerini anlamaya, olası çözümleri de aynı sorunları yaşamış deneyimli insanlardan duymaya ve problemlerimi çözmeye çalışıyorum. Motoru alalı şurada henüz en fazla 10 gün olmuştur. Filtrelerini, yağını, antifirizini v.s yeni değiştirdim. Ayrıca Bilgisayara bağlama şansımız oldu.
Bazı sorularım var ve bunlara yanıt bulursam hepsini dikkate alacağım.
1. Abs lambasında bir sorun yok, sorun abs olarak görünüyor. Ama ben frene bastığımda arka abs yi hissediyorum. Ön çalışmaması ama arkanın çalışması Abs nin aslında tamamen arızalı olduğu anlamına mı gelir? Eğer öyle değilse bununn bir tamiri, çözümü bulunur mu? (bugün bir Abs 1200-1700 dolar arasında olduğu düşünülürse neredeyse motor parası yahu!)
2. Abs nin arızalı oluşu km. göstergesinin çalışmamasına sebep olur mu? Sormamın nedeni şu: Benzin aldıktan sonra 128 km sonra benzin ışığı yandı (yani yakıtın bu kadar olma ihtimali yok!), satın aldığım arkadaşı aradım, sordum kendisine, abs ön kablosunda temassızlık yapıyor o yüzden km saati %50 civarında eksik gösteriyor (?) (ne saçma bir bahane diye düşündüm ama, ya öyleyse?) Eğer öyleyse aslında motorum km sinin iki katı falan olmalı.
3. Arka amortisör bitik, sonuna kadar sıkılmış, ama sanırım patlak falan değil. İnternette bunun tamirini yaptığını söyleyen usta arkadaşlar var. Hiç arka amortisör tamiri yaptıran var mı aranızda, bilgilendirebilir mi? Yani tamir işi insana tabiiiki cazip geliyor. Ama uygulama nasıl? Sonuçlar ne?
tüm bu soruların sorulacağı başka bir yer var mı bilmiyorum forumumuzda. Eğer bu yazıları yanlış yere yazıyorsam lütfen kızmayın, tarif edin ben oraya yazarım. Başınızı şişirdiysem affola. Yardımlarını, bilgilerini paylaşmayı ve dayanışma göstermeyi esirgemeyenlere şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar ve bol güneşli günler dilerim.

2 - Kaç lt benzin aldığınızı söylerseniz daha sağlıklı bir çıkarım yapabiliriz. Km saatinin %50 yanlış göstermesi durumu bana pek mantıklı gelmedi. Yine de daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilgi verir.
3- Ben eski motorumda arka amortisörüm patlaktı, yaptırdım ama pek memnun kalmadım. Pek memnun kalmadığımı da sonradan farkettim işin kötü yanı. Lakin farklı motosikletlerde farklı ustalarda amortisör tamiri yaptırtıp da çok memnun olanlar var. Bence denenebilir iyi bir yerde.
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
112
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Motorumun km ölçümünü manuel olarak test ettim. 2 motor km sayacını sıfırlayıp birlikte 10 km yol yaptık. Daha doğrusu diğer motor 10 km yaptı. Ben 5 km yaptım :)Yani yarı yarıya az okuyor km yi benimkisi. Bunun sebebinin abs arızası olduğunu ve km okuma kısmının abs ye bağlı olduğunu söylüyor ustam. Ustama güveniyorum, ilk fırsatta tekrar kontrolünü yapacak Ustamız.O ne derse ona göre hareket etmeyi tercih ediyorum. Önemli olan ustalıkla birlikte insanlık. Bizim usta öyle evelallah...
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Motorumun km ölçümünü manuel olarak test ettim. 2 motor km sayacını sıfırlayıp birlikte 10 km yol yaptık. Daha doğrusu diğer motor 10 km yaptı. Ben 5 km yaptım :)Yani yarı yarıya az okuyor km yi benimkisi. Bunun sebebinin abs arızası olduğunu ve km okuma kısmının abs ye bağlı olduğunu söylüyor ustam. Ustama güveniyorum, ilk fırsatta tekrar kontrolünü yapacak Ustamız.O ne derse ona göre hareket etmeyi tercih ediyorum. Önemli olan ustalıkla birlikte insanlık. Bizim usta öyle evelallah...

