- Katılım
- 14 Nis 2011
- Mesajlar
- 112
Bilgisayara bağladık ama...
Herkese tekrar merhabalar. Şimdi ben makinayı tanımaya, kronik meselelerini anlamaya, olası çözümleri de aynı sorunları yaşamış deneyimli insanlardan duymaya ve problemlerimi çözmeye çalışıyorum. Motoru alalı şurada henüz en fazla 10 gün olmuştur. Filtrelerini, yağını, antifirizini v.s yeni değiştirdim. Ayrıca Bilgisayara bağlama şansımız oldu.
Bazı sorularım var ve bunlara yanıt bulursam hepsini dikkate alacağım.
1. Abs lambasında bir sorun yok, sorun abs olarak görünüyor. Ama ben frene bastığımda arka abs yi hissediyorum. Ön çalışmaması ama arkanın çalışması Abs nin aslında tamamen arızalı olduğu anlamına mı gelir? Eğer öyle değilse bununn bir tamiri, çözümü bulunur mu? (bugün bir Abs 1200-1700 dolar arasında olduğu düşünülürse neredeyse motor parası yahu!)
2. Abs nin arızalı oluşu km. göstergesinin çalışmamasına sebep olur mu? Sormamın nedeni şu: Benzin aldıktan sonra 128 km sonra benzin ışığı yandı (yani yakıtın bu kadar olma ihtimali yok!), satın aldığım arkadaşı aradım, sordum kendisine, abs ön kablosunda temassızlık yapıyor o yüzden km saati %50 civarında eksik gösteriyor (?) (ne saçma bir bahane diye düşündüm ama, ya öyleyse?) Eğer öyleyse aslında motorum km sinin iki katı falan olmalı.
3. Arka amortisör bitik, sonuna kadar sıkılmış, ama sanırım patlak falan değil. İnternette bunun tamirini yaptığını söyleyen usta arkadaşlar var. Hiç arka amortisör tamiri yaptıran var mı aranızda, bilgilendirebilir mi? Yani tamir işi insana tabiiiki cazip geliyor. Ama uygulama nasıl? Sonuçlar ne?
tüm bu soruların sorulacağı başka bir yer var mı bilmiyorum forumumuzda. Eğer bu yazıları yanlış yere yazıyorsam lütfen kızmayın, tarif edin ben oraya yazarım. Başınızı şişirdiysem affola. Yardımlarını, bilgilerini paylaşmayı ve dayanışma göstermeyi esirgemeyenlere şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar ve bol güneşli günler dilerim.
Herkese tekrar merhabalar. Şimdi ben makinayı tanımaya, kronik meselelerini anlamaya, olası çözümleri de aynı sorunları yaşamış deneyimli insanlardan duymaya ve problemlerimi çözmeye çalışıyorum. Motoru alalı şurada henüz en fazla 10 gün olmuştur. Filtrelerini, yağını, antifirizini v.s yeni değiştirdim. Ayrıca Bilgisayara bağlama şansımız oldu.
Bazı sorularım var ve bunlara yanıt bulursam hepsini dikkate alacağım.
1. Abs lambasında bir sorun yok, sorun abs olarak görünüyor. Ama ben frene bastığımda arka abs yi hissediyorum. Ön çalışmaması ama arkanın çalışması Abs nin aslında tamamen arızalı olduğu anlamına mı gelir? Eğer öyle değilse bununn bir tamiri, çözümü bulunur mu? (bugün bir Abs 1200-1700 dolar arasında olduğu düşünülürse neredeyse motor parası yahu!)
2. Abs nin arızalı oluşu km. göstergesinin çalışmamasına sebep olur mu? Sormamın nedeni şu: Benzin aldıktan sonra 128 km sonra benzin ışığı yandı (yani yakıtın bu kadar olma ihtimali yok!), satın aldığım arkadaşı aradım, sordum kendisine, abs ön kablosunda temassızlık yapıyor o yüzden km saati %50 civarında eksik gösteriyor (?) (ne saçma bir bahane diye düşündüm ama, ya öyleyse?) Eğer öyleyse aslında motorum km sinin iki katı falan olmalı.
3. Arka amortisör bitik, sonuna kadar sıkılmış, ama sanırım patlak falan değil. İnternette bunun tamirini yaptığını söyleyen usta arkadaşlar var. Hiç arka amortisör tamiri yaptıran var mı aranızda, bilgilendirebilir mi? Yani tamir işi insana tabiiiki cazip geliyor. Ama uygulama nasıl? Sonuçlar ne?
tüm bu soruların sorulacağı başka bir yer var mı bilmiyorum forumumuzda. Eğer bu yazıları yanlış yere yazıyorsam lütfen kızmayın, tarif edin ben oraya yazarım. Başınızı şişirdiysem affola. Yardımlarını, bilgilerini paylaşmayı ve dayanışma göstermeyi esirgemeyenlere şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar ve bol güneşli günler dilerim.