Burada dikkat edilmesi gereken husus, ölçüm yaptığınız referans motosikletin ön teker çapı sizinkiyle aynı mı? ABS olayına gelince, anlık da olsa temassızlık anında ABS arıza ışığının yanması gerekirdi diye düşünmekteyim. Daha önce hem sarı hem de kırmızı olmak üzere 2 650 GS im oldu. Ancak hiçbir zaman ABS sorunu yaşamadım. Ön tekerdeki ABS arkaya oranla biraz daha geç devreye giriyor sanırım. Bunun sebebi - başıma geldi- topak yolda rampa aşağı inerken durmam gerekti. Arka frenle yavaşladım. Sağ ayağımı yere basmak için frenden çektim ve ön frene yüklenip durmak istedim. Yol toprak olduğu için ön teker kilitlenecekken ABS devreye girdi ve ben çok saçma bir şekilde düştüm. Siz söylemeden şunu da ekleyeyim, benim ABS ile yaşadğım tek sorun ABS yi kapatan düğmemin kablosunun kopmuş olmasıydı

Aslında sensörü multimetre ile ölçerek de kontrol edebilirsiniz.

Arka sensörün sağlam olduğuna eminseniz, onun soketini söküp, direnç konumuna aldığınız multimetrenin proplarını soketteki uçlara tutup tekeri çevirdiğinizde çıkan değeri not edin. Sonra aynı işlemi ön sensör için yapın. Tekeri aynı hızda çevirmeye dikkat edin. ölçümlerde bir fark var mı kontrol edin.
f650 GS hakkında sıkça sorulan sorular sitesinde ABS ile alakalı bulduğum başlığın linkini aşağıya ekliyorum.

https://faq.f650.com/GSFAQs/SpeedoABSSensorFAQ.htm#Check%20the%20ABS/Speed%20Sensor%20at%20the%20Wheel%20and%20at%20the%20Motronic

Bu motora sahipken sık sık bu siteyi ziyaret edip, kendi motorumla alakalı sorunları çözmem konusunda faydalı olmuştu. Umarım sizin de işinize yarar.

Sağlıcakla.
 
Katılım
19 Eyl 2020
Mesajlar
45
Selamlar dostlar.

2004 model, iyi kondisyonda olduğunu düşündüğüm, incelettirdiğim tecrübeli ustamın da beğendiği ve al dediği, 97.000 kilometrede bir F650 GS ile aranızdayım. Benimki çift bujili olan versiyon. İlk izlenimim oldukça olumlu. Ancak henüz hevesli olduğum için, objektif yorum yapabilmem mümkün değil :)

1 ve 2. vitese biraz zor geçiyor kendisi. Arka fren diskini değiştirmem gerekiyor. Fakat kozmetik anlamda ufak tefek problemler haricinde hiçbir sorunu yok diyebilirim.
 
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
491
Motosikleti
STRS 765
Başlık unutulup gideli, millet motoru unutalı çook olmuş biz ise daha yeni sahibi olduk :) haydi hakkımızda hayırlısı olsun.
Bugün itibariyle Nc gitti yerine 2010 F650Gs twin geldi.
yJSYZ1.jpeg
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
selamlar,

Tek silindir F650GS sahibi olanların favorisinde olması gereken motora dair tüm bilgileri bulabileceğiniz link bırakıyorum.

https://www.f650gs.crossroadz.com.au/ClutchRepair.html

https://advrider.com/f/threads/bmw-g650x-challenge-thread-index.335086/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst